abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66421154
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:04 schreef Gia het volgende:

[..]

Nou ja, iets is toch niet per se waar omdat het in de koran staat!!

"De koran zegt dat de koran het laatste geschrift is dat door de Heer naar aarde gezonden is."

M.a.w.
[..]

Ja, zo kan ik het ook!!
Het ging er sowieso om of moslims in Allah de maangod geloven of Allah de God van Abraham.

Daarnaast is 'Het Verschil' een synoniem voor de Koran, Allah zegt in 4/5 hoofdstukken in de Koran dat de NT en Torah ook van hem afkomstig zijn, woei, big shocker!
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:51:04 #282
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66421294
Hè, de NT ook ?
AFC AJAX
pi_66421365
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:51 schreef msnk het volgende:
Hè, de NT ook ?
http://www.bijbelenkoran.nl/search.php?search=indjiel&page=0&page2=1 Indjiel is NT.
pi_66421435
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:46 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Allah zegt in 4/5 hoofdstukken in de Koran dat de NT en Torah ook van hem afkomstig zijn, woei, big shocker!
Toch knap dat 1,5 miljard mensen dit geloven .
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66421504
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:55 schreef cultheld het volgende:

[..]

en + 2 miljard gelooft in dat de NT een vervolg is van de Thorah. Zo een miljard mensen gelooft in koeien, Ik kan er niet echt selectief in zijn en zeggen 'toch knap ' hihi
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:01:22 #286
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66421632
quote:

[..]

Wat vind je dan precies vreemd?

Dat de God van alle drie de religiën (dat door moslims als één wordt beschouwd) meerdere religiën naar Aarde stuurt? Of ben je gewoon aan het moslimbashen
AFC AJAX
pi_66421722
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:57 schreef Triggershot het volgende:

[..]

en + 2 miljard gelooft in dat de NT een vervolg is van de Thorah. Zo een miljard mensen gelooft in koeien, Ik kan er niet echt selectief in zijn en zeggen 'toch knap ' hihi
Daar geldt hetzelfde voor.
God gaf de mens vrijheid en we kunnen dus al met al aannemen dat hij niet verantwoordelijk is voor menselijke misdaden. Alleen hij die de mens heeft geschapen draagt echter de volle verantwoordelijkheid voor de stront.
pi_66421766
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:01 schreef msnk het volgende:

[..]

Dat de God van alle drie de religiën (dat door moslims als één wordt beschouwd) meerdere religiën naar Aarde stuurt? Of ben je gewoon aan het moslimbashen
Ik blijf me er over verbazen dat mensen over voldoende arrogantie en invloed kunnen beschikken om nieuwe religies uit de grond te stampen, die nog tot een miljardenpubliek leiden ook.
pi_66421852
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:04 schreef cultheld het volgende:

[..]

Daar geldt hetzelfde voor.
Als ik zo vrij mag zijn jouw woorden te interpreteren zeg je als het ware :

Het is (voor een ander ) knap om iets te geloven waar ik (cultheld) zelf niet in geloof.

Als mijn interpretatie klopt, zonder dus woorden in jouw mond te leggen en je verdedigt mijn interpretatie daadwerkelijk. Dan vind ik het pas echt knap hoe je dat kunt verdedigen zonder arrogantie.
pi_66422004
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:08 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Als ik zo vrij mag zijn jouw woorden te interpreteren zeg je als het ware :

Het is (voor een ander ) knap om iets te geloven waar ik (cultheld) zelf niet in geloof.

Als mijn interpretatie klopt, zonder dus woorden in jouw mond te leggen en je verdedigt mijn interpretatie daadwerkelijk. Dan vind ik het pas echt knap hoe je dat kunt verdedigen zonder arrogantie.
Diverse Joodse geestelijken zijn in ieder geval zo eerlijk om toe te geven dat hun religie uit andere religies is ontstaan (mensenwerk). Moslims en christenen blijven maar volhouden dat hun geloof het 'ware geloof' (en door God aangestuurd) is; ik zal niemand vertellen dat mijn waarheid 'de waarheid' is. Dat is het verschil .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:12:51 #291
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_66422008
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:05 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik blijf me er over verbazen dat mensen over voldoende arrogantie en invloed kunnen beschikken om nieuwe religies uit de grond te stampen, die nog tot een miljardenpubliek leiden ook.
Ah oké, dan begrijp ik het wel

Ach. Ik voel me prettig wanneer ik geloof dat er iets is dat mij en alles om mij heen geschapen heeft, in plaats van dat ik een neuqfaut ben van een stel gorilla's ofzo
AFC AJAX
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:16:19 #292
3542 Gia
User under construction
pi_66422135
quote:

[..]

Toch knap dat Moslims dit al voor Abraham wisten, terwijl de islam pas ergens in de 7de eeuw of zo gesticht is.
pi_66422177
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:12 schreef msnk het volgende:

[..]

Ah oké, dan begrijp ik het wel

Ach. Ik voel me prettig wanneer ik geloof dat er iets is dat mij en alles om mij heen geschapen heeft, in plaats van dat ik een neuqfaut ben van een stel gorilla's ofzo
Daar gaat het me helemaal niet om; ik ben geen atheïst en een leven na de dood is een mooie gedachte.

Het gaat mij om de beesten van mensen die bepaalde religieuze regels hebben geschreven, als zouden deze hun door God zijn opgedragen, welke er voor hebben gezorgd dat anno 2009 nog steeds hele volksstammen gebukt gaan onder de macht van hen die zich de schakel tussen mens en God voelen.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:20:40 #294
3542 Gia
User under construction
pi_66422297
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:01 schreef msnk het volgende:

[..]

Het lijkt er dan wel op alsof Hij moest oefenen!! Dat is ook wat moslims geloven. Die eerste twee, dat waren prototypes, maar de islam! dat was de ware, en er kan ook niets meer na komen wat beter is.

Stel, er staat weer zo'n Jezusfiguur op, die zo'n 3 miljard volgelingen krijgt en die ook beweert dat zijn dogma het enige juiste is en door de Heer zelf naar de aarde is gezonden. De vervolmaking van het ultieme geloof.

Wat kan een moefti, of wie dan ook, daar nog tegenin brengen?

Het gaat toch om de meeste stemmen gelovigen gelden.
pi_66422301
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:12 schreef cultheld het volgende:

[..]

Diverse Joodse geestelijken zijn in ieder geval zo eerlijk om toe te geven dat hun religie uit andere religies is ontstaan (mensenwerk). Moslims en christenen blijven maar volhouden dat hun geloof het 'ware geloof' (en door God aangestuurd) is; ik zal niemand vertellen dat mijn waarheid 'de waarheid' is. Dat is het verschil .
Gast, who fuckin cares wat moslims zeggen? Wat is nou representatiever voor 'de Islam', moslims van zo een 100 nationaliteiten die elkaar de keel doorsnijden of de Koran? Wat is nou de basis van de Islam, de Koran dacht ik zo 123. De Koran stelt toch zelf dat de Koran een nakomer is op het toneel en dat er voor andere geloven en religiën zijn geopenbaard.

De Koran stelt niet dat zij de waarheid is, de Koran stelt dat zij van de waarheid afkomt, Al-Haq zoals ze in het Arabisch zeggen, wat één van de 99 namen van God is. Lees eens de Koran er eens op na zou ik zeggen, voor je aan de hand van de daden van moslims de Islam gaat beoordelen.

Sterker nog, de Koran maakt niet eens een referentie naar Mohammedanisme, maar naar 'moslim'. wat niets meer betekent dan diegene die zich overgeeft aan de wil van Allah, dat kan iedereen zijn van Jood tot Christen, iemand die het zoroastrisme aanhangt, iemand die een sabier is :
quote:
Zij die geloven, zij die het Jodendom aanhangen, de Christenen en de Sabiërs die in God en de laatste dag geloven en die deugdelijk handelen, voor hen is hun loon bij de Heer en zij hebben niets te vrezen noch zullen zij bedroefd zijn." (Koran 2:62)
In de Koran is de waarheid dan ook bereikbaar voor Joden, Christenen en Sabiërs, namen van 3 geloven die expliciet worden genoemd zonder dat het woord moslim (wat een Arabische woord is ) in de Koran terugkomt in die vers.

Er staat dan niet eens zij die zich bekeren tot de Islam, maar duidelijk begint de vers met voorwaarde 1 :
'zij die geloven'
voorwaarde 2:
'zij die jodendom aanhangen, de christenen....' etc.
pi_66422360
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Toch knap dat Moslims dit al voor Abraham wisten, terwijl de islam pas ergens in de 7de eeuw of zo gesticht is.
Toch knap dat de christenen wisten dat Jezus al bestond voor dat Abraham er was. 7 eeuwen voordat de moslims dat wisten.
pi_66422475
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:20 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Gast, who fuckin cares wat moslims zeggen? Wat is nou representatiever voor 'de Islam', moslims van zo een 100 nationaliteiten die elkaar de keel doorsnijden of de Koran? Wat is nou de basis van de Islam, de Koran dacht ik zo 123. De Koran stelt toch zelf dat de Koran een nakomer is op het toneel en dat er voor andere geloven en religiën zijn geopenbaard.

De Koran stelt niet dat zij de waarheid is, de Koran stelt dat zij van de waarheid afkomt, Al-Haq zoals ze in het Arabisch zeggen, wat één van de 99 namen van God is. Lees eens de Koran er eens op na zou ik zeggen, voor je aan de hand van de daden van moslims de Islam gaat beoordelen.

Sterker nog, de Koran maakt niet eens een referentie naar Mohammedanisme, maar naar 'moslim'. wat niets meer betekent dan diegene die zich overgeeft aan de wil van Allah, dat kan iedereen zijn van Jood tot Christen, iemand die het zoroastrisme aanhangt, iemand die een sabier is :
[..]

In de Koran is de waarheid dan ook bereikbaar voor Joden, Christenen en Sabiërs, namen van 3 geloven die expliciet worden genoemd zonder dat het woord moslim (wat een Arabische woord is ) in de Koran terugkomt in die vers.

Er staat dan niet eens zij die zich bekeren tot de Islam, maar duidelijk begint de vers met voorwaarde 1 :
'zij die geloven'
voorwaarde 2:
'zij die jodendom aanhangen, de christenen....' etc.
Ik beoordeel de islam niet n.a.v. de daden van individuele moslims; feit is echter dat geen christelijke of islamitische geestelijke heeft durven zeggen dat diens religie mensenwerk is. Door het geschrevene bovenmenselijk te verklaren, krijgen zogenaamde 'experts' de kans om hele volksstammen te manipuleren. En dat gebeurt anno 2009 nog steeds in teveel landen op grote schaal.
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:27:43 #298
3542 Gia
User under construction
pi_66422579
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:20 schreef Triggershot het volgende:
De Koran stelt niet dat zij de waarheid is, de Koran stelt dat zij van de waarheid afkomt,
Dan zal ik het wel verkeerd interpreteren, denk ik, maar:

Hoofdstuk 3, vers 3:

3. Hij heeft u het Boek met de waarheid nedergezonden, vervullende, hetgeen er aan voorafgaat en Hij zond voordien de Torah en het Evangelie als leiding voor het volk en Hij heeft het Verschil geopenbaard.

Daar staat toch echt dat de koran de waarheid bevat en alle voorgaande profetiën vervult.
En dat de Torah en het Evangelie slechts als tijdelijke leidraad fungeerden.

(vrij vertaald)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:28:48 #299
3542 Gia
User under construction
pi_66422634
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:22 schreef Triggershot het volgende:

[..]

Toch knap dat de christenen wisten dat Jezus al bestond voor dat Abraham er was. 7 eeuwen voordat de moslims dat wisten.
?
Er bestonden nog geen Christenen ten tijde van Abraham, alleen Joden.
pi_66422681
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:25 schreef cultheld het volgende:

[..]

Ik beoordeel de islam niet n.a.v. de daden van individuele moslims; feit is echter dat geen christelijke of islamitische geestelijke heeft durven te zeggen dat diens religie mensenwerk is. Door het geschrevene bovenmenselijk te verklaren, krijgen zogenaamde 'experts' de kans om hele volksstammen te manipuleren. En dat gebeurt anno 2009 nog steeds in teveel landen op grote schaal.
Oh er zijn genoeg christenen en moslims die af zijn gevallen van hun geloof, Ik noem een Mohammed Al Razi, ik noem een ibn warraq. Sowieso als je niet gelooft in het bovenaardse van de schriften die je meent te volgen wat voor nut heeft het dan nog? Ja ik geloof alleen in dat gedeelte wat me uitkomt, heerlijk cherrypicking? Schijnheilig en huichelachtig noem ik dat.

Mensen als Avicenna hebben dan ook niet een theorie gezocht dat conform de Koran is, maar filosofische uitspraken en wetenschappelijke dingen genomen en gekeken waarom ze in conflict zijn met de Koran, de kritische benadering van de Koran kan je tussen de discussies van Al-Ghazali, Avicenne an Mohammed bin Abi Bakr Al rizki zien in hun reacties, boeken en stukken naar elkaar, waar al snel de een de ander voor heiden heeft afgemaakt en Al-Rizki zelfs van zijn geloof is afgevallen, dus waar heb je het in de naam van Zeus, Fok, Allah over?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')