abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66770462
Is inmiddels gelukt. Bedankt Lekkere_Kwal .
pi_66805892
Hoe kun je GET variabelen aan een php file meegeven als je deze via de console uitvoert?
Ik probeer een cronjob te draaien en cronjob.php werkt gewoon, maar zodra ik er ?password=mijnwachtwoord achter zet werkt het niet meer.

De hele regel is:
*/1 * * * * /usr/local/bin/php -q -f /home/mijngebruikersnaam/domains/mijndomeinnaam/public_html/cronjob.php?password=mijnwachtwoord
-
pi_66806368
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:27 schreef splendor het volgende:
Hoe kun je GET variabelen aan een php file meegeven als je deze via de console uitvoert?
Ik probeer een cronjob te draaien en cronjob.php werkt gewoon, maar zodra ik er ?password=mijnwachtwoord achter zet werkt het niet meer.

De hele regel is:
*/1 * * * * /usr/local/bin/php -q -f /home/mijngebruikersnaam/domains/mijndomeinnaam/public_html/cronjob.php?password=mijnwachtwoord
Aangezien GET puur voor HTTP bedoeld is kan dat niet..
Voor zover ik weet is het gebruik van $_SERVER["argc"] en $_SERVER["argv"] de enige methode, waarbij argc het aantal parameters is, en argv de parameters bevat.
http://nl2.php.net/manual/en/reserved.variables.argv.php

Als je persee met GET wilt werken kun je eventueel wget op een localhost adres uitvoeren..
pi_66806723
Ah dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
Die arguments is neem ik aan te vergelijken met -f en -v die ik achter php (in windows php.exe) zet? Daar doe je ongeveer hetzelfde.
Dus ik zou zoiets als "cronjob.php mijnwachtwoord" moeten hebben en dan controleren op $_SERVER["argv"] == "mijnwachtwoord"?
-
pi_66806764
Ik zou het gewoon met wget doen, dan ben je het snelste klaar.
pi_66809022
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:51 schreef splendor het volgende:
Ah dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
Die arguments is neem ik aan te vergelijken met -f en -v die ik achter php (in windows php.exe) zet? Daar doe je ongeveer hetzelfde.
Dus ik zou zoiets als "cronjob.php mijnwachtwoord" moeten hebben en dan controleren op $_SERVER["argv"] == "mijnwachtwoord"?
$_SERVER["argv"][1] zou dan "mijnwachtwoord" zijn..
[0] is de naam van het script, 1 en hoger zijn de argumenten, geexplode op spatie zegmaar..
pi_66820464
Ja idd, daar kwam ik ook al snel achter.
Ik zal ook even naar wget kijken, al werkt het nu wel.
Ik had alleen per ongeluk de datum verkeerd ingesteld, dus ik werd wakker met 450 e-mails
-
pi_66821222
Ook even een vraagje.. Ik ben bezig met een contact formulier met php.

In plaats dat het bericht wordt verstuurd, wordt er gevraagd of ik het contact.php formulier wil opslaan.. Iemand enig idee wat er niet goed aan is?

Heb de 2 bestanden hier neer gezet: http://members.home.nl/k.schievink/test/

Alvast bedankt.
pi_66821997
Die Ziggo server ondersteund geen PHP volgens mij
pi_66822020
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:25 schreef Doagere het volgende:
Ook even een vraagje.. Ik ben bezig met een contact formulier met php.

In plaats dat het bericht wordt verstuurd, wordt er gevraagd of ik het contact.php formulier wil opslaan.. Iemand enig idee wat er niet goed aan is?

Heb de 2 bestanden hier neer gezet: http://members.home.nl/k.schievink/test/

Alvast bedankt.
zie mijn vorig topic PHP --> form vraagje ik had hetzelfde probleem. je moet je formulier vaniut localhost ophalen en starten.
pi_66822179
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:50 schreef jakees het volgende:

[..]

zie mijn vorig topic PHP --> form vraagje ik had hetzelfde probleem. je moet je formulier vaniut localhost ophalen en starten.
Hoe moet ik dat gaan doen dan? (ben nieuwe met php)
pi_66822227
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:50 schreef jakees het volgende:

[..]

Dat heeft er niks mee te maken, haar host ondersteunt gewoon geen PHP.. Dan kun je dat ding wel lekker op localhost gaan draaien maar dan kan niemand anders erbij.
Dus: zoek een host die wel PHP ondersteuning heeft.
pi_66822258
Ik vermoed eerder dat @Home gewoon geen ondersteuning heeft voor PHP.
pi_66822743
quote:
Op zondag 8 maart 2009 12:58 schreef Roy_T het volgende:
Ik vermoed eerder dat @Home gewoon geen ondersteuning heeft voor PHP.
Dus het met het php bestand is niks mis? (Als ik het op een host zet met php ondersteuning werkt het dus gewoon?)
pi_66823143
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Doagere het volgende:

Dus het met het php bestand is niks mis? (Als ik het op een host zet met php ondersteuning werkt het dus gewoon?)
Ik heb niet inhoudelijk gekeken Maar het probleem wat je nu hebt komt iig niet door het bestand.
pi_66823401
quote:
Op zondag 8 maart 2009 13:24 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Ik heb niet inhoudelijk gekeken Maar het probleem wat je nu hebt komt iig niet door het bestand.
Heb even een gratis webhost gezocht die php ondersteund, het formulier lijkt inderdaad te werken. Als ik geen naam,email, bericht invul krijg ik hiervan een melding.

Als ik alles heb ingevult dan krijg ik het volgende te zien:
quote:
Warning: mail() [function.mail]: Safety Restriction in effect. The mail() command is not allowed, contact the admin. in /www/110mb.com/k/i/m/y/y/_/_/_/kimyy/htdocs/post.php on line 82
Uw bericht is verzonden. U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
http://kimyy.110mb.com/contact.htm
pi_66823463
Die melding lijkt me duidelijk toch? Er is een veiligheidsrestrictie die het sturen van mail niet toestaat (en terecht, want anders zou iedere spammer deze gratis server gebruiken voor het verzorgen van hun spamruns).
pi_66824290
Ik krijg het het uitvoeren van een insert sql telkens de volgende foutmelding

1"Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in c:\phpdev\www\ontwikkel\voegspelertoe.php". 

Ik heb de sql gedraaid in de mysqladmin en de php code daardoor laten genereren. De php code is:

1
2
$sql = 'INSERT INTO `spelers` (`spelers_id`, `spelers_voornaam`, `spelers_achternaam`, 
`spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');';

Kan iemand me hierbij helpen?
pi_66824595
Lees de foutmelding eens zou ik zeggen. Het ligt helemaal niet aan je query
pi_66824925
Volgens ziggo wordt php wel ondersteund..
quote:
Ondersteunt u voor webhosting nog andere scripting talen dan PHP en Perl, zoals bijvoorbeeld ASP?

Er worden naast PHP en Perl nog verschillende scripting talen ondersteund. Dit zijn bijvoorbeeld de verschillende shells (bash, tcsh, sh) maar bijvoorbeeld ook Python. ASP wordt echter niet ondersteund.

Mocht u een taal missen dan kunt u hiervoor altijd een vraag bij ons neerleggen. Indien u per se een eigen omgeving wenst in te richten, is een vrijblijvend overleg aangaande co-locatie diensten ons advies.
pi_66825142
Bron (URL)?
pi_66826663
quote:
Op zondag 8 maart 2009 14:00 schreef Roy_T het volgende:
Lees de foutmelding eens zou ik zeggen. Het ligt helemaal niet aan je query
ok, sorry had een site gecontroleerd en daar stond dat het een probleem kon zijn dat je query geen resultaat heeft. Ik zag nu dat het twee dingen kunnen zijn:
1) "database heeft geen database connections meer open". Volgens de website moet ik de volgende variabele aanpassen naar 0$conf['db_conntype'] = "0". Er staan vier config.php bestanden op mijn pc en bij alle vier staat er geen $conf variabele.
2) "mysql server draait niet". Ik heb dit gecontroleerd en zie dat de mysql up is. De current database is leeg dus dat vind ik wel raar. Het resultaat:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Connection id:          233
Current database:
Current user:           ODBC@localhost
Server version:         4.0.0-alpha-nt
Protocol version:       10
Connection:             . via named pipe
Client characterset:    latin1
Server characterset:    latin1
UNIX socket:            MySQL
Uptime:                 2 days 19 hours 11 min 21 sec
Threads: 1  Questions: 2453  Slow queries: 0  Opens: 110  Flush tables: 1  Open
tables: 0  Queries per second avg: 0.010

ik kom er niet uit. alvast bedankt weer.
  zondag 8 maart 2009 @ 15:17:40 #149
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66827283
jakees: de melding die je geeft heeft niets met de inhoud van $sql te maken. Je post dus veel te weinig code.

Doagere: misschien komt het omdat je bij @home zat, maar php-ondersteuning heb je op de webhost die je net gaf niet.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
pi_66834347
Ik ben in PHP met regular expressions bezig, maar het parsen van een image URL gaat niet helemaal lekker.

Een klein voorbeeld:
1src=.{0,10}\"(.{0,100}\.jpg)\"

Dit werkt uitstekend voor JPG bestanden, maar JPEG, GIF en PNG slaat hij over. Ik heb het geprobeerd met:

1src=.{0,10}\"(.{0,100}\.[jpg|jpeg|gif|png])\"

Maar dat lijkt helaas niet te werken. Hoe kan ik dit laatste stapje doen?
I hear thunder but there's no rain
this kind of thunder breaks walls and window panes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')