Aangezien GET puur voor HTTP bedoeld is kan dat niet..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:27 schreef splendor het volgende:
Hoe kun je GET variabelen aan een php file meegeven als je deze via de console uitvoert?
Ik probeer een cronjob te draaien en cronjob.php werkt gewoon, maar zodra ik er ?password=mijnwachtwoord achter zet werkt het niet meer.
De hele regel is:
*/1 * * * * /usr/local/bin/php -q -f /home/mijngebruikersnaam/domains/mijndomeinnaam/public_html/cronjob.php?password=mijnwachtwoord
$_SERVER["argv"][1] zou dan "mijnwachtwoord" zijn..quote:Op zaterdag 7 maart 2009 19:51 schreef splendor het volgende:
Ah dankje, zoiets zocht ik inderdaad.
Die arguments is neem ik aan te vergelijken met -f en -v die ik achter php (in windows php.exe) zet? Daar doe je ongeveer hetzelfde.
Dus ik zou zoiets als "cronjob.php mijnwachtwoord" moeten hebben en dan controleren op $_SERVER["argv"] == "mijnwachtwoord"?
zie mijn vorig topic PHP --> form vraagje ik had hetzelfde probleem. je moet je formulier vaniut localhost ophalen en starten.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:25 schreef Doagere het volgende:
Ook even een vraagje.. Ik ben bezig met een contact formulier met php.
In plaats dat het bericht wordt verstuurd, wordt er gevraagd of ik het contact.php formulier wil opslaan.. Iemand enig idee wat er niet goed aan is?
Heb de 2 bestanden hier neer gezet: http://members.home.nl/k.schievink/test/
Alvast bedankt.
Hoe moet ik dat gaan doen dan? (ben nieuwe met php)quote:Op zondag 8 maart 2009 12:50 schreef jakees het volgende:
[..]
zie mijn vorig topic PHP --> form vraagje ik had hetzelfde probleem. je moet je formulier vaniut localhost ophalen en starten.
Dat heeft er niks mee te maken, haar host ondersteunt gewoon geen PHP.. Dan kun je dat ding wel lekker op localhost gaan draaien maar dan kan niemand anders erbij.quote:Op zondag 8 maart 2009 12:50 schreef jakees het volgende:
[..]
zie mijn vorig topic PHP --> form vraagje ik had hetzelfde probleem. je moet je formulier vaniut localhost ophalen en starten.
Dus het met het php bestand is niks mis? (Als ik het op een host zet met php ondersteuning werkt het dus gewoon?)quote:Op zondag 8 maart 2009 12:58 schreef Roy_T het volgende:
Ik vermoed eerder dat @Home gewoon geen ondersteuning heeft voor PHP.
Ik heb niet inhoudelijk gekekenquote:Op zondag 8 maart 2009 13:13 schreef Doagere het volgende:
Dus het met het php bestand is niks mis? (Als ik het op een host zet met php ondersteuning werkt het dus gewoon?)
Heb even een gratis webhost gezocht die php ondersteund, het formulier lijkt inderdaad te werken. Als ik geen naam,email, bericht invul krijg ik hiervan een melding.quote:Op zondag 8 maart 2009 13:24 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik heb niet inhoudelijk gekekenMaar het probleem wat je nu hebt komt iig niet door het bestand.
http://kimyy.110mb.com/contact.htmquote:Warning: mail() [function.mail]: Safety Restriction in effect. The mail() command is not allowed, contact the admin. in /www/110mb.com/k/i/m/y/y/_/_/_/kimyy/htdocs/post.php on line 82
Uw bericht is verzonden. U krijgt zo spoedig mogelijk antwoord.
1 |
1 2 | `spelers_gsm`, `spelers_punten`) VALUES (\'\', \'aa\', \'bb\', \'cc\', \'0\');'; |
quote:Ondersteunt u voor webhosting nog andere scripting talen dan PHP en Perl, zoals bijvoorbeeld ASP?
Er worden naast PHP en Perl nog verschillende scripting talen ondersteund. Dit zijn bijvoorbeeld de verschillende shells (bash, tcsh, sh) maar bijvoorbeeld ook Python. ASP wordt echter niet ondersteund.
Mocht u een taal missen dan kunt u hiervoor altijd een vraag bij ons neerleggen. Indien u per se een eigen omgeving wenst in te richten, is een vrijblijvend overleg aangaande co-locatie diensten ons advies.
ok, sorry had een site gecontroleerd en daar stond dat het een probleem kon zijn dat je query geen resultaat heeft. Ik zag nu dat het twee dingen kunnen zijn:quote:Op zondag 8 maart 2009 14:00 schreef Roy_T het volgende:
Lees de foutmelding eens zou ik zeggen. Het ligt helemaal niet aan je query
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 | Current database: Current user: ODBC@localhost Server version: 4.0.0-alpha-nt Protocol version: 10 Connection: . via named pipe Client characterset: latin1 Server characterset: latin1 UNIX socket: MySQL Uptime: 2 days 19 hours 11 min 21 sec Threads: 1 Questions: 2453 Slow queries: 0 Opens: 110 Flush tables: 1 Open tables: 0 Queries per second avg: 0.010 |
1 |
1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |