Ik vind dat wel prettig programmeren.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:13 schreef Light het volgende:
[..]
Bij een void mag je niets teruggeven. Je moet je nog steeds aan de declaratie houden.
Maar dat kan je weer oplossen met een templatequote:Op maandag 2 maart 2009 22:44 schreef Light het volgende:
[..]
Als je Javascript bedoelt, zou je best eens gelijk kunnen hebben. Als je echt Java bedoelt niet, daar moet je een return type opgeven. bij het declareren van een functie. En dan moet je ook iets van dat type teruggeven.
1 2 3 4 5 6 | if ($page == "fotos") { ////////// FOTO'S //////////// $site->AddParam("GALLERY_HEAD",the_gallery_head()); $content = the_gallery(); } ?> |
Ik heb naar gallery gekeken, maar die is te moeilijk in mijn site te integreren... Ik ga kijken naar dat gebuffer.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:40 schreef GlowMouse het volgende:
Een andere gallery gebruiken (gallery.sf.net) of output bufferen.
Yep, kijk eens naar ob_start() en gerelateerde functies.quote:Op woensdag 4 maart 2009 21:31 schreef daReaper het volgende:
Ik probeer een fotoalbum in mijn site in te bouwen. Ik heb hiervoor Plogger gedownload, nadat ik erachter kwam dat deze eenvoudig binnenin een site in te bouwen is door enkel 2 functies op de juiste momenten aan te roepen. Nou stuit ik echter op 1 probleem:
Ik werk zelf met templates, wat er op neer komt dat alle output pas aan het eind van het script wordt "geprint". Plogger werkt echter met directe prints, waardoor alles helemaal in de soep loopt. Op dit moment ziet mijn script er zo uit:
[ code verwijderd ]
de functies "the_gallery_head()" en "the_gallery()" printen dus direct hun info, maar ik wil eigenlijk dat al die prints dus worden geredirect naar bijvoorbeeld $content. Is er een mogelijkheid om dit te doen?
Je kunt ook zelf een gallery bouwenquote:Op woensdag 4 maart 2009 21:44 schreef daReaper het volgende:
[..]
Ik heb naar gallery gekeken, maar die is te moeilijk in mijn site te integreren...
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 | if ($page == "fotos") { ////////// FOTO'S //////////// ob_start(); the_gallery_head(); $gallery_head = ob_get_contents(); ob_clean(); $site->AddParam("GALLERY_HEAD", $gallery_head); the_gallery(); $content =& new Template(array( "text"=>ob_get_contents(), "die_on_bad_params"=>0, )); ob_end_clean(); } ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | $Menu_Query = $Sql->Query("SELECT * FROM menu ORDER BY menu_volgorde ASC"); while($Menu = mysql_fetch_array($Menu_Query)) { $Menu_naam = $Txt->safeoutput($Menu['menu_naam']); $Pagina_id = $Txt->safeoutput($Menu['pagina_id']); $Tpl->newBlock('MENU'); $Tpl->Assign('MENU_NAAM', $Menu_naam); $Tpl->Assign('PAGINA_ID', $Pagina_id); ?> |
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | $Submenu_Query = $Sql->Query("SELECT m.*, s.* FROM menu m, submenu s WHERE m.menu_id = s.menu_id"); while($Submenu = mysql_fetch_array($Submenu_Query)) { if( $Sql->Count($Submenu_Query) != 0 ){ $Submenu_naam = $Txt->safeoutput($Submenu['submenu_naam']); $Pagina_id = $Txt->safeoutput($Submenu['pagina_id']); $Tpl->newBlock('SUBMENU'); $Tpl->Assign('SUBMENU_NAAM', $Submenu_naam); $Tpl->Assign('PAGINA_ID', $Pagina_id); } } ?> |
1 |
1 |
Eenschquote:Op vrijdag 6 maart 2009 13:16 schreef Catch22- het volgende:
Je opzet is niet echt mooi moet ik zeggen. Je kan misschien beter gewoon 1 tabel aanhouden met beide menu's en een parent_id er bij. Dan kan je hetzelfde en eventueel zelfs een extra laag er in maken.
1 2 3 | $query = "INSERT INTO besparingsformulieren (voornaam,achternaam) VALUES ($Voornaam,$Achternaam)"; |
Daar is isSet voor, en dan dien je tegelijk ook te controleren of ál je variabelen die je wilt invoeren geSet zijnquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:40 schreef Nashje het volgende:
Hoe voer ik een query uit na een submit?
Heb nu:
[ code verwijderd ]
Ja dat doet ie al. Onder de if empty submit komen enkele variabelen die die dan ophaalt. Daarom wil ik die query daar ook onder zetten. Als de variabelen zijn opgehaald moet ie die vervolgens in de database gooien met INSERT.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:49 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
[..]
Daar is isSet voor, en dan dien je tegelijk ook te controleren of ál je variabelen die je wilt invoeren geSet zijnEn als je het helemaal netjes wilt doen moet er natuurlijk nog een anti-injection over de variabelen heen.
1 2 3 4 5 6 7 8 | if (isset($_POST['submit'])){ if(isset($_POST['voornaam']) && isset($_POST['achternaam'])){ // hier $Voornaam en $Achternaam ophalen en filteren $query = "INSERT INTO besparingsformulieren (voornaam,achternaam) VALUES ($Voornaam,$Achternaam)"; } } ?> |
Action is toch al een 'gereserveerd' FORM attribuut? Dat specificeert welke pagina (de URI letterlijk) wordt opgevraagd als je op Submit klikt, waarbij de waarde NULL staat voor de huidige pagina. nvmquote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:45 schreef Xcalibur het volgende:
Ik zet altijd een variabele 'action', op basis waarvan ik een handeling ga uitvoeren
Dus? Dat heeft toch helemaal niets te maken met de namen van je inputs?quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:01 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Action is toch al een 'gereserveerd' FORM attribuut? Dat specificeert welke pagina (de URI letterlijk) wordt opgevraagd als je op Submit klikt, waarbij de waarde NULL staat voor de huidige pagina.
Oeps inderdaadquote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:14 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Dus? Dat heeft toch helemaal niets te maken met de namen van je inputs?
Klopt. Ik doe dit eerst effe om het werkend te maken, later als het werkt komen er ook nog personeelsnummer, telefoonnummer en woonplaats bij.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 14:58 schreef Lekkere_Kwal het volgende:
Ik vraag me trouwens wel af hoe nuttig je database-tabel is met alleen een voornaam en achternaam (wat als er 2 Jan Jansens zijn?), maar wellicht is dat alleen een voorbeeldje van je.
Welke error geeft hij terug? Probeer in ieder geval even een vaste input-query (dus die variabelen vaste waardes geven om te checken dat de query überhaupt werkt). Als dat werkt eventjes:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:28 schreef Nashje het volgende:
Dat doet ie niet, in ieder geval, hij schrijft de gegevens niet weg in de database :{.
1 2 3 4 | // na isset-controles print_r($_POST); ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |