Hoe ver ben je al? Wat werkt er (nog) niet?quote:Op maandag 16 maart 2009 23:57 schreef jeweetz17 het volgende:
maar kan iemand mij hiermee helpen (...)
Klinkt leuk. Wat heb je zelf al geknutseld? Waar loop je vast? Of verwacht je dat wij zo'n script voor je in elkaar zetten? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik denk dat je hier dan fout zit.quote:Op maandag 16 maart 2009 23:57 schreef jeweetz17 het volgende:
Ik ben nog maar kort bezig met het maken van websites en scripting en drgelijke, ik ben nu met een website bezig waar ik graag een soort test op wil zetten, ik had het volgedne in mijn hoofd:
een stuk of 10 tot 20 vragen met meerkeuze antwoorden varieerend van 2 tot 10 antwoord mogelijkheden, en aan de hand van die vragen moet er een advies uitkomen. bijvoorbeeld:
... knip ...
doormiddel van een waarde die elk antwoord heeft moet er dus een advies uit komen die het beste past bij de ingevulde antwoorden, hoop dat het zo een beetje te begrijpen is?
heb ook geen idee of het in dit topic thuis hoort excuses als het fout staat!
maar kan iemand mij hiermee helpen een voorbeeld script of iets dergelijks. het liefst wil ik de test via mijn eigen site houden dus geen externe link na een andere site voor de test maar echt de test op mijn site.
quote:Op dinsdag 17 maart 2009 00:09 schreef Light het volgende:
[..]
Klinkt leuk. Wat heb je zelf al geknutseld? Waar loop je vast? Of verwacht je dat wij zo'n script voor je in elkaar zetten? Ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken, maar ik denk dat je hier dan fout zit.
Dat dus.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 10:07 schreef Catch22- het volgende:
wat is je budget ?
ik wel hoorquote:
Ik bouw het voor een vast bedrag van 750,- ex btwquote:Op dinsdag 17 maart 2009 12:50 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Ik ookMaar dan wel tegen 80 euro per uur
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 | $pages = array("F_PAGES" => array()); for ($a = 0; $a < ceil(sizeof($data)/$ppp); $a++) { echo "$curpage == $a+1: ".($curpage == ($a+1))."<br />\n"; array_push($pages["F_PAGES"], array( "F_PAGE_NO" => $a+1, "F_PAGE_URL" => ($curpage == ($a+1)) ? "" : $basedir.$page."/".$fullurl, ) ); } print_r($pages); } |
1 2 3 4 5 6 | $curpage = 1; for($a=0; $a<=2; $a++) { echo "$curpage == $a+1: ".($curpage == ($a+1))."<br />\n"; } ?> |
1 2 3 | 1 == 1+1: 1 == 2+1: |
Bedoel je daarmee de output van "die(var_dump($curpage));"? Dat is: bool(true)quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:03 schreef GlowMouse het volgende:
[ code verwijderd ]
[ code verwijderd ]
Zoals het hoort. Wat zegt var_dump over $curpage?
Kijk, daar heb je me al te pakkenquote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:06 schreef daReaper het volgende:
[..]
Bedoel je daarmee de output van "die(var_dump($curpage));"? Dat is: bool(true)
Jep, gelukkig nu ik nog haren over heb.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:07 schreef GlowMouse het volgende:
Opgelost dus
$curpage = isset($_GET['page']) ? intval($_GET['page']) : 1;
1 2 | 121 |
hoe noem je die notitie? weet je dat?quote:Op dinsdag 17 maart 2009 23:07 schreef GlowMouse het volgende:
Opgelost dus
$curpage = isset($_GET['page']) ? intval($_GET['page']) : 1;
Ternary operation.quote:Op woensdag 18 maart 2009 09:56 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
hoe noem je die notitie? weet je dat?
Ik vind een ternary opteration leesbaarder en overzichtelijker dan een hele if(x==y){...}else{...} constructie, eigenlijk. Maar goed, ieder zijn meug.quote:Op woensdag 18 maart 2009 10:10 schreef Catch22- het volgende:
dit is ook logica van het jaar 0, maar dat is php he
zulke oplossingen zijn niet al te best voor de leesbaarheid (voor jezelf en voor een ander), je kan het dus beter voorkomen.
Erm... zitten ternary operations niet in zo'n beetje iedere taalquote:Op woensdag 18 maart 2009 10:10 schreef Catch22- het volgende:
dit is ook logica van het jaar 0, maar dat is php he![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |