abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66908509
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat is een gewoonte die ik me aangeleerd heb, zodat ik ook verder in mijn bronbestanden weet welke variabelen van welk type zijn. Vooral in geval van veel verschillende scopes en vooral in C# (veel verschillende data 'types') vind ik dat weer handig. Wel zo handig om meteen te kunnen zien dat 'Lbl...' naar een label verwijst, 'Btn...' naar een button, 'Amt' naar een numeriek aantal, enz.
In PHP kan ik het me nog voorstellen, maar in C# Types staan vast na het declareren van een variabele, en met een simpele mouseover over de variabele krijg je alle info die je nodig hebt.. Stel dat je ergens een getal hebt die je intHuppeldepup genoemd hebt, en je bedenkt later dat het toch wel handig is om er een floating point getal van te maken.. kun je overal je namen gaan aanpassen
Prefixes in strong typed talen zijn je reinste onzin..
pi_66908623
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

In PHP kan ik het me nog voorstellen, maar in C# Types staan vast na het declareren van een variabele, en met een simpele mouseover over de variabele krijg je alle info die je nodig hebt.. Stel dat je ergens een getal hebt die je intHuppeldepup genoemd hebt, en je bedenkt later dat het toch wel handig is om er een floating point getal van te maken.. kun je overal je namen gaan aanpassen
Prefixes in strong typed talen zijn je reinste onzin..
Ik gebruik het dan ook niet overal. En gezien het feit dat jij refereert naar een tooltip, denk ik dat je van Visual Studio uit gaat. Ik werk naast VS ook zéér regelmatig met notepad++.
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:21:04 #228
75592 GlowMouse
l'état, c'est moi
pi_66909817
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:24 schreef Light het volgende:

[..]

Zoals Tuvai al schreef, is $HTTP_REFERER ouderwets. Gewoon de code aanpassen is beter.
En register_globals is een ***optie. Vooral als je een provider treft waar je het niet uit kunt zetten (ja, die bestaan). register_globals moet gewoon uit. Gelukkig wordt'ie afgeschaft.
Dat kom je hopelijk vanzelf wel tegen als je op register_globals zoekt, maar dan weet ie iig waarom het fout gaat.

Amt is gek als prefix omdat het onduidelijk is wat het verschil is met een unsigned integer.
eee7a201261dfdad9fdfe74277d27e68890cf0a220f41425870f2ca26e0521b0
  dinsdag 10 maart 2009 @ 20:21:44 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66909854
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef Tuvai.net het volgende:

[..]

Dat is een gewoonte die ik me aangeleerd heb, zodat ik ook verder in mijn bronbestanden weet welke variabelen van welk type zijn. Vooral in geval van veel verschillende scopes en vooral in C# (veel verschillende data 'types') vind ik dat weer handig. Wel zo handig om meteen te kunnen zien dat 'Lbl...' naar een label verwijst, 'Btn...' naar een button, 'Amt' naar een numeriek aantal, enz.
Ik doe dat ook wel met asp.net elementen, maar niet met variabelen. Ik weet aan de hand van de naam van de variabele precies wat het is.

hongaarse notatie toch? Ook niet mijn ding.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66917315
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Ik doe dat ook wel met asp.net elementen, maar niet met variabelen. Ik weet aan de hand van de naam van de variabele precies wat het is.
Ik het merendeel van de gevallen ook. In extreme gevallen met bijvoorbeeld veel scopes beroep ik me op dergelijke notaties gewoon om het voor mezelf en anderen duidelijk te houden.
  woensdag 11 maart 2009 @ 04:32:20 #231
187069 slacker_nl
Sicko pur sang
pi_66922987
quote:
Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Nah, das moeilijk s/intHuppeldepup/floatHuppeldepup/g
In theory there is no difference between theory and practice. In practice there is.
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:01:42 #232
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66924676
Denk niet dat er veel mensen C# in VI programmeren.
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66925701
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 04:32 schreef slacker_nl het volgende:

[..]

Nah, das moeilijk s/intHuppeldepup/floatHuppeldepup/g
Afgezien van hoeveel moeite het kost is het met een fatsoenlijke IDE gewoon nergens voor nodig Daarnaast, wat doe je als er per ongeluk al een keer een floatHuppeldepup in je project bestond ergens? krijg je nogal unwanted behaviour van denk ik..
  woensdag 11 maart 2009 @ 09:54:26 #234
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_66926073
Die quasi hungarian notation is not done in Java en C# programmeren. Als je dat ooit voor een serieus bedrijf gaat doen slaan ze dergelijke praktijken er subiet uit.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 11 maart 2009 @ 11:39:33 #235
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66929191
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 09:39 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Afgezien van hoeveel moeite het kost is het met een fatsoenlijke IDE gewoon nergens voor nodig Daarnaast, wat doe je als er per ongeluk al een keer een floatHuppeldepup in je project bestond ergens? krijg je nogal unwanted behaviour van denk ik..
VS2008 biedt ook gewoon aan alles te wijzigen als je de naam van je variabele aanpast

als ik een var 'username' tegenkom, weet ik zelf wel dat het een string is. Dat een id een int is, weet ik ook wel etc
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66930225
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 11:39 schreef Catch22- het volgende:

[..]

VS2008 biedt ook gewoon aan alles te wijzigen als je de naam van je variabele aanpast

als ik een var 'username' tegenkom, weet ik zelf wel dat het een string is. Dat een id een int is, weet ik ook wel etc
Ja, dat zeg ik dus.. maar als je intBlaat in floatBlaat gaat wijzigen/refractoren, en er bestond toevallig al een floatBlaat, dan gaat het mis volgensmij
  woensdag 11 maart 2009 @ 12:54:13 #237
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_66931600
Ja dan loopt het in de soep, maar dan is je naamgeving ook niet goed
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_66935002
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 12:11 schreef Intrepidity het volgende:

[..]

Ja, dat zeg ik dus.. maar als je intBlaat in floatBlaat gaat wijzigen/refractoren, en er bestond toevallig al een floatBlaat, dan gaat het mis volgensmij
Dan verander je daarna toch gewoon floatBlaat in floatBlaat2?
  woensdag 11 maart 2009 @ 15:55:49 #239
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66938350
Ik kom me hier ook aanmelden als dummie . Maar eerst even het topic doorlezen.
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_66938729
Ik ben dit topic ook actief aan het volgen na die discussie over die database klasse

Ik had er alleen nog 1 vraag over. Zitten er voordelen aan de singleton methode die Light voorstelde tegenover de methode die Chandler uiteindelijk koos? Ik heb er wat op gegoogled en zie dat er wat mensen "tegen" een singleton zijn omdat het niet true oop is. Maar goed aangezien mijn oop kennis nogal basic is kan ik hier vrij weinig mee...
pi_66939410
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef spaceninjapirate het volgende:
Ik ben dit topic ook actief aan het volgen na die discussie over die database klasse

Ik had er alleen nog 1 vraag over. Zitten er voordelen aan de singleton methode die Light voorstelde tegenover de methode die Chandler uiteindelijk koos? Ik heb er wat op gegoogled en zie dat er wat mensen "tegen" een singleton zijn omdat het niet true oop is. Maar goed aangezien mijn oop kennis nogal basic is kan ik hier vrij weinig mee...
Waarom zou het niet OOP zijn? Je werkt nog steeds met een object, met de regel dat er binnen de applicatie maar 1 object van dat type mag bestaan, bijvoorbeeld om resources te beschermen. Een van de meest gebruikte OO design patterns, dus het argument dat het niet OO genoeg is lijkt me onzin. Ik gebruik zelf ook een singleton databaseklasse in mijn PHP applicaties, zodat er maar 1 actieve verbinding per pagina aanroep bestaat.
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:29:35 #242
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66939768
Oke, ik heb een probleem. Mijn PHP skills zijn -10 maar ik moet al een soort van script gaan maken. Ik moet zelfs een soort van ticketservice maken. De bedoeling is dan dat wij mensen ons laten mailen en eerst het geld laat overmaken. En dan sturen wij ze de kaarten voor het concert.

Alleen ik zou mijn god niet weten hoe ik dit moet doen. Heb ook al in mijn php boek gekeken maar daar wordt ik ook niet veel wijzer van. Iemand die mij kan helpen/tips geven hoe ik dit moet aanpakken?
pi_66939890
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef -SG- het volgende:

Iemand die mij kan helpen/tips geven hoe ik dit moet aanpakken?
Uitbesteden, zodat je een solide en veilig (!!) systeem krijgt. En dat is vast goedkoper dan jou een jaar aan te laten rommelen.

Een beetje knutselen is leuk, maar dan wel aan een knutselproject. Niet aan een app als dit.

edit: Ik ga er dus even vanuit dat het spannender is dan een mailtje sturen, en je te maken hebt met users, voorraad, etc.
pi_66939895
Wat valt er nog te PHP'en als zij julie mailen, en vervolgens alles achter de schermen afgehandeld wordt? Je hebt een mailscript nodig?
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:40:41 #245
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66940132
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:33 schreef Intrepidity het volgende:
Wat valt er nog te PHP'en als zij julie mailen, en vervolgens alles achter de schermen afgehandeld wordt? Je hebt een mailscript nodig?
Hmm misschien is dat beter ja .
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:41:16 #246
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66940150
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:32 schreef Roy_T het volgende:

[..]

Uitbesteden, zodat je een solide en veilig (!!) systeem krijgt. En dat is vast goedkoper dan jou een jaar aan te laten rommelen.

Een beetje knutselen is leuk, maar dan wel aan een knutselproject. Niet aan een app als dit.

edit: Ik ga er dus even vanuit dat het spannender is dan een mailtje sturen, en je te maken hebt met users, voorraad, etc.
Nou het hoeft niet allemaal gerealiseerd te worden. Het is voor school en de site zal waarschijnlijk nooit de lucht in gaan.
pi_66940412
Ah, een 6- is genoeg dus Ik ging uit van iets wat in productie moet (en dus een 9+ moet zijn).
  woensdag 11 maart 2009 @ 16:54:55 #248
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66940612
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:49 schreef Roy_T het volgende:
Ah, een 6- is genoeg dus Ik ging uit van iets wat in productie moet (en dus een 9+ moet zijn).
Nou het liefst natuurlijk een 9+ .

Maar wij maken een site voor een feest organisator. Nu moet ik daarvan de 'ticketservice' maken.

Nu had ik zo bedacht. Mensen moeten hun naam ingeven. Hun email adres. Hoeveel kaarten ze willen kopen (het mogen er max 6 zijn). Welk feest ze naar toe willen (iedereen feest heeft ook weer een andere kaart prijs) dan moet het ook nog uitgerekend worden hoeveel hij/zij moet betalen. En dan op verzenden klikken (en moet ie dus automatisch naar onze mail gaan en het liefst moeten de klanten dus weer direct een mail krijgen dat hun mail in behandeling wordt genomen).

Maar how the fuck ga ik beginnen ? En is dit wel een handig idee wat ik hier beschrijf?
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:13:46 #249
58834 Catbert
The evil HR Director.
pi_66941227
quote:
Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef -SG- het volgende:
Maar how the fuck ga ik beginnen ? En is dit wel een handig idee wat ik hier beschrijf?
Begin eens met een formulier waar mensen die kaarten kunnen bestellen. Dus een formulier met mailadres, aantal en concert, en sla dat dan op in een database. Als je dat hebt, heb je een goed begin. Als je dat niet uit kunt vogelen, is het zaak dat je genoeg zelfstudie doet om het wel te kunnen.
"[...] a large number of the teenagers claiming Asperger's are, in fact, merely dicks."
  woensdag 11 maart 2009 @ 17:32:06 #250
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_66941760
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
<?php
<html>
<
head>
<
title>Ticketservice</title>
</
head>

<
body>
<
form name "form1">

voornaam: <input type="text"><br>

achternaam: <input type="text"><br>
</
form>
</
body>
</
html>
?>

Klopt dit? Zo heb ik toch vak waar je je naam in kan schrijven toch?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')