In PHP kan ik het me nog voorstellen, maar in C#quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
![]()
Dat is een gewoonte die ik me aangeleerd heb, zodat ik ook verder in mijn bronbestanden weet welke variabelen van welk type zijn. Vooral in geval van veel verschillende scopes en vooral in C# (veel verschillende data 'types') vind ik dat weer handig. Wel zo handig om meteen te kunnen zien dat 'Lbl...' naar een label verwijst, 'Btn...' naar een button, 'Amt' naar een numeriek aantal, enz.
Ik gebruik het dan ook niet overal.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In PHP kan ik het me nog voorstellen, maar in C#Types staan vast na het declareren van een variabele, en met een simpele mouseover over de variabele krijg je alle info die je nodig hebt.. Stel dat je ergens een getal hebt die je intHuppeldepup genoemd hebt, en je bedenkt later dat het toch wel handig is om er een floating point getal van te maken.. kun je overal je namen gaan aanpassen
![]()
Prefixes in strong typed talen zijn je reinste onzin..
Dat kom je hopelijk vanzelf wel tegen als je op register_globals zoekt, maar dan weet ie iig waarom het fout gaat.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:24 schreef Light het volgende:
[..]
Zoals Tuvai al schreef, is $HTTP_REFERER ouderwets. Gewoon de code aanpassen is beter.
En register_globals is een ***optie. Vooral als je een provider treft waar je het niet uit kunt zetten (ja, die bestaan). register_globals moet gewoon uit. Gelukkig wordt'ie afgeschaft.
Ik doe dat ook wel met asp.net elementen, maar niet met variabelen. Ik weet aan de hand van de naam van de variabele precies wat het is.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:46 schreef Tuvai.net het volgende:
[..]
![]()
Dat is een gewoonte die ik me aangeleerd heb, zodat ik ook verder in mijn bronbestanden weet welke variabelen van welk type zijn. Vooral in geval van veel verschillende scopes en vooral in C# (veel verschillende data 'types') vind ik dat weer handig. Wel zo handig om meteen te kunnen zien dat 'Lbl...' naar een label verwijst, 'Btn...' naar een button, 'Amt' naar een numeriek aantal, enz.
Ik het merendeel van de gevallen ook. In extreme gevallen met bijvoorbeeld veel scopes beroep ik me op dergelijke notaties gewoon om het voor mezelf en anderen duidelijk te houden.quote:Op dinsdag 10 maart 2009 20:21 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Ik doe dat ook wel met asp.net elementen, maar niet met variabelen. Ik weet aan de hand van de naam van de variabele precies wat het is.
Nah, das moeilijk s/intHuppeldepup/floatHuppeldepup/gquote:Op dinsdag 10 maart 2009 19:51 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
In PHP kan ik het me nog voorstellen, maar in C#Types staan vast na het declareren van een variabele, en met een simpele mouseover over de variabele krijg je alle info die je nodig hebt.. Stel dat je ergens een getal hebt die je intHuppeldepup genoemd hebt, en je bedenkt later dat het toch wel handig is om er een floating point getal van te maken.. kun je overal je namen gaan aanpassen
![]()
Afgezien van hoeveel moeite het kost is het met een fatsoenlijke IDE gewoon nergens voor nodigquote:Op woensdag 11 maart 2009 04:32 schreef slacker_nl het volgende:
[..]
Nah, das moeilijk s/intHuppeldepup/floatHuppeldepup/g
VS2008 biedt ook gewoon aan alles te wijzigen als je de naam van je variabele aanpastquote:Op woensdag 11 maart 2009 09:39 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Afgezien van hoeveel moeite het kost is het met een fatsoenlijke IDE gewoon nergens voor nodigDaarnaast, wat doe je als er per ongeluk al een keer een floatHuppeldepup in je project bestond ergens? krijg je nogal unwanted behaviour van denk ik..
Ja, dat zeg ik dus.. maar als je intBlaat in floatBlaat gaat wijzigen/refractoren, en er bestond toevallig al een floatBlaat, dan gaat het mis volgensmijquote:Op woensdag 11 maart 2009 11:39 schreef Catch22- het volgende:
[..]
VS2008 biedt ook gewoon aan alles te wijzigen als je de naam van je variabele aanpast
als ik een var 'username' tegenkom, weet ik zelf wel dat het een string is. Dat een id een int is, weet ik ook wel etc
Dan verander je daarna toch gewoon floatBlaat in floatBlaat2?quote:Op woensdag 11 maart 2009 12:11 schreef Intrepidity het volgende:
[..]
Ja, dat zeg ik dus.. maar als je intBlaat in floatBlaat gaat wijzigen/refractoren, en er bestond toevallig al een floatBlaat, dan gaat het mis volgensmij
Waarom zou het niet OOP zijn? Je werkt nog steeds met een object, met de regel dat er binnen de applicatie maar 1 object van dat type mag bestaan, bijvoorbeeld om resources te beschermen. Een van de meest gebruikte OO design patterns, dus het argument dat het niet OO genoeg is lijkt me onzin. Ik gebruik zelf ook een singleton databaseklasse in mijn PHP applicaties, zodat er maar 1 actieve verbinding per pagina aanroep bestaat.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:04 schreef spaceninjapirate het volgende:
Ik ben dit topic ook actief aan het volgen na die discussie over die database klasse![]()
Ik had er alleen nog 1 vraag over. Zitten er voordelen aan de singleton methode die Light voorstelde tegenover de methode die Chandler uiteindelijk koos? Ik heb er wat op gegoogled en zie dat er wat mensen "tegen" een singleton zijn omdat het niet true oop is. Maar goed aangezien mijn oop kennis nogal basic is kan ik hier vrij weinig mee...
Uitbesteden, zodat je een solide en veilig (!!) systeem krijgt. En dat is vast goedkoper dan jou een jaar aan te laten rommelen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:29 schreef -SG- het volgende:
Iemand die mij kan helpen/tips geven hoe ik dit moet aanpakken?
Hmm misschien is dat beter jaquote:Op woensdag 11 maart 2009 16:33 schreef Intrepidity het volgende:
Wat valt er nog te PHP'en als zij julie mailen, en vervolgens alles achter de schermen afgehandeld wordt? Je hebt een mailscript nodig?
Nou het hoeft niet allemaal gerealiseerd te worden. Het is voor school en de site zal waarschijnlijk nooit de lucht in gaan.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:32 schreef Roy_T het volgende:
[..]
Uitbesteden, zodat je een solide en veilig (!!) systeem krijgt. En dat is vast goedkoper dan jou een jaar aan te laten rommelen.
Een beetje knutselen is leuk, maar dan wel aan een knutselproject. Niet aan een app als dit.
edit: Ik ga er dus even vanuit dat het spannender is dan een mailtje sturen, en je te maken hebt met users, voorraad, etc.
Nou het liefst natuurlijk een 9+quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:49 schreef Roy_T het volgende:
Ah, een 6- is genoeg dusIk ging uit van iets wat in productie moet (en dus een 9+ moet zijn).
Begin eens met een formulier waar mensen die kaarten kunnen bestellen. Dus een formulier met mailadres, aantal en concert, en sla dat dan op in een database. Als je dat hebt, heb je een goed begin. Als je dat niet uit kunt vogelen, is het zaak dat je genoeg zelfstudie doet om het wel te kunnen.quote:Op woensdag 11 maart 2009 16:54 schreef -SG- het volgende:
Maar how the fuck ga ik beginnen? En is dit wel een handig idee wat ik hier beschrijf?
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 | <html> <head> <title>Ticketservice</title> </head> <body> <form name = "form1"> voornaam: <input type="text"><br> achternaam: <input type="text"><br> </form> </body> </html> ?> |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |