Vanzelfsprekendquote:
Zie ik zaanse? Mijn favo mosterd er dan ook maar bijquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:09 schreef FritsVanEgters het volgende:
Ik ben geen grootverbruiker, maar als het op mayonaise aankomt is dit de enige:
[ afbeelding ]
Hier nog zo eentje!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:14 schreef m3nster het volgende:
Altijd van alles een voorraad hebben zeg ik altijd..
Bij mosterd ben ik minder kieskeurig, maar die is inderdaad lekker.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:12 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Zie ik zaanse? Mijn favo mosterd er dan ook maar bij![]()
[ afbeelding ]
Opgeslagen. Het klinkt al bijzonder smakelijk. Heeft het een naam?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:15 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje!
Oh ja, dit is een van mijn favo's:
ingrediënten:
50g (2oz) pijnboompitten, licht geroosterd
1 grote teen knoflook, geplet
100g (4oz) verse basilicum of rucola bladeren, verscheurd
8 eetlepels extra-vierge olijfolie
5 eetlepels fijngemalen parmesaanse kaas, liefst versgemalen van een blok
zout
versgemalen peper
bereiding:
Doe de pijnboompitten, knoflook, verscheurde basilicum of rucola en een paar eetlepels olijfolie in een kom en stamp het mengsel met een vijzel fijn tot een ruw deeg. Voeg de parmesaanse kaas en de rest van de olijfolie eraan toe en meng goed. U kunt de ingredi?nten ook mixen in een blender. Onmiddellijk gebruiken of in een fles met schroefdop tot 2 weken bewaren in de ijskast.
Serveertips: Vervang de pijnboompitten door amandelen. Laat voor een korianderpesto de parmesaanse kaas achterwege en gebruik korianderblaadjes in plaats van basilicum of rucola. 'Some like it hot': voeg er een halve theelepel fijngehakte verse rode chilipeper aan toe. Voor extra smaak: voeg aan de pesto een paar eetlepels zongedroogde tomatenpasta toe. Maak uw eigen verse pestosaus met extra-vierge olijfolie, pijnboompitten, parmesaanse kaas en flink wat verse basilicum of rucola blaadjes, en voeg ze naar believen toe aan pastagerechten, sladressings, aardappelpuree - en nog veel meer.
Alleen knal ik er een extra knoflookje bij maar ja, dat doe ik bij alles geloof ik.
Neeeee, ik hou alleen van groffe mosterd! Niet van die slappe troep.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bij mosterd ben ik minder kieskeurig, maar die is inderdaad lekker.![]()
Mosterdsaus hebben ze ooit bedacht, ieuww....een soort middenweg tussen mayo en mosterd
Yep! Pestosaus! Zaaaaaaaaaaalig!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:17 schreef Twerk het volgende:
[..]
Opgeslagen. Het klinkt al bijzonder smakelijk. Heeft het een naam?
Nee precies, maar dit gaat ook tegen alle regels in van de saus. Sauzen moeten puur en karakteristiek blijven.. Bepaalde varianten zijn ok, maar ze mengen is in de meeste gevallen natuurlijk doodzonde. Bij Curry en mayo kan dit natuurlijk weer wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:16 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bij mosterd ben ik minder kieskeurig, maar die is inderdaad lekker.![]()
Mosterdsaus hebben ze ooit bedacht, ieuww....een soort middenweg tussen mayo en mosterd
Bij pesto, koop nooit 'de goedkoopste, mensen!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:15 schreef Kaat38 het volgende:
[..]
Hier nog zo eentje!
[ afbeelding ]
Dat lijkt me ook niet nee. Op sauzen zou je niet moeten bezuinigen vind ik.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bij pesto, koop nooit 'de goedkoopste, mensen!![]()
![]()
Albert Heijn huismerk is goed te doen (en handige kleine potjes, voor de eenpersoonshuishouden), maar de goedkope van de Jumbo niet proberen!!!!!
Zelf maken is het lekkerste en leukste maar voor het gemak koop ik ook weleens potjes, heb nou wat bertolipotjes op voorraad staan.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:24 schreef Twerk het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook niet nee. Op sauzen zou je niet moeten bezuinigen vind ik.
Oy, ik had eens pestokruid of zo waar je zelf saus van moest maken, keiranzigquote:Op vrijdag 20 februari 2009 06:23 schreef FritsVanEgters het volgende:
[..]
Bij pesto, koop nooit 'de goedkoopste, mensen!![]()
![]()
Albert Heijn huismerk is goed te doen (en handige kleine potjes, voor de eenpersoonshuishouden), maar de goedkope van de Jumbo niet proberen!!!!!
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |