abonnement Unibet Coolblue
pi_66259990
Al heel mijn leven ben ik klant van de Rabobank en heb daar een betaal en internetspaarrekening. Nu wordt al twee maanden achtereen de rente verlaagt, deze is opgesplitst in een deel basisrente en deel bonusrente. De rente is sowieso al van 3.6 naar 3.1 gedaald samen.

Zou men de rente verhogen als ik hierover mijn beklag ga doen en eventueel dreig met overhevelen van het spaargeld?
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:34:25 #2
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66260019
Als je meer dan 10miljoen op je rekening hebt staan misschien
pi_66260064
hmm.. helaas... maar bij welk bedrag zou het volgens jou denkbaar zijn dan?
  Moderator / KerstCrewQuizWinner donderdag 19 februari 2009 @ 23:52:15 #4
39237 crew  H_T
2733
pi_66260727
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:35 schreef xxxsamxxx het volgende:
hmm.. helaas... maar bij welk bedrag zou het volgens jou denkbaar zijn dan?
Niet, misschien hebben ze een andere spaarrekening waar je meer aan hebt. Voor 1 klant krikken ze de rente niet op
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:55:01 #5
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66260827
Als je bij de Rabobank spaart, ben je alleen maar bezig om tegen een lage rente het garantiestelsel te financieren voor mensen die tegen een hoge rente bij minder solide banken sparen. Dan kun je beter zelf bij die laatste groep horen.

Snel ergens anders een spaarrekening openen dus.
pi_66260845
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:52 schreef Hawaii_Tim het volgende:

[..]

Niet, misschien hebben ze een andere spaarrekening waar je meer aan hebt. Voor 1 klant krikken ze de rente niet op

nee doh.. maar misschien dat ze individueel je rente kunnen verhogen op je spaarrekening?
pi_66261150
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:34 schreef PiRANiA het volgende:
Als je meer dan 10miljoen op je rekening hebt staan misschien
Bij meer dan een bepaald bedrag (1,2 miljoen als ik me niet vergis) krijg je sowieso alleen nog maar de basisrente
pi_66261215
Ja geloof bij 1miljoen al
pi_66261349
Al? Als je meer dan 1 miljoen hebt, dan kun je dit sowieso beter bespreken met je accountmanager/"personal banker" daar ipv via Fok
pi_66261362
Rente gaat overal omlaag, heeft niks met de rabobank te maken. NIBC, de nog net geen junk bank volgens RTLZ, is van 5,25% naar 4,8% gegaan. Maarja junkie bank of niet, de overheid staat garant.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:21:30 #11
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66261600
Die bank is er niet om jou een plezier te doen, jij bent er om de bank een plezier te doen, samen met Wouter Bos.

Maarre bankrekeningnummers uitwisselen? Ik ben ook bij de Rabo namelijk
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:30:46 #12
152215 ManAtWork
Maar nu even niet,...
pi_66261824
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef xxxsamxxx het volgende:
Al heel mijn leven ben ik klant van de Rabobank en heb daar een betaal en internetspaarrekening. Nu wordt al twee maanden achtereen de rente verlaagt, deze is opgesplitst in een deel basisrente en deel bonusrente. De rente is sowieso al van 3.6 naar 3.1 gedaald samen.

Zou men de rente verhogen als ik hierover mijn beklag ga doen en eventueel dreig met overhevelen van het spaargeld?
Nee. Toen de Rabo hun normale spaarrekening had omgevormd naar de internetbonusspaarrekening onder het mom dat dit voor de 'trouwe spaarders' aantrekkelijker was, heb ik dit uitgerekend en de uitkomst in een brief naar de bank gestuurd. Het bleek dat het voor de trouwe spaarder onaantrekkelijker is geworden.
Ik ben bij de lokale bankdirecteur op bezoek geweest die mij gelijk gaf maar eveneens aan gaf dat dit het beleid was en daar niets aan gedaan kon worden.

Dus ja, je kunt klagen, je kunt dreigen maar nee, ze worden er niet warm of koud van.
Als toeval niet bestaat, waarom hebben ze er dan een woord voor uitgevonden?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg,...
Vrouwen zijn om van te houden, niet om te begrijpen.
  Forum Admin vrijdag 20 februari 2009 @ 00:40:45 #13
35723 crew  GGMM
pi_66262059
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef xxxsamxxx het volgende:

Zou men de rente verhogen als ik hierover mijn beklag ga doen en eventueel dreig met overhevelen van het spaargeld?
Ik denk dat de rabobank meer dan 2 rekeninghouders heeft.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 00:54:41 #14
181657 LordNemephis
computer says no
pi_66262376
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:40 schreef GGMM het volgende:

[..]

Ik denk dat de rabobank meer dan 2 rekeninghouders heeft.
Straks blijkt dat de Rabo nog bestaat dankzij de miljarden op de rekening van TS
Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 01:00:00 #15
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_66262474
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:55 schreef xxxsamxxx het volgende:

[..]

nee doh.. maar misschien dat ze individueel je rente kunnen verhogen op je spaarrekening?
Als dit werkt, laat het me even weten. Ik heb ook nog 3 rekeningen bij de rabo.

Oh wacht, misschien kunnen alle rabo-fok!kers wel samen naar de bank stappen
  Moderator / KerstCrewQuizWinner vrijdag 20 februari 2009 @ 01:12:46 #16
39237 crew  H_T
2733
pi_66262719
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 00:11 schreef LenSjuh het volgende:
Rente gaat overal omlaag, heeft niks met de rabobank te maken. NIBC, de nog net geen junk bank volgens RTLZ, is van 5,25% naar 4,8% gegaan. Maarja junkie bank of niet, de overheid staat garant.
Het geld dat ik bij Icesave had (insert lachtrack) heb ik ook teruggekregen, maar ik vond het behoorlijk irritant dat ik er maanden lang niet bij kon
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiėren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
pi_66263129
Als je steeds de hoogste rente wilt, dan kan je bezig blijven. De spaarrente van de Rabobank lag de afgelopen jaren tussen de 2,6 en de 4,6 %. Elke keer komen ze weer met nieuwe constructies (bonusrente) en nieuwe rekeningen (Loyaalsparen). Pasten ze vroeger de rente hooguit elk kwartaal aan: in crisistijd kan dat per dag verschillen.

Tenzij je echt veel geld hebt en / of gaat beleggen maakt het allemaal niet zoveel uit. Klagen en dreigen maakt al helemaal niks los. De rente wordt voor alle rekeninghouders toegepast.
Zogenaamd "fatsoenlijke" mensen ontmaskerd, de waarheid en verklaringen die iedereen wil weten: Misdefinitie op YouTube.
pi_66263885
Ik zat bij de Rabo, maar ben verhuisd met het spaargeld naar CEB en ATbank, beide NL banken. dus volledige garantie. ATbank doet standaard een spoed overboeking naar je lopende rek.
pi_66264777
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 23:33 schreef xxxsamxxx het volgende:
Al heel mijn leven ben ik klant van de Rabobank en heb daar een betaal en internetspaarrekening. Nu wordt al twee maanden achtereen de rente verlaagt, deze is opgesplitst in een deel basisrente en deel bonusrente. De rente is sowieso al van 3.6 naar 3.1 gedaald samen.

Zou men de rente verhogen als ik hierover mijn beklag ga doen en eventueel dreig met overhevelen van het spaargeld?
Als je een hogere rente wilt, kijk dan hier eens: Banken met hoge rente #20
pi_66276085
Nou kheb dus niet veel kans..
Ennuh even ter verduidelijkijg.. nee ik heb geen tonnen, miljoenen of miljarden op de rekening staan.
Dan had ik inderdaad niet hoeven zeuren.
pi_66276707
Het was voor mij de reden om weg te gaan bij de Rabobank met mijn spaargeld en gezamenlijke rekening.

Ze gaan alleen omlaag en doen geen reet voor je daar. Maar het feit dat er 1 in mijn woonplaats zit maakt dat ik er in ieder geval bij blijf om snel over mijn eigen geld te kunnen beschikken indien nodig.
pi_66276983
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:17 schreef Tha_Duck het volgende:
Het was voor mij de reden om weg te gaan bij de Rabobank met mijn spaargeld en gezamenlijke rekening.
Bij welke handelsbank kon je wel onderhandelen over je rente dan
pi_66277232
Geen idee, ik ben naar DSB gegaan omdat behalve de rekening daar gratis was ook de spaarrente 1,5% hoger was.
pi_66397140
Rabobank is ook de laatste jaren, 15% per jaar omhoog gegaan met de kosten voor een rekening
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')