quote:Een champignon van de soorten Agaricus bisporus en Agaricus bitorquis is een eetbare paddenstoel die in Nederland sinds de jaren 70 van de twintigste eeuw volledig is ingeburgerd. Champignons worden in Nederland bijna volledig in champignoncellen gekweekt op een speciaal samengestelde voedingsbodem van onder andere paardenmest en dekaarde. De teelt in Nederland vindt voornamelijk plaats in de provincies Limburg, Noord-Brabant en Gelderland.
Vroeger werden champignons geteeld in de fluweelgrotten in Valkenburg en in de St. Pietersberg bij Maastricht.
Champignons worden vermeerderd via een reincultuur van mycelium op graankorrels dat broed wordt genoemd.
Wat een onzin, dat je ze dan wel ineens lustquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:02 schreef Paul het volgende:
Getsie echt vies vind ik ze nog steeds
Alleen op pizza lust ik ze wel
Gatverrrrrrrrrrquote:Op donderdag 19 februari 2009 19:04 schreef The_Hives het volgende:
Lekker. Als ik ze gebruik voor gerechten, eet ik bijna altijd minstens de helft al rauw op voordat ik ze in het gerecht moet gooien
. Daarom haal ik meestal een bakje extra
quote:
Vroegah, toen ik nog klein was, lustte ik juist alleen maar champignons uit blik.quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:34 schreef Sylvana het volgende:
ik lust ze ook niet rauw neeUit blijk heb ik niet geprobeerd, koop ze het liefst gewoon vers, als ik weinig tijd heb koop ik ze wel eens voorgesneden, maar liever niet
Dat lijkt me net zoiets als een oogbal opeten zo viesquote:
Eerst proeven, dan pas zeggen wat je er van vind.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat lijkt me net zoiets als een oogbal opeten zo vies
Dat heb ik met cherry-tomaatjes. Als ik langzaam zo'n tomaat kapot bijt, lijkt het zo of je dwars door het hoornvlies gaat, waarna het glasachtig lichaam uit elkaar druipt over je tongquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:45 schreef Paul het volgende:
[..]
Dat lijkt me net zoiets als een oogbal opeten zo vies
Ja, dat dus. Gewone champi's zijn saaiquote:Op donderdag 19 februari 2009 23:13 schreef chatter het volgende:
De gewone standaard witte champignon heeft eigenlijk weinig tot geen smaak.
Zeker niet als die in het water heeft gelegen, wat dus ook niet hoort.
Deze neemt de smaak over van de kruiden en specerijen die in een gerecht gebruikt worden.
De kastanjechampignon daarentegen heeft een geheel eigen smaak, net als de zwarte Chinese paddenstoel, dat zijn echte smaakmakers.
Die kan je ook heel goed in een soep verwerken.
En vergeet niet dat mensen vaak bang zijn voor het "vreemde" en het daardoor niet eten.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:13 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ja, dat dus. Gewone champi's zijn saai(en blikchampi's zijn viesss). Doe mij maar wat 'raardere' paddestoelen: oesterzwammen of kastanjechampignons of wat dan ook.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:41 schreef chatter het volgende:
Bij deze een recept:
Kalkoensoep met Chinese paddestoelen
aantal personen: 4
[recept]
Tip: Bestrooi de soep vlak voor het opdienen met wat verse bieslook
Vertelquote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:19 schreef chatter het volgende:
[..]
En vergeet niet dat mensen vaak bang zijn voor het "vreemde" en het daardoor niet eten.
Je wilt niet weten wat ik in mijn tijd allemaal al gegeten heb in de landen waar ik ben geweest.
Zelfgemaakt.quote:Op donderdag 25 november 2010 20:11 schreef Ole het volgende:
Ze gooien daar ook maar van alles in de frituur he
Dat eet ik in restaurants vaak als voorgerecht met een lekker roomsausje erbijquote:Op donderdag 25 november 2010 20:09 schreef popolon het volgende:
*kick*
Thanksgiving snacks: Gepaneerde gefrituurde champignons.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Damn wat lekker.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |