Over het algemeen laat de echte terugbetaling niet lang op zich wachten nadat je de brief hebt mogen ontvangen. Ik gok zelfs deze week of volgende week al.quote:
http://www.belastingdiens(...)angifte_2008-02.htmlquote:Soms zijn er geen gegevens beschikbaar
Het kan zijn dat wij uw gegevens niet hebben ontvangen voor 1 maart. Wij kunnen ze dan niet vooraf invullen in uw aangifte.
Ben ik met je eens echter de belastingdienst mag niet gegevens van een onderneming koppelen aan de gegevens van een privé persoon. Daar schenden ze de wet bescherming persoonsgegevens mee...quote:Op maandag 2 maart 2009 22:46 schreef ManAtWork het volgende:
Ze kunnen bij je werkgever in de resultatenrekening een post ontdekken.
En deze betaling/kostenpost kan naar jou getraceerd worden.
Als jij deze vergoeding niet in mindering brengt op je studiekosten, klopt er dus iets niet.
En toch doet de belastingdienst dit dagelijks.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:15 schreef mister-v het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter de belastingdienst mag niet gegevens van een onderneming koppelen aan de gegevens van een privé persoon. Daar schenden ze de wet bescherming persoonsgegevens mee...
Mag misschien wel de belastingdienst zijn; maar ze staan niet boven de wet!
Meer een kwestie van een goed moreel hebben!
de BD boven de wet??quote:Op maandag 2 maart 2009 23:15 schreef mister-v het volgende:
[..]
Ben ik met je eens echter de belastingdienst mag niet gegevens van een onderneming koppelen aan de gegevens van een privé persoon. Daar schenden ze de wet bescherming persoonsgegevens mee...
De belastingdienst doet idd maar gewoon wat het wil. Het komt regelmatig voor dat ze gegevens veranderen in hun database zonder daar toestemming voor te vragen.quote:Op maandag 2 maart 2009 23:15 schreef mister-v het volgende:
[..]
Tsja, als jij dat vindt, mág je natuurlijk ook slechts eenmaal het bedrag van 23 euro opgeven. Ik zou je echter aanraden er niet al te veel achter te zoeken, en gewoon 23 euro p.p. mee te nemen in je aftrekpost. (nog even los van het feit dat die hele 23 euro nergens op slaat)quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:01 schreef tinny het volgende:
Weet iemand of ik die vooraf ingevulde versie van het aangifte programma 2008 NAAST mijn lege versie van het aangifte programma kan installeren? Of overschrijven ze elkaar?
Dan nog een paar vraagjes:
- Ik las op AD.nl dat wanneer je met zijn 2'en bent je ook 2 x huisapotheek mag opgeven ( a 23,- euro) dit vind ik een beetje contradictorisch gezien de term HUISapotheek (http://www.geldenrecht.nl/belastingen/2604359/Welke_zorgkosten_aftrekbaar_in_2008.html en dan bij voorbeeld Gebits renovatie)
Nee, natuurlijk niet.quote:- Ik heb net mijn WOZ voor 2008 binnen gekregen maar op mijn aangifte 2008 moet ik mijn WOZ met peildatum 1/1/2007 invullen... Nu wil het geval dat mijn WOZ voor 2008 LAGER is ...dus wil liever die van 2008 opgeven mag dat?
en bovenstaande?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 08:01 schreef tinny het volgende:
Weet iemand of ik die vooraf ingevulde versie van het aangifte programma 2008 NAAST mijn lege versie van het aangifte programma kan installeren? Of overschrijven ze elkaar?
Je kunt het alsnog wijzigen. Geen probleem.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:42 schreef kthxbye het volgende:
Ik heb mijn belastingaangifte 2008 al een maand geleden digitaal verstuurd. Ik ben echter totaal vergeten dat ik in 2008 ook stagevergoeding heb gehad (ong. 1800 euro). Daar kwam ik vorige week achter toen mijn jaaropgaaf van mijn stagebedrijf in de bus viel(beetje laat, niet?).
Wat moet ik nu doen? Kan ik mijn aangifte nog wijzigen? Of gewoon zo laten?
wel even je aanslag controleren, vorig jaar heb ik dit met mn ouders ook gehad. Eerst de 'verkeerde' daarna de correctie. Eerst kreeg ik aanslag van de correctie en daarna pas de 'verkeerde'. Heb toen middels bezwaar moeten zorgen dat de aanslagen omgedraaid werden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt het alsnog wijzigen. Geen probleem.
dus gewoon in het programma het nieuwe salaris toevoegen en opnieuw versturen?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 12:46 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je kunt het alsnog wijzigen. Geen probleem.
Als het niet te wijzigen is, zou ik het opnieuw invullen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 14:11 schreef BeamofLight het volgende:
OK, ik heb de versie met de gedownloade gegevens, maar nu stuit ik op het volgende:
Hij neem de geboortedatum van mijn oudste kind over als zijnde de jongste.
Er staat dan dat ik evt. nog gegevens kan wijzigen. Dit klopt ook voor bijvoorbeeld loon en werkgevers enzo maar NIET voor de geb.datum van mijn jongste kind.
Zal ik dan maar alles opnieuw invullen, of gewoon zo laten (al klopt het dan dus niet vwb de geb.datum (al weten ze dit ivm kinderbijslag wel)).
Ook zie ik de combinatiekorting nergens meer verschijnen. Bestaat dit niet meer, of ligt dat aan die geb.datum-shit?
Bij totaal overzicht, kopje heffingskortingen staat hij vermeld.
De kans is groot. Maar waarom vul je niet gewoon het programma in?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 15:32 schreef lienelien het volgende:
Even een vraagje:
Ik heb in 2008 2 bijbaantjes gehad, en een stagevergoeding.
Samen is dat ¤6283, de ingehouden loonheffing is totaal ¤600, en de arbeidskorting is ¤63. Krijg ik nu zo'n ¤600 terug, of zie ik dat verkeerd?
jaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:20 schreef kthxbye het volgende:
[..]
dus gewoon in het programma het nieuwe salaris toevoegen en opnieuw versturen?
Gelukkig, ze is er nog.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:57 schreef Nizno het volgende:
[..]
ja
en controleren dus als je de blauwe envelop binnen hebt.
Ja heb hem net opnieuw ingevuld en wat denk je: de geboortedatum wordt nu helemaal NIET gevraagd. Motherfuckers daar. Had dus net zo goed die eerste kunnen verzenden.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:51 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Als het niet te wijzigen is, zou ik het opnieuw invullen.
Zo blijkt maar weer: de belastingdienst maakt ook fouten. (Gelukkig maar.)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |