Misschien heb ik volgend jaar wel een paar voor je. Maar da's nog even afwachten.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:08 schreef DonJames het volgende:
[..]
Graag gedaan![]()
Ik zit eigenlijk meer in het Internationaal Belastingrecht, maar daar komen hier zo weinig vragen over
Dat hangt af van je totale box 1-inkomen in die jaren.quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:34 schreef Swy_3_Swy het volgende:
hela!
ik heb een vraagje over middeling. Ik weet niet of ik hier iets mee te maken krijg, maar wellicht is het nu al nodig om hier iets mee te doen. Het zit als volgt:
- tot 2007 altijd alle betaalde belasting van bijbaantjes teruggekregen
- in 2007 afgestudeerd en begonnen met 'echt' werken. In november begonnen en ook in 2007 weer alle belasting terug gekregen.
- lijkt er dus op dat ik nu voor 2008 voor het eerst echt belasting moet gaan betalen.
- ik ga ervanuit dat ik in 2009 ongeveer 10% meer verdien dan in 2008.
Kom ik (nu of volgende jaar) in aanmerking voor middeling?
En moet ik daar eventueel nu al rekening mee houden?
alvast bedankt!
Het wordt zelfs voorgelezen door een computerdame!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:45 schreef ManAtWork het volgende:
Leuker kunnen ze het niet maken, maar dit is wel erg makkelijk.
Of is er ergens een rekenmodule oid waar ik het zelf mee kan narekenen?quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:44 schreef DonJames het volgende:
[..]
Dat hangt af van je totale box 1-inkomen in die jaren.
Ja, sorry... was een beetje te snel... Heb het inderdaad gevonden. tnx!quote:Op donderdag 5 maart 2009 21:54 schreef ManAtWork het volgende:
Lees je de reacties niet?
Het antwoord: http://www.belastingdiens(...)ens-03.html#P33_3570
hap eens niet zo johquote:Op donderdag 5 maart 2009 21:54 schreef ManAtWork het volgende:
Lees je de reacties niet?
Het antwoord: http://www.belastingdiens(...)ens-03.html#P33_3570
'k Heb honger.quote:
er staat geen edit tijd bij de zijne....quote:Op donderdag 5 maart 2009 22:23 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
'k Heb honger.
(BTW: hij had zijn post gewijzigd na mijn reactie.)
Oke allebei bedankt !quote:Op donderdag 5 maart 2009 20:58 schreef DonJames het volgende:
[..]
![]()
[..]
Dat denk ik ook, je had het belastingtechnisch beter iets later (of gespreid) moeten betalen.
klik eerst op deze site eens door wat precies bij jou van toepassing was:quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:54 schreef SaskiaR het volgende:
Nog een vraag!
Ik heb in 2008 gedurende 9 maanden in Nederland gewerkt en belasting betaald. Daarna heb ik 3 maanden in Engeland gewerkt. Daar hoefde ik geen belasting te betalen, omdat ik te weinig verdiende. Moet ik de inkomsten die ik in Engeland gekregen heb in Nederland opgeven?
je hebt in de maanden okt tm dec geen studiekosten gemaakt.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 09:43 schreef TimB22 het volgende:
[..]
Oke allebei bedankt !
Ik zag zelfs dat het collegegeld al 29 Augustus was betaald, helaas heb ik dit niet te kiezen want de Universiteit schrijft het altijd op een bepaalde datum af. Alleen gespreid had idd wel gekund.
Dus als ik het goed begrijp kan ik het totaal aan normbedragen dat ik tot nu toe had t/m augustus van ¤1465 plus nog het normbedrag voor september(omdat ik die maand voor het laatst stufi ontving) opvoeren als studiekosten?
En voor de maanden Oktober t/m December? niets of de werkelijke kosten voor deze maanden?
Het totaal bedrag van 1650, aan normbedragen van Jan t/m Sept, is dan niet voldoende om boven de ontvangen vergoeding en drempel uit te komen, dus dan helaas geen teruggaaf dit jaar
Met alleen deze gegevens kunnen ook wij geen inhoudelijke reactie geven. Sorry.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 17:40 schreef Zweefvliegje het volgende:
Misschien wel de meest domme vraag ever, maar ik zit dus helemaal 0,0 in de belastingen..
De afgelopen jaren heb ik aangifte gedaan en telkens geld terug ontvangen.
Dit jaar echter moet ik een euro of 1600 aan ze gaan betalen.
Hoe kan het dat ze ineens geld van mij krijgen?
Volgens mij is er niks veranderd in de situatie (partner en ik hebben beiden werk, een eigen huis -waar we overigens wel per maand geld voor kregen, voorlopige teruggaaf- maar ook dat was vorig jaar al zo).
Die 1600 euro is trouwens wel ongeveer gelijk aan wat we over het jaar van ze ontvangen hebben.
quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:54 schreef BeamofLight het volgende:
Begrijp ik nu goed dat je ziektekosten kunt aftrekken:
1) Sowieso 23 euro per persoon
EN
2) De volledige aanvullende maandelijkse ziektekosten a 23,90 (bij mij) per maand per persoon
???
Joh, echt?quote:Op zaterdag 7 maart 2009 20:57 schreef Essebes het volgende:
[..]
klopt, maar het heeft alleen effect als deze kosten samen uitkomen boven de drempel die voor jou van toepassing is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |