Hmmm, dat ie niet gevraagd wordt, is wel vreemd. Zelf heb ik geen kinderen maar ik kan me herinneren dat het gevraagd werd in verband met heffingskortingen.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:08 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Ja heb hem net opnieuw ingevuld en wat denk je: de geboortedatum wordt nu helemaal NIET gevraagd. Motherfuckers daar. Had dus net zo goed die eerste kunnen verzenden.
Snap nu wel dat je hem uberhaupt niet kon wijzigen. Grapje denk ik van de IT afdeling.
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 13:03 schreef Nizno het volgende:
quote:Op dinsdag 3 maart 2009 18:57 schreef Nizno het volgende:
je had er zelfs al 1 gemistquote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:03 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Gelukkig, ze is er nog.![]()
Was al bang dat je de weg naar het topic kwijt was geraakt.
dat is dus inderdaad ook de vraag.. geen datum maar wel na 1995.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 19:23 schreef BeamofLight het volgende:
Ja is gek, maar sluit natuurlijk wel aan op dat probleem van het niet kunnen wijzigen.
Overigens werd de combinatiekorting standaard al meegenomen en bij mijn partner standaard ook de aanvullende combi-korting.
Enige vraag over kinderen was of ik die had van na 1995 ofzo. Geen geboortedatums van jongste kinderen ofzo.
Weet ik. 'k Kan niet overal op reageren.quote:
Maar dan blijft het vreemd dat er bij de vooraf ingevulde aangifte een geboortedatum is gevuld.quote:[..]
dat is dus inderdaad ook de vraag.. geen datum maar wel na 1995.
denk dat ze bij de BD denken grappig te zijn door niet de vraag in de vooringevulde te zetten of je kids hebt na 1995, maar om zelf de data er op te zetten.quote:Op dinsdag 3 maart 2009 20:27 schreef ManAtWork het volgende:
[..]
Weet ik. 'k Kan niet overal op reageren.
[..]
Maar dan blijft het vreemd dat er bij de vooraf ingevulde aangifte een geboortedatum is gevuld.
Dan is het net of je twee verschillende aangiften kunt doen.
ahaquote:Op dinsdag 3 maart 2009 23:15 schreef dndiek het volgende:
Je moet kijken naar het onderste bedrag in het witte gedeelte van het overzicht
Dan hebben ze iig wel het antwoord wat ze willen, nl. de geboortedatum van het oudste kind (want na 1995), terwijl ze het het jongste kind noemen. Snap je? Grappig hè?quote:Op dinsdag 3 maart 2009 21:16 schreef Nizno het volgende:
[..]
denk dat ze bij de BD denken grappig te zijn door niet de vraag in de vooringevulde te zetten of je kids hebt na 1995, maar om zelf de data er op te zetten.
En ja...... Die grapjes van de BD.....
ja echter is je aangifte op dat moment wel fout want de geboortedata komen niet overeen met de gegevens van het BSNnummer wat er bij staat.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:08 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
Dan hebben ze iig wel het antwoord wat ze willen, nl. de geboortedatum van het oudste kind (want na 1995), terwijl ze het het jongste kind noemen. Snap je? Grappig hè?
begin eerst maar en stel dan de vraag wat je niet snapt...quote:
De vraag die mij meer van belang lijkt is: "hoeveel moet ik nou betalen?"quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:28 schreef P.F het volgende:
Nou, ik heb 2 werkgevers gehad ( door elkaar) en bij beide loonkorting gevraagd. Hoe kan ik zien of dat echt zo is?
Nee hoor. Voor de aangifte heb je nodig je totale (bruto) loon, ingehouden loonheffing en arbeidskorting. Als er bij beide banen loonheffingskorting is toegepast is er weinig loonheffing ingehouden. Als dat te weinig blijkt moet je betalen, als het er te veel loonheffing is ingehouden krijg je terug. Of de korting is toegepast maakt (voor 2008) dus niet meer uit.quote:
Nee, een computer valt daar niet onder.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef PeterFurby het volgende:
Ik ben ook voor mijn vader de belastingaangifte aan het doen en nu heb ik een vraagje daarover. Mijn vader is zijn hele leven al doof en is sinds een paar jaar alleenstaand. Nu heeft hij dit jaar een laptop gekocht en een Internetaansluiting genomen. Dit om makkelijker contact met mij te hebben en met andere dove mensen. Anders komt hij toch in een sociaal isolement.
Mag ik de aanschafkosten van de laptop bij hem opvoeren onder het kopje "specifieke uitgaven --->andere aanpassingen"? Of misschien bij hulpmiddelen?
In de belastingalmanak kwam ik een voorbeeld tegen dat er aftrek was verleend voor een hond die een slechthorend echtpaar waarschuwde voor de telefoon- en deurbel. Vandaar dat ik mij afvraag of de laptop ook als aftrekpost kan worden opgevoerd.
Of het staat op je jaaropgaaf, of je moet het even bij de salarisadministratie navragen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef P.F het volgende:
Ja, maar waar kan ik zien of ik dat aan heb gevraagd? Staat dat ook op het overzicht?
heb je jaaropgaven?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef P.F het volgende:
Ja, maar waar kan ik zien of ik dat aan heb gevraagd? Staat dat ook op het overzicht?
Je kan het proberen inderdaad. Als je vragen krijgt om de hulpmiddelen te specificeren dan dien je schriftelijk toelichting te geven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:51 schreef PeterFurby het volgende:
Ik ben ook voor mijn vader de belastingaangifte aan het doen en nu heb ik een vraagje daarover. Mijn vader is zijn hele leven al doof en is sinds een paar jaar alleenstaand. Nu heeft hij dit jaar een laptop gekocht en een Internetaansluiting genomen. Dit om makkelijker contact met mij te hebben en met andere dove mensen. Anders komt hij toch in een sociaal isolement.
Mag ik de aanschafkosten van de laptop bij hem opvoeren onder het kopje "specifieke uitgaven --->andere aanpassingen"? Of misschien bij hulpmiddelen?
In de belastingalmanak kwam ik een voorbeeld tegen dat er aftrek was verleend voor een hond die een slechthorend echtpaar waarschuwde voor de telefoon- en deurbel. Vandaar dat ik mij afvraag of de laptop ook als aftrekpost kan worden opgevoerd.
Waarom een hond wel die waarschuwd voor de telefoon en deurbel?quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:01 schreef DonJames het volgende:
[..]
Nee, een computer valt daar niet onder.
Mijn vader heeft een systeem dat er een lamp gaat knipperen als de deurbel of de telefoon gaat. Die is vergoed door de verzekeringsmaatschappij. Dan had 'ie belastingtechnisch gezien toch beter een hond moeten nemenquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Waarom een hond wel die waarschuwd voor de telefoon en deurbel?
Dat is ook een hulpmiddel om niet in een sociaal isolement te geraken.
Dat ben ik niet met je eens, en dat is bovendien het criterium niet. Het criterium is of het hulpmiddel je in staat stelt tot het verrichten van normale lichaamsfuncties, die zonder het hulpmiddel niet mogelijk zijn. Bovendien moet het dan specifiek zijn. Iemand met één been kan moeilijk op de fiets boodschappen doen, dus is er een auto nodig. Toch is dan niet de hele auto aftrekbaar, maar slechts het gedeelte wat ziet op de aanpassing van de pedalen etc.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef Nizno het volgende:
[..]
Waarom een hond wel die waarschuwd voor de telefoon en deurbel?
Dat is ook een hulpmiddel om niet in een sociaal isolement te geraken.
Hmmm, als ik de laptop niet opvoer moet hij ¤ 43 betalen. Verdeurie...quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef PeterFurby het volgende:
[..]
Mijn vader heeft een systeem dat er een lamp gaat knipperen als de deurbel of de telefoon gaat. Die is vergoed door de verzekeringsmaatschappij. Dan had 'ie belastingtechnisch gezien toch beter een hond moeten nemenMaar even serieus; bedankt voor de reactie en ik zal het toch proberen op te voeren als hulpmiddel...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |