abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:24:21 #101
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66720160
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:22 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Feit blijft dat de amateur-sectie dat in de regels moet opnemen en dat de prof-sectie daar niets over te zeggen heeft, hoe graag ze ook willen.
Maar vrijwillige promotie zou toch wel mogelijk moeten zijn zonder algehele overeenstemming in de amateurdivisie. Die worden het toch nooit eens. Overigens stond toevallig gisteren in de VI een stukje van Be Quick die ook best hogerop willen.
quote:
En voor de meeste zaterdaghoofdklassers is de eerste divisie helemaal niet aantrekkelijker. Van een top-club naar een grijze muis. Om nog maar niet te spreken over het moeten voetballen op vrijdag of zondag i.p.v. de vaste zaterdagmiddag.

Wie heeft het over de Eerste Divisie dan?
Twee topklasses boven 4 hoofdklasses lijkt mij een prima systeem bijvoorbeeld.

Ook typisch dat je meteen grijze muis aanhaalt, waarom niet de ambitie hebben om door te groeien tot meer dan een grijze muis?
  donderdag 5 maart 2009 @ 10:27:42 #102
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_66720262
Volgens het Limburgs Dagblad van vandaag staat MVV onder curatele.

http://www.limburger.nl/a(...)7176408/1135/VTMVV01
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_66721626
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 10:24 schreef pfaf het volgende:
[..]Maar vrijwillige promotie zou toch wel mogelijk moeten zijn zonder algehele overeenstemming in de amateurdivisie. Die worden het toch nooit eens.
De vrijwillige promotie is inmiddels mogelijk gemaakt. Je moet dan wel eerst kampioen worden en dan krijg je straks promotierecht, geen verplichting.
quote:
Overigens stond toevallig gisteren in de VI een stukje van Be Quick die ook best hogerop willen.
Tussen willen en kunnen zit nog wel een verschil.
quote:
Wie heeft het over de Eerste Divisie dan?
Twee topklasses boven 4 hoofdklasses lijkt mij een prima systeem bijvoorbeeld.
Er zijn nu 6 hoofdklassen (3x zondag en 3x zaterdag) het eerste voorstel over de topklasse (za en zo gemengd) heeft het niet gehaald. Er schijnt nu een voorstel te komen voor 1 topklasse zaterdag en 1 topklasse zondag. De kampioenen van deze twee topklassen spelen tegen elkaar en de winnaar van deze wedstrijd heeft promotierecht. Wil deze club dat niet dan krijgt de verliezer dat recht. Wil die ook niet dan wordt er volgens mij niet gepromoveerd.
quote:
Ook typisch dat je meteen grijze muis aanhaalt, waarom niet de ambitie hebben om door te groeien tot meer dan een grijze muis?
Er kan al bijna geen club meer fatsoenlijk bestaan in de eerste divisie. Alsof een amateurclub dat dan wel even zal doen. Verder zullen ze opeens van 3x per week trainen naar bijv. elke dag trainen moeten gaan en dus meer moeten betalen, sportpark aanpassen enz. enz.

Omniworld en AGOVV zijn de laatste twee amateurclubs die profclub zijn geworden. Vooral AGOVV was zeker een topclub bij de amateurs en ze zijn nu toch echt een grijze muis.
  donderdag 5 maart 2009 @ 11:17:32 #104
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66721807
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:11 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Tussen willen en kunnen zit nog wel een verschil.
Hoe bedoel je dat?
quote:
Er zijn nu 6 hoofdklassen (3x zondag en 3x zaterdag) het eerste voorstel over de topklasse (za en zo gemengd) heeft het niet gehaald. Er schijnt nu een voorstel te komen voor 1 topklasse zaterdag en 1 topklasse zondag. De kampioenen van deze twee topklassen spelen tegen elkaar en de winnaar van deze wedstrijd heeft promotierecht. Wil deze club dat niet dan krijgt de verliezer dat recht. Wil die ook niet dan wordt er volgens mij niet gepromoveerd.
Ik vind 6 hoofdklassen in Nederland erg veel. 4->2->1->1 lijkt mij persoonlijk de beste invulling.
quote:
Er kan al bijna geen club meer fatsoenlijk bestaan in de eerste divisie. Alsof een amateurclub dat dan wel even zal doen. Verder zullen ze opeens van 3x per week trainen naar bijv. elke dag trainen moeten gaan en dus meer moeten betalen, sportpark aanpassen enz. enz.

Omniworld en AGOVV zijn de laatste twee amateurclubs die profclub zijn geworden. Vooral AGOVV was zeker een topclub bij de amateurs en ze zijn nu toch echt een grijze muis.
Je denk te statisch en in de huidige situatie. De Eerste Divisie zal sowieso afgeslankt gaan worden tot een club of 16, verder is uiteraard één van de grootste redenen dat bijna elke Eerste Divsie club het moeilijk heeft juist het gebrek aan gezonde doorstroming en concurrentie.
pi_66724036
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 11:17 schreef pfaf het volgende:
[..]Hoe bedoel je dat?
Be Quick wordt ook nu vrijwel nooit kampioen. Dat zal zeker een voorwaarde voor promotie worden.
quote:
Ik vind 6 hoofdklassen in Nederland erg veel. 4->2->1->1 lijkt mij persoonlijk de beste invulling.
De plannen zoals ze nu lijken te zijn :

3x hoofdklasse zaterdag - 1x topklasse zaterdag
3x hoofdklasse zondag - 1x topklasse zondag
en daarboven dus de eerste en de eredivisie
quote:
Je denk te statisch en in de huidige situatie. De Eerste Divisie zal sowieso afgeslankt gaan worden tot een club of 16, verder is uiteraard één van de grootste redenen dat bijna elke Eerste Divsie club het moeilijk heeft juist het gebrek aan gezonde doorstroming en concurrentie.
Maar ook de onderkant van de eredivisie kan amper rondkomen, die hebben doorstroming en concurrentie. (Roda, Vitesse, Sparta enz.) Helemaal in deze tijd houden sponsors de hand op de knip.

Ik geloof niet dat IJsselmeervogels bv. meer sponsors krijgt als ze 12e staan in de eerste divisie t.o.v. altijd in de top spelen zoals nu. Wat ik wel weet is dat ze er daar in elk geval niet op zitten te wachten, die promotie.
  donderdag 5 maart 2009 @ 12:44:03 #106
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66724803
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:21 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Be Quick wordt ook nu vrijwel nooit kampioen. Dat zal zeker een voorwaarde voor promotie worden.
Ik veronderstelde dat bij het niet promoveren van de kampioen, de nummer twee promoveert enzovoort.
quote:
Maar ook de onderkant van de eredivisie kan amper rondkomen, die hebben doorstroming en concurrentie. (Roda, Vitesse, Sparta enz.) Helemaal in deze tijd houden sponsors de hand op de knip.
Deze tijd is 'zo’ voorbij, ik kijk wat dat betreft liever op langere termijn. Dat is meer een kwestie van mismanagement dan gebrek aan potentie. Als clubs jarenlang op te grote voet leven, komt er inderdaad een klap, maar dat vind ik totaal buiten deze discussie staan. Clubs als Heracles, Twente, Gronignen en Heerenveen laten zien dat er gewoon een gedegen groei mogelijk is, als het beleid goed is. Zelfs voor een club als Heracles wat ingeklemd zit in Twente-gebied.
quote:
Ik geloof niet dat IJsselmeervogels bv. meer sponsors krijgt als ze 12e staan in de eerste divisie t.o.v. altijd in de top spelen zoals nu. Wat ik wel weet is dat ze er daar in elk geval niet op zitten te wachten, die promotie.
Waarom niet. Nationale tv-exposure levert echt wel meer sponsorgeld op dan nu! De begroting van de kleinste club in de Eerste Divisie is niet voor niets veel hoger dan die van IJsselmeervogels/ Bovendien trekken aantrekkelijkere wedstrijden tegen grotere team uiteraard meer supporters en dus recettes. Wedstrijden tegen grote buren als Omniworld en AGOVV, Zwolle Go Ahead. Dan krijg je wekelijks wedstrijden als tegen Spakenburg nu!
pi_66726077
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 12:44 schreef pfaf het volgende:
Ik veronderstelde dat bij het niet promoveren van de kampioen, de nummer twee promoveert enzovoort.
[..]
Volgens mij alleen de zaterdag of zondagkampioen.
quote:
Deze tijd is 'zo’ voorbij, ik kijk wat dat betreft liever op langere termijn. Dat is meer een kwestie van mismanagement dan gebrek aan potentie. Als clubs jarenlang op te grote voet leven, komt er inderdaad een klap, maar dat vind ik totaal buiten deze discussie staan. Clubs als Heracles, Twente, Gronignen en Heerenveen laten zien dat er gewoon een gedegen groei mogelijk is, als het beleid goed is. Zelfs voor een club als Heracles wat ingeklemd zit in Twente-gebied.
Maar dat zijn er maar een paar. En juist nu er geen geld is bij heel veel clubs lijkt het me raar om andere clubs met minder geld toegang te geven tot de eerste dicisie.
quote:
Waarom niet. Nationale tv-exposure levert echt wel meer sponsorgeld op dan nu!
Eerste divisie = 5 minuten rtl 4 per week.
quote:
De begroting van de kleinste club in de Eerste Divisie is niet voor niets veel hoger dan die van IJsselmeervogels
Dat scheelt 4 ton dus zoveel is dat niet. Die 4 ton extra is niet genoeg om je sportpark te verbouwen, mensen vaste in dienst te nemen enz. enz.
quote:
Bovendien trekken aantrekkelijkere wedstrijden tegen grotere team uiteraard meer supporters en dus recettes. Wedstrijden tegen grote buren als Omniworld en AGOVV, Zwolle Go Ahead. Dan krijg je wekelijks wedstrijden als tegen Spakenburg nu
Omniworld heeft zelf amper publiek evenals AGOVV, en de Vogels doen het nu prima met een kleine 2000 bezoekers per wedstrijd. Spakenburg uit of thuis is een ander verhaal, daar komen 5000 extra mensen op af voor de folclore en "de burenruzie".

Nee, ik zie het niet gebeuren. Topklasse zaterdag willen ze wel, koppeling met betaald zeer zeker niet.
  donderdag 5 maart 2009 @ 13:46:06 #108
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66729013
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 13:46 schreef pfaf het volgende:
Zucht, wil je nou niet snappen wat ik type?
Ik snap dat jij het anders wilt dan dat het nu is.

Over doorstroming naar de eerste divisie geef ik aan dat de top van het zaterdagvoetbal daar niet op zit te wachten. Een een mogelijke zaterdagtopklasse zien ze daar wel zitten.

Ik ben niet de top van het zaterdagvoetbal, ik geef hier alleen aan wat ze in de media als redenen genoemd hebben dat ze tegen doorstroming zijn.

Dus je kunt mij nergens van overtuigen.

Wil jij dat nu snappen?
pi_67250387
quote:
Feyenoord financieel van kwaad tot erger

ROTTERDAM - Bij Feyenoord gaat het in financieel opzicht van kwaad tot erger. De Rotterdamse club moet komend seizoen 6 miljoen euro bezuinigen om bij de KNVB een sluitende begroting te kunnen indienen.

Dat is noodzakelijk om de proflicentie veilig te stellen.

Eerder deze maand maakte Feyenoord al bekend dat de club bij stadion De Kuip en bij een particuliere investeerder ruim 3 miljoen euro heeft moeten lenen om dit seizoen aan de lopende verplichtingen te kunnen voldoen.

De begroting is tussentijds bijgesteld van 45 miljoen tot 42 miljoen. Komend seizoen zakt het budget zelfs onder 40 miljoen.

Gudde

Algemeen directeur Eric Gudde maakte deze cijfers vrijdag bekend tijdens een bijeenkomst met het personeel van Feyenoord. Hij gaf daarbij aan dat de directie gedwongen ontslagen hoopt te voorkomen door een reeks van bezuinigingsmaatregelen.

''Contracten zullen uiteraard worden gerespecteerd, maar verder kijken we zo'n beetje naar alle kosten'', gaf Gudde aan.

De algemeen directeur noemde het tekort van 6 miljoen euro voor het komende seizoen onacceptabel. Hij voerde het sportief matige seizoen en de economische crisis als belangrijkste oorzaken voor de acute financiële problemen bij Feyenoord.

''Hierdoor zijn we gedwongen een ingrijpend kostenbesparingsprogramma door te voeren.''

Consequenties

Gudde: ''Dat we heel flink in de kosten gaan snijden heeft voor iedereen consequenties, van stagiair tot grootverdiener. Natuurlijk zijn het geen leuke boodschappen om te vertellen, maar het is de verantwoordelijkheid van iedereen die hier werkt om de club weer gezond te maken.''

Feyenoord kampt met een schuldenlast van ruim 21 miljoen euro. De clubleiding voert gespreken met vermogende supporters die in ruil voor inspraak tientallen miljoenen euro's willen investeren.

Deze rijke fans willen echter niet dat Feyenoord het nieuwe geld gebruikt om oude rekeningen te betalen.

Perridon

De kapitaalkrachtige supporter Michel Perridon, eigenaar van Trust International, opperde onlangs dat alle werknemers van Feyenoord loon zullen moeten inleveren om de club weer gezond te maken.

De spelers wezen dat voorstel meteen nadrukkelijk af. Een vrije transfer van de dure voetballers (Makaay, Van Bronckhorst, Landzaat, Tomasson, Hofland) zou komende zomer wel een optie zijn.

Collecte

Het legioen trekt zich de financiële malaise bij Feyenoord zeer aan. De supportersvereniging heeft een omvangrijke collecte in gang gezet.

Tot aan het begin van het nieuwe seizoen kunnen alle fans van de Rotterdamse club een bedrag storten. Via een poll op de website van de supportersvereniging wordt het doel van het verzamelde bedrag gekozen.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 maart 2009 @ 20:54:18 #111
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67251263
Dat is gewoon wanbeleid daar volgens mij, al jaren lang
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')