2 jaar geleden ben ik helaas in de verleiding gekomen om een joint te roken en dit werd dus op een gegeven moment iedere avond 3 a 4 stuks. (In een begin was ik na 2 trekken al helemaal gaar de hele avond...) Dit kwam mede omdat stoned sex hebben, dat was een openbaring de eerste maanden veel heftiger in alles. maar na een jaar of wat ging dat helemaal, maar heel langzaam achteruit.
De kosten werden hoger en dat merkte je in je portemonnee, je bent s'morgens al aan s'ávonds aan het denken om te kunnen blowen en omdat ik veel vrienden heb die in cofeeshops werken kreeg ik veel gratis wiet en haze wat het allemaal nog erger maakte. Ook was er een gat gegroeid tussen mij en mijn vriendin en ook qua sexuele spanningen, ik hield er bv niet meer van om vastgehouden te worden en kwam vele afspraken niet na met vrienden en familie.
Omdat het allemaal zo langzaam en geniepig gaat had ik in eerste instantie niet ééns eens in de gaten dat er zo veel was veranderd in mijn leven samen met haar. Nu mijn vader kanker kreeg, die overigens wel 100% aan het genezen is, kreeg ik toch nog een hele andere kijk op de dingen en dan vooral mijn wietgebruikgedrag rn begon me te schamen voor mijn gebruik en heb toen besloten dat ik er nu voor eens en altijd, samen er mee op te houden... Overgerens rookte ik overdag nooit meestal rond 21u.
Nou een week geleden dan begonnen en de eerste nacht gaat echt super. ik slaap goed en ben s'morgens fit en ben blij dat ik eraan ben begonnen want ik voelde me geestelijk al gelijk stukken beter en was van alles van plan om te doen.
S'ávond naar bed en ik val rond half 3 in slaap en een paar dagen later werd dat steeds later en ik begon mezelf ook flink vreemd te voelen, heel erg ongemakkelijk in m'n vel, als ik in bed lig dan ben ik heel onrustig
en er trekken vreemde gevoelens door mijn lichaam een soort gevoelens van stress en wordt nu ook sneller kwaad bv op reclameblokken op tv..
Nu werd dat zo ongemakkelijk in m'n lichaam dat ik mer eigenlijk niet meer tegen kon en begon me af te vragen of het wel een goed idee was om zo abrubt te stoppen met de THC want deze afkickverschijnselenachtige-nachtmerrie waar ik alleen savonds in verkeer als ik naar bed wil dat zijn toch geen symptomen van een soft-drug?, nee deze horen bij de hardere drugs die je ook weer opnieuw lokken om toch weer te beginnen al dan niet lichamelijk.
Anyways ben ik niet van plan om weer te gaan beginnen ik zit het verder wel uit maar dat wil toch wat zeggen over een legale softdrugs.
Ik ken mensen die geven hun hele uitkering bijna uit in de cofeeshop iedere maand opnieuw en het zijn er veel, ook bedragen als 400, 600 euries zijn lang geen uitzonderingen meer en dat brengt dus ook schulden met zich mee. De meeste tijd dat ik rookte heb ik wel met plezier gerookt anders rook je niet maar het is wel degelijk verslavend in mijn optiek.
Nou zal natuurlijk niet iedereen dat hebben die stopt, maar het is geen pretje
Serieuze reacties zijn welkom want ik sta hier niet alleen in lijkt me

of toch wel?
Nu een verhaal van een jongen dat ik vond op internet vannachtVraag: 18 Februari 2009
Hallo, ik ben sinds eergisteren gestopt met roken en sinds de dag ervoor gestopt met het smoren van wiet, ik smoorde nu ongeveer 2 jaar en waarvan het laatste half jaar toch wel een gemiddelde van 2-3 joints per dag inclusief 1 voor het slapen gaan, anders kon ik niet meer slapen.
Nu zit ik met het probleem dat ik helemaal niet meer kan slapen, ik heb namelijk vannacht weer maar een uur geslapen ofzo, ik ben om half 1 in mijn bed gekropen en ben rond 3 u in slaap gevallen tot rond 4 u en nu is het 5u20 en slapen zit er niet meer in voor vandaag vrees ik. is het mss een slecht idee om met beide sigaretten en wiet van de eene dag op de andere te stoppen?
Ook heb ik door het smoren van wiet precies emotioneel geen weerstand meer, ik moet oa wenen voor het minste dat er gebeurd, dit is nu al aan het beteren omdat ik mij vasthoud aan de gedachte dat het door het smoren van wiet komt en de gedachte dat als ik zo voordoet ik mijn vriendin wel eens zou kunnen verliezen.
De hoofdredenen waarom ik ben gestopt met wiet zijn oa:
1) Ik heb constant gedachten in mijn hoofd, echt abnormaal veel, als ik wil gaan slapen dan komen die gedachten allemaal boven en daar word ik echt zot van en
2) tijdens de sex kan het vaak zijn dat ik geen deftige erectie krijg en dat hij plots ineens slap valt, misschien komt het door prestatiedruk want ik was een paar weken terug nog maagd, maar dat betwijfel ik.
Nu vraag ik mij af of dit weer goed zou kunnen komen, want zo kan het echt niet verder.
(Ik ben uit eigen wil gestopt met roken en smoren, niet uit dwang ofzo van ouders, vriendin.)
Zou ik hier aub snel een antwoord op kunnen krijgen ? Want er staat binnen de 2 weken, maar zo lang hou ik het echt niet vol als dit niet betert, ik wil hier niet onbeleefd en egoistisch door klinken maar ik heb echt advies nodig op deze moment.
Wel ben ik sinds 2 dagen terug beginnen sporten, helpt dit het afkick proces sneller voorbij gaan ? en welke sporten zijn zo aangeraden ?
Ik bedenk mij ineens dat het slaap probleem is ontstaan ongeveer 5 maand geleden en toen was ik ook in een depressie geraakt, hier ben ik nog steeds niet vanaf vrees ik zo te zien, ook al ben ik doodgelukkig met mijn vriendin en mijn grootste schrik dat mij nu bezighoudt en wakker houd is wat als ik mijn vriendin ooit verlies wat gebeurt er dan met mij.
Dank bij voorbaat.
Groetjes
Antwoord:
Je code was: Afkicken wiet en tabak
Beste vraagsteller
Door het plotselinge stoppen heb je last gekregen van onthoudingsverschijnselen van nicotine en wellicht ook blowen.
Indien de klachten nog niet verminderd zijn, kun je bij de huisarts medicatie krijgen om de afkickklachten bij het stoppen met tabak te verminderen. Je vindt hier meer informatie over op de site
www.stivoro.nl.
De verhoogde emotionaliteit kan het gevolg zijn van het stoppen met blowen. Indien dit niet verbeterd is, kun je bij de huisarts medicatie vragen. Als je bij de zoekmachine van vraag en antwoord het woord "libriumparaplu" intypt vind je informatie die je met de huisarts kunt bespreken. Het gaat om een kortdurende libriumkuur. Librium is zwaar verslavend en anders raak je van de regen in de drup.
Problemen met inslapen zijn lastig en kunnen even duren. Meestal is er met een maand veel verbetering opgetreden, maar soms duurt het wat langer. Probeer toch zoveel mogelijk een tamelijk vast dag en nacht ritme aan te houden. Ik weet dat dit lastig is, maar als je van de nacht een dag maakt en overdag steeds even wegzakt, belemmer je het herstel van een gewoon slaapritme. En voor de rest geldt natuurlijk dat voldoende inspanning, ontspanning en seks voor het slapen kunnen helpen.
- Veel blowen kan leiden tot een dolle kermis van gedachten in je hoofd. Dit kan op den duur tot ernstige psychische klachten leiden. Het is om die reden goed dat je bent gestopt en dat je lichaam de THC kan afvoeren.
- Blowen heeft bij mensen een tegengesteld effect op de erectie. Enerzijds verhoogt blowen de gevoeligheid voor aanrakingen. En dat vinden mensen bij seks vaak prettig. Anderzijds leidt het dagelijks blowen van enkele joint's nogal eens tot erectie problemen. Als je ongerust bent over je eigen erectie, wordt die ongerustheid door blowen versterkt. Anderzijds is een rechtstreeks effect van blowen dat blowen de erectie kan verminderen, al is dit zeker niet bij iedereen het geval. Dagelijks blowen kan ook leiden tot een toename van depressieve, onrustige gevoelens. Ook dat is van invloed op je seksuele lust.
Je depressie van vijf maanden geleden kan verband houden met het dagelijks blowen. Veel mensen die dagelijks enkele joints roken, hebben daar last van.
Sporten is goed. Sporten vermindert somberheid en verdrijft afkickklachten. Het maakt niet veel uit welke sport je doet. Iedere sport of training die je geruime tijd doet, helpt.
Met vriendelijke groet,
Martin Sijes