abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66223486
Hoewel ik me voorstel dat het sluiten van compromissen noodzakelijk is voor een samenleving waarin mensen met verschillende culturen, achtergronden, interesses vreedzaam moeten kunnen samenleven, ben ik er van overtuigd dat het opleggen van wil en wet “uit naam van de massa” niet leidt tot een betere samenleving.

Ik ben er voor om de betutteling te stoppen en - waar regels wel nodig zijn - soepelheid te betrachten. Het is toch van de gekke dat er overheidsinstanties (lees: politie, maar ook bijvoorbeeld semi-overheid als “Stadstoezicht”) gestimuleerd (lees: gedwongen) moeten worden om maar zoveel mogelijk bekeuringen uit te schrijven? Met als gevolg dat het ambtenarenapparaat zich alleen nog maar bezig kan houden met het afleggen van burgers om - op het ogenblik dat zij een kleine vergissing maken - ze daar direct op af te rekenen? En in die tussentijd kan de criminaliteit gewoon zijn gang gaan.

En dat terwijl de kindermishandeling nog steeds voortschrijdt (c.q. toeneemt), de anonieme kliklijnen niet anoniem blijken, er nog steeds vrijelijk dieren mishandeld kunnen worden, en ga zo maar door.

Laten we alle regels eens tegen het licht houden en bekijken of ze vanuit de burger gezien zin hebben. En als dat niet het geval blijkt: weg ermee!
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66223771
Als je jouw woordenschat in geld mag uitdrukken, kan je met weinig moeite de met enigzins overtredende bekeuring met enig emotie in de achtergrond tredende, althans indirect in natura kunnen vervullen!
pi_66223799
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 03:17 schreef JoeThePlumber het volgende:
Als je jouw woordenschat in geld mag uitdrukken, kan je met weinig moeite de met enigzins overtredende bekeuring met enig emotie in de achtergrond tredende, althans indirect in natura kunnen vervullen!
Hmmm. Als die theorie op zou gaan vrees ik dat zelfs de voedselbank geen uikomst gaat bieden. In jouw geval dan.
k zie geen enkele reden waarom iemand thuis een computer zou willen hebben.Ken Olson, stichter van Digital Equipment, 1977
pi_66224324
Eensch met TS. Helaas is de voornaamste taak van de overheid (tenminstse, daar gaat het steeds meer op lijken) om regels te maken. Pure betutteling dus. Want mensen zijn er tenslotte om zich aan regels te houden
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_66224332
regels zijn er om te overtreden, wetten niet!...
pi_66224382
De overheid praat al jaren over het vereenvoudigen van regels TS. En dat zal gewoon zeker in Nederland nooit lukken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:21:19 #7
136730 PiRANiA
All thinking men are atheists.
pi_66225891
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 07:29 schreef Megumi het volgende:
De overheid praat al jaren over het vereenvoudigen van regels TS. En dat zal gewoon zeker in Nederland nooit lukken.
Denk het ook niet. Zeker niet in deze economische tijden. Ze hebben wel wat anders aan hun hoofd
pi_66249398
Misschien juist in deze economische tijden. Kan me voorstellen dat er in het kader van bezuinigingen eens wat organisatie worden beoordeeld op hun nut en efficientie. Wil geen open deuren intrappen maar denk dat als dat gebeurt een groot deel van het ambtenarenapparaat onnodig blijkt.
pi_66308978
Wat ik altijd moeilijk vind als ik door een stel stadswachten word aangesproken is om serieus te blijven. Kom op, 8 volwassen mannen die over iets als op de stoep fietsen praten alsof je een moord begaat.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:42:37 #10
229352 Baasvaak.
I who have nothing
pi_66312431
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:38 schreef Alicey het volgende:
Wat ik altijd moeilijk vind als ik door een stel stadswachten word aangesproken is om serieus te blijven. Kom op, 8 volwassen mannen die over iets als op de stoep fietsen praten alsof je een moord begaat.
Laatst in Utrecht was het echt goed raak. Stonden ze in het centrum om hoekjes bij verschillende straten fietsende personen op te wachten. Het was vrij rustig en toch worden ze gepakt en gelijk op de bon.

http://www.nujij.nl/stads(...)tdelen.3523002.lynkx

Daarnaast ben ik het eens met de TS. De betutteling blijft maar doorgaan onder het mom van een betere samenleving. Mijn mening betreft deze handelingen is dat de overheid alle burgers schaadt door deze 'regels' en niet op het probleem focust zoals probleemjongeren.

Stel dat 1 persoon in de klas met puntenslijpsel van potloden gooit. Dan worden alle puntenslijpers afgepakt door de leraar en is het voor iedereen onmogelijk om nog potloden te gebruiken in de klas. Terwijl er voor de rest geen problemen waren?
I've known for many years that I would turn to rust
I find a reason for another breath
Before my return to dust
I become one with science and mathematic and the rising of the sun
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')