Dank je wel. Ik gebruik voornamelijk Lightroom 2 maar ik heb weinig ervaring met nabewerken, veel verder dan straiten en wat kleuren aanpassen kom ik niet (En dat doe ik hier dan ook niet goedquote:Op donderdag 19 februari 2009 01:05 schreef snakelady het volgende:
ik vind ze vooral erg groot, beetje lastig kijken en beoordelen zo.
Als ze wat kleiner zijn zal ik eens goed kijken maar zo op het eerste gezicht vind ik ze zeker positief!
edit, zie ze nu wat kleiner dus zal nu wel alvast reageren.
1 leuk stadsaanzicht maar een beetje flets van kleur.
2. mooi, gave pose en compo,goed scherp alleen zou ik het paaltje even recht zetten, dat kijkt net wat lekkerder.
3 doet me weinig, het blauwe springt er wel lekker uit maar het onderwerp vind ik niet spannend.
4 eigenlijk hetzelfde, het is een vuilnisbak.
5 jammer dat het onderwerp, dus de man, niet scherp is, hij heeft een beetje ene ingevallen houding dus zwart/wit zou erg leuk staan denk ik, maakt het geheel wat somberder.
6t/m10 leuke foto's alleen is het ene beetje een overkill van hetzelfde onderwerp, ze lijken een beetje teveel op elkaar. 7 vind ik het mooiste!
Maar ik vind je foto's zeker wel goed en je hebt geloof ik ook wel inzicht, de onderwerpen zijn scherp, (behalve de man dus denk dat dat ook zo bedoeld is) en een lekkere dof.
denk alleen dat je met wat simpele nabewerking er nog meer uit de foto's te halen valt.
Je kan gewoon beter wat oefenen en vele lezen op internet. (desnoots vragen stellen hier op Fok!)quote:Op donderdag 19 februari 2009 01:32 schreef Zotheid het volgende:
Dank je wel. Ik gebruik voornamelijk Lightroom 2 maar ik heb weinig ervaring met nabewerken, veel verder dan straiten en wat kleuren aanpassen kom ik niet (En dat doe ik hier dan ook niet goed). Is dat een kwestie van veel oefenen en kloten of kan ik beter iets van een boek kopen?
Het beste is 610 pixels breedt te doen, en als je ze desnoots nog ook in het groot wilt laten zien moet je er een linkje onder zetten.quote:En ik zal morgen even wat kleinere foto's posten.
Of is er ergens een goede host waar je zelf het formaat kan kiezen? A la zoom.nl zegmaar?
Bij mij si de vogel niet paars.quote:
Echt? Ik had iemand anders nog gevraagd en bij ons is ie paars omlijndquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:03 schreef snakelady het volgende:
[..]
Bij mij si de vogel niet paars.
Die foto 2 he? Heb ik hier ook.quote:Op donderdag 19 februari 2009 11:05 schreef Harajuku. het volgende:
[..]
Echt? Ik had iemand anders nog gevraagd en bij ons is ie paars omlijnd
Inderdaadquote:Op donderdag 19 februari 2009 11:10 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Die foto 2 he? Heb ik hier ook.
Dat lijntje is chromatische aberratie. Kort gezegd: niet alle kleuren bundelen op hetzelfde punt en in dit geval zie je dat dus bij het rood/paars.quote:
een tvp in een showcase?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |