abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66222053
Dit is mijn eerste topic hier in fotografie dus ik zal eerst even wat over mijzelf vertellen. Ik werk als fotograaf voor mijn oom die professioneel fotograaf is (nautisch/evenementen). Omdat hij vond dat het wel wat is kreeg ik zijn oude 350D mee, om wat mee te spelen. Vandaar dus deze foto's, ik hoop erg op opbouwende kritiek.

Martijn

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:59:22 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_66222127
gaaaaaassttttt
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_66222131

Nice foto's.
Commentaar heb je al gehad.
Blood runs through your veins, that's where our similarity ends.
In the end all you can hope for. Is the love you felt to equal the pain you've gone through.
pi_66222229
ik vind ze vooral erg groot, beetje lastig kijken en beoordelen zo.

Als ze wat kleiner zijn zal ik eens goed kijken maar zo op het eerste gezicht vind ik ze zeker positief!

edit, zie ze nu wat kleiner dus zal nu wel alvast reageren.

1 leuk stadsaanzicht maar een beetje flets van kleur.

2. mooi, gave pose en compo,goed scherp alleen zou ik het paaltje even recht zetten, dat kijkt net wat lekkerder.

3 doet me weinig, het blauwe springt er wel lekker uit maar het onderwerp vind ik niet spannend.

4 eigenlijk hetzelfde, het is een vuilnisbak.

5 jammer dat het onderwerp, dus de man, niet scherp is, hij heeft een beetje ene ingevallen houding dus zwart/wit zou erg leuk staan denk ik, maakt het geheel wat somberder.

6t/m10 leuke foto's alleen is het ene beetje een overkill van hetzelfde onderwerp, ze lijken een beetje teveel op elkaar. 7 vind ik het mooiste!

Maar ik vind je foto's zeker wel goed en je hebt geloof ik ook wel inzicht, de onderwerpen zijn scherp, (behalve de man dus denk dat dat ook zo bedoeld is) en een lekkere dof.
denk alleen dat je met wat simpele nabewerking er nog meer uit de foto's te halen valt.

[ Bericht 69% gewijzigd door snakelady op 19-02-2009 01:10:28 ]
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_66222304
haha grappig, ik zie nu pas voor het eerst dat een gans ook een neus heeft of neusgaten in elk geval.

Verder kan ik neit oordelen over de fotos, geen ervaring mee
pi_66222670
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:05 schreef snakelady het volgende:
ik vind ze vooral erg groot, beetje lastig kijken en beoordelen zo.

Als ze wat kleiner zijn zal ik eens goed kijken maar zo op het eerste gezicht vind ik ze zeker positief!

edit, zie ze nu wat kleiner dus zal nu wel alvast reageren.

1 leuk stadsaanzicht maar een beetje flets van kleur.

2. mooi, gave pose en compo,goed scherp alleen zou ik het paaltje even recht zetten, dat kijkt net wat lekkerder.

3 doet me weinig, het blauwe springt er wel lekker uit maar het onderwerp vind ik niet spannend.

4 eigenlijk hetzelfde, het is een vuilnisbak.

5 jammer dat het onderwerp, dus de man, niet scherp is, hij heeft een beetje ene ingevallen houding dus zwart/wit zou erg leuk staan denk ik, maakt het geheel wat somberder.

6t/m10 leuke foto's alleen is het ene beetje een overkill van hetzelfde onderwerp, ze lijken een beetje teveel op elkaar. 7 vind ik het mooiste!

Maar ik vind je foto's zeker wel goed en je hebt geloof ik ook wel inzicht, de onderwerpen zijn scherp, (behalve de man dus denk dat dat ook zo bedoeld is) en een lekkere dof.
denk alleen dat je met wat simpele nabewerking er nog meer uit de foto's te halen valt.

Dank je wel. Ik gebruik voornamelijk Lightroom 2 maar ik heb weinig ervaring met nabewerken, veel verder dan straiten en wat kleuren aanpassen kom ik niet (En dat doe ik hier dan ook niet goed ). Is dat een kwestie van veel oefenen en kloten of kan ik beter iets van een boek kopen?
En ik ben het met je eens dat er nogal een overkill aan ganzen zijn. Ik kon zelf alleen niet kiezen.

Maar in elk geval bedankt voor je tips, hier kan ik wat mee.

En ik zal morgen even wat kleinere foto's posten.
Of is er ergens een goede host waar je zelf het formaat kan kiezen? A la zoom.nl zegmaar?
Op donderdag 4 februari 2010 19:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
pi_66224434
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 01:32 schreef Zotheid het volgende:
Dank je wel. Ik gebruik voornamelijk Lightroom 2 maar ik heb weinig ervaring met nabewerken, veel verder dan straiten en wat kleuren aanpassen kom ik niet (En dat doe ik hier dan ook niet goed ). Is dat een kwestie van veel oefenen en kloten of kan ik beter iets van een boek kopen?
Je kan gewoon beter wat oefenen en vele lezen op internet. (desnoots vragen stellen hier op Fok!)
quote:
En ik zal morgen even wat kleinere foto's posten.
Of is er ergens een goede host waar je zelf het formaat kan kiezen? A la zoom.nl zegmaar?
Het beste is 610 pixels breedt te doen, en als je ze desnoots nog ook in het groot wilt laten zien moet je er een linkje onder zetten.
Every war is different, every war is the same.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:27:54 #8
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66226091
Hoort die vogel paars
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_66229238
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:27 schreef Harajuku. het volgende:
Hoort die vogel paars
Bij mij si de vogel niet paars.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:05:31 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66229316
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:03 schreef snakelady het volgende:

[..]

Bij mij si de vogel niet paars.
Echt? Ik had iemand anders nog gevraagd en bij ons is ie paars omlijnd
  FOK!Video Chick, PR en FP sportredactie donderdag 19 februari 2009 @ 11:10:06 #11
149527 crew  ChipsZak.
That's hot.
pi_66229498
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:05 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Echt? Ik had iemand anders nog gevraagd en bij ons is ie paars omlijnd
Die foto 2 he? Heb ik hier ook.
[*] I kill a bitch with a potato peeler for the skrilla.
[*] You wanna mess with a motherfucker that skydives out of a plane to give the Statue of Liberty high fives, doing drive-by’s and miss you with five tries?
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:11:05 #12
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_66229536
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:10 schreef ChipsZak. het volgende:

[..]

Die foto 2 he? Heb ik hier ook.
Inderdaad
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:17:31 #13
197231 goeiemoggel
De bedrijfsbuffel
pi_66229837
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:11 schreef Harajuku. het volgende:

[..]

Inderdaad
Dat lijntje is chromatische aberratie. Kort gezegd: niet alle kleuren bundelen op hetzelfde punt en in dit geval zie je dat dus bij het rood/paars.
pi_66229973
Clingendael is een mooie fotolocatie, die ganzen zijn volgens mij de meest gefotografeerde van de randstad.
Bij jouw foto's heb ik alleen het idee dat ze niet helemaal scherp zijn (de ganzen dus).
Wat voor lens en instellingen heb je gebruikt?
Hier een plaatje van een uitje van mij naar dezelfde locatie eind vorig jaar.

(Voor groter formaat met minder jpeg compressie klik hier)

Camera: Canon EOS 40D
Lens: 70-200mm f2.8L IS
Exposure: 0.001 sec (1/1000)
Aperture: f/4.0
Focal Length: 200 mm
ISO Speed: 100
"History teaches us that humans behave wisely only once they have exhausted all other alternatives."
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:50:49 #15
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_66231135
foto 1: te flets, zorg voor meer donker/licht contrast
foto 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9 en 10 geen boeiende onderwerpen / compositie. Vraag jezelf altijd af wat je wil laten zien, hoe je het wil laten zien en waarom. Zulke vogelfoto's zijn er al in overvloed, het hangslot op het hek is grappig qua kleur, maar compositorisch nog niet helemaal lekker, te algemeen.
foto 5: foto van die man vind ik intrigerend, wie is het, wat voelt hij, waar gaat hij naartoe of komt hij vandaan. Jammer genoeg is het onderwerp niet helemaal scherp en misschien wat meer spelen met scherpte-diepe zoals bij die ganzen.
Wel erg oged van je dat je ze post en 'voaral doargaong'
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  donderdag 19 februari 2009 @ 22:33:20 #16
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_66256912
tvp!
Primum non nocere
  donderdag 19 februari 2009 @ 23:16:52 #17
150677 PKfotografie
www.fotobijbestellen.com
pi_66259242
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 22:33 schreef Florian_ het volgende:
tvp!
een tvp in een showcase?

ach alles kan.

vind bijna alle foto's wel wat aan scherpte en contrast missen.

en de dieren foto's hebben wat weinig kijk ruimte.
probeer meer ruimte voor het gezicht te houden en minder achter het gezicht. kan soms zijn dat in bepaalde situaties het mooier is om dat juist niet te doen. maar meestal is het echt beter voor de foto.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')