abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf maandag 23 februari 2009 @ 18:14:41 #76
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_66381148
We weten donders goed dat nabewerking tegenwoordig onderdeel is van het fotograferen. En ook dat het echt niet moeilijk meer is. Simpele knopjes en voor gemaakte actions die je van internet plukt. Daarom vlakken we nabewerken ook niet compleet uit, maar proberen we het een beetje "beperkt" te houden...om zo ook het gewone creatieve denken te stimuleren.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
pi_66381835
Nou, weer een poging. Eindelijk een idee, de uitwerking kan een stuk beter. Twijfel nog of ik deze leuker/beter vind dan mijn eerdere poging ...

@PB: Ik vind ze erg mooi. De bovenste nog meer dan de onderste.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 23 februari 2009 @ 20:22:57 #78
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66385877
Weinig inspiratie+weinig tijd=

pi_66388445
quote:
Op maandag 23 februari 2009 17:03 schreef MissBliss het volgende:
@P_B: Ja, het verschilt eigenlijk niet zoveel van omzetten naar zwart/wit Maar zie boven je: Xilantof heeft gesproken
Het motief is vooral trial & error. Na een tijdje krijg je wel een beetje handigheid erin en kan je het een beetje sturen.

Van jouw foto's vind ik 2 mooier
Ik zie het: ze zijn streng!
Altijd al eens willen gebruiken die smiley...

Niks aan te doen maar het blijft apart. Als ik wil zou ik in 15 minuten, om het echt goed te krijgen, mijn foto met channel mixers kunnen omzetten naar zwart-wit. Daarna weer nog eens een minuut of 10 klooien met levels, contrast, brightness en curves. En dat mag wel... Invert is trouwens niet echt een handeling die je normaliter op gewone foto's loslaat en toevallig zou het in jouw geval nou net dat beetje extra geven. Ben eigenlijk ook echt "opgegroeid" met photoshop dus misschien dat mijn grenzen ergens anders liggen. Maar goed, life goes on.

@Chicolate: Idee zit er zeker in. Weinig lijnen maar je ziet wel wat het is. Misschien spannender maken door meer kleur: een pagina van een tijdschrift eronder? Of misschien juist de waterlijn op lenshoogte (geen diepte dus) waardoor je nog minder ziet, wel de contouren van het glas houden, tegenlicht en omzetten naar zwart-wit? Maar het heeft zeker potentie.

@Erasmo: Mooie foto en zou gewoon goed passen in een serie over een bouwplaats. Maar abstract vind ik hem dan weer niet echt. Voor mij is abstract iets terug brengen tot de essentie, eventueel door slechts een detail te laten zien. Misschien neig ik hierin wel weer te veel naar minimalistisch, dat kan. Geen idee hoe ik dit moet uitleggen maar een abstracte foto moet van mij ook een soort rust uitstralen. Maar door de overlappen kranen en alle lijnen gebeurd er zoveel en vormt het op de een of andere manier geen eenheid. Heel mooi als foto-foto, maar niet echt als abstracte-foto.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.
pi_66391926
quote:
Op maandag 23 februari 2009 21:35 schreef P_B het volgende:
@Chicolate: Idee zit er zeker in. Weinig lijnen maar je ziet wel wat het is. Misschien spannender maken door meer kleur: een pagina van een tijdschrift eronder? Of misschien juist de waterlijn op lenshoogte (geen diepte dus) waardoor je nog minder ziet, wel de contouren van het glas houden, tegenlicht en omzetten naar zwart-wit? Maar het heeft zeker potentie.
Hey bedankt voor het commentaar, daar kan ik wel wat mee . Ben er meteen verder mee aan de gang gegaan. Best leuk, eerste keer dat ik probeer met het licht te rommelen. Hopelijk morgen (of vanavond later) een paar nieuwe probeersels.
  maandag 23 februari 2009 @ 23:17:45 #81
52229 Chanty
Ik heersch >:)
pi_66392341
Goed ik moest ook maar eens kiezen Vind het been het mooiste, maar echt abstract is het niet, vind het zelf wel kunstzinnig maar daar valt natuurlijk over te twisten. Nummer 2 valt misschien meer binnen het onderwerp. 3 stamt nog uit mijn gewone camera tijdperk (RUISSSS), dus ik moet eigenlijk nog een keer terug naar Berlijn Maar we moeten wel iets te kiezen hebben, wat jullie?

1.

2.

3.
Chanty's wegen zijn ondoorgrondelijk :p
  maandag 23 februari 2009 @ 23:39:08 #82
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_66393128
Mijn voorkeur gaat uit naar nr.3.
Wellicht kun je die gele lichten er nog uit halen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 09:23:28 #83
79550 Ymke
your ghost
pi_66398816
@Chicolate Je foto is een beetje klein en valt hier nogal weg tegen de achtergrond, misschien een heeel klein randje erom heen doen?

@ erasmo , ik sluit me geheel aan bij de tekst van P_B, voo mij prima verwoord

@Chanty . 2 is voor mij het beste maar een beetje saai

@P_B ik vind bij jou de 2e het mooiste , van mij mogen de kleuren nog veel softer daar . Wel eg veel ruis
Wat geef jij trouwens uitgebreid commentaar zeg
How I wish, how I wish you were here.
We're just two lost souls swimming in a fish bowl, year after year,
pi_66401058
De eerste poging, maar nu op iets groter formaat (en nog zonder randje, ben er nog niet uit welke kleur het dan zou moeten worden):

1#

Geprobeerd iets met het commentaar te doen en deze 2 kwamen het beste over:

2#

3#

Nog meer tips?
pi_66412171
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:54 schreef Chicolate het volgende:
De eerste poging, maar nu op iets groter formaat (en nog zonder randje, ben er nog niet uit welke kleur het dan zou moeten worden):

1#
[ afbeelding ]

Geprobeerd iets met het commentaar te doen en deze 2 kwamen het beste over:

2#
[ afbeelding ]

3#
[ afbeelding ]

Nog meer tips?
Nummer 1 komt sowieso in het groot beter over dan in het klein. Bij deze heeft de blauwe kleur ook wel iets fris. Helemaal abstract vind ik hem nog niet, ik denk vawege de refelcties in het water van de omgeving. Met wat nabewerking kan je er nog veel meer uithalen alleen heb ik even geen idee hoe ik je op het goede spoor kan zetten zonder echt voor te zeggen...sorry! Heb in ieder geval zelf 2 minuten zitten stoeien en er is, onder andere, echt een hele leuke zwart-wit variant in deze foto verstopt. En met echt maar een paar hele simpele aanpassingen. *Help*

Nummer 2 vind ik dan qua simpel lijnen-spel weer interessanter. Vooral de waterlijn komt beter naar voren door het licht van onder. Jammer dat de rest van het glas dat dan weer mist. Is het glas trouwens blauw? If so, misschien dat een helder glas het licht anders doorlaat waardoor dat effect wat beter naar voren komt. Verder, mocht je het nog een keer proberen, even kijken hoe het glas gedraaid is: ik zie de naad! Dat haalt het strakke er teveel uit.

Bij nummer 3 spreken de kleuren weer in het voordeel. Lekker mysterieus tintje. En bij deze vind ik het weer mooier dat de achtergrond donker is en je nog meer een contourlijn van het glas en de waterllijn ziet door de werking van licht en schaduw (belichtte muur - zwarte rand glas - iets donkere muur door het glas heen) en niet omdat het glas nou eenmaal ophoudt zoals bijvoorbeeld bij nummer 2 . Het vloeit allemaal wat beter in elkaar over denk ik. Aan de andere kant wordt ie wel weer wat onrustig door het reliëf (van het glas?) en de putjes die te zien zijn.

Lekker van alles wat he?

Als voorbeeld, en meteen weer wat nieuws van mij, van wat ik bedoel met contouren door de werking van licht en donker 2 foto's. Mijn didactische kwaliteiten zijn namelijk niet je van het... Ik vind het in ieder geval een abstract effect geven en erg mooi en volgens mij in dit geval erg toepasbaar. Deze 2 heb ik vanmiddag gemaakt en zeker de 1e staat op nominatie om mee te doen.

Btw: Vraagje: Stemmen is toch tot zondag avond?
Ben vanaf vrijdag vroeg tot maandag lang weekend weg en donderdag avond, als het stemmen kan beginnen, zit ik nog in de Arena. Hoop dus dat ik nog een gaatje kan vinden om te stemmen.
-
pi_66412598
Dankje voor het uitgebreide commentaar weer . Het is een blauw waterflesje (en flink gebruikt, dus vol duikjes en putjes . En hij staat scheef) met aan beide kanten een naad. En de achtergrond (mijn muur) is lichtblauw.

En ik ga eens kijken of ik je tips toe kan passen in photoshop . Doe normaalgesproken alleen een basisbewerking, de rest moet ik nog een beetje leren. Zwart-wit had ik al naar gekeken, en daar kwam tot nu toe nog weinig leuks uit, even verder spelen dus.

Je eerste vind ik ook het leukst van deze 2, maar je bloemen hebben (in mijn ogen) toch nog wat meer .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:42:07 #87
79550 Ymke
your ghost
pi_66417124
P_B Kan je niet bij die laatste wat meer croppen naar dat enge oog toe???

Dus stuk van links er af en een stuk van onder???
Ziet dat er beter uit?

Getver het is echt net een eng/ boos oog dat je aanstaart

Mooi onderwerp dat abstract
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:42:25 #88
52229 Chanty
pi_66417135
Ik ga gewoon 1 insturen. Die heb ik speciaal hiervoor gemaakt en vind hem zelf het mooiste. En winnen gaat hoe dan ook niet lukken want er zitten wel en paar pareltjes tussen al
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:46:41 #89
79550 Ymke
your ghost
pi_66417242
Als je hem zelf het mooiste vindt , is het toch goed?
pi_66424212
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 16:22 schreef Chicolate het volgende:
Dankje voor het uitgebreide commentaar weer . Het is een blauw waterflesje (en flink gebruikt, dus vol duikjes en putjes . En hij staat scheef) met aan beide kanten een naad. En de achtergrond (mijn muur) is lichtblauw.

En ik ga eens kijken of ik je tips toe kan passen in photoshop . Doe normaalgesproken alleen een basisbewerking, de rest moet ik nog een beetje leren. Zwart-wit had ik al naar gekeken, en daar kwam tot nu toe nog weinig leuks uit, even verder spelen dus.

Je eerste vind ik ook het leukst van deze 2, maar je bloemen hebben (in mijn ogen) toch nog wat meer .
Geen dank hoor, houd me van de straat. Hopelijk kan je er wat mee.

Maar het blauw is bij deze in ieder geval verklaard. Het water krijgt er wel extra kleur van maar het heeft ook zo veel invloed op de omgeving. En dat harde plastic is natuurlijk minder subtiel dan kristal-glas.

En eens kijken of ik je een beetje de goede kant op kan duwen...
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Heb ook nog even die ene foto bijgesneden. Viel me tijdens het bewerken ook op dat ik een soort oog van sauron had gemaakt. Best veel eer voor een Ikea-spotje...

Helaas zijn het precies de foto's die ik van wat verder weg heb genomen. Je verliest dan zo veel detail als je extreem bij moet snijden. In web-formaat gaat het nog wel maar in het groot is niks. Denk dat ik het wel een keer opnieuw kan maken want het is wel een tof effect.

-
pi_66424855

Ideeën? Twijfel zelf nog..
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:40:08 #92
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_66425701
Ik zie hier ook veel moois voorbijkomen. Chicolata, ik vind ze eigenlijk allemaal wel iets hebben. Zou geen keuze kunnen maken. En chanty, ook alledire mooi, maar nummer 2 heeft mijn voorkeur, door de kleuren.
Ronalld, is het een mes?? Leuk gevonden!!!

Ik ben er bijna uit. Heb voor mijn gevoel een miljoen foto's geschoten en ben er met twee overgebleven.
Nu nog kiezen welke.

1.

2.

En nu weet ik dus echt niet welke.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
pi_66425849
quote:
Op maandag 23 februari 2009 23:17 schreef Chanty het volgende:
Goed ik moest ook maar eens kiezen Vind het been het mooiste, maar echt abstract is het niet, vind het zelf wel kunstzinnig maar daar valt natuurlijk over te twisten. Nummer 2 valt misschien meer binnen het onderwerp. 3 stamt nog uit mijn gewone camera tijdperk (RUISSSS), dus ik moet eigenlijk nog een keer terug naar Berlijn Maar we moeten wel iets te kiezen hebben, wat jullie?

[ afbeelding ]
1.

[ afbeelding ]
2.

[ afbeelding ]
3.
Haha, mooie plaat van Sony center (woon ik praktisch bij om de hoek )
Zal binnenkort ook eens proberen een mooie foto van te maken, niet dat ik dan origineel ben want er staan daar elke dag hordes mensen met cameraatjes te flitsen
  dinsdag 24 februari 2009 @ 22:51:02 #94
190555 ..bennie
ik ben een lul
pi_66426174
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:40 schreef ElizabethR het volgende:
Ik zie hier ook veel moois voorbijkomen. Chicolata, ik vind ze eigenlijk allemaal wel iets hebben. Zou geen keuze kunnen maken. En chanty, ook alledire mooi, maar nummer 2 heeft mijn voorkeur, door de kleuren.
Ronalld, is het een mes?? Leuk gevonden!!!

Ik ben er bijna uit. Heb voor mijn gevoel een miljoen foto's geschoten en ben er met twee overgebleven.
Nu nog kiezen welke.

1.
[ afbeelding ]

2.
[ afbeelding ]

En nu weet ik dus echt niet welke.
Foto één .
  dinsdag 24 februari 2009 @ 23:01:18 #95
52229 Chanty
pi_66426648
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:43 schreef omniradius het volgende:

[..]

Haha, mooie plaat van Sony center (woon ik praktisch bij om de hoek )
Zal binnenkort ook eens proberen een mooie foto van te maken, niet dat ik dan origineel ben want er staan daar elke dag hordes mensen met cameraatjes te flitsen
Jij woont goed Heerlijke stad Berlijn, moet zeker nog een keer terug om een kwalitatief betere foto te maken van het Sonycenter
pi_66426992
Moet je zeker doen

Maar er zijn nog zoveel betere plekken in Berlijn om foto's te maken.
Ach ja voorlopig zit ik hier nog wel even, alleen moet het f***ing weer eindelijk eens gaan opknappen. Elke keer plaatjes met grijze luchten begint eentonig te worden
pi_66428563
Ik heb maar een apart albumpje aangemaakt voor het cameratossen
http://photophoria.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=334

Een paar nieuwe:

Morgen maar eens gaan kiezen
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_66428838
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 22:51 schreef ..bennie het volgende:

[..]

Foto één .
vinnik ook
Thank Drunk I'm a Goddess!
pi_66428927
Ja ER, foto 1!
Ziggy played guitar
Op donderdag 23 maart 2006 18:21 schreef Zhenar het volgende:
De gedachte alleen al om in de sig van MissBliss te staan maakt mij bronstig als een everzwijn bij volle maan :9~
pi_66429008
@ MB
http://photophoria.net/forum/gallery2.php?g2_itemId=334

2501 dus
(kan niet eens ff een kopij trekken ... )
Thank Drunk I'm a Goddess!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')