quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 10:54 schreef Chicolate het volgende:De eerste poging, maar nu op iets groter formaat (en nog zonder randje, ben er nog niet uit welke kleur het dan zou moeten worden):
1#
[
afbeelding ]
Geprobeerd iets met het commentaar te doen en deze 2 kwamen het beste over:
2#
[
afbeelding ]
3#
[
afbeelding ]
Nog meer tips?
Nummer 1 komt sowieso in het groot beter over dan in het klein. Bij deze heeft de blauwe kleur ook wel iets fris. Helemaal abstract vind ik hem nog niet, ik denk vawege de refelcties in het water van de omgeving. Met wat nabewerking kan je er nog veel meer uithalen alleen heb ik even geen idee hoe ik je op het goede spoor kan zetten zonder echt voor te zeggen...sorry!

Heb in ieder geval zelf 2 minuten zitten stoeien en er is, onder andere, echt een hele leuke zwart-wit variant in deze foto verstopt. En met echt maar een paar hele simpele aanpassingen. *Help*
Nummer 2 vind ik dan qua simpel lijnen-spel weer interessanter. Vooral de waterlijn komt beter naar voren door het licht van onder. Jammer dat de rest van het glas dat dan weer mist. Is het glas trouwens blauw? If so, misschien dat een helder glas het licht anders doorlaat waardoor dat effect wat beter naar voren komt. Verder, mocht je het nog een keer proberen, even kijken hoe het glas gedraaid is: ik zie de naad! Dat haalt het strakke er teveel uit.
Bij nummer 3 spreken de kleuren weer in het voordeel. Lekker mysterieus tintje. En bij deze vind ik het weer mooier dat de achtergrond donker is en je nog meer een contourlijn van het glas en de waterllijn ziet door de werking van licht en schaduw (belichtte muur - zwarte rand glas - iets donkere muur door het glas heen) en niet omdat het glas nou eenmaal ophoudt zoals bijvoorbeeld bij nummer 2 . Het vloeit allemaal wat beter in elkaar over denk ik. Aan de andere kant wordt ie wel weer wat onrustig door het reliëf (van het glas?) en de putjes die te zien zijn.
Lekker van alles wat he?

Als voorbeeld, en meteen weer wat nieuws van mij, van wat ik bedoel met contouren door de werking van licht en donker 2 foto's. Mijn didactische kwaliteiten zijn namelijk niet je van het... Ik vind het in ieder geval een abstract effect geven en erg mooi en volgens mij in dit geval erg toepasbaar. Deze 2 heb ik vanmiddag gemaakt en zeker de 1e staat op nominatie om mee te doen.
![]()
![]()
Btw: Vraagje: Stemmen is toch tot zondag avond?
Ben vanaf vrijdag vroeg tot maandag lang weekend weg en donderdag avond, als het stemmen kan beginnen, zit ik nog in de Arena. Hoop dus dat ik nog een gaatje kan vinden om te stemmen.
Wees niet bang langzaam te gaan, wees alleen bang stil te staan.
-
Er is meer in het leven dan het tempo opvoeren.