Niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk, de BBC heeft een veel (vééééééééééél) groter budget dan de Nederlandse omroepen. Plus, waarom zouden ze dat willen als er al een andere omroep is die het op een niveau doet wat 1000x hoger ligtquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]![]()
.
Echt, hier kan Nederlandse tv nog veel, héél veel van leren. Blijf maar lekker van die platte crap maken.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:06 schreef InTrePidIvity het volgende:
Wat godallemachtig prachtig toch weer. Hier is tv HDTV het overwegen van het HD maken van mijn HD-ready tv toch voor gemaakt
Ja maar laat ze dan op z'n minst platte natuur-docu's maken hier. Over de rog bijvoorbeeld. Of de scholvis.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk, de BBC heeft een veel (vééééééééééél) groter budget dan de Nederlandse omroepen. Plus, waarom zouden ze dat willen als er al een andere omroep is die het op een niveau doet wat 1000x hoger ligt
quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:13 schreef Cee het volgende:
[..]
Ja maar laat ze dan op z'n minst platte natuur-docu's maken hier. Over de rog bijvoorbeeld. Of de scholvis.
(snap je 'm? Plat?)
Sorry.
Inderdaad zeg, ze hebben veel enemy's die kleine beestjesquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:05 schreef Cee het volgende:
Wat godallemachtig prachtig toch weer. Hier is tv toch voor gemaakt.
Ik ben blij dat ik geen sardine ben.
True. Maar het kwaliteitsverschil is zoooo groot. Ze zouden ook een prachtige serie over Nederland kunnen maken, zoals BBC dat met Coast over Groot-Brittannië maaktquote:Op woensdag 4 maart 2009 23:10 schreef InTrePidIvity het volgende:
[..]
Niet helemaal een eerlijke vergelijking natuurlijk, de BBC heeft een veel (vééééééééééél) groter budget dan de Nederlandse omroepen. Plus, waarom zouden ze dat willen als er al een andere omroep is die het op een niveau doet wat 1000x hoger ligt
BBC maakt dit soort natuur shows ook al sidns weet ik het wanneer. Dus mag ook wel dat ze altijd van die kwaliteit shows uitbrengen en ze zullen ook wel een leuk budget voor die soort dingen hebben lijkt me.quote:Op woensdag 4 maart 2009 23:14 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
True. Maar het kwaliteitsverschil is zoooo groot. Ze zouden ook een prachtige serie over Nederland kunnen maken, zoals BBC dat met Coast over Groot-Brittannië maakt.
quote:The Great Flood
The great flood in the Okavango turns 4,000 square miles of arid plains into a beautiful wetland. Elephant mothers guide their families on an epic trek across the harsh Kalahari Desert towards it, siphoning fresh water from stagnant pools and facing hungry lions. Hippos battle for territory, as the magical water draws in thousands of buffalo and birds, and vast clouds of dragonflies. Will the young elephant calves survive to reach this grassland paradise?
The experienced mother elephants time their arrival at the delta to coincide with the lush grass produced by the great flood. In a TV first, the programme shows the way they use their trunks to siphon clean water from the surface layers of a stagnant pool, while avoiding stirring up the muddy sediment on the bottom with their feet. Bull hippos also converge on prime territories formed by the rising flood water. Two big bulls do bloody battle, at times being lifted out of the water by their rival.
Lechwe swamp deer, zebras, giraffes, crocodiles, numerous fish and thousands of birds arrive in the delta. And, in a phenomenon never before filmed in the Okavango, thousands of dragonflies appear - seemingly from nowhere - within minutes of the flood arrival, mating and laying eggs. As the flood finally reaches its peak, elephants and buffalo, near the end of their epic trek across the desert, face the final gauntlet of a hungry pride of lions.
In a heart-wrenching sequence, a baby elephant is brought down by a lion in broad daylight.
The diary section - Mission Impassible - shows how the versatility and persistence of cameraman Mike Holding results in some amazing sequences of the flood advancing.
Ik vind 't wel vergelijkbaar, zeker vanwege de moderne technieken die ze hebben gebruikt om dit te filmen. Erg mooi en zéker de aankoop van een dvd/blu-ray waardquote:Op woensdag 11 maart 2009 23:07 schreef Toad het volgende:
@Roel: zelfde kwaliteit als Planet Earth?
Zo ja, dan hoop ik op een BR.
Zeker weten. BBC =quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:07 schreef Toad het volgende:
@Roel: zelfde kwaliteit als Planet Earth?
Zo ja, dan hoop ik op een BR.
quote:Op woensdag 11 maart 2009 23:14 schreef Jnk18 het volgende:
[..]
Zeker weten. BBC =![]()
Was helemaal vergeten te kijken vanavond door het voetbal. Zal van8 maar de HD versie dlen.
quote:Langs de kust van Alaska groeit elke zomer een grote hoeveelheid plankton. Er komen grote groepen walvissen, haaien en zeeleeuwen op af, die daarvoor enorme afstanden afleggen
Ik vond dit de mooiste aflevering.quote:Op woensdag 18 maart 2009 22:50 schreef InTrePidIvity het volgende:
Schitterend weer, vooral de jacht van de bultruggen
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |