Het wordt steeds gekker daar in Italië.quote:Sperma zorgt voor nieuwe rel comapatiënt Italië
ROME - In Italië speelt opnieuw een controversiële zaak rondom een comapatiënt. Ditmaal betreft het een vrouw in het noordelijke Vigevano die zich wil laten insemineren met het sperma van haar comateuze echtgenoot.
Een prelaat van het Vaticaan noemde het plan, het eerste in zijn soort in Italië, ''illegaal''.
De gynaecoloog die de inseminatie gaat uitvoeren is de prominente arts Severino Antinori, ook wel bekend als de 'omaverloskundige' van Italië.
Antinori hielp enkele oudere vrouwen zwanger te worden. ''Ik besloot dit te doen omdat de vrouw moeder wil worden om over een groot verdriet heen te komen'', zei Antinori donderdag in de krant Corriere della Sera.
Hersentumor
De 32-jarige vrouw en haar 35-jarige echtgenoot besloten onlangs dat ze kinderen wilden, maar de man raakte vorige maand door een hersentumor in coma. De gynaecoloog onttrok dinsdag sperma aan de comapatiënt.
Binnen een maand voert hij de inseminatie uit. Volgens Antinori wordt hij beschermd door een rechterlijke uitspraak waarin de extractie van sperma is toegestaan en door een wet over assistentie bij voortplanting.
Eluana
Vorige week overleed in Italië een comapatiënte na jarenlang juridische gesteggel over euthanasie.
Eluana Englaro's vader bereikte na tien jaar procederen dat zijn dochter mocht sterven door de kunstmatige toediening van voedsel en vocht te laten staken. Premier Silvio Berlusconi probeerde de passieve euthanasie op de valreep met een spoedwet te voorkomen.
Zoals dat gaat bij mannen met een dwarslaesie. Via een apparaatje in de poeperd en electroden op de piemel wordt er een ejaculatie bewerkstelligd.quote:
Berlusconi heeft nog nooit het goede voorbeeld gegeven.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
Berlusconi geeft zelf niet het goede voorbeeld aangezien zijn vrouw abortus pleegde omdat het geboren kind geestelijk gehandicapt zou zijn.
is dat echt waarquote:Op woensdag 18 februari 2009 23:10 schreef Ofyles2 het volgende:
Berlusconi geeft zelf niet het goede voorbeeld aangezien zijn vrouw abortus pleegde omdat het geboren kind geestelijk gehandicapt zou zijn.
Ik hoorde laatst dat iemand abortus had gepleegd omdat de vader lelijk was.quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:51 schreef PiRANiA het volgende:
Ik hoorde laatst ook dat iemand abortus had gepleegd vanwege het geslacht van het kind
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
Ga jij ff terug naar de biologieles..quote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Ik hoorde laatst dat iemand abortus had gepleegd omdat de vader lelijk was.vind ik niet kunnenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als het kind gezond kan zijn moet je geen abortus plegen.
Nuja, wat is gezond. Altijd gepest worden omdat je vader lelijk is...quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:59 schreef PiRANiA het volgende:
[..]
vind ik niet kunnen
Als het kind gezond kan zijn moet je geen abortus plegen.
het geslacht weet je toch pas later dan dat de maximale tijd voor abortus verstreken is???quote:Op donderdag 19 februari 2009 08:51 schreef PiRANiA het volgende:
Ik hoorde laatst ook dat iemand abortus had gepleegd vanwege het geslacht van het kind
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |