abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66209812
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:34 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:

[..]

Dat ben ik helemaal met je eens maar dat gaat niet gebeuren.
Dat klopt. En dat is het probleem in dit land. Omdat de problemen met bepaalde etnische minderheden niet worden aangepakt, raakt de Nederlandse bevolking gefrustreerd. En de bevolking wijst nu zo langzamerhand elke invloed van etnische minderheden af.
En met dat afwijzen loop je kansen mis.

Zo'n wijk zou Rotterdam een betere en gevarieerde uitstraling geven. Zo'n wijk is iets apart. Mensen van buiten Rotterdam zullen speciaal een hele dag naar Rotterdam komen, is goed voor de lokale economie etc. Ook wakkert het toerisme aan.

Doordat politieke partijen wegkijken voor problemen --> bevolking raakt gefrusteerd --> mensen wijzen mooie initiatieven af.
pi_66210953
Hoe komen die mensen hier dan? Wie gaat het betalen? Juist Marokko toch?

Maar ik snap wel dat dit nu juist geen goed idee is, want onze eigen mensen moeten aan het werk gehouden worden. Misschien een aantal van hen om onze bouwvakkers dingen te leren?

Gratis is natuurlijk altijd leuk, maar daar help je Nederland nu niet mee. We zitten over niet te lange tijd met dezelfde werkeloosheid als die van hun. Leer hier de mensen maar hoe het moet.

Maar weigeren zal wel beledigen zijn.

Niets tegen zo'n Marokkaanse woonwijk trouwens, maar dan wel zo *kreun* Die tuin

En niet zo
Wanneer ik dan vanuit die kamer naar buiten kijk zie ik heel veel somberheid
En deze bouw lijkt me nu ook niet zo moeilijk (even een beetje pleisterwerk hiiiiieeeeer!!)
Maar volgens mij las ik dat het voornamelijk de binnenkant die de mediterrane stijl naar voren moest laten komen.

En idd, zolang er geen verschil gemaakt gaat worden in geloof of afkomst, vind ik het al gauw goed.
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_66211612
Wat is er op tegen? De architectuur? Alsof een hoop van die futuristische blokkendozen wel mooi gevonden worden. Smaken verschillen. De binnenkant? Zie je niet als je niet naar binnen wilt. Het feit dat de gemeente meebetaalt? Doen ze toch ook bij die Vinex-gedrochten? De overheid bouwt nou eenmaal woningen, daar is ze voor en dat niet iedereen die woningen mooi vindt is ook niet echt nieuws.
De mensen erin zijn volgens mij het grootste probleem hier, althans de mensen waarvan we denken dat ze erin komen: huuuh, enge Marokkanen! Dat lelieblanke mensen (zoals ik) graag in zoiets zouden wonen zal dan wel weer landverraad ende knuffelarij zijn?
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  woensdag 18 februari 2009 @ 20:46:09 #45
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66211956
Ziet er goed uit hoor, maar wie zouden daar eventueel moeten gaan wonen?
Wordt het sociale woningbouw, dan kunnen er marokkanen wonen, en is de buurt met een beetje pech zo weer verpauperd.
Wordt het particuliere verhuur, dan zullen daar niet veel marokkanen komen te wonen omdat de prijs hoog is (tenzij er een andere vorm van tegenprestatie gevraagd wordt).
Of worden het koopwoningen?

Heb er zo mijn vraagtekens bij, juist omdat het een particulier initiatief is met steun van de Marokkaanse overheid.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_66215680
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:31 schreef ASroma het volgende:
toch liever dit

http://www.brandevoort.nl/

Mooie huizen. Je hebt ook zo'n wijk in de stijl van de oude koopmanshuizen aan de grachten. Dat is ergens in buurt van Utrecht. Als je over de snelweg richting R'dam gaat, zie je ze aan je rechterhand ergens een keer

Over die Marokkaanse huizen kan ik weinig zeggen. Het laat me koud en ik krijg toch weer het idee dat die gasten alles proberen behalve te integreren. Leuk voor ze, maar met de huidige stemming in het land kon je niet anders verwachten.
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:47:06 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_66217256

Best mooi, zo met dat zonnetje en die palmbomen erbij.

Maar als ik in plaats daarvan deze huizen voorstel met een paar kale boompjes en grauwe bewolkte lucht, vrees ik toch dat het minder mooi gaat uitpakken.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_66218367
Le Medi ziet er zo uit:

http://flickr.com/photos/(...)n/pool-64821786@N00/

Niet echt spanned, leuk ontworpen wel maar het nou niet echt extreme architectuur te noemen
pi_66221265
Ik vind het wel mooi.Alleen krijg je straks woonwijken met alles door elkaar heen
Op woensdag 27 mei 2009 23:08 schreef Lambiekje het volgende:Afgezien van de datums,en natuurlijk niet van de inividuele personen van jouw en mij, maar van de werldgeschiedenis is 99,999999% verdraaid.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 00:33:55 #50
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66221452
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:56 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
. Een woning zou opgeleverd moeten worden met bijvoorbeeld een hamam-achtige badkamer met mediterraan tegelwerk. Probleem is echter dat in Nederland geen vaklieden zijn die dat werk kunnen. Om die te laten overkomen uit Marokko, is een dure grap.’’
Waarom zou een Nederlandse tegelzetter dit niet kunnen

pi_66221600
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:33 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Waarom zou een Nederlandse tegelzetter dit niet kunnen

[ afbeelding ]
Het kan ook gewoon prima, het is gelul, en anders sturen ze gewoon wat bouwtekeningen.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 00:41:05 #52
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_66221684
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:15 schreef paddy het volgende:

Maar volgens mij las ik dat het voornamelijk de binnenkant die de mediterrane stijl naar voren moest laten komen.

Keuken met Marokkaanse kookgelegenheid, koken op een houtvuur aan de linkerzijde van het werkblad.
pi_66228039
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 00:41 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Keuken met Marokkaanse kookgelegenheid, koken op een houtvuur aan de linkerzijde van het werkblad.
[ afbeelding ]
Zo ziet het er niet uit, ik zal binnenkort eens wat laten zien van het huis van mijn oom. Daar zit onnoemelijk veel werk in. Het is zeer secuur werk en ik zie een Poolse of Hollandse vakman het niet zo 1-2-3 doen.

En als Marokko het betaalt, wat loop je dan te zeuren TS.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66228542
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:05 schreef Bill_E het volgende:
Vakmensen uit Marokko

Kom op zeg.. Alsof nederlanders geen gebouwen kunnen maken
mediterraan tegelwerk tegels die krom zitten dus?
Right .. Vakmensen die zij zoeken zijn hier niet aanwezig in NL. Het is vaak pure handwerk . -edit- flame

[ Bericht 10% gewijzigd door paddy op 19-02-2009 18:57:27 ]
pi_66231285
Wordt het een Schengen-wijk of moet je straks een visum aanvragen als je daar naar toe wilt?
pi_66231312
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Wordt het een Schengen-wijk of moet je straks een visum aanvragen als je daar naar toe wilt?
Een wijk met koopwoningen in Marokkaanse stijl. Begrijpend lezen is vast erg moeilijk voor je.
Allah Al Watan Al Malik
pi_66231350
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:53 schreef Dr.Nikita het volgende:
Daar zal jij geen last van hebben toch?
  donderdag 19 februari 2009 @ 11:56:00 #58
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_66231394
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:45 schreef Chadi het volgende:

[..]

Right .. Vakmensen die zij zoeken zijn hier niet aanwezig in NL.
Neerbuigend doen over Nederlandse bouwvakkers .
-edit- reactie op flame met een flame

[ Bericht 17% gewijzigd door paddy op 19-02-2009 18:59:04 ]
pi_66231420
-edit- reactie op flame met een flame en userbash

[ Bericht 47% gewijzigd door paddy op 19-02-2009 18:59:54 ]
Allah Al Watan Al Malik
pi_66231823
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 11:54 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Een wijk met koopwoningen in Marokkaanse stijl. Begrijpend lezen is vast erg moeilijk voor je.
De marokkanen die dat straks kunnen betalen zijn op 1 hand te tellen.
Maar het zal vast geweldig zijn zulke witte woningen afstekend tegen Hollandse donkere stormluchten waar het meeste pleisterwerk van de regen afgespoeld is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')