Dat ik niet nuanceerde in eerste instantie, heb ik notabene zelf gesteld. Ten tweede komt Erfzonde dus onder Christenen voor, ten derde is het inderdaad een dogma gebaseerd op verzen uit de Bijbel. Ten achtste is het dus geen "gelul" tenzij eenieder die erover schrijft een grote leugenaar is.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:36 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij hebt het in eerste instantie over christenen. Na mijn nuancering werd dit ineens grote groepen christenen, dus nuanceren gaat jouw ook goed af. Prima.
Enfin.
Erfzonde komt niet in de Bijbel voor. Dat het een dogma dat gebaseerd is op verzen uit de Bijbel is evident.
En verder hetgeen ik al eerder heb geponeerd.
Wikipedia is niet van dezelfde categorie als een opiniestuk uit elsevier, een stuk uit jihadwatch of answering-islam. Bovendien zijn er meerdere bronnen, naast wikipedia, Christelijke bronnen zelfs, die daarover spreken. Doe nou niet alsof ik het Christendom zwart probeer te maken, want er is niets mis met de dogma van de erfzonde, ik wijs slechts op een verschil. Geen enkele reden voor een Christen om zich daarvoor te schamen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:39 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Niet gaan zeuren als anderen, op een ander moment hun kennis over de islam uit dezelfde bronnen halen, hè?!
Heb je daar een bron voor?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:36 schreef thewishmaster het volgende:
[..]
Al komt er nooit meer een "nieuwe" Marokkaan of Turk binnen, dan nog maken ze op een gegeven moment de meerderheid uit aangezien ze gemiddeld veel meer kinderen krijgen.
Nee, hoor. Lees deze generalisatie nog maar eens:quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:39 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat ik niet nuanceerde in eerste instantie, heb ik notabene zelf gesteld. Ten tweede komt Erfzonde dus onder Christenen voor, ten derde is het inderdaad een dogma gebaseerd op verzen uit de Bijbel. Ten vijfde is het dus geen "gelul" tenzij eenieder die erover schrijft een grote leugenaar is.
Pas later maakte je ervan dat het onder grote groepen christenen voor kwam.quote:Op donderdag 19 februari 2009 17:09 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, dat is geen onzin. Christenen kennen geen clean sheet principe, vandaar ook de doping. Een baby word geboren met zonden. Moslims hebben dat niet, die stellen dat een baby per definitie schoon is.
Ik heb daar meerdere artikelen in de krant over gelezen, maar om een exacte bron te vinden zal ik even moeten zoeken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:42 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Heb je daar een bron voor?
Dat maakt het principe van de Erfzonde niet minder gelul.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:42 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, hoor. Lees deze generalisatie nog maar eens:
[..]
Pas later maakte je ervan dat het onder grote groepen christenen voor kwam.
Maar dan maakt het zo opmerkelijk dat ik daarop een kleine nuancering maak en jij daar, voor mijn gevoel, compleet uit de plaat gaat als een soort ongestelde viswijf.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:41 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wikipedia is niet van dezelfde categorie als een opiniestuk uit elsevier, een stuk uit jihadwatch of answering-islam. Bovendien zijn er meerdere bronnen, naast wikipedia, Christelijke bronnen zelfs, die daarover spreken. Doe nou niet alsof ik het Christendom zwart probeer te maken, want er is niets mis met de dogma van de erfzonde, ik wijs slechts op een verschil. Geen enkele reden voor een Christen om zich daarvoor te schamen.
Voor jouw gevoel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik je een spiegel voorhield met een opmerking die een kern van waarheid bevatte. Het was gewoon een erg hypocriete opmerking van je en daar was jij je ook bewust van.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:46 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Maar dan maakt het zo opmerkelijk dat ik daarop een kleine nuancering maak en jij daar, voor mijn gevoel, compleet uit de plaat gaat als een soort ongestelde viswijf.
Je moet eens wat meer controle krijgen over jouw emoties! Dat maakt het discussiëren wat aangenamer.
Jij trok een directe lijn tussen erfzonde en de doop en zei ook nog eens christenen, als in alle christenen. Dit is apert gelulquote:Op donderdag 19 februari 2009 18:45 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat maakt het principe van de Erfzonde niet minder gelul.
Zelfs na de nuance deed je het af als apert gelul, wat dat betreft ben je niet erg eenduidig.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij trok een directe lijn tussen erfzonde en de doop en zei ook nog eens christenen, als in alle christenen. Dit is apert gelul
Waar ik me wel of niet van bewust ben zijn niet jouw zaken. Waar jij je op moet focussen is a) erfzonde komt niet in de Bijbel voor, b) leer je emoties wat meer in bedwang houden.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Voor jouw gevoel, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik je een spiegel voorhield met een opmerking die een kern van waarheid bevatte. Het was gewoon een erg hypocriete opmerking van je en daar was jij je ook bewust van.
Jij laat weinig ruimte over om rustig van gedachte te wisselen. Je gaat er meteen vol erin.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:48 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Zelfs na de nuance deed je het af als apert gelul, wat dat betreft ben je niet erg eenduidig.
Daar moet ik mij helemaal niet op focussen, ik heb precies geformuleerd hoe het is. Nimmer heeft eeniemand gezegd dat de erfzonde in de Bijbel staat. Leer jij je maar eens wat minder hypocriet te gedragen.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Waar ik me wel of niet van bewust ben zijn niet jouw zaken. Waar jij je op moet focussen is a) erfzonde komt niet in de Bijbel voor, b) leer je emoties wat meer in bedwang houden.
Ik zeg toch niet dat ze dat ALLEMAAL kunnen, maar zitten er dan toevallig helemaal geen vaklui tussen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:04 schreef capricia het volgende:
[..]
Want jij denkt dat Marokkanen die hier wonen allemaal mozaiekwandjes kunnen zetten, en in de Marokkaanse bouwstijlen zijn onderwezen
En oh ja, ze hebben toch geen werk, dus kunnen ze mooi dit gaan doen zeker...![]()
Dat doet er niets aan af dat je zelfs na de nuance het afdeed als onzin. "Gelul dat ik in de shredder moest gooien", om in je termen te blijven.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:50 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Jij laat weinig ruimte over om rustig van gedachte te wisselen. Je gaat er meteen vol erin.
Daar heb ik het over, jongen.
Omdat het niet in de Bijbel staat kun je dus niet stellen dat christenen de doop instellen vanwege, zoals jij het noemt, clean sheet principe.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:51 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Daar moet ik mij helemaal niet op focussen, ik heb precies geformuleerd hoe het is. Nimmer heeft eeniemand gezegd dat de erfzonde in de Bijbel staat. Leer jij je maar eens wat minder hypocriet te gedragen.
Jawel. Het heeft in jouw geval vooral te maken met de klok en klepel.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:53 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat doet er niets aan af dat je zelfs na de nuance het afdeed als onzin. "Gelul dat ik in de shredder moest gooien", om in je termen te blijven.
Zeer zeker hypocriet, omdat dergelijke je dergelijke nuances alleen weet te maken wanneer het je welgevallig is. Zoals ik ook direct daarna stelde. Daarop ging je als een malloot tekeer.quote:Op donderdag 19 februari 2009 18:53 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Omdat het niet in de Bijbel staat kun je dus niet stellen dat christenen de doop instellen vanwege, zoals jij het noemt, clean sheet principe.
Daarover ging mijn initiële repliek. Niets hypocriets aan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |