abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66292603
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:00 schreef CharonZ het volgende:
Zo'n drama zijn frames toch niet ? Die zoekbaarheid is een punt, maar als dat niet boeit werkt het prima. Voor de ontwikkelaar zelf is het ook mooi overzichtelijk

Je kunt overal aan de randen 'lege' frames maken, zodat je de site goed in het midden houdt. Afhankelijk van resolutie een beetje aan die frames trekken moet ook te doen zijn met JavaScript.

Maar ik heb geloof ik in geen 10 jaar meer een nieuwe site gemaakt, en alleen maar onderhouden. Misschien word ik oud..
http://www.webrichtlijnen(...)ctie/frames/nadelen/

Daarbij komt dat het tegenwoordig gewoon deprecated is, en dus niet meer gegarandeerd is dat browsers het ondersteunen. Het is gewoon not-done
pi_66299329
Het kan altijd erger, ik had laatst een klant die begon over scrollende teksten en statusbalken en dergelijke.
Ik heb 't maar genegeerd. Hopelijk begint hij er niet nog een keer over.
No Dukes of Hazzard in the classroom
pi_66319823
Ik heb zelf ook ooit een klant gehad die per sé frames wou hebben in zijn door mij te maken website met geïntegreerde webshop. Het ergste was dat die klant ook redelijk wat HTML kennis had en het constant dus beter wist dan mij, ondanks dat ik hem op heel onderbouwde en duidelijke wijze al had duidelijk gemaakt waarom hij beter geen frames kon gebruiken. Nee, hij wou ze tóch hebben, basta. Afijn, ik dat dus toch maar met tegenzin gemaakt en je raad het al, naderhand begonnen de links naar die website op Google te verschijnen, zonder de 'omringende' frames.

Of ik het daarna niet effe gratis kon aanpassen.

Sowieso, klanten die menen verstand van je beroep te hebben zijn het meest vreselijke soort.
  Nerd met benen dinsdag 24 februari 2009 @ 18:22:08 #29
18073 miss_bleu
pi_66416560
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 21:00 schreef CharonZ het volgende:
Zo'n drama zijn frames toch niet ? Die zoekbaarheid is een punt, maar als dat niet boeit werkt het prima. Voor de ontwikkelaar zelf is het ook mooi overzichtelijk

Je kunt overal aan de randen 'lege' frames maken, zodat je de site goed in het midden houdt. Afhankelijk van resolutie een beetje aan die frames trekken moet ook te doen zijn met JavaScript.

Maar ik heb geloof ik in geen 10 jaar meer een nieuwe site gemaakt, en alleen maar onderhouden. Misschien word ik oud..
ieeeeeee je vloekt in de kerk man!!!! ieuw frames. Op frames staat de doodsstraf
pi_66417704
Met een klant de techniek achter de website bespreken, hoe lomp ben je dan?
pi_66418089
Je moet mensen met beperkte technische kennis NOOIT maar dan ook NOOIT zeggenschap geven over de technische opbouw van een product. Dus niet eens de discussie aangaan. Ze mogen de functionaliteit bepalen maar meer niet.Vraag wat ie wil hebben, en leg dat *puur functioneel* vast. Dmv schematische schermvoorbeeldjes, plaatjes, powerpoint sheets, whatever. Maar JIJ bent de webdesigner, dus JIJ bepaalt hoe de technische architectuur in elkaar zit en niet de klant. Als die klant er echt zicht op zou hebben had ie jou niet nodig gehad he.

De klant is koning, maar jij bent KEIZER.
pi_66419570
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:02 schreef Daeron het volgende:
Met een klant de techniek achter de website bespreken, hoe lomp ben je dan?
Omdat je nou eenmaal dat soort klanten hebt die menen, al dan niet beperkt, verstand te hebben van je eigen beroep. Het blijven toch klanten. Wat ik zelf altijd doe is heel goed advies tijdens de gesprekken geven over het hoe en waarom (en dat bij voorkeur zonder 'technisch' gebrazel). Als de klant het dan toch over de achterliggende techniek (al dan niet uit nieuwsgierigheid) wilt hebben, prima. Als de klant het ondanks mijn advies toch zus en zo wil doen, prima.

En je hebt het in elk beroep. Je zult altijd mensen hebben die de metselaar proberen te vertellen hoe ze wél een muur moeten bouwen en de electronicaboer vertellen dat TV A beter is dan TV B.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')