abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66196699
Situatie;

Klant wil een website, en heeft zelf beperkte kennis.
Hij wil graag een website met frames (3 frames, header, content, footer)

In de header een afbeelding, in de content de inhoud, en in de footer de navigatie.
Klant wil daarnaast dat de website zich aanpast aan de resolutie (of browservenster grootte) van de bezoeker.

Daarnaast wil klant ook dat de header en footer altijd in verhouding blijft, maar zich wel aanpast.
In het content-frame wil hij een achtergrond die ook altijd uitgevuld en in verhouding blijft.

Ikzelf ben niet echt een voorstander van frames, maar klant is koning.
Nu ben ik hiermee aan de slag gegaan, maar het is nogal onmogelijk (voor mij in ieder geval) om dit voor elkaar te krijgen.

Want ongeacht hoe ik de frames ook opzet, alles in verhouding houden + alles uitgevuld lukt mij niet.

voorbeeldje:

Iemand een tip of idee mbt dit probleem?
<hr>
pi_66196908
Geen frames maar CSS icm <div>'s gebruiken.
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:01:18 #3
26400 wijsneus
Radicaal Democraat
pi_66196945
Frames Heb je je klant wel verteld dat hij zijn vindbaarheid op google ernstig in gevaar brengt door het gebruik van frames?

anyway - the man in blue heeft je probleem wel opgelost zonder gebruik te maken van frames.
Siamo Tutti Antifascisti!
pi_66196947
kekke kleurtjes !
pi_66196959
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef Intrepidity het volgende:
Geen frames maar CSS icm <div>'s gebruiken.
divs
wat ik meestal doe is 1 grote div maken >.<
dat de container noemen en daarin werken
boven in een fixed header
midden een procentueel iets
en onderin een fixed feeter
Redacted
pi_66196965
frames

Ga eens heel snel over op CSS en divs!

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2009 14:02:04 ]
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:03:43 #7
72762 marq
Mr. Psychonaut
pi_66197030
Klant is koning, maar klant heeft niks aan aannemen die klakkeloos doet wat klant zegt. Aannemer dient voor klant te denken en beslissingen te maken. Een aannemer voor de bouw van een brug gaat deze ook niet van karton maken omdat klant koning is.
Sigmoid: f(x) = 1 / (1 + 2.718281828458# ^ -x)
pi_66197075
Zoals in OP gezegd, wil de klant ALLEEN frames, ik heb al lang en breed gediscussieerd dat ik frames afraad, maar omdat hij beperkte kennis heeft, en frames als concept dus snap, wil hij expliciet frames.
&lt;hr&gt;
pi_66197139
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zoals in OP gezegd, wil de klant ALLEEN frames, ik heb al lang en breed gediscussieerd dat ik frames afraad, maar omdat hij beperkte kennis heeft, en frames als concept dus snap, wil hij expliciet frames.
"omdat hij beperkte kennis heeft". Enough said.. Als een klant niks van iemand met kennis van zaken wil aannemen moet ie je klant niet zijn
pi_66197212
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:01 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

divs
wat ik meestal doe is 1 grote div maken >.<
dat de container noemen en daarin werken
boven in een fixed header
midden een procentueel iets
en onderin een fixed feeter
Dat, dus. En je klant vertellen dat frames echt té 1975 zijn.

-edit- een klant die geen benul heeft van wat er mogelijk is maar wél denkt zich ermee te kunnen bemoeien - slecht plan. Kies eieren voor je geld en laat dit klusje waaien, Je krijgt alleen nóg meer gezeik..

Mocht je dat niet willen en is die vent er echt niet af te praten maakt dan de frames fixed size en laat eromheen een leeg frame zich aanpassen aan de resolutie van de bezoeker. Ten eerste weet je zo zeker dat de site er altijd, overal hetzelfde uitziet, ten tweede hoef je zo niet god-mag-weten-hoeveel images etc te maken..
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_66197238
quote:
dan leg je toch even uit dat het precies hetzelfde werkt als met frames, dat de header en footer altijd hetzelfde is (daar gaat het de klant waarschijnlijk ook om) en dat de content steeds veranderd. Vervolgens zeg je daar een speciale techniek voor gaat gebruiken waardoor het supermooi overal wordt weergegeven.

Jij tevreden, klant tevreden. Doe je het niet, dan heb je in je portfolio een website met frames
pi_66197303
Sterker nog, frames zijn deprecated in XHTML...
pi_66197362
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef marq het volgende:
Een aannemer voor de bouw van een brug gaat deze ook niet van karton maken omdat klant koning is.
pi_66197384
quote:
heeft hij pech
Redacted
pi_66197431
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:08 schreef SadKingBilly het volgende:

[..]

Dat, dus. En je klant vertellen dat frames echt té 1975 zijn.

-edit- een klant die geen benul heeft van wat er mogelijk is maar wél denkt zich ermee te kunnen bemoeien - slecht plan. Kies eieren voor je geld en laat dit klusje waaien, Je krijgt alleen nóg meer gezeik..

Mocht je dat niet willen en is die vent er echt niet af te praten maakt dan de frames fixed size en laat eromheen een leeg frame zich aanpassen aan de resolutie van de bezoeker. Ten eerste weet je zo zeker dat de site er altijd, overal hetzelfde uitziet, ten tweede hoef je zo niet god-mag-weten-hoeveel images etc te maken..
Redacted
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:13:24 #16
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_66197447
Als hij er geen kennis van heeft, maak dan gewoon een website zonder frames. Hij zal het immers toch nooit weten.
pi_66197522
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:13 schreef pfaf het volgende:
Als hij er geen kennis van heeft, maak dan gewoon een website zonder frames. Hij zal het immers toch nooit weten.
( vertrouwen schennis.) leg beide voorstellen voor.
met voor en nadelen. en geef hem een link naar een css site voor een bijspijker cursus als hij zich er zonodig mee wil bemoeien
Redacted
pi_66197770
Werk gewoon een voorstel uit van een webiste op een fixed breedte (laten we zeggen 980px) gecentreerd op een egale achtergrond...

95% kans dat dit uiteindelijk gewoon volledig voldoet aan de klant zn wensen en eigenlijk ook precies is wat hij bedoelde te zeggen.
jmaar zijn gebrekkige kennis leidt er ook makkelijk toe dat die man het erg vreemd onder woorden gebracht heeft..

zo'n man moet je ook niet tegen gaan spreken en hem gaan uitleggen 'dat hij geen frames wil' en 'dat jij iets heel anders gaat doen dan hij zou willen', maar gewoon het gevoel geven dat je precies doet wat hij wil, maar wel een duidelijke eigen ontwerp ontwikkelen dat hooguit gebaseerd is op jouw uitleg van zijn wensen.

Verder is zo'n opdracht gewoon voor 75% een kwestie van goed en duidelijk contact hebben, en niet te passief alles van de klant laten afkomen, je wordt ook ingehuurd om een opdracht uit te voeren op freelance-basis en dan mag best een beetje zelfwerkzaamheid getoond worden.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_66197828
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Werk gewoon een voorstel uit van een webiste op een fixed breedte (laten we zeggen 980px) gecentreerd op een egale achtergrond...

95% kans dat dit uiteindelijk gewoon volledig voldoet aan de klant zn wensen en eigenlijk ook precies is wat hij bedoelde te zeggen.
jmaar zijn gebrekkige kennis leidt er ook makkelijk toe dat die man het erg vreemd onder woorden gebracht heeft..

zo'n man moet je ook niet tegen gaan spreken en hem gaan uitleggen 'dat hij geen frames wil' en 'dat jij iets heel anders gaat doen dan hij zou willen', maar gewoon het gevoel geven dat je precies doet wat hij wil, maar wel een duidelijke eigen ontwerp ontwikkelen dat hooguit gebaseerd is op jouw uitleg van zijn wensen.

Verder is zo'n opdracht gewoon voor 75% een kwestie van goed en duidelijk contact hebben, en niet te passief alles van de klant laten afkomen, je wordt ook ingehuurd om een opdracht uit te voeren op freelance-basis en dan mag best een beetje zelfwerkzaamheid getoond worden.
Ontzettend mooi advies
Redacted
pi_66198006
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:20 schreef RM-rf het volgende:

inderdaad, ik denk dat ik dit ook ga doen. Hopelijk overtuigd het hem hiervoor te kiezen.

Iedereen bedankt voor de reacties. Nu hebben jullie me overtuigd van wat ik zelf ook wilde, namelijk geen frames gebruiken!

van mij mag een slotje!
&lt;hr&gt;
pi_66200641
Slotje? Laat je nog even weten wat de klant er uiteindelijk van vond?!
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_66200683
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:28 schreef SadKingBilly het volgende:
Slotje? Laat je nog even weten wat de klant er uiteindelijk van vond?!
Kan maar dat duurt dan nog even omdat ik nogal een aantal zaken aangeleverd moet krijgen
&lt;hr&gt;
pi_66200846
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 15:29 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Kan maar dat duurt dan nog even omdat ik nogal een aantal zaken aangeleverd moet krijgen
maakt niet uit
Redacted
pi_66292246
Zo'n drama zijn frames toch niet ? Die zoekbaarheid is een punt, maar als dat niet boeit werkt het prima. Voor de ontwikkelaar zelf is het ook mooi overzichtelijk

Je kunt overal aan de randen 'lege' frames maken, zodat je de site goed in het midden houdt. Afhankelijk van resolutie een beetje aan die frames trekken moet ook te doen zijn met JavaScript.

Maar ik heb geloof ik in geen 10 jaar meer een nieuwe site gemaakt, en alleen maar onderhouden. Misschien word ik oud..
pi_66292316
<edit> nvm </edit>
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')