divsquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:00 schreef Intrepidity het volgende:
Geen frames maar CSS icm <div>'s gebruiken.
"omdat hij beperkte kennis heeft". Enough said.. Als een klant niks van iemand met kennis van zaken wil aannemen moet ie je klant niet zijnquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zoals in OP gezegd, wil de klant ALLEEN frames, ik heb al lang en breed gediscussieerd dat ik frames afraad, maar omdat hij beperkte kennis heeft, en frames als concept dus snap, wil hij expliciet frames.
Dat, dus. En je klant vertellen dat frames echt té 1975 zijn.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:01 schreef cablegunmaster het volgende:
[..]
divs
wat ik meestal doe is 1 grote div maken >.<
dat de container noemen en daarin werken![]()
boven in een fixed header
midden een procentueel iets
en onderin een fixed feeter
dan leg je toch even uit dat het precies hetzelfde werkt als met frames, dat de header en footer altijd hetzelfde is (daar gaat het de klant waarschijnlijk ook om) en dat de content steeds veranderd. Vervolgens zeg je daar een speciale techniek voor gaat gebruiken waardoor het supermooi overal wordt weergegeven.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
Zoals in OP gezegd, wil de klant ALLEEN frames, ik heb al lang en breed gediscussieerd dat ik frames afraad, maar omdat hij beperkte kennis heeft, en frames als concept dus snap, wil hij expliciet frames.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:03 schreef marq het volgende:
Een aannemer voor de bouw van een brug gaat deze ook niet van karton maken omdat klant koning is.
heeft hij pechquote:Op woensdag 18 februari 2009 14:04 schreef Dawnbreaker het volgende:
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:08 schreef SadKingBilly het volgende:
[..]
Dat, dus. En je klant vertellen dat frames echt té 1975 zijn.
-edit- een klant die geen benul heeft van wat er mogelijk is maar wél denkt zich ermee te kunnen bemoeien - slecht plan. Kies eieren voor je geld en laat dit klusje waaien, Je krijgt alleen nóg meer gezeik..
Mocht je dat niet willen en is die vent er echt niet af te praten maakt dan de frames fixed size en laat eromheen een leeg frame zich aanpassen aan de resolutie van de bezoeker. Ten eerste weet je zo zeker dat de site er altijd, overal hetzelfde uitziet, ten tweede hoef je zo niet god-mag-weten-hoeveel images etc te maken..
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:13 schreef pfaf het volgende:
Als hij er geen kennis van heeft, maak dan gewoon een website zonder frames. Hij zal het immers toch nooit weten.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Werk gewoon een voorstel uit van een webiste op een fixed breedte (laten we zeggen 980px) gecentreerd op een egale achtergrond...
95% kans dat dit uiteindelijk gewoon volledig voldoet aan de klant zn wensen en eigenlijk ook precies is wat hij bedoelde te zeggen.
jmaar zijn gebrekkige kennis leidt er ook makkelijk toe dat die man het erg vreemd onder woorden gebracht heeft..
zo'n man moet je ook niet tegen gaan spreken en hem gaan uitleggen 'dat hij geen frames wil' en 'dat jij iets heel anders gaat doen dan hij zou willen', maar gewoon het gevoel geven dat je precies doet wat hij wil, maar wel een duidelijke eigen ontwerp ontwikkelen dat hooguit gebaseerd is op jouw uitleg van zijn wensen.
Verder is zo'n opdracht gewoon voor 75% een kwestie van goed en duidelijk contact hebben, en niet te passief alles van de klant laten afkomen, je wordt ook ingehuurd om een opdracht uit te voeren op freelance-basis en dan mag best een beetje zelfwerkzaamheid getoond worden.
inderdaad, ik denk dat ik dit ook ga doen. Hopelijk overtuigd het hem hiervoor te kiezen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 14:20 schreef RM-rf het volgende:
Werk gewoon een voorstel uit van een webiste op een fixed breedte (laten we zeggen 980px) gecentreerd op een egale achtergrond...
95% kans dat dit uiteindelijk gewoon volledig voldoet aan de klant zn wensen en eigenlijk ook precies is wat hij bedoelde te zeggen.
jmaar zijn gebrekkige kennis leidt er ook makkelijk toe dat die man het erg vreemd onder woorden gebracht heeft..
zo'n man moet je ook niet tegen gaan spreken en hem gaan uitleggen 'dat hij geen frames wil' en 'dat jij iets heel anders gaat doen dan hij zou willen', maar gewoon het gevoel geven dat je precies doet wat hij wil, maar wel een duidelijke eigen ontwerp ontwikkelen dat hooguit gebaseerd is op jouw uitleg van zijn wensen.
Verder is zo'n opdracht gewoon voor 75% een kwestie van goed en duidelijk contact hebben, en niet te passief alles van de klant laten afkomen, je wordt ook ingehuurd om een opdracht uit te voeren op freelance-basis en dan mag best een beetje zelfwerkzaamheid getoond worden.
Kan maar dat duurt dan nog even omdat ik nogal een aantal zaken aangeleverd moet krijgenquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:28 schreef SadKingBilly het volgende:
Slotje? Laat je nog even weten wat de klant er uiteindelijk van vond?!
maakt niet uitquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:29 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Kan maar dat duurt dan nog even omdat ik nogal een aantal zaken aangeleverd moet krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |