abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66190320
Volgend schooljaar wil ik gaan beginnen met de opleiding onderwijsassistente.
Zijn er misschien mensen die opdrachten hebben uit het eerste jaar, zodat ik een beetje een indruk kan krijgen van de opleiding?
Of dingen die je voor je portfolio moet maken?

Het gaat mij alleen om de opdrachten, dus niet om de hele uitwerking die je zelf gemaakt hebt.

Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen.

Alvast bedankt
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:08:42 #2
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_66191088
-->> SES.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_66191350
is dat een apparte opleiding of een richting van spw?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66191446
Weet je zeker dat je dit wil aangezien er steeds minder vraag is naar onderwijs assistenten? In Den Haag in ieder geval heel weinig vraag naar en de eerste die eruit bezuinigd worden zijn de OA's
Weet het uit ervaring in mijn omgeving vandaar dat ik het vraag
pi_66191492
Dat is volgens mij een aparte opleiding.
Ik wil eerst OA gaan doen, en daarna de PABO.
pi_66191609
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:18 schreef admiraal_anaal het volgende:
Weet je zeker dat je dit wil aangezien er steeds minder vraag is naar onderwijs assistenten? In Den Haag in ieder geval heel weinig vraag naar en de eerste die eruit bezuinigd worden zijn de OA's
Weet het uit ervaring in mijn omgeving vandaar dat ik het vraag
daar zat ik ook al aan te denken.. en de overheid wil miss ook weer gaan bezuinigen in scholen, grotere klassen waarbij dus minder mensen nodig zijn.

Maar voor een pabo-opstap is het een minder groot probleem lijkt me
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_66191637
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:20 schreef Lauraatje1988 het volgende:
Dat is volgens mij een aparte opleiding.
OA is SPW4
pi_66191695
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:23 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

daar zat ik ook al aan te denken.. en de overheid wil miss ook weer gaan bezuinigen in scholen, grotere klassen waarbij dus minder mensen nodig zijn.

Maar voor een pabo-opstap is het een minder groot probleem lijkt me
Precies als opstap voor de PABO is het zeker geschikt, je komt al met redelijk meer kennis de opleiding binnen dan dat je havo/vwo gedaan hebt en direcht de PABO doet wat ik begreep
pi_66191891
OA is een aparte opleiding.
SPW is veranderd, het heet nu PW
pi_66192122
Er is alleen weinig werk in te vinden, je kan beter spw doen en daarna de sph.
pi_66192268
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:20 schreef Lauraatje1988 het volgende:
pi_66193278
* LieveJuf is gediplomeerd onderwijsassistent
Liefde is niet te koop, maar toch het kostbaarste wat er is...
pi_66193492
* zonnestraaltje is bijna gediplomeerd onderwijsassistent

Onderwijsassistent is niet hetzelfde als SPW,
Bij de nieuwe SPW, SAW (Sociaal Agogisch Werk), kun je afstuderen in: Pedagogisch werk, medewerker maatschappelijke zorg, sociaal cultureel werker en Onderwijsassistent.

Opdrachten uit het eerste jaar kunnen zijn: leerlingobservaties maken, doelgroepverslag maken, activiteiten doen met groepjes leerlingen, vakmethoden onderzoeken, leer- en spelmateriaal ontwerpen, poppenkast doen voor je stageklas, themahoeken maken, etc etc...
pi_66253296
Ik heb de opleiding gedaan... Het is leuk en boeiend, maar het niveau sloot (althans van mijn opleiding) niet aan bij de PABO (bijna alle mensen uit mijn klas stopten er mee omdat het te zwaar was). Daarnaast heb ik na de opleiding een jaar in de kinderopvang gewerkt omdat er simperweg gewoon géén werk te vinden is als OA. Je kunt beter SPW kinderopvang doen, heb je veel meer aan en dan misschien een jaartje verder gaan voor niveau 4.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')