abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66446937
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 19:30 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Macca, ik heb een foto gemaakt voor je van het prijsschema!

Hing mooi boven het strippenschema, waardoor je dus direct ziet wat een prijs kost, in euro's ipv in strippen. Ik zal de foto straks even uploaden
Kan je deze misschien alsnog uploaden, ben het niet tegengekomen in de posts.
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:41:14 #152
154880 Bolter
Awesomeness
pi_66452966
Ze waren m'n foto kwijt dus vandaag nieuwe ingeleverd, iemand dit eerder gehad en hoe lang duurde het voordat je 'm kreeg?
"When I get sad, I stop being sad and be awesome instead. True story"
pi_66699752
Niemand last gehad van de stroomstoring gisteren, die de poortjes trof bij Oosterhof en Alexander ?

Die duurde 1,5 uur, de poortjes wrden opengezet door de RET, erg klantvriendelijk, ware het niet dat door deze maatregel niemand meer kon uitchecken, als ze bij deze haltes zijn ingestapt in de metro.

De andere stations werden op de hoogte gebracht dat er reizigers zonder kaartje aankwamen.

Dat betekent dus als de chipkaart landelijk ingevoerd is, alle stations en alle bussen en trams gewaarschuwd moeten worden, dat is blijkbaar de enige oplossing.

Na een tijdje kwam de RET overigens met apparatuur, waar de chipkaart handmatig mee gelezen kon worden. Blijkbaar zijn die niet standaard aanwezig op de metrostations, maar moeten die worden uitgerukt.
pi_66699877
Overigens 5 weken na invoering is het beeld dat ik heb als volgt, als dagelijke gebruiker van de metro

lange rijen bij metrostation Beurs en de servicewinkel buiten station Beurs, war een grote poster hangt met de mededeling dat de wachttijd flink kan oplopen daar.

Beetje vreemd allemaal, want volgens de RET zijn er weinig tot geen problemen.
Wat doen die mensen daar dan vraag ik me af.

Overigens was ook bij metrostation Beurs 1 poortje helemaal buiten gebruik en moest ik op 5 mensen wachten die voor me stonden in te checken, dit omdat er net een metro van de Calandlijn was geweest.

In de metro zelf is het inderdaad een stuk rustiger !!!! Heerlijk hoor, zitten in de spits

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 05-03-2009 17:43:35 ]
pi_66701782
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 10:38 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
Perfect hier Ik leg nogsteeds duizenden kilometers per maand af met het ding, dus gaat geweldig
Nou ben ik benieuwd waar je reist dan, duizenden kilometers
pi_66704043
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 18:35 schreef macca728 het volgende:
Overigens 5 weken na invoering is het beeld dat ik heb als volgt, als dagelijke gebruiker van de metro

lange rijen bij metrostation Beurs en de servicewinkel buiten station Beurs, war een grote poster hangt met de mededeling dat de wachttijd flink kan oplopen daar.

Wat doen die mensen daar dan raag ik me af.

Overigens was ook bij metrostation Beurs 1 poortje helemaal buiten gebruik en moest ik op 5 mensen wachten die voor me stonden in te checken, dit omdat er net een metro van de Calandlijn was geweest.

In de metro zelf is het inderdaad een stuk rustiger !!!! Heerlijk hoor, zitten in de spits
Ga het de mensen die in de rij staan vragen.

Maar fijn om te horen dat het nu rustiger is in de Metro. Blijkbaar minder zwartreizen
pi_66704155
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Ga het de mensen die in de rij staan vragen.

Maar fijn om te horen dat het nu rustiger is in de Metro. Blijkbaar minder zwartreizen
Ik vind het raar dat er zon hoop mensen in de rij staan ja dagelijks.
Dat geeft aan dat er blijkbaar wel problemen zijn.

Zeker minder zwartrijders, zeker ook minder reizigers.
pi_66707985
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 20:20 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ik vind het raar dat er zon hoop mensen in de rij staan ja dagelijks.
Dat geeft aan dat er blijkbaar wel problemen zijn.

Zeker minder zwartrijders, zeker ook minder reizigers.
Maar wie of wat de oorzaak is van die problemen is maar de vraag
pi_66733444
vandaag weer in de rij gestaan om uit te checken

wel grote kostenbesparing voor de RET, 9 min op een metro gewacht in de spits voor de derde dag achter elkaar
pi_66733607
quote:

Ik mocht vanmorgen, gister morgen, gister avond, anders gewoon staan omdat de metro bom en bomvol zat.
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66733666
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 19:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

Nou ben ik benieuwd waar je reist dan, duizenden kilometers
Dagelijks Maashaven > Stadhuis, dan Hofplein > Forepark, en terug.

En vrijwel dagelijks Maashaven > Beurs. En regelmatig Maashaven > Centraal station.

Alleen al van en naar forepark is 60 kilometer op een dag, 300 kilometer in de week. Ik had in nog geen drie weken tijd 10.000 spaarpunten bij elkaar, dat betekend dat ik 1000 kilometer had afgelegd in die periode.
pi_66733706
quote:

Wat doen die mensen daar dan raag ik me af.

bij problemen kunnen ze daar ook niets, dit zal enkel om productaanvragen of aankopen gaan.
pi_66733781
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 16:56 schreef macca728 het volgende:
vandaag weer in de rij gestaan om uit te checken

wel grote kostenbesparing voor de RET, 9 min op een metro gewacht in de spits voor de derde dag achter elkaar
Metro reed vanmorgen voorbij toen ik onder het station door liep, en de volgende kwam aanrijden toen ik op het perron stond. De eerstvolgende zou na 2 minuten alweer komen, de gene daarna na 4 minuten. Gemiddeld anderhalve minuut per metro. Ik kon bij de poortjes zowel op Maashaven als op Stadhuis gewoon doorlopen.

Gister op Hofplein was het wel dringen bij de consoles, maar die zat dan ook zo bomvol vanwege treinuitval in Den Haag, dat was echt niet normaal meer.

Overigens vind ik je "leugens" hier wel a bit to obvious. Eerst zeggen dat er geen hond meer met de metro gaat nu, en dat je daarna met droge ogen beweert dat je in de rij stond bij de poortjes
pi_66733996
Achja, Macca ziet alleen maar de dingen die niet goed gaan.
Alles wat wel goed gaat wil Macca niet zien.
pi_66734822
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Metro reed vanmorgen voorbij toen ik onder het station door liep, en de volgende kwam aanrijden toen ik op het perron stond. De eerstvolgende zou na 2 minuten alweer komen, de gene daarna na 4 minuten. Gemiddeld anderhalve minuut per metro. Ik kon bij de poortjes zowel op Maashaven als op Stadhuis gewoon doorlopen.

Gister op Hofplein was het wel dringen bij de consoles, maar die zat dan ook zo bomvol vanwege treinuitval in Den Haag, dat was echt niet normaal meer.

Overigens vind ik je "leugens" hier wel a bit to obvious. Eerst zeggen dat er geen hond meer met de metro gaat nu, en dat je daarna met droge ogen beweert dat je in de rij stond bij de poortjes
Iemand die een foto zou plaatsen die nog steeds niet geplaatst is na 3 oproepen moet geen leugenaar roepen aan iemand anders

Metro's om de 2 min is ook bullshit, want volgens de RET zelf streven ze naar 3 metro's per 10 min in de spits.

ALs je 9 min moet wachten is de metro druk ja, snap jij dat niet ? Beurs en Zuidplein zijn ook 10x zo druk als Maashaven en Stadhuis, moet jij toch ook weten.
pi_66734909
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:10 schreef snowgoon het volgende:
Achja, Macca ziet alleen maar de dingen die niet goed gaan.
Alles wat wel goed gaat wil Macca niet zien.
in tegenstelling tot jouw persoon reis ik dagelijks met de OV chipkaart en ik zie de nadelen ja.

Dinsdag konden mensen niet uitchecken voor langer dna 1 uur, lekker kost ze 4 euro per rit.

Ja die kunnen ze met veel moeite terugkrijgen, nou fantastisch

Dat het alarm bellen bijna continu rinkelen en er nog steeds lange rijen staan bij de servicebalies ga je niet op in
pi_66735199
edit
pi_66735281
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:35 schreef macca728 het volgende:

[..]

in tegenstelling tot jouw persoon reis ik dagelijks met de OV chipkaart en ik zie de nadelen ja.

Dinsdag konden mensen niet uitchecken voor langer dna 1 uur, lekker kost ze 4 euro per rit.

Ja die kunnen ze met veel moeite terugkrijgen, nou fantastisch

Dat het alarm bellen bijna continu rinkelen en er nog steeds lange rijen staan bij de servicebalies ga je niet op in
Niet liegen. Ik zeg tegen jou dat je die mensen die in de rij staan moet vragen wat het probleem is.
Want misschien is er helemaal geen probleen.
pi_66735323
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:47 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Niet liegen. Ik zeg tegen jou dat je die mensen die in de rij staan moet vragen wat het probleem is.
Want misschien is er helemaal geen probleen.
Wat denk je zelf ?
pi_66735375
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:02 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

bij problemen kunnen ze daar ook niets, dit zal enkel om productaanvragen of aankopen gaan.
?????

Bij een servicebalie kan je niet met problemen terecht ?

Er zijn toch gnoeg verkooppunten en je kan altijd op internet terecht toch ?
pi_66735409
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:48 schreef macca728 het volgende:

[..]

Wat denk je zelf ?
Het kan vanalles zijn.
Kaartjes kopen, informatie vragen.
pi_66735424
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:50 schreef macca728 het volgende:

[..]

?????

Bij een servicebalie kan je niet met problemen terecht ?

Er zijn toch gnoeg verkooppunten en je kan altijd op internet terecht toch ?
Wie heeft gezegd dat je altijd op internet terecht kan?
pi_66735567
OV chipkaart.nl

RET Webshop
GVB

automaten kan je ook kaartjes kopen

Alle info staat ook op internet

Maar nee mensen gaan een half uur in de rij staan hiervoor
pi_66735650
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 17:57 schreef macca728 het volgende:
OV chipkaart.nl

RET Webshop
GVB

automaten kan je ook kaartjes kopen

Alle info staat ook op internet

Maar nee mensen gaan een half uur in de rij staan hiervoor
Zou kunnen.
Veel mensen zijn nu eenmaal stront eigenwijs. Alhoewel er al weken kaartjes te koop waren voor de metro, gingen veel mensen ze toch pas de laatste dagen voor de 29ste kopen.
pi_66779526
nou weer 2 slechte ervaringen met de chipkaart

Op station Zuidplein wilde ik uitchecken, apparaat toonde gewoon mijn saldo en abbo maar het poortje bleef dicht.

Bij een ander poortje kon ik niet meer uitchecken. Gelukkig kon ik meelopen met andere reizigers anders had ik niet naar buiten kunnen komen.

Wil ik vanavond mijn transacties inzien, kan ik wel inloggen op mijn OV chipkaart.nl, kan ik mijn naam en nummer zien, maar als ik mijn transacties wil opvragen, moet ik weer inloggen en kom ik er niet meer in.

Echt fantastisch systeem
  vrijdag 6 maart 2009 @ 21:24:43 #176
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_66781166
Geen idee of ie al geweest is, maar bij deze
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_66800247
quote:
Op vrijdag 6 maart 2009 20:48 schreef macca728 het volgende:
nou weer 2 slechte ervaringen met de chipkaart

Op station Zuidplein wilde ik uitchecken, apparaat toonde gewoon mijn saldo en abbo maar het poortje bleef dicht.

Bij een ander poortje kon ik niet meer uitchecken. Gelukkig kon ik meelopen met andere reizigers anders had ik niet naar buiten kunnen komen.

Wil ik vanavond mijn transacties inzien, kan ik wel inloggen op mijn OV chipkaart.nl, kan ik mijn naam en nummer zien, maar als ik mijn transacties wil opvragen, moet ik weer inloggen en kom ik er niet meer in.

Echt fantastisch systeem
Nou er wordt aan gewerkt, ik krijg precies hetzelfde mailtje als 6 maanden geleden
Jammer dat het kant nog wal raakt want ik kon niet inloggen, wat dat met mijn transacties te maken heeft ?

Wij vinden het vervelend voor u, dat u uw transacties op onze website niet in kunt zien. Het probleem dat u aangeeft is bij ons bekend. Alhoewel de goede gegevens geregistreerd worden, ontvangt u toch een onvolledig overzicht. U hoeft zich niet ongerust te maken, uw gegevens worden correct geregistreerd.

Wij zijn nu bezig om het probleem te verhelpen en kunnen u helaas nog niet aangeven wanneer het probleem verholpen is. Wij raden u aan het zo nu en dan te proberen. Indien u toch een actueel overzicht wilt hebben van uw transacties, raden wij u aan om langs een verkoop- en informatiepunt van het betrokken Openbaar Vervoerbedrijf te gaan. Daar kunt u uw OV-chipkaart uit laten lezen om te controleren wat uw transacties zijn.
pi_67032365
Niemand meer problemen met de chipkaart ? Vreemd

Qbuzz heeft de invoering van de chipkaart maar uitgesteld tot later dit jaar. Eerst zou er per 1-4-9 verplicht met de chipkaart worden gereist, nu pas per 01-01-11 !!!
pi_67045432
Tegnwoordig zie ik hier in Amsterdam steeds meer mensen de ov chipkaart gebruiken. Toen bedacht ik me dat het me heel simpel lijkt om dat ding te misbruiken, waarschijnlijk heeft iemand anders dit ook al bedacht en gepost hier op Fok!, maar 14 delen doorlezen is me een beetje teveel van het goede.
Je stapt in de bus en checkt in, vervolgens loop je naar achteren, checkt uit en gaat rustig zitten. Nu heb je volgens mij een drie aantal mensen dat roet door dit plan kan gooien. Ten eerste heb je de medepassagiers die hier wat van kunnen zeggen, wat me erg stug lijkt want er wordt ook niks van gezegd als er keiharde muziek uit je speakers komen. Ten tweede is er de buschauffeur maar die gaat er echt niet op letten wanneer jij uitcheckt. Ten derde de controleurs, welke maar heel zelden controleren in de bus en dan weet ik zelfs niet of de ov chipkaart wel te controleren valt.
Dus nu neem ik aan dat iemand mij kan melden dat bovenstaande dus echt niet mogelijk is?
Tok.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:20:39 #180
188877 Stupendous76
wenst iedereen veel plezier
pi_67045673
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 18:10 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Tegnwoordig zie ik hier in Amsterdam steeds meer mensen de ov chipkaart gebruiken. Toen bedacht ik me dat het me heel simpel lijkt om dat ding te misbruiken, waarschijnlijk heeft iemand anders dit ook al bedacht en gepost hier op Fok!, maar 14 delen doorlezen is me een beetje teveel van het goede.
Je stapt in de bus en checkt in, vervolgens loop je naar achteren, checkt uit en gaat rustig zitten. Nu heb je volgens mij een drie aantal mensen dat roet door dit plan kan gooien. Ten eerste heb je de medepassagiers die hier wat van kunnen zeggen, wat me erg stug lijkt want er wordt ook niks van gezegd als er keiharde muziek uit je speakers komen. Ten tweede is er de buschauffeur maar die gaat er echt niet op letten wanneer jij uitcheckt. Ten derde de controleurs, welke maar heel zelden controleren in de bus en dan weet ik zelfs niet of de ov chipkaart wel te controleren valt.
Dus nu neem ik aan dat iemand mij kan melden dat bovenstaande dus echt niet mogelijk is?
Er zit een minimum tijd tussen in- en uitchecken (of andersom), daarmee zou dit minder aantrekkelijk moeten worden. Nadeel hiermee is wel dat, als je de verkeerde bus/tram/trein/metro pakt, niet zomaar kan uitchecken voor de goede bus/tram/trein/metro zonder dat het je veel geld kost.
Repent, Pray, Forgive
Overzicht privacy-inperkende maatregelen/wetten/voorstellen
Mensen doen niet dingen omdat ze dat willen, maar omdat het kan.
pi_67045948
Dat zou helemaal mooi worden. Dus dit betekent ook dat als je maar 1 halte reist je altijd teveel betaald? Of is die tijd dan al verstreken als je bij de volgende halte uitcheckt?
Tok.
  zaterdag 14 maart 2009 @ 18:51:51 #182
188877 Stupendous76
pi_67046621
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 18:30 schreef kip_zonder-kop het volgende:
Dat zou helemaal mooi worden. Dus dit betekent ook dat als je maar 1 halte reist je altijd teveel betaald? Of is die tijd dan al verstreken als je bij de volgende halte uitcheckt?
Ik ga er even van uit dat daar voldoende tijd tussen zit om uit te checken, maar er zullen allicht haltes zijn waar dat moeilijk kan zijn. Aan de andere kant: als die haltes zo dicht bij elkaar zitten kan je ook wel gaan lopen dunkt mij
Repent, Pray, Forgive
pi_67047829
quote:
Tuurlijk is dit mogelijk. Minimale tijd tussen in en uitchecken is 1 minuut.
OV chipkaart is wel te controleren uiteraard dmv een apparaat dat conroleurs bij zich hebben. Dat is het risico van zwartrijden.

In de tram is dit ook mogelijk
pi_67047908
quote:
Dat kost je een starttarief en een kilometer (of de bus moet eeuwig stilstaan bij de zelfde halte), en voor die grofweg 80 cent die je al betaald hebt ben je dan nogsteeds aan het zwartrijden. Controleurs controlleren ook je chipkaart ja.
pi_67048095
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:35 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Dat kost je een starttarief en een kilometer (of de bus moet eeuwig stilstaan bij de zelfde halte), en voor die grofweg 80 cent die je al betaald hebt ben je dan nogsteeds aan het zwartrijden. Controleurs controlleren ook je chipkaart ja.
Gewoon net doen alsof je incheckt, dan reis je ook zwart maar kost het helemaal niets.
Buschauffeurs letten echt niet op of je wel incheckt hoor. Ze kijken nu ook nauwelijks of je kaart wel geldig is.
pi_67049218
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 19:41 schreef macca728 het volgende:

[..]

Gewoon net doen alsof je incheckt, dan reis je ook zwart maar kost het helemaal niets.
Buschauffeurs letten echt niet op of je wel incheckt hoor. Ze kijken nu ook nauwelijks of je kaart wel geldig is.
Dat lijkt me toch iets lastiger aangezien je toch steeds een "piep" hoort bij het in en uitchecken. Tenzij je in de toekomst niet meer voorin hoeft te stappen. Maargoed, mijn voorlopige conclusie is dus dat het met de ov chipkaart juist nog makkelijker gaat worden om zwart te rijden. Met een ongeldige strippenkaart of een ongeldig abonnement is het toch een stuk lastiger. Er zijn nog steeds genoeg buschauffeurs (vooral hier in A`dam Noord) die erg goed controleren op de geldigheid. Met die ov chipkaart hebben hun in ieder geval niets meer te zeggen. Alleen de metro kan een obstakel vormen maar op dit moment staan er iedere dag ploegen controleurs/politiemensen op de stations. Zolang die er staan denk ik er niet eens aan om te sjoemelen met de ov chipkaart.
Tok.
pi_67051538
quote:
Op zaterdag 14 maart 2009 20:14 schreef kip_zonder-kop het volgende:

[..]

Dat lijkt me toch iets lastiger aangezien je toch steeds een "piep" hoort bij het in en uitchecken. Tenzij je in de toekomst niet meer voorin hoeft te stappen. Maargoed, mijn voorlopige conclusie is dus dat het met de ov chipkaart juist nog makkelijker gaat worden om zwart te rijden. Met een ongeldige strippenkaart of een ongeldig abonnement is het toch een stuk lastiger. Er zijn nog steeds genoeg buschauffeurs (vooral hier in A`dam Noord) die erg goed controleren op de geldigheid. Met die ov chipkaart hebben hun in ieder geval niets meer te zeggen. Alleen de metro kan een obstakel vormen maar op dit moment staan er iedere dag ploegen controleurs/politiemensen op de stations. Zolang die er staan denk ik er niet eens aan om te sjoemelen met de ov chipkaart.
Denk je dat chaufeurs echt gaan letten op elke piep ? Echt niet hoor, in Parijs zeiden ze ook niets toen ik verkeerd incheckte en het apparaat begon te piepen.

Ik rij trouwens verder niet zwart, maar met de chipkaart is het inderdaad niet zo moeilijk als eerst gezegd werd. Ook in de metro kan het makkelijk, gewoon achter iemand aanlopen, de poortjes blijven zolang open staan dat het niet eens opvalt.

Dat mensen het nog niet doen komt inderdaad door de hoeveelheid controleurs die momenteel ingezet worden, waardoor men kan zeggen dat de chipkaart zorgt voor minder zwartrijders.
  woensdag 18 maart 2009 @ 14:29:48 #188
188877 Stupendous76
pi_67170343
quote:
Vertraging OV-chipkaart kost Amsterdam veel geld
Uitgegeven: 18 maart 2009 14:22
Laatst gewijzigd: 18 maart 2009 14:22

AMSTERDAM - De uitgestelde invoering van de ov-chipkaart in het Amsterdamse openbaar vervoer betekent een miljoenenstrop voor de gemeente. Dat bleek woensdag uit het jaarverslag dat openbaarvervoerbedrijf GVB presenteerde.

Omdat de kaart in de hoofdstad op zijn vroegst in het tweede kwartaal van dit jaar definitief de strippenkaart vervangt, stegen de kosten voor het GVB tot 1 januari 2009 met 10,6 miljoen euro.

Die extra kosten lopen in de eerste maanden van dit jaar verder op. Het bedrijf heeft met de gemeente afgesproken dat Amsterdam de extra exploitatiekosten voor zijn rekening neemt.
© ANP
Repent, Pray, Forgive
pi_67170375
Waarom is iedereen altijd toch zo bang voor techniek?
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67170637
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:30 schreef JohnDope het volgende:
Waarom is iedereen altijd toch zo bang voor techniek?
Ik ben niet bang voor techniek maar wel voor wat er met die technieken als bijkomende feiten opeens mogelijk zijn (track en trace van personen in het OV, opslag van reisgegevens voor 7 jaar) en dat men dat dan ook maar meteen moet toepassen.
pi_67172496
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik ben niet bang voor techniek maar wel voor wat er met die technieken als bijkomende feiten opeens mogelijk zijn (track en trace van personen in het OV, opslag van reisgegevens voor 7 jaar) en dat men dat dan ook maar meteen moet toepassen.
Gelukkig is papier wel veilig
quote:
Stembiljet aan unieke papieren vingerafdruk te herkennen

Net als mensen heeft ook papier een eigen unieke vingerafdruk, wat gebruikt kan worden om valse bankbiljetten en tickets te herkennen, paspoorten te authenticeren en andere vervalsingen te stoppen. Onderzoekers ontdekten dat elk papieren vel individuele houtvezels met een unieke structuur bevat. Aan de hand van de structuur is het mogelijk om een “veilige vingerafdruk” te maken. Via een huis, tuin en keuken scanner is het mogelijk om de papieren vellen te authenticeren.

De techniek heeft ook een donkere zijde. Corrupte functionarissen zouden het kunnen gebruiken om stembiljetten mee te identificeren en zo de politieke voorkeur van iemand te achterhalen. “Hoewel het al lang mogelijk is geweest om papier via chemische middelen of “onzichtbare inkt” te merken, vereisen deze methoden enige expertise, en zijn de markers het bewijs dat een aanval heeft plaatsgevonden. Ons onderzoek toont aan dat een aanvaller alleen maar over een normale scanner hoeft te beschikken om het papier te identificeren zonder een spoor achter te laten.”

bron: security.nl
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_67174702
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 15:34 schreef JohnDope het volgende:

Gelukkig is papier wel veilig
Vaag verhaaltj wat je quote. Wat ik eruit haal moet men in ieder geval een stuk meer effort erin steken om dat eruit te krijgen ipv 1 druk op de knop te geven omdat er een bij voorbaat al lek automatiserings systeem geintroduceerd gaat worden.
pi_67175404
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 16:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Vaag verhaaltj wat je quote. Wat ik eruit haal moet men in ieder geval een stuk meer effort erin steken om dat eruit te krijgen ipv 1 druk op de knop te geven omdat er een bij voorbaat al lek automatiserings systeem geintroduceerd gaat worden.
Als dit al vaag vindt, snap ik goed dat jij bang bent voor techniek.

meer effort

Heb je enig idee hoeveel boeken er bijvoorbeeld al gescanned zijn wereldwijd?
pi_67176180
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:01 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Als dit al vaag vindt, snap ik goed dat jij bang bent voor techniek.

meer effort

Heb je enig idee hoeveel boeken er bijvoorbeeld al gescanned zijn wereldwijd?
De techniek van de chipkaart werkt gewoon niet goed.

Iedere dag gaat het alarm af bij de poortjes, dat zou normaal niet moeten gebeuren

Het uitstel in Amsterdam van verplicht gebruik van de chipkaart is overigens de schuld van de OV bedrijven zelf. Moeten ze het maar eerder aanvragen bij de DNB en niet klagen dat het zoveel geld per dag kost
Beetje raar dat de burger dit nu moet gaan betalen.
pi_67194427
quote:
Op woensdag 18 maart 2009 17:33 schreef macca728 het volgende:

[..]

De techniek van de chipkaart werkt gewoon niet goed.

Iedere dag gaat het alarm af bij de poortjes, dat zou normaal niet moeten gebeuren

Het uitstel in Amsterdam van verplicht gebruik van de chipkaart is overigens de schuld van de OV bedrijven zelf. Moeten ze het maar eerder aanvragen bij de DNB en niet klagen dat het zoveel geld per dag kost
Beetje raar dat de burger dit nu moet gaan betalen.
Omdat er een paar keer per dag het alarm afgaat werkt de techniek niet goed. Meneer vergeet natuurlijk weer dat 1.000den keren per dag het alarm NIET afgaat.

Het uitstel is vooral te wijten aan die azijnzeikerds die telkens maar lopen te zeiken op de kaart en het helemaal geen kans geven. Schreeuwen dat de kaart gehackt kan worden, terwijl ze alleen maar een geboortedatum tevoorschijn toveren bijvoorbeeld.
pi_67195386
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 01:16 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Omdat er een paar keer per dag het alarm afgaat werkt de techniek niet goed. Meneer vergeet natuurlijk weer dat 1.000den keren per dag het alarm NIET afgaat.

Het uitstel is vooral te wijten aan die azijnzeikerds die telkens maar lopen te zeiken op de kaart en het helemaal geen kans geven. Schreeuwen dat de kaart gehackt kan worden, terwijl ze alleen maar een geboortedatum tevoorschijn toveren bijvoorbeeld.
nee het uitstel in Amsterdam komt omdat ze nog geen toestemming hadden gevraagd om de OV chipkaart als wettig betaalmiddel te gebruiken.

Het alarm gaat niet een paar keer per dag af, dat blijft rinkelen heel de dag. Lijkt me niet de bedoeling.
Poortjes blijven ook vaak gewoon dicht, terwijl mensen wel goed in c.q. uitchecken
pi_67209692
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 07:06 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee het uitstel in Amsterdam komt omdat ze nog geen toestemming hadden gevraagd om de OV chipkaart als wettig betaalmiddel te gebruiken.

Het alarm gaat niet een paar keer per dag af, dat blijft rinkelen heel de dag. Lijkt me niet de bedoeling.
Poortjes blijven ook vaak gewoon dicht, terwijl mensen wel goed in c.q. uitchecken
Waar zie jij staan dat dat gedoe met de DNB de reden is van uitstel?

en dat het alarm afgaat, ach, jij bent de enige die het zegt. En dat is bepaald geen objectieve bron he.
pi_67211879
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 16:03 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Waar zie jij staan dat dat gedoe met de DNB de reden is van uitstel?

en dat het alarm afgaat, ach, jij bent de enige die het zegt. En dat is bepaald geen objectieve bron he.
Dat is al eerder gezegd, om de OV chipkaart als betaalmiddel gebruiken boven 6 miljoen moet je toestemming hebben van de DNB. Die hadden ze nog niet gevraagd

Die alarmbellen zijn voor iedereeen waarneembaar, vanmiddag stond er een poortje helemaal open bij Beurs, buiten gebruik, maar niet afgesloten. De software en hardware werkt gewoon slecht.

De eerdere cijfers van de 1,5 % problemen bij d metro zijn trouwens ook niet correct, want als een poortje niet opengaat na uitchecken, maar het systeem geeft dat wel aan, dan is het voor het systeem een goede transactie.

De problemen zijn waarschijnlijk ook de reden waarom Qbuzz de chipkaart niet per 1 april 2009 invoert bij regio Rijnmond maar later. Het zal wel weer aan de domme klanten liggen
pi_67212685
quote:
Op donderdag 19 maart 2009 17:19 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dat is al eerder gezegd, om de OV chipkaart als betaalmiddel gebruiken boven 6 miljoen moet je toestemming hebben van de DNB. Die hadden ze nog niet gevraagd

Die alarmbellen zijn voor iedereeen waarneembaar, vanmiddag stond er een poortje helemaal open bij Beurs, buiten gebruik, maar niet afgesloten. De software en hardware werkt gewoon slecht.

De eerdere cijfers van de 1,5 % problemen bij d metro zijn trouwens ook niet correct, want als een poortje niet opengaat na uitchecken, maar het systeem geeft dat wel aan, dan is het voor het systeem een goede transactie.

De problemen zijn waarschijnlijk ook de reden waarom Qbuzz de chipkaart niet per 1 april 2009 invoert bij regio Rijnmond maar later. Het zal wel weer aan de domme klanten liggen
In welk artikel over het uitstel zie jij staan dat het aanvragen van die DNB toestemming DE reden van uitstel is?
In de berichten die ik daarover zie, zie ik alleen maar de beveiling genoemd worden.

Je blijft maar vanalles roepen. Maar aangezien jij al maanden laat zien dat je alleen maar wilt zeiken op de OV chipkaart maakt het weinig indruk zolang je geen onderbouwing geeft.
pi_67263310
http://www.nu.nl/algemeen(...)erdam-veel-geld.html

Wat zijn die problemen met de veiligheid dan ?

De OV chipkaart maakt het OV toch veiliger ? Beetje raar om het dan niet gelijk in te voeren vanwege problemen met de veiligheid.

Zwartrijders kosten geen geld ook trouwens, ze leveren je alleen niets op.
In Rotterdam was het aantal ritten gelijk gebleven na de verplichte invoering van de chipkaart, lijkt mij dat dit zich ook in Amsterdam voor gaat doen.

Dus de zwartrijders kiezen er niet voor om te gaan betalen na invoering van de chipkaart en leveren je dus ook geen extra geld op, waardoor ze nu niets "kosten"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')