abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66212893
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:05 schreef Pool het volgende:

[..]

Op een Belgisch forum denk ik. Daar wordt hem verteld dat hij gelijk heeft, maar dat de vrederechter pas over 18 jaar uitspraak zal doen, zodat hij beter een nieuwe woning kan zoeken.
Whehe.

In Duitsland zeggen ze bij bepaalde dingen (zoals onwettige huisregels of geluidsoverlast) ook dat je maar beter andere woonruimte kan zoeken, ook al sta je in je recht. Vooral als er geen woningnood is en de verhuurder geen bedrijf is. Dan is een goede relatie met de verhuurder namelijk wel handig.
  woensdag 18 februari 2009 @ 21:20:14 #52
79102 Pool
Noord noch Zuid
pi_66213254
Het was wel gechargeerd hoor.

Voordat ik TS echt bang maak voor de rechter: volgens mij valt het tempo bij de vrederechter wel mee. De Belgische justitie is vooral verrot qua grote strafzaken, maar de vrederechter functioneert volgens mij ongeveer even goed als de Nederlandse kantonrechter. En je kunt in spoedeisende zaken daar ook een voorlopige voorziening vragen.
pi_66226726
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:46 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Het lijkt me dan ook belangrijk om te weten of de oude huurder al officiëel opgezegd heeft. Als dat niet zo is, wordt het een lastig verhaal.
Gevalletje eerlijk een gestolen fiets gekocht
La derecha oprime, la izquierda libera
pi_66234316
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Gevalletje eerlijk een gestolen fiets gekocht
Juist, en als dat het geval is, is het dus is het aan de verhuurder om beide partijen tevreden te stellen.
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_66234511
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:12 schreef heiden6 het volgende:

[..]

Juist, en als dat het geval is, is het dus is het aan de verhuurder om beide partijen tevreden te stellen.
Ja, immers, de verkoper van de fiets kan moeilijk de verkochte fiets afpakken. Ik denk dat het kostteplaatje aardig op kan lopen, voor de verhuurder, als TS nu noodgedwongen in een hotel moet wonen en zn spullen in een opslag moet plaatsen.
La derecha oprime, la izquierda libera
  donderdag 19 februari 2009 @ 13:22:07 #56
146875 aaipod
Primus inter pares
pi_66234666
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:18 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Ja, immers, de verkoper van de fiets kan moeilijk de verkochte fiets afpakken.
Ligt eraan waar/van wie de fiets gekocht is.
pi_66234813
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 14:09 schreef Lurf het volgende:
Gezien de titel en de gebruikte formuleringen gaat het hier waarschijnlijk om een huurwoning in België. Ik weet niet hoe het daar met huurbescherming en contractrecht zit, maar ongetwijfeld anders dan in Nederland.
Dat dus! Driejarencontracten zijn min of meer standaard. En huurders worden bedroevend slecht beschermd in BE; de huisbaas kan makkelijker van jou af dan jij van de huisbaas

Ik vrees dat je moet uitkijken naar iets nieuws, TS. Als je huisbaas redelijk is, helpt hij met zoeken, maar ik vrees dat hij weinig verplichtingen heeft.
Staat er in je huurcontract iets over? Volgens mij heeft de verhuurder wel een opzegtermijn van een maand; daar heeft 'ie zich dus niet aan gehouden, als hij het net pas meldt. Misschien kun je hem daarop aanspreken?
  maandag 2 maart 2009 @ 23:00:51 #58
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_66636171
Lees je contract goed na, de voorwaarden van ontbinding van het contract staan normaal gezien in de BE huurcontracten uitgebreid beschreven
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')