Ik kan een piano krijgen van school voor in mijn studiotje... Nou heeft de piano een mooie harde klank.. Maar hij heeft een restyle gehad, Normaal heeft hij een embleem in het midden zitten en zijn de poten heel mooi gemaakt met hout deeltjes., Maar deze piano mist het embleem en in het midden van de kap(Die het mechaniek beschermt) is een ander soort hout gebruikt(Andere kleur en andere structuur).
Dat is niet het ergste, Daar valt mee te leven...
Het erge:
Bij het openmaken van de zangbodem vielen mij gelijk al 2 scheuren op van ongeveer 20 centimeter lang en 5 mm breed.... Nu is mij verteld dat het niet zozeer uitmaakt voor het stemmen, Maar wel voor de klank van de piano(Het resoneren en bijgeluiden).
Ook is deze piano 2 noten lager gestemt(Hij staat in A) en blijft prima intune, Maar ik wil hem als deze bij mij staat een opknap beurt geven Doormiddel van nieuwe snaren, 1 x per maand een stem beurt, En de originele onderdelen erbij zoeken en hem dan weer als nieuw maken(inclusief embleem).
Het betreft een Trautwein berliln uit 1930-1940..... De piano is voor 50euro gekocht en heeft dus wel wat gebreken.
Ik hoop dat het daarom nog wel de moeite is om hem vanaf ermelo naar hilversum te verhuizen en hem in mijn studio te zetten(Met eventueel een bak water onder in de piano om hem te laten aklimatiseren).
Ik hoop wat serieuse reactie`s te krijgen, omdat ik graag een piano in mijn studiotje wil en eentje die sowieso nog minstens 1 jaar mee kan.