abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66178831
Ik kan een piano krijgen van school voor in mijn studiotje... Nou heeft de piano een mooie harde klank.. Maar hij heeft een restyle gehad, Normaal heeft hij een embleem in het midden zitten en zijn de poten heel mooi gemaakt met hout deeltjes., Maar deze piano mist het embleem en in het midden van de kap(Die het mechaniek beschermt) is een ander soort hout gebruikt(Andere kleur en andere structuur).
Dat is niet het ergste, Daar valt mee te leven...
Het erge:

Bij het openmaken van de zangbodem vielen mij gelijk al 2 scheuren op van ongeveer 20 centimeter lang en 5 mm breed.... Nu is mij verteld dat het niet zozeer uitmaakt voor het stemmen, Maar wel voor de klank van de piano(Het resoneren en bijgeluiden).

Ook is deze piano 2 noten lager gestemt(Hij staat in A) en blijft prima intune, Maar ik wil hem als deze bij mij staat een opknap beurt geven Doormiddel van nieuwe snaren, 1 x per maand een stem beurt, En de originele onderdelen erbij zoeken en hem dan weer als nieuw maken(inclusief embleem).

Het betreft een Trautwein berliln uit 1930-1940..... De piano is voor 50euro gekocht en heeft dus wel wat gebreken.

Ik hoop dat het daarom nog wel de moeite is om hem vanaf ermelo naar hilversum te verhuizen en hem in mijn studio te zetten(Met eventueel een bak water onder in de piano om hem te laten aklimatiseren).

Ik hoop wat serieuse reactie`s te krijgen, omdat ik graag een piano in mijn studiotje wil en eentje die sowieso nog minstens 1 jaar mee kan.
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 08:56:53 #2
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66187200
Is het niet een belachelijk dure zaak om deze piano:

1. te laten vervoeren
2. nieuwe snaren erin te (laten) zetten
3. te laten stemmen
4. origninele onderdelen zoeken
5. repareren

Ik zou eerst eens een rijtje maken van wat dat allemaal kost en dat eens naast een kwalitatief even hoogstaande tweede hands zetten, want ik denk dat je dan nog wel eens ernstig bedrogen kunt uitkomen.

Met andere woorden: 't is goed bedoeld om je dat oude ding te schenken, maar of het voor jou het beste is, vraag ik mij werkelijk af.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:58:17 #3
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66187227
Piano's worden toch altijd lager gestemd om het frame te ontzien? Ik ben benieuwd hoe die piano zich houdt als je hem weer 'gewoon' stemt.
pi_66190921
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 08:56 schreef belsen het volgende:
Is het niet een belachelijk dure zaak om deze piano:

1. te laten vervoeren
2. nieuwe snaren erin te (laten) zetten
3. te laten stemmen
4. origninele onderdelen zoeken
5. repareren

Ik zou eerst eens een rijtje maken van wat dat allemaal kost en dat eens naast een kwalitatief even hoogstaande tweede hands zetten, want ik denk dat je dan nog wel eens ernstig bedrogen kunt uitkomen.

Met andere woorden: 't is goed bedoeld om je dat oude ding te schenken, maar of het voor jou het beste is, vraag ik mij werkelijk af.
Het hele probleem is dat ik maximaal 200euro kan uitgeven aan een piano en ik denk niet dat die kwalitatief veel beter zijn..

Het vervoeren kost niets trouwens dat doet mijn pa.
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 12:47:32 #5
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66194307
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:04 schreef Braddie het volgende:

[..]

Het hele probleem is dat ik maximaal 200euro kan uitgeven aan een piano en ik denk niet dat die kwalitatief veel beter zijn..

Het vervoeren kost niets trouwens dat doet mijn pa.
En wat kosten nieuwe snaren en kun je die vervangen of moet je dat ook nog laten doen. Ook het stemmen kost een aardige duit, zeker bij nieuwe snaren.

Ik zou doorsparen.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_66194994
Als je een leuk meubelstuk wilt voor 50 euro: doen
Als je een mooi instrument wilt: belsen's advies opvolgen.
pi_66195189
Ik zou gewoon deze overslaan inderdaad en marktplaats in de gaten houden. Vaak zat dat daar koopjes langskomen omdat mensen geen zin hebben om de enorme verhuiskosten zelf te betalen of dat er eentje uit de inboedel van een overleden opa of oma is die niemand wil hebben.
Op zondag 10 december 2006 01:47 schreef -Angelus- het volgende:
Uitgezonderd van deelname aan dit topic zijn de volgende personen: Lord_Vetinari, Zyggie, Sack_Blabbath, arneaux en Mwanatabu.
pi_66202241
Het probleem met marktplaats is dat je niet van te voren kan zien hoe het instrument er uitziet van binnen....
En straks rij je naar groningen of zo en dan blijkt de zangbodem verrot....
pi_66714176
Woehoe.. Over 1 maand staat de trautwein piano bij mij in de studio.
Ik heb dit besluit genomen na dit mailtje..

Hallo Bradley,
Ik bedoel dat de piano een paar keer met tussenpozen van 2 à 3 weken gestemd moet worden .Om hem op een bepaalde toonhoogte te krijgen. De eerste keer trek je de snaren op naar een bepaalde hoogte. De spanning die dan op de zangbodem en het hele instrument ontstaat moet verwerkt worden. Dit kost tijd. Ik verwacht dat je minstens 2 maar misschien zelfs 3 stemmingen nodig hebt.
Aan de klank te horen via de pc, vind ik dat er nog behoorlijk veel diepte ( een mooi volle toon) in de piano zit. Alleen de allerlaagste bassnaren klinken erg dof. Die zullen waarschijnlijk geoxideerd zijn.
Scheuren in de zangbodem zijn bij zo’n geluid geen probleem. Door water op de bodem van de piano te zetten zet het hout van de zangbodem uit en vormt deze toch nog een geheel. Alsof er geen scheur in zit.
Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Als er nog meer vragen zijn mail ze gerust.
Groeten
Kees Gootjes
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')