Je moet het gewoon accepteren, dat is alles.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:01 schreef DeToXiC het volgende:
[..]
Echt gast, rot op met je Fryslan!!! Ik woon er zelf ook en ik vind die friezen die alles in het fries willen zulke zielige bekrompen boeren!![]()
Gewoon alles in het nederlands laten en als mensen onderling fries willen spreken prima, maar val mij er niet mee lastig!
quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:13 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Je moet het gewoon accepteren, dat is alles.
quote:U hebt gezocht op het woord: Friesland.
RESULTAAT
Fries·land het; o provincie van Nederland
Oftewel het is geen Nederlands...quote:Fryslân:
Geen resultaat.
Dat dus, pech voor zequote:Op woensdag 18 februari 2009 10:32 schreef SuperWeber het volgende:
[..]
[..]
Oftewel het is geen Nederlands...
Opgelost, slotje
Dombo.... .fr is frankrijk loser..quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:09 schreef Sanderrrr het volgende:
Friesland..___________! Kunnen ze daar niet een keer alle websites die niet op .fr eindigen blocken?
Jij bent echt een dikke randdebiel he, Fryslân is de friese naam van Friesland.. de Nederlands (en dus officiele naam) is heel normaal Friesland.quote:Op woensdag 18 februari 2009 01:31 schreef 2cv het volgende:
[..]
Omdat Leeuwarden ook officieel zo heet. Ljouwert is maar een bijnaam zeg maar.
[..]
Klopt. Maarja, het is officieel Fryslân en iedereen snapt wat ik bedoel als ik het over Fryslân heb.
[..]
Omdat Fryslân officieel Fryslân heet in Nederland en Duitsland ook officieel Duitsland.
Nou nee, de officiële naam is Fryslân, ook in alle Nederlandstalige overheidspublicaties.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef nuget het volgende:
[..]
Jij bent echt een dikke randdebiel he, Fryslân is de friese naam van Friesland.. de Nederlands (en dus officiele naam) is heel normaal Friesland.
Edit: Laat maar, staat hier boven ook alquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef nuget het volgende:
[..]
Jij bent echt een dikke randdebiel he, Fryslân is de friese naam van Friesland.. de Nederlands (en dus officiele naam) is heel normaal Friesland.
Ik ben zelf ook een Fries, maar ik heb echt een pest hekel aan fuck boeren zoals jij... opkloten en ga andere mensen vervelen.
P.S: kom volgende keer is met argumenten die wel kloppen.. kutboer.
Friesland, Frankrijk, één pot nat, allebei ruk!quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:40 schreef nuget het volgende:
[..]
Dombo.... .fr is frankrijk loser..
Helemaal met je eens.quote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef nuget het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook een Fries, maar ik heb echt een pest hekel aan fuck boeren zoals jij... opkloten en ga andere mensen vervelen.
P.S: kom volgende keer is met argumenten die wel kloppen.. kutboer.
We hebben het over de officiële naam die dient te worden uitgesproken. Niet over hoe je iets moet vertalen in het Nederlandsquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:43 schreef nuget het volgende:
[..]
Holwerd -> Schiermonnikoog = Frieslandquote:Op woensdag 18 februari 2009 09:57 schreef stbabylon het volgende:
Ik vind Fryslân altijd prachtig, de snelweg over naar Leeuwarden, 1x links, stukje ringweg, nog een keer links, via Stiens naar het noorden. Helemaal door naar Holwerd, de veerdam op en Fryslân weer uit.
En als ik dan klaar ben met de vakantie op Ameland ga ik weer Fryslân in, maar dan volg ik de bovenstaande route omgekeerd uit.
Ps2K, serieus... je stelt me teleur.quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:26 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Holwerd -> Schiermonnikoog = Friesland
Harlingen -> Terschelling , Ameland (Ook Friesland)
Friesland blijft de mooiste provincie van dit land met een rijke historie. Jammer dat ik alleen stads-fries spreek (dat is dus wel een dialect) maar geen fries
quote:Op woensdag 18 februari 2009 11:34 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ps2K, serieus... je stelt me teleur.
Harlingen > Terschelling en Vlieland
Holwerd > Ameland
Lauwersoog > Schiermonnikoog
En aangezien ik de boot Harlingen - Terschelling zo'n 4x heb gebruikt, Lauwersoog - Schier zo'n 8x en Holwerd - Ameland minstens 20x heb genomen, mag ik zeggen dat ik er verstand van heb (1x van Terschelling naar Vlieland, 1x Den Helder - Texel).
En zeg nooit tegen een Amelander dat hij een Fries is, want dan heb je toch echt een probleem
Ik ken wel een aantal Amelanders maar die zijn gewoon Frysk hoorquote:Op woensdag 18 februari 2009 11:34 schreef stbabylon het volgende:
En zeg nooit tegen een Amelander dat hij een Fries is, want dan heb je toch echt een probleem
Weet je het heel zeker? Want de meeste Amelanders waar ik mee heb gepraat moeten niks van Fryslân/Frysk hebben. Ameland is hun eigen eiland, niet deel van Fryslân. Daarbij is het ook pas officieel bij Fryslân gekomen begin 19de eeuw.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:23 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ik ken wel een aantal Amelanders maar die zijn gewoon Frysk hoor
Ze spreken Frysk en zijn rasamelanders.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:29 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Weet je het heel zeker? Want de meeste Amelanders waar ik mee heb gepraat moeten niks van Fryslân/Frysk hebben. Ameland is hun eigen eiland, niet deel van Fryslân. Daarbij is het ook pas officieel bij Fryslân gekomen begin 19de eeuw.
Nee geen zin in.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:33 schreef Ouzooo het volgende:
Jammer dat je er niet constructief op ingaat Heathen. Misschien kan je aan de hand van wat Wikipedia informatie toch proberen mij van repliek te dienen, bijvoorbeeld met de lijst bekende Friezen, altijd erg indrukwekkend.
Op Ameland wordt Amelands gepraat, een taal verwant aan het het stadsfries.quote:Op woensdag 18 februari 2009 13:39 schreef Heathen. het volgende:
[..]
Ze spreken Frysk en zijn rasamelanders.
serieus, heb je tiepkanker?quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef hoerezooi het volgende:
met hun zielige neptaaltjeStel kleuter die denken "kom alten we lekker de nederalnds taal verneuken en alle anders uit te spreken zodat we toch nog niets hebben om ons te onderscheiden"
primitieve simpele paupers die zich buiten gesloten voelen van de randstad.
We zijn nog altijd nederlanders dus heb je je maar te houden aan de nederlandse taal en niet een wat lomp accent om te vormen naar "officiele" taal.
Ik heb liever niet dat je ooit Frysk gaat leren. Je verneukt de Nederlandse taal. En één taal verneuken is al erg genoeg.quote:Op woensdag 18 februari 2009 16:08 schreef hoerezooi het volgende:
met hun zielige neptaaltjeStel kleuter die denken "kom alten we lekker de nederalnds taal verneuken en alle anders uit te spreken zodat we toch nog niets hebben om ons te onderscheiden"
primitieve simpele paupers die zich buiten gesloten voelen van de randstad.
We zijn nog altijd nederlanders dus heb je je maar te houden aan de nederlandse taal en niet een wat lomp accent om te vormen naar "officiele" taal.
Johquote:Op woensdag 18 februari 2009 10:40 schreef nuget het volgende:
[..]
Dombo.... .fr is frankrijk loser..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |