abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66856317
Echt een sensationeel seizoen dit. Az kampioen, geweldig gewoon! Volgend seizoen fc twente misschien?:)
Zonder wrijving geen glans
  maandag 9 maart 2009 @ 18:07:42 #102
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_66867618
quote:
Op maandag 9 maart 2009 12:52 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Echt een sensationeel seizoen dit. Az kampioen, geweldig gewoon! Volgend seizoen fc twente misschien?:)
mits wij de CL winnen anders gewoon 2x op rij...
Op vrijdag 5 oktober 2007 14:40 schreef BobRooney het volgende:
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_67170336
Gaat nog erg spannend worden om plaats 2.
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_67256235
De stand nog maar even
1
2
3
4
5
6
  1. AZ           27 22  3  2  69  56-14
  2. FC Twente    27 17  7  3  58  51-24
  3. Ajax         27 17  4  6  55  58-29
  4. Heerenveen   28 16  6  6  54  59-48
  5. PSV          27 13  7  7  46  53-30
  6. FC Groningen 27 13  4 10  43  46-31

Ook wel interessant om mee te pakken voor de 9de plaats:
1
2
3
4
5
  7. NAC Breda    27 12  6  9  42  41-40
  8. FC Utrecht   27 10  8  9  38  35-31
  9. NEC          27  9  9  9  36  33-31
 10. Feyenoord    27  9  7 11  34  40-36
 11. Vitesse      27  7  9 11  30  28-39

Heerenveen laat dit weekend als eerste een steek vallen ten opzichte van de 2de plek.
  vrijdag 20 maart 2009 @ 22:52:31 #105
234795 sezten
El genius
pi_67256322
SCH word hoogstens 4de.
2-0 bij De Graafschap
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
  Moderator / Redactie Sport / Weblog vrijdag 20 maart 2009 @ 23:54:56 #106
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_67258600
quote:
Op vrijdag 20 maart 2009 22:52 schreef sezten het volgende:
SCH word hoogstens 4de.
2-0 bij De Graafschap
daar mogen ze best tevreden mee zijn, directe Uefacup plaatsing, geen play offs
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
  zaterdag 21 maart 2009 @ 10:14:31 #107
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_67263397
Nee hoor, ze gaan zeker boven Ajax eindigen. Daar durf ik wel een weddenschap voor af te sluiten.
Volgens mij probeerde die invalide zelf een strijker af te steken, maar ging er iets fout.
pi_67267577
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 10:14 schreef fuckbuddy het volgende:
Nee hoor, ze gaan zeker boven Ajax eindigen. Daar durf ik wel een weddenschap voor af te sluiten.
  zondag 22 maart 2009 @ 21:19:38 #109
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_67306157
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 13:51 schreef Rumille het volgende:

[..]

okido, fair is fair... Wat zetten we in?
Wel nornaal (geen geld) maar een ???
  zondag 22 maart 2009 @ 21:21:10 #110
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67306237
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:19 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

okido, fair is fair... Wat zetten we in?
Wel nornaal (geen geld) maar een ???
een klappert
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
  zondag 22 maart 2009 @ 21:29:42 #111
147271 fuckbuddy
Ken sent me
pi_67306528
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:21 schreef gitaarsnaar het volgende:

[..]

een klappert
die heb ik genoeg, maar jij kan geen F'noord klappert regelen.
Of maak je een "limited-edition"?
  zondag 22 maart 2009 @ 21:53:33 #112
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_67307350
quote:
Op zondag 22 maart 2009 21:29 schreef fuckbuddy het volgende:

[..]

die heb ik genoeg, maar jij kan geen F'noord klappert regelen.
Of maak je een "limited-edition"?
Ow, was een suggestie voor Rumille

Zou niet weten hoe ik een goede Feyenoord klappert kan maken
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_67819842
quote:
Achter AZ barst de strijd echt los
Door RIEPKO BUIKEMA
ROTTERDAM - Met vijf speelronden te gaan, is in de eredivisie alleen de kampioen al (bijna) bekend. Verder ligt alles nog open.

KAMPIOENSCHAP EN EERSTE RONDE CHAMPIONS LEAGUE
De strijd om de landstitel lijkt beslecht.Op vijf wedstrijden van het einde koestert AZ een voorsprong van elf punten op naaste achtervolger FC Twente. AZ kan komend weekeinde al kampioen worden, maar dan moet de concurrentie wel steken laten vallen.

Bij een 'normaal' verloop wordt AZ zaterdag 18 april in eigen stadion kampioen tegen Vitesse. De ploeg van Louis van Gaal weet zich dan verzekerd van deelname aan de groepsfase van de Champions League in het seizoen 2009-2010.

TWEEDE PLAATS EN DERDE VOORRONDE CHAMPIONS LEAGUE

Achter AZ knokken Twente en Ajax om de tweede plaats. Die positie is dit seizoen van grote waarde, omdat de runner-up zich direct mag inschrijven voor de derde voorronde van de Champions League. Vorig seizoen moest de Nederlandse nummer twee dat recht nog afdwingen via play-offs met de nummer drie, vier en vijf van de ranglijst.

Waar van een echte titelstrijd geen sprake meer is, werd de race om de tweede plaats het afgelopen weekeinde opnieuw razend spannend. Ajax (dat een beter doelsaldo heeft) naderde Twente tot op één punt. Blijkbaar zag de competitieplanner van de KNVB de tweestrijd al aankomen; hij koos voor een rechtstreekse confrontatie tussen Ajax en FC Twente in Amsterdam op de slotdag van de competitie. Saillant: vorig seizoen versperden de Tukkers Ajax in de finale van de play-offs de toegang tot de voorronde van het Europese miljoenenbal.

EUROPA LEAGUE
Het verschil in beloning tussen de clubs die als derde en vierde eindigen is minder groot. Beide clubs plaatsen zich voor de Europa League (de opvolger van de huidige UEFA Cup), waarbij de nummer vier Europees één fase eerder moet instromen (in de derde voorronde van het toernooi) dan de nummer drie (vierde voorronde).

De uitkomst van de strijd om de vierde plaats tussen Heerenveen en PSV (vijfde op vijf punten van de Friezen) kan wél veel consequenties hebben. De vierde club van de ranglijst is verzekerd van Europees voetbal. Maar de nationale nummer vijf verdient pas een toegangsbewijs voor de tweede voorronde van de Europa League als het in de play-offs afrekent met de nummers zes, zeven en acht van de eredivisie. Als de huidige stand op de ranglijst als maatstaf wordt genomen, plaatsen PSV, FC Groningen, NAC en FC Utrecht zich voor de play-offs.

Maar ook NEC (één punt achter nummer acht Utrecht) en Feyenoord (vier punten achterstand) zijn nog volop in de race voor deelname aan de play-offs om het laatste Europese ticket. De kansen van die laatste twee clubs op deelname aan de vierkamp kunnen bovendien aanzienlijk toenemen door de uitkomsten van de KNVB-beker. De halve finales van dat toernooi zijn FC Twente-NAC en FC Volendam-Heerenveen. Omdat voor de winnaar (en in sommige gevallen voor de verliezend finalist) van het bekertoernooi een Europa League-ticket klaarligt, zijn er verschillende scenario's mogelijk waarbij ook de nummer negen van de eredivisie mag meedoen aan de play-offs. Lees en huiver.

1. FC Twente wordt tweede in de competitie en wint de beker: FC Twente plaatst zich op grond van de eredivisie voor de voorronde van de Champions League. Daarom krijgt de verliezend bekerfinalist (Heerenveen of FC Volendam) het vrijgekomen ticket voor de vierde voorronde van de Europa League.

2. Heerenveen wordt vierde en speelt de bekerfinale tegen FC Twente: Ongeacht winst of verlies in bekerfinale plaatst Heerenveen zich voor de vierde voorronde van de Europa League. Het daarbij vrijgekomen Europa League-ticket (voor de nummer vier van de eredivisie) gaat dan naar de nummer vijf van de ranglijst. De nummers zes tot en met negen doen mee aan de play-offs.

3. Heerenveen wordt vierde en speelt de bekerfinale tegen NAC: Alleen bij winst gaat Heerenveen naar de vierde voorronde van de Europa League. Ook in dat geval gaat het vrijgekomen Europa League-ticket naar de nummer vijf van de ranglijst en doen de nummers zes tot en met negen mee aan de play-offs.

4. Heerenveen of NAC plaatst zich voor de play-offs en wint de beker: De bekerwinnaar speelt automatisch vierde voorronde Europa League. De daardoor vrijgekomen plaats van Heerenveen of NAC in de play-offs wordt ingenomen door de nummer negen van de ranglijst. De nummer negen mag ook meedoen aan de play-offs indien Heerenveen zich plaatst voor de play-offs, FC Twente tweede wordt én beide ploegen elkaar treffen in de bekerfinale.
  woensdag 8 april 2009 @ 10:27:50 #114
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67820664
Ik snap dr geen ene donder van, maar goed
quote:
Achter AZ knokken Twente en Ajax om de tweede plaats. Die positie is dit seizoen van grote waarde, omdat de runner-up zich direct mag inschrijven voor de derde voorronde van de Champions League.
Volgens mij moet dat tweede voorronde zijn dit jaar.
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_67820740
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:27 schreef Damzkieee het volgende:
Ik snap dr geen ene donder van, maar goed
[..]

Volgens mij moet dat tweede voorronde zijn dit jaar.
Wel de derde, maar er volgt ook nog een vierde. Dus zo'n groot voordeel is het volgens mij nog steeds niet.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
  woensdag 8 april 2009 @ 10:31:15 #116
135789 Damzkieee
Ontzettende natnek
pi_67820768
Ah precies
Ik wist dat er iets was met die voorrondes
The Killers Heracles Almelo Real Madrid
29.10 Novastar HMH
pi_67820782
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:30 schreef kevin6188 het volgende:

[..]

Wel de derde, maar er volgt ook nog een vierde. Dus zo'n groot voordeel is het volgens mij nog steeds niet.
Inderaad, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Laat Ajax maar lekker 3e worden. Dan hebben we komend seizoen ook niet die domper dat we meteen weer CL mislopen en we dus weer met een hoop speculaties aan het nieuwe seizoen beginnen. Bovendien hebben we er niks te zoeken.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_67820903
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:31 schreef Breach het volgende:

[..]

Inderaad, we zijn er alleen maar op achteruit gegaan. Laat Ajax maar lekker 3e worden. Dan hebben we komend seizoen ook niet die domper dat we meteen weer CL mislopen en we dus weer met een hoop speculaties aan het nieuwe seizoen beginnen. Bovendien hebben we er niks te zoeken.
Ik snap je redenatie, maar ik wil toch gewoon voor de CL gaan. Daar zitten ook clubs in van het niveau Fiorentina, HSV en daar spelen we beter tegen dan tegen de zogenaamde 'kleintjes'.
A player does not hope to get lucky; he just hopes others don't get lucky.
Klik dan als je durft
pi_67820964
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:35 schreef Suijk het volgende:

[..]

Ik snap je redenatie, maar ik wil toch gewoon voor de CL gaan. Daar zitten ook clubs in van het niveau Fiorentina, HSV en daar spelen we beter tegen dan tegen de zogenaamde 'kleintjes'.
Ja, maar die clubs eindigen daar dan vaak als 4e in de poule en zijn dus alweer in december klaar wat betreft Europees voetbal. Ik zie het liever zoals dit seizoen dat je ook lekker overwinterd. De sfeer blijft er gewoon beter door.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
  woensdag 8 april 2009 @ 10:38:59 #120
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_67820991
Zodra Ajax een tegenstander als FC TomTomsk treft kunnen ze meestal inpakken.
WOS'ser for life.
pi_67821074
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:38 schreef Gabbylicious het volgende:
Zodra Ajax een tegenstander als FC TomTomsk treft kunnen ze meestal inpakken.
Is gewoon dikke onzin. Dat was dit seizoen toch ook niet?
  woensdag 8 april 2009 @ 10:45:45 #122
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_67821201
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:41 schreef Breach het volgende:

[..]

Is gewoon dikke onzin. Dat was dit seizoen toch ook niet?
Meestal zeg ik toch?

Ajax mag van mij best CL, maar dan moeten ze die voorronde wel door zien te komen. Als je die wedstrijden niet kunt winnen, ligt dat aan de mentaliteit. Je representeert niet alleen je club maar ook het land waar je vandaan komt.
WOS'ser for life.
pi_67821242
quote:
Op woensdag 8 april 2009 10:45 schreef Gabbylicious het volgende:

[..]

Meestal zeg ik toch?

Ajax mag van mij best CL, maar dan moeten ze die voorronde wel door zien te komen. Als je die wedstrijden niet kunt winnen, ligt dat aan de mentaliteit. Je representeert niet alleen je club maar ook het land waar je vandaan komt.
En juist dat gaat niet lukken. Of bijna zeker niet. En dan krijg je dus weer gezeik bij de eerste de beste verloren competitiewedstrijd. En dat moeten we niet hebben. Lekker UEFA-Cuppen
  woensdag 8 april 2009 @ 10:50:44 #124
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_67821366
Toch eigenlijk best triest dat je op voorhand al weet dat je de voorronde niet door komt.

Hoewel, als je een club als Fiorentina, HSV etc tegenkomt je een grotere kans hebt dan tegen één of ander oostblok.
WOS'ser for life.
pi_67821420
Welke clubs kan Ajax/Twente dan treffen in de 3e voorronde zoals het er nu voorstaat in de Europese competities?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')