1 2 3 4 5 6 | 2. FC Twente 23 14 6 3 48 45-22 3. Ajax 23 14 3 6 45 50-27 4. PSV 23 12 6 5 42 49-25 5. Heerenveen 23 12 6 5 42 46-41 6. FC Groningen 23 12 4 7 40 43-25 |
Als je nou even de rest van de woorden in de OP leest ipv alleen de TT, staat er ook duidelijk dat het om de strijd voor de 2de plek en de 4de plek gaat. Die zijn namelijk wel spannend.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:15 schreef Gabbylicious het volgende:
Hier hoeft echt geen topic over te worden geopend.
Ik vraag me af of Twente wel echt af gaat vallen, en of Ajax sterk terug kan komen...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:20 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
De titelstrijd is nog lang niet gelopen. AZ gaat nog heel wat punten verliezen. De vraag is echter of Ajax zich tijdig herpakt. Dan kan het nog heel spannend gaan worden.
Twente zal binnenkort wel afvallen. Geen schande. Niet de kwaliteit en de breedte.
De AZ standaard is dit jaar wat hoger dan normaal. Hun 'normaal' is nu onbereikbaar voor Ajax.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:23 schreef Rumille het volgende:
Als Ajax nu in vorm komt en AZ normaal blijft presteren, wordt Ajax kampioen. En met normaal bedoel ik het puntenverlies dat je altijd krijgt en niet 10 wedstrijden zonder fokking tegendoelpunt. Alleen dan. Elk ander scenario is AZ kampioen.
Wij een winterdip, zij een voorjaarsdip, Twente een lentedipquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:28 schreef Suijk het volgende:
[..]
De AZ standaard is dit jaar wat hoger dan normaal. Hun 'normaal' is nu onbereikbaar voor Ajax.
Plaats 2 zou Ajax toch wel moeten kunnen pakken. Twente moet ingehaald kunnen worden, maar dat zal pas in de laatste serie wedstrijden gebeuren. PSV gaat nu wat punten verliezen, want die krijgen het nu redelijk pittig.
kan natuurlijk ook al beslist zijn rond die tijd (ga ik wel vanuit)quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:42 schreef venomsnake het volgende:
Poeh, zwaar programma hebben AZ en Twente de laatste weken van het seizoen.
Alsof er even makkelijk gewonnen gaat worden bij NEC en NAC of thuis tegen Heerenveen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:37 schreef Gabbylicious het volgende:
Wat az/ajax betreft;
AZ: 5 thuis, 6 uit
21/02 - Heracles (uit)
28/02 - FC Groningen (thuis)
08/03 - NEC (uit)
15/03 - FC Utrecht (uit)
22/03 - Feyenoord (thuis)
04/04 - ADO Den Haag (thuis)
10/04 - NAC Breda (uit)
18/04 - Vitesse (thuis)
26/04 - Ajax (uit)
03/05 - FC Twente (uit)
10/05 - SC Heerenveen (thuis)
Vetgedrukt = Hoogstwaarschijnlijk een overwinning.
Betekent dus dat Ajax alles moet winnen, en AZ die vier die niet vetgedrukt zijn moet verliezen.
Yeah right
Dat Europese voetbal kan volgende week donderdag ook al voorbij zijn. Zit maar één competitiewedstrijd tussen voor Ajax (Volendam, niet het meest schokkend).quote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:11 schreef NeedeRadicals het volgende:
AZ gaat wel kampioen worden. Mede door het Europese voetbal gaan Twente en Ajax nog wel punten morsen.
Strijd om de 2e plek gaat wel interessant worden. Ideaal scenario om om de laatste speeldag wederom die voorronde Champions League voor Ajax's neus weg te kapen
Zorg er anders eens voor dat jullie niet in de kampioenswedstrijd spelenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 19:45 schreef vitessezuid113 het volgende:
Zie het alweer gebeuren AZ dat kampioen wordt tegen Vitesse.....
Hoeveel heeft PSV ervoor over om het te dwarsbomen ?, denk Scheringa wel iets meer om het goed te laten verlopenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 20:18 schreef dndiek het volgende:
[..]
Zorg er anders eens voor dat jullie niet in de kampioenswedstrijd spelen
Als Groningen dan als 4e eindigt, dan vind ik het bestquote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef sezten het volgende:
Ik teken voor een 2de plek voor Twente en het kampioenschap voor AZ.
Ajax 3de of PSV 3de.. het zal er om spannen.
Vanaf plek 3 tot waar de uefa cup play-off plaatsen eindigt maakt het toch niet zo heel erg veel uit waar je eindigt. Je kan er alleen maar je tegenstander mee vast stellen, maar zelfs dat heb je niet zelf in de hand.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:07 schreef Garudo het volgende:
[..]
Als Groningen dan als 4e eindigt, dan vind ik het best![]()
AZ is zo goed als kampioen. Dit zullen ze nooit meer uit handen geven.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef sezten het volgende:
Ik teken voor een 2de plek voor Twente en het kampioenschap voor AZ.
Ajax 3de of PSV 3de.. het zal er om spannen.
Wat krijgen plek 3 en 4 dan? Een zomervakantiepakket?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:37 schreef Garudo het volgende:
1 t/m 4 hoeven geen play-offs te spelen
Plaats 5 waarschijnlijk ook niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:37 schreef Garudo het volgende:
1 t/m 4 hoeven geen play-offs te spelen
Heeft dat niet iets met de beker te maken? Stel dat AZ en Twente beide de finale halen?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 23:45 schreef The_Verve het volgende:
[..]
Plaats 5 waarschijnlijk ook niet.
Bedankt, snapte er al niks vanquote:Op woensdag 18 februari 2009 00:01 schreef The_Verve het volgende:
Je hebt gelijk. Ik dacht dat bij een bekerwinnaar uit de top 4, plaats 5 recht gaf op UEFA-Cup. Maar dat ligt toch even anders. Zie: Wikipedia
Dat kan nu toch ook al?quote:Op woensdag 18 februari 2009 00:15 schreef sezten het volgende:
[..]
Bedankt, snapte er al niks van![]()
Dan kan het met die nieuwe CL & UC opzet zomaar zijn dat alleen de CL's in de Uefa Cup groepsronde terecht komen en voor de rest niemand
Nummer 1 was nu toch al direct geplaatst?quote:
quote:De officiële KNVB-regels leren ons dat bij uitsluiting van een team uit de competitie alle reeds behaalde resultaten worden geschrapt. Dat zou betekenen dat AZ zes punten moet inleveren, omdat het twee keer won van Roda JC. FC Twente en PSV zijn spekkoper, want beide ploegen hoeven maar één punt af te staan en lopen in op de koploper. De achterstand van FC Twente op AZ wordt verkleind van negen naar vier punten en de titelrace is weer open. Nummer drie Ajax verliest drie punten en het gat met FC Twente wordt vergroot van drie naar vijf punten.
1. AZ 51 punten, doelsaldo 46-14 (kampioen, Champions League)
2. FC Twente 47 punten, doelsaldo 44-21 (voorronde Champions League)
3. Ajax 42 punten, doelsaldo 49-27 (UEFA Cup)
4. PSV 41 punten, doelsaldo 46-21 (UEFA Cup)
5. SC Heerenveen 38 punten, doelsaldo 42-39 (play-offs UEFA Cup)
6. FC Groningen 37 punten, doelsaldo 38-23 (play-offs UEFA Cup)
Leuk scenario, maar of het gebeurt?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
Eventuele gevolgen van een faillissement van Roda JC volgens Sportweek:
[..]
Hoe noem je punten cadeau krijgen omdat een club failliet is als ik vragen mag?quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:30 schreef sezten het volgende:
Als dat midden in de competitie zou gebeuren vind ik dat gewoon competitievervalsing.
Door je eigen onkunde inlopen op de koploper
PSV zou er erg bij gebaat zijn, ze hebben maar 1 punt uit 2 wedstrijden gehaald tegen deze angsgegner. Maar goed, volgens mij laat de gemeente Kerkrade die club echt niet failliet gaan.quote:Op woensdag 18 februari 2009 15:30 schreef sezten het volgende:
Als dat midden in de competitie zou gebeuren vind ik dat gewoon competitievervalsing.
Door je eigen onkunde inlopen op de koploper
kampioenuuhquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
Haha dat zou wel flex zijnquote:Op woensdag 18 februari 2009 15:27 schreef BliksemSchigt het volgende:
[..]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |