De overheid zegt dat dit zeer verstandig is.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:05 schreef BasEnAad het volgende:
Haha, wie maakt er nou een noodpakket??!!!einzzz
quote:Oh ja, dat spul vreet ik normaal niet zo heel vaak dus er is no way dat ik die hele shitload binnen 2 jaar op eet.
Klopt. Ik eet normaal echter voornamelijk vers. Sowieso altijd verse groenten (op erwten na), en meestal aardappels in plaats van pasta/rijst.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:09 schreef deedeetee het volgende:
Noodpakket !!!![]()
Was slimmer geweest om eten in te slaan dat lang houdbaar is en je WEL eet. Dan had je het mee en mee op kunnen maken en vervangen door nieuwe voorraad met nieuwe houdbaarheids datum.
Op de manier waarop jij het hebt aangepkat is het weinig praktisch en bepaald niet zinvol......
500 gram kost toch iets van 19 cent? TS heeft 200 kg slierten gekocht?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:08 schreef Biels het volgende:
80 euro. Dat zijn 100 pakken spaghetti ofzo?
De tijd dat dat 500 gram 19 cent kostte is long gone. Ik geloof dat het nu 49 cent was ofzo. Overigens was het zoals gezegd niet alleen Spaghetti. Ik heb ook kilo's zout/suiker gekocht, een hoop ingeblikte vis (houdbaar tot 2012quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
500 gram kost toch iets van 19 cent? TS heeft 200 kg slierten gekocht?
Je moet wel je bad vol laten lopen he, anders kan je het niet koken. En een voorraad hout hebben.
Wat denk je dat er gaat gebeuren met die spagetti na de houdbaarheids datum?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
De tijd dat dat 500 gram 19 cent kostte is long gone. Ik geloof dat het nu 49 cent was ofzo. Overigens was het zoals gezegd niet alleen Spaghetti. Ik heb ook kilo's zout/suiker gekocht, een hoop ingeblikte vis (houdbaar tot 2012) etc.
Die houtvoorraad is een goede...
Ik ga echter even uit van een voedselpakket. Dus dat er thuis wel gas+water voorhanden blijft, maar dat het lastig is om aan levensmiddelen te kopen.
Bijvoorbeeld omdat supermarkten niet bevoorraad kunnen worden door wegblokkades, grootschalige rellen of weet ik wat...
Ja, maar dat had ik reeds lang voordat het ministerie daar over begon. Better safe than sorry.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:09 schreef gebrokenglas het volgende:
heb je ook al zo'n ministerie noodpakket met zaklamp en fluitje enzo?
Supermarkten die een jaar lang niet bevoorraad kunnen worden?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:56 schreef Gulo het volgende:
[..]
De tijd dat dat 500 gram 19 cent kostte is long gone. Ik geloof dat het nu 49 cent was ofzo. Overigens was het zoals gezegd niet alleen Spaghetti. Ik heb ook kilo's zout/suiker gekocht, een hoop ingeblikte vis (houdbaar tot 2012) etc.
Die houtvoorraad is een goede...
Ik ga echter even uit van een voedselpakket. Dus dat er thuis wel gas+water voorhanden blijft, maar dat het lastig is om aan levensmiddelen te kopen.
Bijvoorbeeld omdat supermarkten niet bevoorraad kunnen worden door wegblokkades, grootschalige rellen of weet ik wat...
Doet me aan Burt Gummer denken...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:15 schreef Gulo het volgende:
1 pakket is zelf geschikt om 1 jaar lang van te eten, voor 1 persoon. Maar is ook vrij prijzig zo'n ¤ 2490.- , hetgeen ik echt teveel vind.
Het kan van alles zijn. Ook ernstigere dingen. Denk bijvoorbeeld eens aan het beleg van Sarajevo. Die mensen hebben ook echt honger gehad. Nu zeg ik niet dat ik dergelijke toestanden in Nederland verwacht, maar toch.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:19 schreef Ugjerke het volgende:
[..]
Supermarkten die een jaar lang niet bevoorraad kunnen worden?
Lijkt me ook handig ja. Waar koop je die dingen? Bij de kruidvat ofzo? Een waterzuiveringinstallatie is misschien ook wel de aanschaf waard, maar dan loopt het gelijk weer zo in de kosten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:25 schreef Ps2K het volgende:
Goed topic! Ik heb hier een aardige voorraad staan van spul wat ik niet hoef te koken:
- struik maaltijden in blik
- blikken soep
- blikken knakworsten
- paar liter water
- hamburgers in die folie
- chloor tabletten om water te zuiveren
- Naai setjes (prima te converteren naar visgerei)
Mwa, zo erg ben ik niet hoor. Als moet ik toegeven dat wanneer ik in ruime mate vermogend zou zijn, dat ik best bijvoorbeeld dit masker zou kopen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Doet me aan [url=http://www.squidge.org/~peja/tremors/burtgummer.jpg[Burt Gummer[/url] denken...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |