abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66163075
Nou, aangemoedigd door de steeds ernstiger wordende kredietcrisis, en een overheid die hamert op het hebben van een noodpakket, had ik vanochtend in een impulsieve bui besloten vast een begin te gaan maken met het aanleggen van een voedselvoorraad.

Op internet las ik dat je het beste pasta/rijst e.d. kon kopen en ingeblikte groenten.

Ik had bedacht dat je dit het beste bij de Aldi kan kopen. Enerzijds omdat deze goedkoop is, anderzijds omdat deze palletwinkeleen hoge omloopsnelheid van hun producten heeft. Ik dacht dat dit dus gunstig zou zijn voor de houdbaarheidsdatum (geen al te oude producten in de 'schappen').

Eenmaal aangekomen bij de Aldi, waar ik normaal nooit kom, viel me al gelijk op dat hun groenten niet ingeblikt zat maar in glazen potjes. Die zijn een stuk kwestbaarder, dus niet optimaal geschikt voor in een noodpakket lijkt me, dus die heb ik maar links laten liggen.

De houdbaarheidsdatum van zowel de macaroni/rijst/spaghetti e.d. lag allemaal rond eind 2010. Minder lang houdbaar dan ik dacht maar, soit, normaal let ik daar nooit op dus ik dacht dat dit wel gangbaar zou zijn.

Na voor zo'n dikke 80 euro pasta/rijst-achtige (en wat andere langhoudbare) producten gekocht te hebben, hetgeen nogal wat vreemde blikken bij de kasse opwekte , ging ik naar een andere supermarkt om daar wat blikgroenten te kopen.

Daar zag ik dus dat hun spaghetti e.d.anderhalf jaar langer goed was !!!

Nu heb ik mezelf, voor mijn gevoel, dus in de vingers gesneden door dit niet eerst even te controleren. Ik hoop nu bijna dat er binnen 2 jaar een of andere ramp gebeurt zodat ik niet voor niets zo'n voorraad gekocht heb.

Oh ja, dat spul vreet ik normaal niet zo heel vaak dus er is no way dat ik die hele shitload binnen 2 jaar op eet.

Samenvatting: zie TT

Subklacht 1: kassieres bij de Aldi die super gestressed overkomen, en de producten haast in mijn winkelwagen flikkeren omdat ik mijn boodschappen waarschijnlijk niet snel genoeg inlaadt volgens hun maatstaven.

Subklacht 2: Plastic Aldi boodschappentasen, waar je 9ct voor moet betalen, die uitscheuren onder het gewicht van de boodschappen. (daar zijn ze toch voor gemaakt?)
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:05:32 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_66163129
Haha, wie maakt er nou een noodpakket??!!!einzzz
pi_66163171
kredietcrisis is een hoax
Op maandag 14 september 2009 10:46 schreef Buschetta het volgende:
Oplosing is simpel.
Koop een paar kuikentjes. Als je er meer als 3 kapot kan stampen voor een groepje kleuters dan ben je een bikkel.
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 februari 2009 @ 16:06:52 #4
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66163186
Heb je nog wel genoeg aluminiumfolie voor je hoedje?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:08:10 #5
98000 Biels
Spreekt boekdelen
pi_66163240
80 euro . Dat zijn 100 pakken spaghetti ofzo?
pi_66163258
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:05 schreef BasEnAad het volgende:
Haha, wie maakt er nou een noodpakket??!!!einzzz
De overheid zegt dat dit zeer verstandig is.

En de overheid liegt nooit, jeweettoch.

Er zijn zelfs mensen binnen de overheid die een noodpakket het liefst min of meer verplicht zouden zien.
  PR/Manusje van alles dinsdag 17 februari 2009 @ 16:09:03 #7
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_66163276
Echt TS
quote:
Oh ja, dat spul vreet ik normaal niet zo heel vaak dus er is no way dat ik die hele shitload binnen 2 jaar op eet.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:09:06 #8
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_66163279
Volgens mij is die meuk in 2020 ook nog wel eetbaar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:09:18 #9
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_66163289
Noodpakket !!!

Was slimmer geweest om eten in te slaan dat lang houdbaar is en je WEL eet. Dan had je het mee en mee op kunnen maken en vervangen door nieuwe voorraad met nieuwe houdbaarheids datum.
Op de manier waarop jij het hebt aangepkat is het weinig praktisch en bepaald niet zinvol......
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_66163360
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:09 schreef deedeetee het volgende:
Noodpakket !!!

Was slimmer geweest om eten in te slaan dat lang houdbaar is en je WEL eet. Dan had je het mee en mee op kunnen maken en vervangen door nieuwe voorraad met nieuwe houdbaarheids datum.
Op de manier waarop jij het hebt aangepkat is het weinig praktisch en bepaald niet zinvol......
Klopt. Ik eet normaal echter voornamelijk vers. Sowieso altijd verse groenten (op erwten na), en meestal aardappels in plaats van pasta/rijst.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:12:14 #12
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_66163393
Hou het spul gewoon droog, dan gaat het echt wel langer mee. Of dacht je dat er na een jaar ineens de schimmel op staat?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 16:52:11 #13
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66165089
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:08 schreef Biels het volgende:
80 euro . Dat zijn 100 pakken spaghetti ofzo?
500 gram kost toch iets van 19 cent? TS heeft 200 kg slierten gekocht?
Je moet wel je bad vol laten lopen he, anders kan je het niet koken. En een voorraad hout hebben.

Oh yeah, en koop een potje zout om er overheen te strooien, denk niet dat die slierten erg lekker zijn...

In van die bananenlanden zoals Irak zie je het rode kruis e.d. regelmatig 25 kg zakken meel uitdelen... Ik zou niet eens weten wat ik daar mee moet; pannenkoeken bakken of zo?
censuur :O
pi_66165262
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

500 gram kost toch iets van 19 cent? TS heeft 200 kg slierten gekocht?

Je moet wel je bad vol laten lopen he, anders kan je het niet koken. En een voorraad hout hebben.
De tijd dat dat 500 gram 19 cent kostte is long gone. Ik geloof dat het nu 49 cent was ofzo. Overigens was het zoals gezegd niet alleen Spaghetti. Ik heb ook kilo's zout/suiker gekocht, een hoop ingeblikte vis (houdbaar tot 2012 ) etc.

Die houtvoorraad is een goede...

Ik ga echter even uit van een voedselpakket. Dus dat er thuis wel gas+water voorhanden blijft, maar dat het lastig is om aan levensmiddelen te kopen.

Bijvoorbeeld omdat supermarkten niet bevoorraad kunnen worden door wegblokkades, grootschalige rellen of weet ik wat...
pi_66165725
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

De tijd dat dat 500 gram 19 cent kostte is long gone. Ik geloof dat het nu 49 cent was ofzo. Overigens was het zoals gezegd niet alleen Spaghetti. Ik heb ook kilo's zout/suiker gekocht, een hoop ingeblikte vis (houdbaar tot 2012 ) etc.

Ik ga echter even uit van een voedselpakket. Dus dat er thuis wel gas+water voorhanden blijft, maar dat het lastig is om aan levensmiddelen te kopen.

Bijvoorbeeld omdat supermarkten niet bevoorraad kunnen worden door wegblokkades, grootschalige rellen of weet ik wat...
Wat denk je dat er gaat gebeuren met die spagetti na de houdbaarheids datum?

Die gaat rondlopen ofzo? Word groen? Schimmel?

Bewaar jij je spagetti soms op een vochtige plek? Dat lijkt me handig zeg ;')

Gewoon goed drooghouden. Stop het in een waterdichte bak(voor zekerheid),en dan is het vele jaren houdbaar.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:09:58 #16
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66165781
heb je ook al zo'n ministerie noodpakket met zaklamp en fluitje enzo?
How can I make this topic about me?
pi_66166019
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:09 schreef gebrokenglas het volgende:
heb je ook al zo'n ministerie noodpakket met zaklamp en fluitje enzo?
Ja, maar dat had ik reeds lang voordat het ministerie daar over begon. Better safe than sorry.

Overigens heb ik nu een site gevonden waar je kant en klare noodpakketen kunt kopen, welke 10 jaar houdbaar zijn.

1 pakket is zelf geschikt om 1 jaar lang van te eten, voor 1 persoon. Maar is ook vrij prijzig zo'n ¤ 2490.- , hetgeen ik echt teveel vind.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:19:15 #18
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66166179
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:56 schreef Gulo het volgende:

[..]

Supermarkten die een jaar lang niet bevoorraad kunnen worden?
Op maandag 29 april 2013 16:56 schreef Moira. het volgende:
Ug, je bent af en toe een (leuke) mafkees, maar ook een wijs man.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:22:04 #19
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66166302
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:15 schreef Gulo het volgende:
1 pakket is zelf geschikt om 1 jaar lang van te eten, voor 1 persoon. Maar is ook vrij prijzig zo'n ¤ 2490.- , hetgeen ik echt teveel vind.
Doet me aan Burt Gummer denken...

Ontopic: 12 euro per kg is best prijzig, en enorme blikken opentrekken, waarna je 2 jaar uit hetzelfde blik eet, geeft niet echt de mogelijkheid om te varieren.

Mijn advies: zorg gewoon dat je een normale voorraadkast hebt, waar alles wat je normaalgesproken eet in staat, in flinke hoeveelheden. Dit geeft je meteen de mogelijkheid om in aanbiedingen in te slaan, en als je een beetje kan plannen laat je nooit dingen verlopen.

[ Bericht 8% gewijzigd door RemcoDelft op 17-02-2009 17:48:42 ]
pi_66166327
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:19 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Supermarkten die een jaar lang niet bevoorraad kunnen worden?
Het kan van alles zijn. Ook ernstigere dingen. Denk bijvoorbeeld eens aan het beleg van Sarajevo. Die mensen hebben ook echt honger gehad. Nu zeg ik niet dat ik dergelijke toestanden in Nederland verwacht, maar toch.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:25:06 #21
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_66166406
Goed topic! Ik heb hier een aardige voorraad staan van spul wat ik niet hoef te koken:
- struik maaltijden in blik
- blikken soep
- blikken knakworsten
- paar liter water
- hamburgers in die folie
- chloor tabletten om water te zuiveren
- Naai setjes (prima te converteren naar visgerei)
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:25:40 #22
231865 Gabbylicious
Fuck my nickname
pi_66166423
Ik zou in tijden van nood echt wel verpakte spaghetti van twee jaar oud eten.

TS is mietje.
WOS'ser for life.
pi_66166513
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:25 schreef Ps2K het volgende:
Goed topic! Ik heb hier een aardige voorraad staan van spul wat ik niet hoef te koken:
- struik maaltijden in blik
- blikken soep
- blikken knakworsten
- paar liter water
- hamburgers in die folie
- chloor tabletten om water te zuiveren
- Naai setjes (prima te converteren naar visgerei)
Lijkt me ook handig ja. Waar koop je die dingen? Bij de kruidvat ofzo? Een waterzuiveringinstallatie is misschien ook wel de aanschaf waard, maar dan loopt het gelijk weer zo in de kosten.
pi_66166624
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:22 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Doet me aan [url=http://www.squidge.org/~peja/tremors/burtgummer.jpg[Burt Gummer[/url] denken...

Mwa, zo erg ben ik niet hoor. Als moet ik toegeven dat wanneer ik in ruime mate vermogend zou zijn, dat ik best bijvoorbeeld dit masker zou kopen.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:33:22 #25
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_66166743
[oma-spreuk]Een mens lijdt het meest voor wat hij vreest maar wat nooit op komt dagen.[/oma-spreuk]
How can I make this topic about me?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:33:44 #26
94617 Ps2K
pi_66166760
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:27 schreef Gulo het volgende:

[..]

Lijkt me ook handig ja. Waar koop je die dingen? Bij de kruidvat ofzo?
Outdoor stores hebben ze over het algemeen wel. Verder kun je eens kijken bij de drogist. Ze zijn goedkoop 50 stuks heb je voor een paar euro.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_66167000
Mensen die noodpakketten kopen Stel je niet aan man, de wereld vergaat niet. Als iemand tegen je zegt dat je uit een raam moet springen doe je het ook maar?
Cool story, Hansel.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 17:50:03 #28
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_66167290
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Mensen die noodpakketten kopen Stel je niet aan man, de wereld vergaat niet. Als iemand tegen je zegt dat je uit een raam moet springen doe je het ook maar?
Een touwladder klaarleggen daarentegen kan wel nuttig zijn
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:01:24 #29
94617 Ps2K
pi_66167612
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 17:41 schreef wikwakka2 het volgende:
Neuh het is meer hobby. En wanneer de babyschijt de ventilator raakt ben ik voorbereid
Dingen nog op mijn verlanglijstje:
- Nieuwe Ka-Bar
- Kukri
- Titanium koevoet
pi_66167809
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:01 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Neuh het is meer hobby. En wanneer de babyschijt de ventilator raakt ben ik voorbereid
Dingen nog op mijn verlanglijstje:
- Nieuwe Ka-Bar
- Kukri
- Titanium koevoet
Wat voor kukri heb je op het oog? Himalyan Imports? Ik heb zelf een Cold Steel Gurkha Kukri, in sk-5 staal. Maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over. In het carbon-V staal zijn ze helaas niet meer te koop.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:17:30 #31
94617 Ps2K
pi_66168015
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:09 schreef Gulo het volgende:

[..]

Wat voor kukri heb je op het oog? Himalyan Imports? Ik heb zelf een Cold Steel Gurkha Kukri, in sk-5 staal. Maar daar ben ik toch niet helemaal tevreden over. In het carbon-V staal zijn ze helaas niet meer te koop.
Ik wil eigenlijk een originele gesmeden van bladveren. Vreemd want coldsteel staat over het algemeen wel bekend om kwaliteit....
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:20:04 #32
65997 Oldbie
Proud to be South African!
pi_66168069
Met grote verbazing dit topic doorgelezen.
Als er echt zo'n crisis komt dan valt internet uit en dan heb ik geen reden meer om te leven. Watnou noodpakket??

Tering zeg.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:39:25 #33
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_66168585
Is het niet handiger een stapeltje MRE's in te slaan ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:42:57 #34
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66168666
Ik plunder de survival winkel wel als er een ramp is
pi_66168779
Dit is trouwens wel de oplossing voor de economische crisis als iedereen voor 100 euro eten in gaat slaan zonder het te consumeren

Wij hebben altijd nog een pony als de nood aan de man komt
pi_66169011
Newman: I'm a U.S. Postal worker.
George: Aren't those the guys that always go crazy and come back with a gun and shoot everybody?
Newman: Sometimes...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:56:43 #37
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_66169154
Een noodpakket moet vooral een flink vat WATER bevatten..... ik heb zelf een "noodpakket" voor aardbevingen hier, en die bestaat eigenlijk alleen uit een goede 30 liter drinkwater, omdat de waterleidingen kunnen barsten, en het wel eens een week of twee kan duren voordat deze weer gerepareerd is omdat het natuurlijk op grotere schaal gebeurd.

Voedsel? Tja.... ik heb altijd wel een vooraadje blikvoer wat een jaar of twee goed is na aankoop, dus ik ga daar geen aparte voorraden voor aanleggen... als we het gebruiken in huishoudelijk gebruik, dan vult het zich vanzelf wel weer aan tijdens de boodschappenronde. We hebben een noodplan, in geval van aardbeving en verbroken contact proberen we allemaal naar het huis van mijn schoonmoeder te komen, en vanaf daar kunnen we dan wel verder zien. Die heeft o.a. ook een paar fruitbomen/struiken in de tuin die zo'n beetje het hele jaar (tropisch klimaat) wel wat "te eten" geven. Zal niet altijd even rijp/lekker zijn, maar voor noodgevallen voldoet het

Zolang je maar een liter of 30 a 50 (eigenlijk zit ik nog aan de lage kant) drinkwater hebt, komt het wel goed..... je kunt een week zonder eten, maar je kunt niet een week zonder drinken.

En echt.... als ik echt langer dan een week of twee (zolang kan ik wel teren op de normale voorraden in huis) moet wachten op fatsoenlijk winkelen, dan heb ik denk ik wel andere dingen om me zorgen over te maken.

Een goed noodpakket heeft trouwens ook een flinke jerrycan benzine, het liefst twee of drie flinke. Want het eerste waar een enorme run op zal zijn bij een ramp is wel benzine.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 17 februari 2009 @ 18:58:50 #38
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66169243
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:56 schreef maartena het volgende:
Een noodpakket moet vooral een flink vat WATER bevatten..... ik heb zelf een "noodpakket" voor aardbevingen hier, en die bestaat eigenlijk alleen uit een goede 30 liter drinkwater, omdat de waterleidingen kunnen barsten, en het wel eens een week of twee kan duren voordat deze weer gerepareerd is omdat het natuurlijk op grotere schaal gebeurd.

Voedsel? Tja.... ik heb altijd wel een vooraadje blikvoer wat een jaar of twee goed is na aankoop, dus ik ga daar geen aparte voorraden voor aanleggen... als we het gebruiken in huishoudelijk gebruik, dan vult het zich vanzelf wel weer aan tijdens de boodschappenronde. We hebben een noodplan, in geval van aardbeving en verbroken contact proberen we allemaal naar het huis van mijn schoonmoeder te komen, en vanaf daar kunnen we dan wel verder zien. Die heeft o.a. ook een paar fruitbomen/struiken in de tuin die zo'n beetje het hele jaar (tropisch klimaat) wel wat "te eten" geven. Zal niet altijd even rijp/lekker zijn, maar voor noodgevallen voldoet het

Zolang je maar een liter of 30 a 50 (eigenlijk zit ik nog aan de lage kant) drinkwater hebt, komt het wel goed..... je kunt een week zonder eten, maar je kunt niet een week zonder drinken.

En echt.... als ik echt langer dan een week of twee (zolang kan ik wel teren op de normale voorraden in huis) moet wachten op fatsoenlijk winkelen, dan heb ik denk ik wel andere dingen om me zorgen over te maken.

Een goed noodpakket heeft trouwens ook een flinke jerrycan benzine, het liefst twee of drie flinke. Want het eerste waar een enorme run op zal zijn bij een ramp is wel benzine.
Ik ben niet zo bang voor aardbevingen. Hooguit een overstroming, en dan worden we massaal iets verder naar het Oosten/Zuiden geevacueert en is er ook niet echt veel aan de hand. Als ik dan een noodpakket heb staat die mooi onder water.
pi_66169279
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:56 schreef maartena het volgende:

Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van benzine? Ik heb wel eens laten vertellen dat deze in een jerrycan ook beperkt houdbaar is. Als je bijvoorbeeld al jaren benzine in een jerrycan hebt zou het niet goed zijn om deze nog in je auto te gooien. Klopt dit?
pi_66169389
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:58 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Ik ben niet zo bang voor aardbevingen. Hooguit een overstroming, en dan worden we massaal iets verder naar het Oosten/Zuiden geevacueert en is er ook niet echt veel aan de hand. Als ik dan een noodpakket heb staat die mooi onder water.
Een goed noodpakket bestaat niet alleen uit een voedselvoorraad, maar bijvoorbeeld ook uit een bug-out rugzak.

Een soort survival rugzak waarmee je je snel uit de voeten kunt maken. Die van mij bestaat uit de voorgeschreven inhoud uit het sas survivalhandboek van Wiseman + nog een zooitje aanvullingen. Deze is trouwens ook handig voor kamperen e.d.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:26:02 #41
203635 Ugjerke
God of tits and wine
pi_66170278
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Gulo het volgende:

[..]

Een goed noodpakket bestaat niet alleen uit een voedselvoorraad, maar bijvoorbeeld ook uit een bug-out rugzak.

Een soort survival rugzak waarmee je je snel uit de voeten kunt maken. Die van mij bestaat uit de voorgeschreven inhoud uit het sas survivalhandboek van Wiseman + nog een zooitje aanvullingen. Deze is trouwens ook handig voor kamperen e.d.
Dan haal ik liever een uitgebreide kampeerset
pi_66170396
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:26 schreef Ugjerke het volgende:

[..]

Dan haal ik liever een uitgebreide kampeerset
Juist. Je kan het toch zelf samenstellen hoe je het wilt, naar eigen goeddunken?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 19:54:58 #43
219078 Rbnn
Schitterend van Roem
pi_66171477
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 16:04 schreef Gulo het volgende:
Nou, aangemoedigd door de steeds ernstiger wordende kredietcrisis, en een overheid die hamert op het hebben van een noodpakket, had ik vanochtend in een impulsieve bui besloten vast een begin te gaan maken met het aanleggen van een voedselvoorraad.

Op internet las ik dat je het beste pasta/rijst e.d. kon kopen en ingeblikte groenten.

Ik had bedacht dat je dit het beste bij de Aldi kan kopen. Enerzijds omdat deze goedkoop is, anderzijds omdat deze palletwinkeleen hoge omloopsnelheid van hun producten heeft. Ik dacht dat dit dus gunstig zou zijn voor de houdbaarheidsdatum (geen al te oude producten in de 'schappen').

Eenmaal aangekomen bij de Aldi, waar ik normaal nooit kom, viel me al gelijk op dat hun groenten niet ingeblikt zat maar in glazen potjes. Die zijn een stuk kwestbaarder, dus niet optimaal geschikt voor in een noodpakket lijkt me, dus die heb ik maar links laten liggen.

De houdbaarheidsdatum van zowel de macaroni/rijst/spaghetti e.d. lag allemaal rond eind 2010. Minder lang houdbaar dan ik dacht maar, soit, normaal let ik daar nooit op dus ik dacht dat dit wel gangbaar zou zijn.

Na voor zo'n dikke 80 euro pasta/rijst-achtige (en wat andere langhoudbare) producten gekocht te hebben, hetgeen nogal wat vreemde blikken bij de kasse opwekte , ging ik naar een andere supermarkt om daar wat blikgroenten te kopen.

Daar zag ik dus dat hun spaghetti e.d.anderhalf jaar langer goed was !!!

Nu heb ik mezelf, voor mijn gevoel, dus in de vingers gesneden door dit niet eerst even te controleren. Ik hoop nu bijna dat er binnen 2 jaar een of andere ramp gebeurt zodat ik niet voor niets zo'n voorraad gekocht heb.

Samenvatting: zie TT

Subklacht 1: kassieres bij de Aldi die super gestressed overkomen, en de producten haast in mijn winkelwagen flikkeren omdat ik mijn boodschappen waarschijnlijk niet snel genoeg inlaadt volgens hun maatstaven.

Subklacht 2: Plastic Aldi boodschappentasen, waar je 9ct voor moet betalen, die uitscheuren onder het gewicht van de boodschappen. (daar zijn ze toch voor gemaakt?)
Dit MOET een grap zijn
...
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:01:56 #44
148588 rulerofdeath
Ruler the Rotting-BrainEater
pi_66171741
wel een vermakelijk topic
Learn as if you're going to live forever, Live as if you're going to die tomorrow
De BIE®TAFELop youtube en dumpert _O_ >100k views *O*
I wanna die the same way I was born: Screaming and covered with blood
Arbeit macht frei. Ik heb nu 40 jaar vakantie *O*
pi_68295277
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:59 schreef Gulo het volgende:

[..]

Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van benzine? Ik heb wel eens laten vertellen dat deze in een jerrycan ook beperkt houdbaar is. Als je bijvoorbeeld al jaren benzine in een jerrycan hebt zou het niet goed zijn om deze nog in je auto te gooien. Klopt dit?
Goed idee om idd een paar jerrycans benzine te hebben. Net als in het zombie topic waar iedereen over mooie voertuigen praat; je hebt niks aan zo'n bakbeest als je thuis niet een tankstation hebt staan.

Ik denk dat benzine na verloop van tijd een beetje gaat bezinken enzo. Paar keer flink schudden zal wel helpen. En misschien dat je het na een tiental jaren niet meer gemengd krijgt
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  donderdag 23 april 2009 @ 22:52:14 #46
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_68321430
Voor 80 euro bij de Aldi kopen? daar koop je zowat die komplete toko voor leeg, kan me voorstellen dat ze je raar aankijken bij de kassa.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
  donderdag 23 april 2009 @ 23:01:47 #47
204660 JanusAnus
Zitten te rieleksen
pi_68321799
Wat een volslagen idioot topic!
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 23:02:01 #48
145738 superworm
is erbij
pi_68321811
Verwachten dat tasjes van negen cent het blijven doen als je ze volstouwt met pakken spaghetti.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
  Redactie Frontpage donderdag 23 april 2009 @ 23:02:43 #49
145738 superworm
is erbij
pi_68321834
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 18:52 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Martin Bril: Heeft U al een noodpakket?
Gvd, toen deze post werd gepost leefde-ie nog
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_68322136
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:02 schreef Gulo het volgende:

[..]

Het enige wat je nodig hebt is een vuurwapen om iemand met zo'n rugzak af te maken.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_68322434
Noem 1 reden waarom ik een noodpakket zou aanleggen.
pi_68328547
quote:
Op donderdag 23 april 2009 23:18 schreef McKillem het volgende:
Noem 1 reden waarom ik een noodpakket zou aanleggen.
1. Je hebt niks te doen.
2. Je hebt wel wat te doen maar zoekt (onbewust) andere dingen om het uit te stellen.
3. Je kijkt teveel zombie films en bent hier door helemaal panisch.
4. Je kijkt teveel survival documentaires en bent hier door helemaal panisch.
5. Combinatie van de hierboven genoemde redenen
De hierboven gepostte teksten, links, afbeeldingen en video's kunnen enigszins overdreven, verdraaid, bedacht of gestolen zijn.
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:02:19 #53
94617 Ps2K
pi_68329075
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 09:46 schreef Saak het volgende:

[..]

1. Je hebt niks te doen.
2. Je hebt wel wat te doen maar zoekt (onbewust) andere dingen om het uit te stellen.

3. Je kijkt teveel zombie films en bent hier door helemaal panisch.
4. Je kijkt teveel survival documentaires en bent hier door helemaal panisch.
5. Combinatie van de hierboven genoemde redenen
Whehehehe zo is het bij mij wel begonnen

Ik heb nu een rugzak klaar liggen met:
2L water
Water zuiverings tabletten
3 MRE maaltijden
1 Ka-Bar D2 Extreme
1 CRKT-M16-13T
1 PASGT helm
1 set messtins
1 spork
1 benzine brander
1 slof Camel filter
pi_68329343
TS smst zeker ook naar elke SMS-Reclame die hij ziet
  vrijdag 24 april 2009 @ 10:24:28 #55
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_68350517
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:02 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Whehehehe zo is het bij mij wel begonnen

Ik heb nu een rugzak klaar liggen met:
2L water
Water zuiverings tabletten
3 MRE maaltijden
1 Ka-Bar D2 Extreme
1 CRKT-M16-13T
1 PASGT helm
1 set messtins
1 spork
1 benzine brander
1 slof Camel filter
Ik heb in mijn kast als een Remington 1100 Tactical.
Ook goed?
pi_68355041
Vergeet je shotgun niet, zombies maak je niet onschadelijk met spaghetti en een fluitje.
pi_68356691
quote:
Op vrijdag 24 april 2009 10:24 schreef solyaris het volgende:
Geniaal filmpje! Helemaal in fallout 3 style dat spel is zoo geniaal he alleen jammer dat m'n laptopje hem niet aan kan.

Ik heb van de week trouwens m'n ka-bar d2 binnen gekregen! Een flink mes en voelt goed in de hand. Vlijmscherp en is niet eens klein beetje bot geworden en heb hem toch al op vanalles geprobeerd. Hij gaat je hele leven wel mee denk ik
pi_68357639
Niet eens zo'n heel verkeerd plan om een noodpakket aan te leggen. Niet zo zeer voor aardbevingen of overstromingen, maar meer voor een pandemie. Als er hier de griep pleuris uit breekt dan kun je met de hoge bevolkingsdichtheid hier beter binnen blijven tot het weer veilig is.

Daar leg ik het in ieder geval voor aan.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_68364206
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:55 schreef Sempiterna het volgende:
Niet eens zo'n heel verkeerd plan om een noodpakket aan te leggen. Niet zo zeer voor aardbevingen of overstromingen, maar meer voor een pandemie. Als er hier de griep pleuris uit breekt dan kun je met de hoge bevolkingsdichtheid hier beter binnen blijven tot het weer veilig is.

Zombie's dus
  zaterdag 25 april 2009 @ 12:55:59 #61
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_68364228
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:55 schreef Sempiterna het volgende:

En dan ga je je verstoppen op een plek waar nog 100 man zit?
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_68364330
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Zo'n scene zie je standaar in een zombie film loopt nooit goed af
  zaterdag 25 april 2009 @ 13:05:28 #63
203436 solyaris
disgrace to the human race
pi_68364406
pi_68364582
D'oh!!!! Je was me voor!
pi_68365501
normaal gesproken heb je toch al wel een voorraadje liggen
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  zaterdag 25 april 2009 @ 14:03:44 #67
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_68365607
Het noodpakket is gewoon een manier om mensen wat extra te laten besteden Gefeliciteerd TS, je bent er met glans ingetrapt
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_68379277
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 12:55 schreef Biogarde het volgende:

[..]

Ik weet niet waar jij zit, maar in mijn huis wonen geen 100 mensen

Gewoon jezelf opsluiten in je huis. Het virus is allang dood tegen de tijd dat het meeliftend op de lucht mijn huis binnen komt. Geen contact met mensen betekent dat de kans klein is dat je het ook krijgt.
Tempus fugit et nos fugimus in illus
- Ovid Fasti
pi_68379448
Rijst is járenlang houdbaar, mits je geslepen rijst koopt. Zilvervlies is niet zo lang houdbaar. Pasta is ongeveer een jaar houdbaar, dus doneer het aan de voedselbank voor het kapot gaat.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:00:34 #70
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_68379517
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:52 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Gewoon jezelf opsluiten in je huis. Het virus is allang dood tegen de tijd dat het meeliftend op de lucht mijn huis binnen komt. Geen contact met mensen betekent dat de kans klein is dat je het ook krijgt.
Je kijkt echt teveel films.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_68379565
Meel, zout en water zijn ook oneindig houdbaar.

Kun je pasta van maken, maar ook brood (moet je ook bakpoeder kopen, want gist is niet zo lang houdbaar). Heb je tenminste wat variatie.
pi_68379660
Je kan trouwens wel wat fruit gaan inmaken (wecken). Dat gaat ook jaren mee... (groente kan je in principe ook wecken, maar dat moet je zó lang koken dat je alleen nog maar bruine smurrie overhoudt)

Hoe zit het eigenlijk met de houdbaarheid van ravioli in blik?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:07:34 #73
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_68379712
Die houdsbaarheidsdata op die verpakking zeggen helemaal niks. Bewaar je die spaghetti op een droge, koele donkere plaats, dan kun je ze zeker over 10 jaar nog eten. Wellicht een beetje muffig, maar als de nood aan de man is ben je er blij mee.

**Ook drie maanden voedsel op voorraad heeft.
The End Times are wild
pi_68379834
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:02 schreef DaanA het volgende:
Meel, zout en water zijn ook oneindig houdbaar.
Meel en water zijn niet oneindig houdbaar. Bij water is dat vooral een kwestie van bacteriegroei. Kraanwater is niet vrij van bacteriën, maar die komen in zulke lage concentraties voor dat ze geen gevaar opleveren. Als je water echter laat staan, kan er bacteriegroei plaatsvinden waardoor je er wèl ziek van kan worden.

Meel is kwetsbaar door ongedierte.

suiker en zout zijn onbeperkt houdbaar, mits je ervoor zorgt dat het droog blijft.
  zaterdag 25 april 2009 @ 23:27:16 #75
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_68380150
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:07 schreef LXIV het volgende:
Wellicht een beetje muffig
Dan moet je het even koken!
Ik ga naar huis.
pi_68381416
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 23:12 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Meel en water zijn niet oneindig houdbaar. Bij water is dat vooral een kwestie van bacteriegroei. Kraanwater is niet vrij van bacteriën, maar die komen in zulke lage concentraties voor dat ze geen gevaar opleveren. Als je water echter laat staan, kan er bacteriegroei plaatsvinden waardoor je er wèl ziek van kan worden.

Meel is kwetsbaar door ongedierte.

suiker en zout zijn onbeperkt houdbaar, mits je ervoor zorgt dat het droog blijft.
Meel moet je goed verpakken. Water kun je eventueel steriliseren.

Maar ik zat te denken, als je het zekere voor het onzekere wil nemen voor een noodpakket, dan moet je ook een paar kippen kopen. Levende. En heel veel voer, zoals gedroogde maïs, dat is ook oneindig houdbaar.

Heb je ook eieren in een noodgeval.

Zo'n noodpakket vereist alleen wel wat onderhoud...
pi_68405804
quote:
Op zondag 26 april 2009 00:28 schreef DaanA het volgende:

[..]

Meel moet je goed verpakken. Water kun je eventueel steriliseren.

Maar ik zat te denken, als je het zekere voor het onzekere wil nemen voor een noodpakket, dan moet je ook een paar kippen kopen. Levende. En heel veel voer, zoals gedroogde maïs, dat is ook oneindig houdbaar.

Heb je ook eieren in een noodgeval.

Zo'n noodpakket vereist alleen wel wat onderhoud...
Net als op vroegere handelsschepen die namen ook altijd levend vlees mee
pi_68407947
quote:
Op zondag 26 april 2009 21:40 schreef Saak het volgende:

[..]

Net als op vroegere handelsschepen die namen ook altijd levend vlees mee
In China op de markt leven alle vissen ook nog tot je ze koopt.

Weet je zeker dat-ie vers is.
  zondag 26 april 2009 @ 22:52:47 #79
224468 Jawzz
Daar had ik je!
pi_68408130
Echt, wat is dit voor topic.
Verwachten mensen nou echt dat er de komende jaren tijden komen waar je doodgaat van de honger, of dat er een kernramp gebeurt?
  zondag 26 april 2009 @ 23:46:14 #80
160834 Florian_
Anatomy is destiny
pi_68409905
quote:
Op zondag 26 april 2009 22:52 schreef Jawzz het volgende:
Echt, wat is dit voor topic.
Verwachten mensen nou echt dat er de komende jaren tijden komen waar je doodgaat van de honger, of dat er een kernramp gebeurt?
In 2012 toch?
Primum non nocere
pi_68415189
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 22:52 schreef Sempiterna het volgende:

[..]

Hieruit kan ik dus concluderen dat jij daadwerkelijk heb nagedacht over hoe te handelen in het geval van een virus uitbraak die iedereen veranderd in bloeddorstige moordlustige zombies?

Nofi maar misschien moet je iets minder films doen.
  maandag 27 april 2009 @ 11:42:34 #82
94617 Ps2K
pi_68417775
quote:
Op zaterdag 25 april 2009 00:13 schreef Saak het volgende:

[..]

Geniaal filmpje! Helemaal in fallout 3 style dat spel is zoo geniaal he alleen jammer dat m'n laptopje hem niet aan kan.

Ik heb van de week trouwens m'n ka-bar d2 binnen gekregen! Een flink mes en voelt goed in de hand. Vlijmscherp en is niet eens klein beetje bot geworden en heb hem toch al op vanalles geprobeerd. Hij gaat je hele leven wel mee denk ik
Ik die van mij ook binnen, geweldig mes en idd akelig eng scherp! Ik kan me er gewoon mee scheren (En ja dat heb ik ook al geprobeerd)
pi_68421229
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:42 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Ik die van mij ook binnen, geweldig mes en idd akelig eng scherp! Ik kan me er gewoon mee scheren (En ja dat heb ik ook al geprobeerd)
Waar?
pi_68423239
quote:
Op maandag 27 april 2009 11:42 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Haha dat heb ik ook al gedaan maar een gewoon scheermesje is toch fijner
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')