abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 20 februari 2009 @ 23:51:27 #26
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_66300571
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:47 schreef SCH het volgende:
Dat verhaal was toch al bekend? Het zijn verschillende waarheden naast elkaar, het zal wel ergens in het midden leggen.

Het blijft gewoon laf om achter de rug van Verbeek en Bosz naar de RvC te gaan. Dat doe je dan gewoon openlijk en dan roep je Verbeek en Bosz erbij en heb je met zijn allen een gesprek. Of je kondigt het bij de betrokkenen aan.
Waarom is dat laf? Ik snap het echt niet hoor. Het is toch niet zo dat Hofland verder zijn mond heeft gehouden, heeft gezwegen en zich ineens bij de RvC meldde? Mag een voorzitter niet meer 1 op 1 met een speler praten? Waar hebben we het over als dat al ineens 'de fatsoensnormen' overschrijdt.
quote:

Voor de rest is die aanmatigende toon voor jouw rekening TC03. Ik ben nooit te laf om inhoudelijk te reageren.
Dat valt me dan weer mee.
quote:
Ik vind alleen dat mensen met open vizier moeten strijden en dat is hier toch voor een deel zeker niet gebeurd. Achteraf is het gemakkelijk lullen maar tijdens de hele periode vertelden de spelers toch heel andere dingen. En dat is nog los van het kwalijjkste feit: dat er naar de pers is gelekt.

Jij vindt blijkbaar dat alle middelen op een gegeven moment geoorloofd zijn als je van iemand afwilt, ik denk daar nu eenmaal anders over
Met open vizier strijden? Definieer 'met open vizier'? Er zijn talloze gespreken met Bosz, Verbeek en de selectie geweest. Het enige wat jij Hofland verwijt is dat hij naast Van Well ook Bosz en Verbeek had moeten uitnodigen, begrijp ik?

Ik vind helemaal niet dat alle middelen geoorloofd zijn om iemand te lozen, absoluut niet zelfs. Maar ik vind dat een selectie of 'de woordvoerder' daarvan best onder vier ogen met de hoogste baas mag praten. Waarom zou dat niet mogen?

Dat er naar de pers gelekt is vind ik inderdaad kwalijk, dat mag niet gebeuren. Dat is ook het enige wat ik de spelers kan kwalijk nemen.

Overigens moet je wel onthouden dat Verbeek zelf naar Bosz is gestapt om aan te kondigen dat hij het niet meer zag zitten. Van een eenzijdig ontslag van bovenaf opgelegd is geen sprake geweest.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_66303124
Ik reageer even niet meer TC03, omdat ik in het buitenland zit en de tijd en mogelijkheid niet heb om goed en uitgebreid te reageren op dit moment. Het is dus niet omdat ik laf ben of niet inhoudelijk wil of kan reageren
pi_66314565
Ik vind het niet zo raar dat men Hofland niet zo serieus neemt. Men ziet hem wekelijks stuntelen in de verdediging. Zo´n jongen kan zich beter richten op zijn eigen spel i.p.v. kritiek geven op een (ex-)trainer.

Neemt niet weg dat polderboer Verbeek een overschatte autist is, maar dat heb ik al eerder gepost hier dat het niets zou worden met hem bij Feyenoord.
pi_66323091
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 23:51 schreef TC03 het volgende:

Er zijn talloze gespreken met Bosz, Verbeek en de selectie geweest.
Hoe kom je daarbij dan?

Want ik ken toch behoorlijk wat mensen binnen Feyenoord die flink van de hoed en de rand weten en geen van allen heeft gezegd dat er zo vaak groepsgesprekken zijn geweest. Eigenlijk bijna niet tot helemaal niet.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:29:07 #30
53267 TC03
pi_66323415
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:19 schreef methodmich het volgende:

[..]

Hoe kom je daarbij dan?

Want ik ken toch behoorlijk wat mensen binnen Feyenoord die flink van de hoed en de rand weten en geen van allen heeft gezegd dat er zo vaak groepsgesprekken zijn geweest. Eigenlijk bijna niet tot helemaal niet.
Ik bedoel ook niet groepsgesprekken, maar Bosz heeft bijvoorbeeld meerdere malen met de selectie gesproken, en ook de spelers hebben aangegeven gesprekken met Verbeek gehad te hebben.
pi_66323549
Dat zou wel kunnen. Denk ook dat dit ongetwijfeld logisch is, al was het dan denk ik meer in kleine groepjes. Maar of ze echt zo duidelijk tegen Verbeek hebben gezegd dat ze geen vertrouwen meer in hem hadden? Hoe dan ook, de beslissing is wel de juiste geweest lijkt me, al had het misschien anders gekund.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:42:34 #32
53267 TC03
pi_66323862
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:32 schreef methodmich het volgende:
Dat zou wel kunnen. Denk ook dat dit ongetwijfeld logisch is, al was het dan denk ik meer in kleine groepjes. Maar of ze echt zo duidelijk tegen Verbeek hebben gezegd dat ze geen vertrouwen meer in hem hadden? Hoe dan ook, de beslissing is wel de juiste geweest lijkt me, al had het misschien anders gekund.
Ik weet ook niet of ze dat gezegd hebben, maar als ze dat tegen hem zeggen dan is de situatie meteen onhoudbaar, lijkt me. En aangezien ze weten dat Feyenoord de afkoopsom van GJV eigenlijk niet kan betalen, biedt dat geen goed vooruitzicht.
pi_66327358
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 20:42 schreef TC03 het volgende:

[..]

Ik weet ook niet of ze dat gezegd hebben, maar als ze dat tegen hem zeggen dan is de situatie meteen onhoudbaar, lijkt me. En aangezien ze weten dat Feyenoord de afkoopsom van GJV eigenlijk niet kan betalen, biedt dat geen goed vooruitzicht.
Dus stap je achter de rug van de trainer langs naar de RvC? Dat is naar ik aanneem ook precies waar SCH op doelt...

Heb dan als selectie/Hofland tenminste de ballen om het ook tegen je trainer zelf te zeggen dat je het met hem niet meer ziet zitten. Of probeer samen (ondanks de koppige GJV) toch een oplossing te zoeken? Maar nee, een deel van de selectie vindt het belangrijker om te lekken naar de pers en uiteindelijk steekt men hem zelfs een dolk in de rug. Chapeau..
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
Farookh Bulsara (Freddie Mercury) 05/09/1946-24/11/1991
Hattrick: SC diepFries (1295088)
pi_66332025
Wat wel een beetje tegen Hofland spreekt zijn enkele passages uit dat interview waarin hij zegt dat het zo raar was dat sommige spelers totaal niet meer functioneerden onder Verbeek zoals De Cler en Makaay. Daar was in de selectie verbazing over en terecht en het had best gekund dat het aan de trainer had gelegen.

Ik mis in het verhaal van Hofland ook gegronde redenen voor het ontbreken van de klik met de trainer. Het lijkt er toch op alsof ze hem niet echt een kans hebben gegeven en dat er vrij snel is besloten dat ze er geen zin in hadden met deze man. Dat vind ik uitermate onprofessioneel klinken. Een nieuwe trainer brengt nieuwe dingen met zich mee en om dan alleen maar te roepen dat je het 'al 8 jaar op deze manier doet' etcetera is niet bepaald heel sterk.

Maar dan had je nu toch wel eens wat veranderingen mogen bemerken zoals dat bijvoorbeeld bij PSV wel is gebeurd waar spelers zijn opgebloeid die onder de vertrokken trainer nog in gebreke bleven. Dat geeft te denken. Ligt het dan toch misschien aan de spelers zelf

Ik mis voor een groot deel zelfkritiek en zelfreflectie bij spelers en ook in zo'n interview met Hofland. En daarom stoort me die gang naar de RvC. Zoiets doe je in mijn ogen niet zo snel en dan ook alleen maar als alle andere mogelijkheden echt zijn uitgeput en dat lijkt er niet bepaald op.

Maar goed, uiteindleijk moet iedereen zichzelf in de spiegel kunnen aankijken en zich verantwoorden voor de hemelpoort. Ik denk dat Verbeek dat wel kan, hij heeft ongetwijfeld weer eigenwijze fouten gemaakt en is communicatief in gebreke gebleven maar ik denk dat hij oprecht met opgeheven hoofd is vertrokken.
pi_66370225
Helemaal mee eens

Waar ik me ook aan stoor, is dat je geen krant of sportblad meer kan openslaan of iemand van de selectie (Hofland, Buys e.d.) staat er in met een interview met kritiek op Verbeek.

Ben dat gebash meer dan zat, ga voetballen .

Zaterdag weer in de Volkskrant: Hofland met precies dezelfde kritiekpunten die hij sinds Verbeeks vertrek overal rondbazuint.
Lijkt wel alsof hij iedereen bij de pers heeft opgebeld met de vraag of hij alsjeblieft zijn verhaal mag doen.
Ik snap de media niet dat ze hem een podium geven om Verbeek nog een trap na te geven
Float like a butterfly, sting like a bee.
pi_66853443
Even uit RayMania's Stathoekje gejat:

Winst in 90' (+ blessuretijd):

Gelijk in 90' ( + blessuretijd):

Sommige mensen noemen het geluk. Maar als je ook de wedstrijden van Heerenveen bekijkt dan zie je dat ze (evenals vorig seizoen) tot de allerlaatste seconde de benen onder hun lijf vandaan lopen. Met de goals in blessuretijd als resultaat.

Dit toont dus aan dat de aanpak van Verbeek (die hem uiteindelijk nekte bij Feyenoord) wel degelijk een goede aanpak is.
AFCA | Celtic FC | Nottingham Forrest FC | Last.fm
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66853484
Dan zou je de stats moeten hebben van het vorige seizoen om tot die conclusie te komen.
pi_66853576
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dan zou je de stats moeten hebben van het vorige seizoen om tot die conclusie te komen.
De aanpak van vorig seizoen wordt nu nog steeds zo gehanteert in Heerenveen. En die spelers zijn zo fit als het meer zijn kan. Tegen PSV liepen ze gewoon makkelijk weg van de PSV-ers. Ik ben er iig van overtuigd dat zijn aanpak werkt.

Misschien dat iemand nog het VI kampioensnummer heeft dat elk jaar verschijnt na de competitie. Daar staat die statistiek altijd in geloof ik.
George St. Pierre, Lance Armstrong, Kanye West, Steven Gerrard, Mark Cavendish, Wanderlei Silva, Calvin Harris _O_
pi_66854370
quote:
Op maandag 9 maart 2009 11:14 schreef Breach het volgende:

[..]

De aanpak van vorig seizoen wordt nu nog steeds zo gehanteert in Heerenveen.
Hoe weet je dat?

Sollied is echt geen 100% kopie van Verbeek.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
  maandag 9 maart 2009 @ 14:16:31 #40
89850 Proud2beDiepfries
Fryslân Boppe!!!
pi_66859147
Tegen Feyenoord (2-2 in blessuretijd in de Kuip) en PSV (2-2 in de laatste minuten in het ALS) werden we in de laatste minuten compleet overlopen (overigens ook een mentale kwestie denk ik). Daarnaast heb ik als bezoeker in het stadion juist het idee dat we vorig seizoen veel meer loop- en duurvermogen hadden dan dit seizoen. Met 'kapstok' Sibon en 'lopers' Sulejmani, Beerens, Pranjic, Bradley en Grindheim er achter/om heen konden we toen een tegenstander helemaal kapot spelen. Dit seizoen is het, hoewel de resultaten onder de streep beter zijn, allemaal veel statischer heb ik het idee.
I'm a shooting star leaping through the sky like a tiger defying the laws of gravity
pi_67262197
quote:
'Van mij had Verbeek zeker niet weg gehoeven'

20/03/2009 23:45

Gertjan Verbeek had het niet bij iedereen in de Feyenoord-selectie verbruid. Georginio Wijnaldum had door willen gaan met de ontslagen trainer.

Aanvoerder Giovanni van Bronckhorst meldde in januari dat de spelersgroep van Feyenoord unaniem tegen Verbeek had gestemd. Maar twee maanden later blijkt dat niet helemaal juist. 'Gio wilde daarmee volgens mij aangeven dat we één team zijn', zegt Wijnaldum in het Algemeen Dagblad. 'En zo is het ook wel.'

Maar als het aan Wijnaldum, Diego Biseswar en Leroy Fer had gelegen was Verbeek niet aan de kant gezet. 'Van mij had hij zeker niet weg gehoeven. Ik heb veel aan hem te danken. En Leroy en Diego ook. Voor ons was hij gewoon een heel goede trainer', zegt Wijnaldum. 'Door de aandacht die hij ons gaf. En omdat we fouten mochten maken. Hij gaf ons alle vertrouwen.'

Biseswar heeft veel te danken aan Verbeek. 'Ik mocht afgelopen zomer nog weg. Op de eerste training was ik niet eens welkom, maar Verbeek heeft mij een eerlijke kans gegeven. Dat zal ik niet vergeten.'

Uit het oog is niet uit het hart voor de drie jonge Feyenoorders. 'Ik heb nog steeds veel contact met hem', zegt Wijnaldum. 'Eerst belden we meestal, nu spreken we elkaar geregeld via sms. We hebben het over voetbal, of over alledaagse dingen. Gewoon over hoe het gaat en zo. Verbeek heeft veel voor mij gedaan.'
Eigenlijk ook al wel bekend. Toch wel 'mooi' dat het nu eens echt wordt uitgesproken in de pers
  zaterdag 21 maart 2009 @ 19:29:40 #42
144262 thewishmaster
Born and Raised in Amsterdam
pi_67274969
quote:
Op zaterdag 21 maart 2009 08:14 schreef Proud2beDiepfries het volgende:

[..]

Eigenlijk ook al wel bekend. Toch wel 'mooi' dat het nu eens echt wordt uitgesproken in de pers
Het was duidelijk een coup van de oude garde inderdaad. Grote mond over de trainer, maar niet presteren met Hofland en Lucius als grootste backstabbers.
pi_69009829
Hij zou nu op het lijstje bij AZ staan.
pi_69010511
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Niet gek hoor. Want het is gewoon een prima coach.
pi_69011192
quote:
Op donderdag 14 mei 2009 11:40 schreef BliksemSchigt het volgende:
Oh wat leuk voor hem. Bij AZ weten ze wel wat discipline is.
pi_69012492
Breek me de bek niet open over Timmer als backstabber
Slechtste seizoen ooit gedraaid maar wel constant inside information lekker naar de pers om Verbeek maar weg te krijgen. Ik ben blij dat ze hem zo hard hebben afgeserveerd bij Feyenoord.
X
pi_69014111
gertjan

kan hij eindelijk revanche nemen

ik gun het hem van harte
pi_69015216
Wel een lastige erfenis.
pi_69019221
Ja, ik zie hem eigenlijk meer bij een club die omhoog kan kijken dan bij zo'n semi-topclub. Laat hem eerst weer even uren draaien, zelfvertrouwen winnen, vertrouwen van anderen krijgen enz. Maar het is wel leuk dat hij genoemd wordt.
pi_69824069
quote:
Gertjan Verbeek nieuwe trainer Heracles
Vandaag ontvingen wij uit zeer betrouwbare bron dat Gertjan Verbeek het komende seizoen weer als trainer van Heracles Almelo zal fungeren. Voorzitter Jan Smit liet dit zich vanmorgen ontvallen. Hoe de taken met Krüzen en Heerkes worden verdeeld is ons tot op heden nog onbekend. Verbeek was van 2001 tot 2004 al eerder trainer bij Heracles Almelo. Hij legde toen de fundering waarmee Peter Bosz uiteindelijk de promotie naar de Eredivisie behaalde. Gertjan, welkom terug!

HNDB.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')