abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66159288

Wat is ManagerZone?
Managerzone is een online computerspel, waarin de speler de rol van manager van een sportteam vervult. Het spel biedt twee sporten, namelijk voetbal en ijshockey.
Het belangrijkste element van elke club zijn de spelers, die volledig fictieve personen zijn. Een speler heeft 13 vaardigheden, die de waarde van de speler tijdens wedstrijden en op de transfermarkt bepalen. Elk van deze vaardigheden heeft een waarde van 0 tot 10. Als manager kan men elke speler laten trainen op één van 11 vaardigheden; enkel ervaring en vorm zijn niet trainbaar. De vaardigheden die wel kunnen getraind worden zijn snelheid, uithouding, spelintelligentie, passen, schieten, koppen, keepen, balcontrole, tackelen, lange passen en spelhervattingen.

Screenshots

Het spelersoverzicht

Het taktiekveld

Het trainingsveld

Competitiestand met wedstrijdschema

Stadionoverzicht

De financiën

De transfermarkt

Handige linkjes
HET SPEL ZELF!!
De FAQ
Stadion Planner
MZ Data
MZ Player

FOK!kers op MZ
username op FOK! - username op MZ - Teamnaam (klikbaar-->MZ-data)
Irritatie100 - gebruikersnaam_ - Vlaardingen Avalanche
S-Two - spinderella - FC Fokko hoestmetje
boi_maverick - arnehaakl - AC Pitt Bier
sjaakdesjaak - sjaakdesjaak - FC Killian
sezten - sezten - El Nervión

[ Bericht 8% gewijzigd door Irritatie100 op 17-02-2009 21:38:06 (screens toegevoegd, bron: mijn eigen account :P) ]
pi_66159421
Misschien dat ik me in de loop der week ook maar even een account aanmaak.
Bobby Haarms: "Ik ben niet bang voor de dood. Misschien zit onze Lieve Heer wel te wachten op een hersteltraining. Nou, dan kan ie behoorlijk aan de bak." AFCA
pi_66159785
MZ-data, wat is dat? Laat maar.
En leuk dat ik er gelijk al bij sta
Als ik lach met mijn lul, worden alle vrouwen gul.
Slepen ze me mee, hop naar de wc.
Spoelen maar, wat een mooi gebaar.
pi_66159970
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:39 schreef sezten het volgende:
MZ-data, wat is dat? Laat maar.
En leuk dat ik er gelijk al bij sta
MZ-data is een tool waarmee je je spelers kan showen, inclusief maxings. Maar ik begrijp dat je daar nu al achter bent
MZ Player is trouwens hetzelfde, maar een stuk minder uitgebreid
pi_66160210
Maak later ook wel zo'n MZ Data ding, want nu zijn mijn spelers natuurlijk nog standaard

17/02/2009 03:00: Expansion of Zalmplaat Stadion
Zalmplaat Stadion has been expanded with the following: 100 new stands. 4 new hotdog vendors.
pi_66160217
Fail @ TT
als ik er lekkere ruk aangeeft. Dan spuit ik zo een volwassen vent van zijn scooter.
-geen browserverneukende links in je sig graag-
pi_66160348
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:50 schreef sezten het volgende:
Maak later ook wel zo'n MZ Data ding, want nu zijn mijn spelers natuurlijk nog standaard

17/02/2009 03:00: Expansion of Zalmplaat Stadion
Zalmplaat Stadion has been expanded with the following: 100 new stands. 4 new hotdog vendors.
Houd je rekening met het feit dat je stadion volgens een bepaalde, vaste indeling gebouwd moet worden? 75%staan/23%zit/2%VIP is optimaal.
pi_66160365
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:50 schreef Silver_Shark het volgende:
Fail @ TT
Let maar eens op
pi_66160681
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 14:53 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Houd je rekening met het feit dat je stadion volgens een bepaalde, vaste indeling gebouwd moet worden? 75%staan/23%zit/2%VIP is optimaal.
Ik vind alleen VIP plaatsen iets te duur op dit moment.
Dan sta ik toch zo in het rood over 1-2 weekjes.

Team assets: 83 560 EUR
Calculated weekly expenses: 53 632 EUR
  dinsdag 17 februari 2009 @ 15:10:51 #10
215011 Placenta
eating your placenta
pi_66160982
Jaren geleden eindeloos gespeeld , één hint: Begin er niet aan want als je net goed begint te worden word het spel saai alleen voel je dan als een verplichting om door te spelen.

Ben destijds trouwens in eerste divisie gestopt.
IN MOKUM BEN JE RIJK EN GELUKKIG TEGELIJK!
GEEF MIJ MAAR AMSTERDAM!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:27:53 #11
82589 S-Two
barba macacu
pi_66172755
tvp .
Before R. Kelly had his teens.. Wutang had their cream
Slick Rick had his rings... crack rock had it's fiends
Martin Luther had his dreams, Stevie Wonder could sing
or Elvis was king, Hip Hop was on the scene
pi_66173837
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 15:01 schreef sezten het volgende:

[..]

Ik vind alleen VIP plaatsen iets te duur op dit moment.
Dan sta ik toch zo in het rood over 1-2 weekjes.

Team assets: 83 560 EUR
Calculated weekly expenses: 53 632 EUR
Het rood staan werkt als volgt. Elke zaterdag gaan de weekly expenses eraf en krijg je sponsorgeld (in jouw geval 33k).
Als je op zaterdag rood staat, gebeurt er het volgende:
# 1ste week, Nog niets
# 2de week, Eerste waarschuwing per mail
# 3de week, Trainers vertrekken, jeugdopleiding sluit af en tweede waarschuwing per mail
# 4de week, Derde en laatste waarschuwing per mail
# 5de week, Faillissement is een feit en je word ontslagen van het team

Als je op zaterdag rood staat is het week 1, als je de zaterdag erna nog steeds rood staat is het week 2 (ook al sta je op bijvoorbeeld woensdag in de plus).
Als je in week 1 in het rood staat, en de zaterdag erna en de zaterdag daarna weer rood, dan is die 3e zaterdag opnieuw week 1.
pi_66175998
sezten: in de screens die ik net heb toegevoegd zie je mijn stadion. In principe moet je zo snel mogelijk naar dat model toe, zeker wat betreft plaatsen. Als ik jou was zou ik eerst investeren in de capaciteit totdat hij zo is als bij mij, daarna pas faciliteiten.
pi_66176748
Harstikke bedankt, daar kan ik voorlopig wel mee aan de slag
Ik heb trouwens een 4-5-1 opstelling in de vorm van 4-2-3-1. Kijken of ik wat wil winnen daarmee, anders ook een soort gelijke opstelling aan die van jou.
Training heb ik gewoon ergens de spelers gezet waar ze al veel van hebben.
Maar ik zal even mijn 4 verdedigers op dit moment allemaal op tackelen zetten, middenvelders op passen en aanvallers op shooting.

Ik heb het spel trouwens in het Engels? Kan ik dat nog veranderen?
pi_66177076
Ja, dat kan. Voor het inloggen kan je rechtsbovenin de taal kiezen.

Voor het trainen: NOOIT op koppen zetten, dat staat er maar een beetje voor de lol bij
Misschien dat het in de toekomst ooit nog van belang gaat worden, maar nu heb je er helemaal niks aan. Zelfde geldt voor spelhervattingen.
Verder zijn snelheid en uithouding veruit de belangrijkste skill voor elke positie (behalve keepers).
Verder zijn dit belangrijke skills:
keeper: keepen, speed, stamina, ball-controle
verdediger: tackling, speed, stamina, ball-controle
middenvelder: speed, stamina, ball-controle, tackelen (all-rounder), passen, eventueel schieten
winger: speed, stamina, ball-controle, crossings
aanvaller: shooting, speed, stamina, ball-controle

Voor alle posities moet je spelers gewoon een beetje rouleren over de belangrijke skills, de keeper heeft eigenlijk alleen keepen nodig. Kortom, gewoon laten staan tot ie maxed is.
En dat brengt mij op de volgende vraag: ben je bekend met het begrip maxings?

En verder gewoon even 3 weekjes wachten, als je op de markt komt begint het eigenlijk pas echt leuk te worden!
pi_66177489
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:09 schreef Irritatie100 het volgende:
En dat brengt mij op de volgende vraag: ben je bekend met het begrip maxings?

En verder gewoon even 3 weekjes wachten, als je op de markt komt begint het eigenlijk pas echt leuk te worden!
Maxings is iets van het maximale wat een speler op één skill (tackelen, schieten etc.) kan hebben toch?
Dat ie bij de 8 balletjes opeens niet meer verder omhoog gaat omdat hij maxed is?

De taal is nu Nederlands.
Verder wacht ik wel 3 weken ja

Bedankt voor alle tips
pi_66177615
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:17 schreef sezten het volgende:

[..]

Maxings is iets van het maximale wat een speler op één skill (tackelen, schieten etc.) kan hebben toch?
Dat ie bij de 8 balletjes opeens niet meer verder omhoog gaat omdat hij maxed is?
Klopt, dat kan gebeuren bij 4 balletjes en meer.
pi_66177820
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:20 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]

Klopt, dat kan gebeuren bij 4 balletjes en meer.
Okay, merken we vanzelf wel na een paar weken dan
pi_66179639
Heb je eigenlijk al jeugd aangevraagd? Ik wil daar eigenlijk ook nog een zooitje tips van op het forum gooien, maar ik wil nu eigenlijk naar bed, want morgen moet ik op 6 uur weer op

Het komt er iig op neer dat je even moet wachten met jeugd tot speelronde 1 van het nieuwe seizoen. Waarom, vertel ik je morgen
pi_66179755
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:59 schreef Irritatie100 het volgende:
Heb je eigenlijk al jeugd aangevraagd? Ik wil daar eigenlijk ook nog een zooitje tips van op het forum gooien, maar ik wil nu eigenlijk naar bed, want morgen moet ik op 6 uur weer op

Het komt er iig op neer dat je even moet wachten met jeugd tot speelronde 1 van het nieuwe seizoen. Waarom, vertel ik je morgen
Haha, oké
Ik heb nog niks met jeugd gedaan, want ik dacht dat het toch alleen maar geldverspilling zou zijn, zeker zo aan de start van mijn carrière.
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:47:14 #21
241701 sjaakdesjaak
Harpert is een mooie naam
pi_66183543
vanwaar speel jij als agressie passief in je tactiek gebruikersnaam?
Ja is goed :)
pi_66192231
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:01 schreef sezten het volgende:

[..]

Haha, oké
Ik heb nog niks met jeugd gedaan, want ik dacht dat het toch alleen maar geldverspilling zou zijn, zeker zo aan de start van mijn carrière.
Jeugd is altijd handig, een bron van inkomsten als ze senior worden. Het jeugdstelsel zit als volgt in elkaar. Je kan er maximaal 16 aanvragen. Het kost eenmalig 22k (uit mijn hoofd gezegd) om het op te starten, vervolgens betaal je 1600 euro per speler per week. Een jeugdspeler ontvangt geen salaris.

Je krijgt een jeugdspeler binnen als 15-jarige. In het seizoen dat hij 19 wordt (dus 3 seizoenen later), word hij senior. Dat houdt in dat hij een salaris krijgt en dat het mogelijk is om hem op de transfermarkt te zetten. In plaats van zo'n nieuwe senior ontvang je weer een nieuwe 15-jarige.

Daarom raad ik aan om het 6-5-5 systeem te hanteren. In ronde 1 van volgend seizoen vraag je 6 jeugdspelers aan, in ronde 1 van het seizoen daarna vraag je er nog eens 5 aan (dus 11 in totaal) en in ronde 1 van het seizoen daar weer na zet je het aantal op 16. Zo heb je elk seizoen een nieuwe aanwas van jeugdspelers en krijg je niet enorm veel nieuwe senioren. Zou hou je de salariskosten ook een beetje in de perken.

De grote talenten vooral heel vaak op jeugdkamp sturen!
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:47 schreef sjaakdesjaak het volgende:
vanwaar speel jij als agressie passief in je tactiek gebruikersnaam?
Dat is heel simpel. Hoe agressiever je speelt, hoe meer stamina je nodig hebt om dat de hele wedstrijd vol te houden. Ik kom gewoon stamina tekort om met meer agressie te spelen.
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:16:52 #23
241701 sjaakdesjaak
pi_66193444
ik speel nu normaal, maar volgens mij kan ik dan ook maar beter passief gaan spelen.
pi_66198075
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:16 schreef sjaakdesjaak het volgende:
ik speel nu normaal, maar volgens mij kan ik dan ook maar beter passief gaan spelen.
Op zich maakt het in divisie 6 nog niet uit, daar win je sowieso wel als je je vorm op peil hebt
pi_66198998
Ik heb net gewonnen van de nummer 1 uit mijn divisie

Hij schoot 1x op de paal en 1x op de lat

3D ziet er trouwens wel super vet uit voor zo'n spel! Publiek+stadion is net zo mooi als in Fifa

[ Bericht 34% gewijzigd door sezten op 18-02-2009 15:00:22 ]
  woensdag 18 februari 2009 @ 18:44:11 #26
82589 S-Two
barba macacu
pi_66207617
Rare competitie bij mij, heb al 2x gelijk gespeeld tegen niet zo hoog genoteerde team, maar vandaag met 8-0 gewonnen van de nummer 1, nu ben ik de nummer 1 .
pi_66213080
ik verlies vandaag van de nummer 1 met 4-2... ik sta nu 7e, ofwel nog net boven de streep :S wordt nog met de billen samen want moet de laatste twee wedstrijden van de eerste competitiehelft tegen twee andere hooggeplaatste teams.

Hoe vergaat het de rest?
een dag niet geademd, is een dag niet geleefd!
pi_66213215
3-3 gespeeld, gaat ook niet zo lekker nog. Net als jij 7e, maar al wel flink achter op een veilige plek (geen nacompetitie). Had ook wel ingecalculeerd hoor, daar niet van.

Ga binnenkort maar weer wat verkopen en wat nieuws inslaan!
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:03:30 #29
188728 Lyzio
why do we fall
pi_66215145
Goed bezig jongens! Geeft dat Hattrick maar op hun flikker! Topic 2 al! GO GO GO!
live as if you'll die today
dream as if you'll live forever
- james 'jimmy' dean
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:14:15 #30
241701 sjaakdesjaak
pi_66215693
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:03 schreef Lyzio het volgende:
Goed bezig jongens! Geeft dat Hattrick maar op hun flikker! Topic 2 al! GO GO GO!
hehe idd en we gaan er lekker mee door

trouwens 15-0 gewonnen, dus gaat wel redelijk
pi_66217711
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:03 schreef Lyzio het volgende:
Once you go MZ, you never go back! (to HT)

Op termijn zitten we zo op de 1000 topics joh
pi_66220401
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 22:14 schreef sjaakdesjaak het volgende:

[..]

hehe idd en we gaan er lekker mee door

trouwens 15-0 gewonnen, dus gaat wel redelijk
Welke div speel jij overigens? neem aan dat je met dit soort cijfers wel hard 1e staat?
een dag niet geademd, is een dag niet geleefd!
  donderdag 19 februari 2009 @ 00:38:09 #33
241701 sjaakdesjaak
pi_66221613
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 23:58 schreef boi_maverick het volgende:

[..]

Welke div speel jij overigens? neem aan dat je met dit soort cijfers wel hard 1e staat?
de cijfers zeggen het al een beetje dat ik nog in de 6e divisie speel , maar wel een hele moelijke 6e hoor!!
en ik sta idd 1e en ik verwacht dat dat wel zo blijft
jij speelde tog 4e div of nie?
pi_66232379
Trouwens S-Two, is er nog een oplossing gekomen voor die ene speler die je kocht? Die ene waarvan de manager zei dat ie unmaxed was terwijl dat niet zo was?
  donderdag 19 februari 2009 @ 18:58:06 #35
82589 S-Two
barba macacu
pi_66247789
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 12:21 schreef Irritatie100 het volgende:
Trouwens S-Two, is er nog een oplossing gekomen voor die ene speler die je kocht? Die ene waarvan de manager zei dat ie unmaxed was terwijl dat niet zo was?
Nee, die eikel heeft natuurlijk niets meer van zich laten horen. Die speler speelt nu wel regelmatig, ik denk dat het slimmer is om hem te verkopen, maar ik moet zeggen dat ik er de laatste tijd niet echt veel mee bezig ben.

Jij die ene speler al verkocht trouwens? Zo nee, hoe ziet ie er nu uit?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')