Daar gaat het bij een psycholoog juist om. Om je handvatten te geven waarover je zelf kan gaan nadenkenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:36 schreef rival het volgende:
[..]
maar eerlijk.
heeft ie ooit dingen gezegt die je niet zelf had kunnen bedenken?
ik hoor vaker van mensen...quote:
Nice... Zaterdag 28 maart dusquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:42 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
Ik voel me gepasseerd
Woon ook in Eindhoven
Het was gewoon dom van me.. Al die eigen analyses die helemaal nergens over gaan (ja, misschien dat je een paar punten goed hebt, maar verder.... Die mensen hebben ervoor gestudeerd.. Helaas kon hij me alleen niet tot mijn verstand brengen dat hij er echt was om mij te helpen en niet om geld uit mn zak te kloppenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:37 schreef Garisson72 het volgende:
[..]
De grootheidswaan die vaak na doorgeschoten zelfanalyse volgt.
Je moest eens weten hoeveel je kan leren over de werking van de geest hier op FOK!quote:
Niet altijd.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:32 schreef Strangler het volgende:
[..]
Dat is nogal een verschil. Een strangler is meestal geen stranger, want wurgen is een passionele moord geloof ik.
Bij mij niet.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:33 schreef MNR het volgende:
[..]
Dat is wel zo, alles wordt zo helder en je voelt je daarna zo opgelucht en weet tenminste wat je gaat doen. It all makes sense, na zo'n gesprek.
I know, ik ben ook niet voor niets jarenlang een notoire adept geweest.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:47 schreef JoeyT het volgende:
Je moest eens weten hoeveel je kan leren over de werking van de geest hier op FOK
Inderdaad.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:47 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Je moest eens weten hoeveel je kan leren over de werking van de geest hier op FOK!
Het gaat er ook helemaal niet om dat je de woorden opvolgt van iemand die ervoor gestudeerd heeft. Dat is de reinste onzin. Jij springt toch ook niet van de brug omdat ik dat tegen je zeg?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:45 schreef rival het volgende:
[..]
ik hoor vaker van mensen...
"ja mijn psycholoog zei dat ik dit en dat moest proberen..."
waarvan ik dan denk, ja euh....... duh?
of is het meer zo van.. ik weet het wel maar nu hij het zegt ga ik er wat aan doen?
dus dat er gewoon een onder de holtrap (;) ) nodig is/was?
Hehe, je gaat het maar druk krijgenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:46 schreef JoeyT het volgende:
En nee meer is niet welkom. Dit gaat geen, ik herhaal GEEN, meet worden.![]()
Zelfs geen vrouwen erbij?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:46 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nice... Zaterdag 28 maart dus.
![]()
En nee meer is niet welkom. Dit gaat geen, ik herhaal GEEN, meet worden.
Ik merk tquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:44 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik ben op dit moment vrij pissed. Dat is het enige
Naja moet eerlijk zeggen dat ik flink kan manipuleren. Komt gewoon omdat ik mensen erg goed aanvoel. Het heeft dus ook een goede kant.quote:Ja, heb je ook gelijk in. Maar ik kan er toch niet tegen
Manipulatie in de zin van "beinvloeding", die vind ik aantrekkelijk en daar kan ik mee leven
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:41 schreef JoeyT het volgende:
Ga zelf eens wat lezen. Soms heb je daar nog meer aan.
Ik doe al veel zelf lezen. Er zijn al regelmatig topics in R&P over het soort problemen waar ik mee zit. En ik weet dat ik het ZELF moet doen. Maar het leek me gewoon eens fijn om er met iemand over te kunnen praten die er verstand van heeft.quote:
Dat klopt. Maar er moet wel een klik zijn tussen de patiënt en psycholoog.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:49 schreef MNR het volgende:
[..]
Het gaat er ook helemaal niet om dat je de woorden opvolgt van iemand die ervoor gestudeerd heeft. Dat is de reinste onzin. Jij springt toch ook niet van de brug omdat ik dat tegen je zeg?
Ik kan altijd een beetje vrij kansloos worden van dat soort uitspraken. Ga je een beetje je psy af lopen katten omdat je zelf geen aansluiting kunt vinden. Verandering komt nog altijd van binnenuit, niet door wat een ander tegen je zegt. Het zal wat zijn zeg, dat je altijd maar doet wat een ander zegt. Daar krijg je zelfvertrouwen van... pfff.
Nee, een goede psy, zet je aan het denken, loopt met je mee de stappen. Een goede psy is betrokken. Maar de beste psy is iemand met een gemotiveerde persoon aan de andere kant.
Natuurlijk niet, dan wordt hij straks zelf buiten geslotenquote:
Nou het was in eerste instantie de bedoeling om 1 op 1 te gaan.quote:
Dat heb ik al eens gedaan. Maar daar ben ik niet veel verder meegekomen. En gisteren ging het gesprek ook weer slecht.quote:
Watje. Een echte man zoals jij kan dat toch wel aan 3 vrouwen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nou het was in eerste instantie de bedoeling om 1 op 1 te gaan.
2 vrouwen vind ik al pittig.
3 gaat me eigenlijk de pet te boven.
Maar meer dan 3, nee dat kan Joey echt niet aan.
Mietjequote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:52 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Nou het was in eerste instantie de bedoeling om 1 op 1 te gaan.
2 vrouwen vind ik al pittig.
3 gaat me eigenlijk de pet te boven.
Maar meer dan 3, nee dat kan Joey echt niet aan.
Ik bedoelde t ook goed. Een psycholoog heb je zeker wat aanquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:51 schreef Howl het volgende:
[..]
[..]
Ik doe al veel zelf lezen. Er zijn al regelmatig topics in R&P over het soort problemen waar ik mee zit. En ik weet dat ik het ZELF moet doen. Maar het leek me gewoon eens fijn om er met iemand over te kunnen praten die er verstand van heeft.
Nee nog niet volgens mij.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:53 schreef Snuitebolletje het volgende:
wat heb ik gemist? gaat JoeyT een orgie houden?
Dan is ie toch geen echte man.. boeiequote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Watje. Een echte man zoals jij kan dat toch wel aan 3 vrouwen.
Hehe, nee ik ben daar vrij realistisch in. Na 1,5 minuut zou ik klaar komen van de stressquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:54 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Watje. Een echte man zoals jij kan dat toch wel aan 3 vrouwen.
Oke dan niet. Lekker belangrijk trouwens.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:55 schreef Cuegirllie het volgende:
[..]
Dan is ie toch geen echte man.. boeie
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Oke dan niet. Lekker belangrijk trouwens.
Of je mag helemaal niet meedoen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:55 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hehe, nee ik ben daar vrij realistisch in. Na 1,5 minuut zou ik klaar komen van de stress
quote:
En eerlijk!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:55 schreef JoeyT het volgende:
[..]
Hehe, nee ik ben daar vrij realistisch in. Na 1,5 minuut zou ik klaar komen van de stress
Heb geen hulp nodigquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Oh, ik las iets met 3 vrouwen en dat hij hulp nodig had...
Wil je ook meedoen dan?quote:
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
Ben kwaad op mezelf..quote:
Dat vind ik wel tof van je. Dat je dat kunt toegeven. Weet je.. daar heb ik best respect voorquote:Naja moet eerlijk zeggen dat ik flink kan manipuleren. Komt gewoon omdat ik mensen erg goed aanvoel. Het heeft dus ook een goede kant.
Bijvoorbeeld in mn relatie doe ik het wel als we ruzie hebben. Kan ervoor zorgen dat ik haar in de war breng en zo de ruzie 'win'. Bij haar ben ik dan ook zo mans om te zeggen dat ik aan het manipuleren was en dat ze eigenlijk gewoon gelijk heeft.
Maar toch vind ik het 1 van mijn meest interessante eigenschappen en hoe slecht ook, vind ik het een erg mooi iets hebben.
Dat zeg je nu.quote:
Hoe komt het dat er geen klik is, denk je?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:51 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar er moet wel een klik zijn tussen de patiënt en psycholoog.
En ik heb het gevoel dat, dat er bij mij niet is.
Ligt eraan hoe goed ie nog is als ie zelf na z'n 1,5 minuut is klaargkomen... Anders is het beetje zielig voor de vrouwtjes.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:56 schreef Snuitebolletje het volgende:
[..]
als je ervoor naar school bent geweestquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:49 schreef MNR het volgende:
Het gaat er ook helemaal niet om dat je de woorden opvolgt van iemand die ervoor gestudeerd heeft. Dat is de reinste onzin. Jij springt toch ook niet van de brug omdat ik dat tegen je zeg?
okok.. ik was ook niet aan het aanvallen hoor...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:49 schreef MNR het volgende:
Nee, een goede psy, zet je aan het denken, loopt met je mee de stappen. Een goede psy is betrokken. Maar de beste psy is iemand met een gemotiveerde persoon aan de andere kant.
Dat lijkt me lastig zoiets.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Ben kwaad op mezelf..
Is nogal gevoelig punt op het moment (dus graag geen lullige opmerkingen hierover). Ik weet zelf nog niet goed hoe het zit (want ik ben nog niet op de bodem van het probleem aangekomen) maar ik zit de hele tijd mezelf af te vragen waarom ik het iedere keer verpest?
Als ik een kerel leuk vind, vind ik het opeens zo belangrijk wat hij van mij vindt. Dan ga ik ieder dingetje afwegen en dat maakt me onzeker en angstig. En dit is wel het laatste wat ik wil. Het zou me meer los moeten laten, maar het lukt me gewoon niet. En daar BAAL ik zo van.
[..]
Dat vind ik wel tof van je. Dat je dat kunt toegeven. Weet je.. daar heb ik best respect voor
En ja, het heeft ook wel iets moois, dat zeg ik "beinvloeden". Iedere sterke kant heeft een valkuil. Lijkt me heel normaal
Ik heb het gevoel dat wij vooral langs elkaar heen praten. En dat ik met de tips die hij mij geeft vrij weinig kan op dit moment. Het zijn wel goede tips maar ik kan daar op dit moment gewoon weinig mee.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:59 schreef MNR het volgende:
[..]
Hoe komt het dat er geen klik is, denk je?
Ow, dat heb ik ook. En het geinige is dat als iemand jou ook echt terug leuk vindt je stukje bij beetje merkt dat ie je gewoon leuk vindt zoals je bent, met je plus en minpunten.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:58 schreef MNR het volgende:
[..]
Ben kwaad op mezelf..
Is nogal gevoelig punt op het moment (dus graag geen lullige opmerkingen hierover). Ik weet zelf nog niet goed hoe het zit (want ik ben nog niet op de bodem van het probleem aangekomen) maar ik zit de hele tijd mezelf af te vragen waarom ik het iedere keer verpest?
Als ik een kerel leuk vind, vind ik het opeens zo belangrijk wat hij van mij vindt. Dan ga ik ieder dingetje afwegen en dat maakt me onzeker en angstig. En dit is wel het laatste wat ik wil. Het zou me meer los moeten laten, maar het lukt me gewoon niet. En daar BAAL ik zo van.
[..]
Dat vind ik wel tof van je. Dat je dat kunt toegeven. Weet je.. daar heb ik best respect voor
En ja, het heeft ook wel iets moois, dat zeg ik "beinvloeden". Iedere sterke kant heeft een valkuil. Lijkt me heel normaal
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:00 schreef rival het volgende:
[..]
als je ervoor naar school bent geweest[..]
Het lijkt nu of ik het tegen jou richt, maar dat is niet zo. Ik probeer mijn boosheid even impliciet te verwerken in een post.quote:okok.. ik was ook niet aan het aanvallen hoor...
Jullie praten langs elkaar heen? Hoe dat zo?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat wij vooral langs elkaar heen praten. En dat ik met de tips die hij mij geeft vrij weinig kan op dit moment. Het zijn wel goede tips maar ik kan daar op dit moment gewoon weinig mee.
En dan die twijfel of ik nu wel of niet getest moet gaan worden.
Ja... zeg mij wat.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:01 schreef JaniesBrownie het volgende:
MNR, herken dat wel, en idd, moet je meer loslaten, maar soms is dat moeilijk
waarom ga je niet op zoek naar een andere psycholoog dan?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:02 schreef tijnbrein het volgende:
[..]
Ik heb het gevoel dat wij vooral langs elkaar heen praten. En dat ik met de tips die hij mij geeft vrij weinig kan op dit moment. Het zijn wel goede tips maar ik kan daar op dit moment gewoon weinig mee.
En dan die twijfel of ik nu wel of niet getest moet gaan worden.
herkenbaarquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:51 schreef JoeyT het volgende:
Bijvoorbeeld in mn relatie doe ik het wel als we ruzie hebben. Kan ervoor zorgen dat ik haar in de war breng en zo de ruzie 'win'. Bij haar ben ik dan ook zo mans om te zeggen dat ik aan het manipuleren was en dat ze eigenlijk gewoon gelijk heeft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |