abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:50:12 #201
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66705488
Oei, dan een extra kus voor meike's buik.

Hier ook gewoon nog een speen in bed. Enige wat we nu doen is als ze hem nog in heeft als wij gaan slapen eruit halen en naast d'r leggen. maar negen van de tien keer slaapt ze al netjes met d'r mondje dicht. Plan is om als ze het niet uit d'r zelf doet, het zelfde plan te volgen als bij Fleur. Inleveren bij het verlaten van de peuterspeelzaal. Dus we hebben nog even.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:05:38 #202
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66708626
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:06 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Gaat Meike dan naar het kdv en de peuterspeelzaal ?
Zijn er ouders die beiden doen ? En waarom ?
Wij niet. Soms twijfel ik er wel over, omdat Simon het erg leuk vindt te spelen en ik denk dat hij wel wat meer kinderen mag tegenkomen. Maar dan zou hij anderhalve dag naar het kdv gaan, 1 dag naar opa//oma en op de twee dagen dat hij lekker bij mij thuis is, weg moeten naar de psz.
Wij kiezen er daarom niet voor.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:15:42 #203
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66709044
Ik denk er niet aan Brent leert dezelfde dingen op het Kdv
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66709171
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:15 schreef RockabeIIa het volgende:
Ik denk er niet aan Brent leert dezelfde dingen op het Kdv
Nou, dat is het hem ook. Het is gewoon méér van hetzelfde. Maar ik merkte heel erg dat ze het niet leuk vond omdat de kindjes op de PSZ op sociaal vlak toch wat achterliepen op die van het KDV. Dus na twee maanden was het weer klaar, het moet wel leuk blijven natuurlijk.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:35:15 #205
1394 Tazz
Vakmanschap is... *hips*
pi_66709916
Hier ook nog een speen. Wel proberen we te zorgen dat ze hem overdag niet krijgt, maar met slapen toch bijna wel noodzakelijk...
We proberen het nu wel (nog) meer af te bouwen zodat ze met 3 geen speen meer heeft.
"ooit geweten wat je allemaal met de beugel van een Grolsch flesje kan doen???"
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:35:52 #206
12721 Sugar
...maakt plannen
pi_66709946
Wat grappig dat Thies al zo met zijn piemel bezig is! Dat heeft Storm helemaal niet. Die weet wel dat ie r één heeft, hoor, maar verder dan dat gaat het contact niet.

Hij kan zo heerlijk kletsen!
Als ik naar beneden kom, met een rokje aan: "Oh, wat ben je mooi!"

Op de fiets: "Ik wasse doodgegaan, toen we gingen sjaatsen, was ik doodgegaan, he, voor de nep... Toch, mama?" (gezellig spelletje met Maria )

Opa: Dat is een toekan.
Storm: "Oh, een toekan. Dat is een mooie naam."
Dat alle stoplichten groen zijn, de geluiden precies goed, de lucht blauwer dan anders, wind mee en het geluk achterop!
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:38:57 #207
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66710089
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 22:35 schreef Tazz het volgende:
Hier ook nog een speen. Wel proberen we te zorgen dat ze hem overdag niet krijgt, maar met slapen toch bijna wel noodzakelijk...
We proberen het nu wel (nog) meer af te bouwen zodat ze met 3 geen speen meer heeft.
Brent slaapt nooit zonder speen (1 in de mond, de rest van zijn verzameling in zijn handjes). Hij weet dat de speen voor het slapen is en als hij naar beneden wil dan gooit hij het ding op zijn bed
Heb nog niet nooit aan afwennen gedacht eigenlijk... Ik heb er op deze manier geen probleem mee en ben bang dat hij anders aan zijn duimen begint te knagen.
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_66716749
karin hier hebben we ook nog een speen. en in een keer afleren werkt toch niet.
wij hebben wel gedaan alleen in bed en anders niet.
ik heb vorige week proberen de speen af te leren om hem haar zelf weg te laten gooien.
maar helaas dat hielp niet. ik had er later een stukje van de speen geknipt en vroeg is die lekker? zegt ze ook nog ja heel lekker. dus dacht nou hij is kapot dus nu wil ze hem niet meer maar helaas.

ik moet nog naar de psz gaan om dame in te laten schrijven maar ik ben weer zo een moeder die twijfelt of het wel goed is.
mama van 3 kids!
pi_66716794
Aah Storm

Sara slaapt ook met een speen, ik heb er geen problemen mee. Ze gaat ook niet naar de psz, dat vond ik echt zonde van de vrije dagen dat ze wel thuis is. En op het kdv leert ze precies hetzelfde.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 5 maart 2009 @ 08:50:44 #210
108648 cattie
lieve moeder
pi_66717854
Wat is Storm een gezellige babelkous!

Ive gaat niet naar de psz, ik vind het ook dubbelop met het kdv (het zit zelfs in het zelfde gebouw, met soms dezelfde leidsters).
Ik ben blij dat Ive nooit een speen heeft gehad. Hij heeft wel een knuffeldoek die hij zowat opeet.

Vandaag is Ive voor de 2e keer naar de groep oudste kindjes. Hij vindt het niet makkelijk, ik moest een tijd bij hem blijven zitten en spelen enz. Maar toen hij eenmaal druk aan het spelen was met ridders en een kasteel kon ik met behulp van een leidster die met ive ging spelen gelukkig toch weg zonder drama.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:31:09 #211
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66718808
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 06:56 schreef Popples het volgende:
karin hier hebben we ook nog een speen. en in een keer afleren werkt toch niet.
En waarom zou dat niet lukken Popples? Een coldturkey is even flink doorbijten, maar dan ben je er wel vanaf. Mijn zus heeft het bij mijn nichtje gedaan, die is nu 4 jaar. Drie dagen onrustig inslapen, nu gaat het goed.
quote:

ik heb vorige week proberen de speen af te leren om hem haar zelf weg te laten gooien.
maar helaas dat hielp niet. ik had er later een stukje van de speen geknipt en vroeg is die lekker? zegt ze ook nog ja heel lekker. dus dacht nou hij is kapot dus nu wil ze hem niet meer maar helaas.
Ik denk dat wij in de zomervakantie die manier gaan proberen. En dan elke week een stukje verder afknippen, zodat het ding ongemerkt ineens 'op' is.
Karin, hier op het CB roepen ze ook al heel lang dat die speen eruit moet. Maar Thies heeft hem alleen in bed, ik vind het nu nog prima. Ik merk wel dat hij een open beet heeft, en hij slist. Weet niet of dat puur en alleen door de speen komt, maar het is wel (mede) een motivatie om in de zomer er vanaf te gaan.

Suug, dat manneke van jou!
Hoe komt hij bij dat 'doodgaan'? Via Maria?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:32:33 #212
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66718847
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 08:50 schreef cattie het volgende:
Vandaag is Ive voor de 2e keer naar de groep oudste kindjes. Hij vindt het niet makkelijk, ik moest een tijd bij hem blijven zitten en spelen enz. Maar toen hij eenmaal druk aan het spelen was met ridders en een kasteel kon ik met behulp van een leidster die met ive ging spelen gelukkig toch weg zonder drama.
Ah, Ive.... Grote vent. Vindt hij het wel fijn om weer bij zijn vriendje te zijn?
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:35:42 #213
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66718920
Karin hier geen speentjes in huis maar waarom zou je er nu af moeten van het CB? Volgens mij beslissen jullie dat toch wel zelf of zie ik het nu verkeerd?

Hier alleen de psz en geen dagverblijf. Op de dagen dat ik werkte bracht ik haar naar de psz en haalde oma haar op en na mijn werk haalde ik de dames dan weer op.

Even over de autostoelen wij hebben een nieuwe gekocht bij de ANWB want Kaith is echt uit haar 5puntsgordelstoel gegroeid qua lengte en niet qua gewicht dus even binnen gelopen en omdat ze boven de 95 cm is mocht ze dus naar de volgende stoel en dat zo'n driehoekstoel maar dan met een rugleuning en een grote hoofdsteun op de laagste stand. Volgens de AN|WB mevrouw is het niet zozeer het gewicht maar ook zeker de lengte. In haar oude stoel gepropt zat ze als een kleermakertje tegen de voorstoel aan en dat is gevaarlijker met een ongeval dan te licht waarbij haar benen niet meteen in greuzelementen gaan omdat ze wel gewoon naar beneden kunnen hangen. Is het nog een beetje duidelijk?

Overigens komt ze bij lange na niet aan de 15 kilo die voor die stoelen staat want de teller staat op 11.4 kg en na haar derde ab kuur hebben we nu een afspraak bij de KNO arts voor haar amandelen waarschijnlijk. Met kuur eet ze iets en na de kuur verkruimelt ze alles omdat het niet past (aldus Kaith zelf) en dan na drie kruimels stopt ze weer met eten. Lange leve dat twee danoontjes per dag waar ze nu op leeft... Aftelt naar de 23e voor wat meer duidelijkheid.
pi_66719130
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:35 schreef Mibos2 het volgende:
Karin hier geen speentjes in huis maar waarom zou je er nu af moeten van het CB? Volgens mij beslissen jullie dat toch wel zelf of zie ik het nu verkeerd?

Hmm ja, nou ja. het is natuurlijk wel beter zonder een speen. Voor de kaak, voor de spraak (niet dat daar wat mis mee is), voor de tanden, tegen het kwijlen wat ze nog wel soms doet...
Mijn vriend wou het meteen gisteravond al proberen zonder speen, maar voor het naar bed gaan schreeuwde ze er echt om, en ze had ook nog koorts, dus leek me zowiezo geen goeie timing.

Meike heeft een onrustige nacht gehad, en wij dus ook.
22.00 uur maar een zetpilletje gedaan, en ze bleef onrustig, dus om 1.00 uur maar bij ons in bed.
Daar gaat dan je nachtrust he!

Gelukkig is ze nu wel weer goed te pas, zit lekker bij me een appeltje te eten.

Leuke spelletjes speelt Storm met Maria

Speen afknippen, en steeds een stukje verder, hmmm klinkt ook niet verkeerd.....
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:47:37 #215
108648 cattie
lieve moeder
pi_66719184
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:32 schreef Moonah het volgende:

[..]

Ah, Ive.... Grote vent. Vindt hij het wel fijn om weer bij zijn vriendje te zijn?
Vriendje is op vakantie...

Mibos, goed dat je het zegt van die beentjes! Ive zit idd ook al met zijn benen tegen de voorstoel aan. Echt tijd voor een nieuwe stoel dus.
  donderdag 5 maart 2009 @ 09:49:30 #216
56471 pinquit
oh my lama!
pi_66719236
ik denk er nog niet eens over hoe ik die speen wegdoe
We hebben hem met zn 2tjes nog zo hard nodig! op troostmomentjes, en 'je moet nu echt even rustig worden'-momentjes. hij geniet er echt van, als een toetje. en ik daardoor ook.
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_66719957
quote:
Op donderdag 5 maart 2009 09:31 schreef Moonah het volgende:

[..]

En waarom zou dat niet lukken Popples? Een coldturkey is even flink doorbijten, maar dan ben je er wel vanaf. Mijn zus heeft het bij mijn nichtje gedaan, die is nu 4 jaar. Drie dagen onrustig inslapen, nu gaat het goed.
[..]

Ik denk dat wij in de zomervakantie die manier gaan proberen. En dan elke week een stukje verder afknippen, zodat het ding ongemerkt ineens 'op' is.
Karin, hier op het CB roepen ze ook al heel lang dat die speen eruit moet. Maar Thies heeft hem alleen in bed, ik vind het nu nog prima. Ik merk wel dat hij een open beet heeft, en hij slist. Weet niet of dat puur en alleen door de speen komt, maar het is wel (mede) een motivatie om in de zomer er vanaf te gaan.

wij hebben het geprobeert en ik zal je zeggen ze was zo schor van het schreeuwen, knal rode hoofd.
slapen deed ze echt niet. en omdat haar zusje er ook een heeft wil zij natuurlijk ook een en we hebben bij beide dames een stukje eraf geknipt. idd zoals je zegt elke keer een stukje eraf doen wij nu ook.
dus hopelijk zijn ze beide er snel vanaf.
maar ze is gehecht aan haar tutje.
toen ze zo schreeuwde en niet sliep hebben we gezegd we geven hem terug en doen er telkens een stukje eraf. ach we zien wel hoe het gaat op deze manier.

maar ik kan natuurlijk niet weten hoe meike reageert op als de speen weg is. ieder kind is anders
mama van 3 kids!
pi_66727046
Wij hebben de speen weggedaan toen ze drie jaar werd. Ze had hem allen 's nachts bij het inslapen, verder niet. Ruim van tevoren haar erop voorbereid, vertelt dat ze als ze drie jaar is, eigenlijk geen speen meer zou hoeven. Ze wilde zo graag 'groot' zijn en daar maar een beetje op ingespeeld. "Speentjes zijn voor kleine kindjes, eigenlijk niet voor grote meiden". De nacht na haar verjaardag was de eerste nacht zonder speen en ik had me voorbereid op een drama. Maar er was niks aan de hand, ze had het helemaal aanvaard en het was goed zo. Daarna heeft ze er ook nooit meer om gevraagd.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_66728497
Amber heeft met slapen ok nog steeds een speen. We hebben wel eens geprobeerd om d'r zonder te laten slapem maar dat was ellende. Ze huilde de hele boel bij elkaar en was helemaal over de zeik..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 5 maart 2009 @ 14:54:29 #220
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66728673
Geen speen hier, heeft ze nooit geweest.

Vanochtend gingen we zwemmen en ze mag altijd een boterham eten terwijl ik me aankleed. Tussendoor kletsen natuurlijk. Gaat ze ineens gillen: "mama, beha aan!" "mama, beha niet goed!" (m'n bandje zat gedaaid) "mama, beha goed doen!!" En alle opa's die zich aan het omkleden waren lachen natuurlijk. Leuk, dat kletsen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:03:30 #221
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66728988
Gheghe Anna!
pi_66729411
Anna. heerlijk zeg.

even een vraag hier.
madam heeft een (vr)eetbui voor het eerst. kan ik nu het beste wel toegeven of niet?
vind het een beetje moeilijk. ze jat telkens peren van de schaal, ze heeft tot nu 2 boterhammen, 2 peren en 1,5 kiwi's op. geen koekjes ofzo. manlief zit nu te zeggen dat ze maar 2 stuks mag.
ze was van de week iets te klein en iets te zwaar, maar de cb arts zei al dat we goed op pasten en dat ze niks kon ontdekken. vandaar dat ik twijfel.
mama van 3 kids!
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:17:28 #223
11682 Moonah
Jolie femme
pi_66729493
Ik zou haar even een half uurtje laten wachten Popples. Kijken of ze dan nog aangeeft dat ze wat wil eten. Want écht honger kan ze toch nauwelijks meer hebben nu he?
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:17:49 #224
1762 YPPY
Yppiaans
pi_66729503
Anna mag fruit eten zoveel ze wil, behalve als we bijna aan tafel gaan. Er gaan soms 4 kiwi's en een appel in.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  donderdag 5 maart 2009 @ 15:26:26 #225
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66729799
Fruit kan volgens mij nooit kwaad toch? Al geef ik nooit een uur voor het eten geen fruit meer. Dat kan ze eventueel na het eten weer krijgen maar meestal volstaat de yoghurt ook wel...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')