abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:10:18 #176
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66647676

zo eentje.. en tazz ik weet niet de exacte bewoording meer was incidenteel is misschien beter verwoord
Engaging Infinite Improbability Drive..
pi_66647935
ach de politie zal het wel weten
mama van 3 kids!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 12:52:14 #178
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66648903
Maar Arwen is toch ook een zeer uitzonderlijk bijzonder meisje

Die gaten heeft Maud nog niet ontdekt, maar ik weet nog van Fleur (en nu nog steeds) dat die heel vroeg al had ondekt wat 'hobbelen' met je gevoel doet. Dus die hebben we heel snel uitgelegd dat dit iets van jezelf is en dat je dat op je eigen kamer doet.

Die stoelen voor een catagorie hoger heb je ook nog met 5 punt-gordels. Mijn vader heeft er eentje en ikzelf ook. Fleur zit daar met haar 5,5 jaar nog steeds in. Ik vind het zelf gewoon een prettige gedachte. Heb ooit al eens geroepen dat als ik met de meiden in mijn renaultje 5 een ongeluk krijg de meiden het echt wel overleven. Die zitten zo veilig in hun stoelen. Maar ik... zonder kreukelzone of airbag....

test van de ANWB en de ADAC doet ook altijd goed testen voor de veiligheid.

Verder gaat het goed hier. Maud is bijna weer exceem-vrij... dus wrs. toch het wasmiddel/wasverzachter bij Yppy.... domme mama En ze vanochtend weer lekker gaan spelen bij de psz. Zo heerlijk om te zien hoe vrij ze is..... dooooeeeeei mama heerlijk.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:00:01 #179
108648 cattie
lieve moeder
pi_66649163
Wat voor een merk hebben jullie dan chacama?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 13:30:24 #180
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66650201
Fleur heeft er ongeveer zo eentje. Heb hem ook in Amerika gekocht dus vandaar. Hij is als ze uit de gordels is gegroeid ook te gebruiken als opzit. De gordel begeleider in verstelbaar zodat hij altijd pas bij de schouders begint. Het grote voordeel van die Fleur heeft is dat ie ook nog kan kantelen. Dus een slaapposite heeft. Mijn vader heeft er zo eentje
pi_66650775
maar tot welk gewicht kun je de vijfpuntgordels dan gebruiken? Als dat hoog is is dat toch een heel handig systeem voor al die ouders met 3 kinderen op een achterbank die klagen dat ze de gewone gordel bijna niet dicht krijgen?
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:56:38 #182
1627 dutchie
Eámanë Súrion
pi_66652967
Vanaf 15 kilo kunnen ze toch in die opvolg-stoel?
Cas is 13 kilo dus daar wachten we nog maar mee.
Die Ive zeg, gewoon al 17 kilo. Hoe lang is hij dan?
Als je niet lacht, ben je dood.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 14:58:17 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_66653022
Ongeveer een meter. Hij wilde gisteren toen we voor Fee bij het cb waren helaas niet onder de centimeter gaan staan.

Die stoel van de Hema lijkt me wel wat!
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:03:30 #184
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66653218
quote:
Op dinsdag 3 maart 2009 13:48 schreef poemojn het volgende:
maar tot welk gewicht kun je de vijfpuntgordels dan gebruiken? Als dat hoog is is dat toch een heel handig systeem voor al die ouders met 3 kinderen op een achterbank die klagen dat ze de gewone gordel bijna niet dicht krijgen?
Goede vraag. Uhm, tot het niet meer past is hier nu de regel. Fleur zit zeg maar nu op de laatste stand qua hoogte en qua lengte van de gordels. Ze is nu 113,5 groot en bijna 20 kg. Dus uhm.... zoiets dus.
  dinsdag 3 maart 2009 @ 15:04:42 #185
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_66653263
Die Ive! Hij is letterlijk een grote broer!

Chacama, fijn dat de eczeem weer bijna weg is.

Moonah, dat ontdekken hoort er toch gewoon bij? Ik las ook dat Lucie haar neusgaten ontdekt heeft!
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
  woensdag 4 maart 2009 @ 09:56:44 #186
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66680914
Over kinderstoelen e.d. kun je veel vinden op www.kinderzitjes.nl
Evenstar, niet om vervelend te doen maar volgens mij dien je echt rekening te houden met lengte en gewicht van het kind (leeftijd geldt tegenwoordig niet meer) en is de zitting-verhoger in jouw geval niet veilig genoeg. Aldus dien je echt mazzel te hebben met welke agent jullie staande houdt of je wel of niet een bekeuring krijgt. En voor incidenteel gebruik (een keer een ritje naar het zwembad oid, niet naar de andere kant van het land) zullen ze vast niet zo moeilijk doen maar dat het van 'de politie' mag daar zou ik niet zo 1,2,3 vanuit gaan.

Oh, en nog een aanvullende tip voor de ouders die kinderen hebben die aan de zware kant zijn: Als je kind het max. adviesgewicht van de stoel bereikt heeft maar nog wel goed in de stoel kan zitten, koop dan toch een nieuwe. Stel je moet eens een keer hard op de remmen dan kunnen de gordels dus losvliegen door het extra gewicht en dat kan nare situaties opleveren...
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:13:45 #187
116890 _evenstar_
Ba-dum-tisssschhh
pi_66681343
wij zijn bij bureau geweest en situatie uitgelegd, tis echt een a 2 keer per jaar dat ze zo zit hoor.
D. heeft voor arwen daar wel een goed zitje gehaald maar die passen echt geen van allen in de Bus van me vader. ( mijn vaders bus is aangepast ivm lichamelijke gebreken)
Engaging Infinite Improbability Drive..
  woensdag 4 maart 2009 @ 10:47:31 #188
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66682340
ik zeg het alleen maar want ik weet er gewoon stiekem iets meer vanaf dan gemiddeld
I'm so glamourous I piss glitter!
  woensdag 4 maart 2009 @ 11:46:12 #189
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66684426
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 10:47 schreef RockabeIIa het volgende:
ik zeg het alleen maar want ik weet er gewoon stiekem iets meer vanaf dan gemiddeld
In dat geval deze vraag, die eigenlijk totaal off-topic is. Wij hebben een bus met dubbele cabine. De achterbank heeft wel driepuntgordels, maar deze zijn niet met gordelspanner. Zowel Fleur en Maud zitten daar dus in 5-puntgordel stoelen in. Maar Fleur wordt dus zo langzamerhand te groot voor deze stoel. Mijn gevoel zegt dan, Fleur straks in een zitverhoger op de voorstoel in de driepuntsgordel met gordelspanner en ik maar op de achterbank in die onhandige 3-punt. Maar mag dat? En is het inderdaad minder veilig om in een gordel zonder spanner te zitten?
pi_66685575
Hoe gaat het nu met Milo?

Meike en Karin nog gefeliciteerd!

Evenstar wat lijkt me dat moeilijk, met die provocaties. Vervelend dat het op deze manier moet.
Maar wat een lief meisje heb je, dat ze je op zo'n manier weet te troosten.

Damian is nog niet echt met gaatjes bezig, maar hij is wel veel met zijn (zoals hij het noemt) piepie en billen bezig. Het zal me niet verbazen als hij de rest ook snel ontdekt.

Ik had afgelopen week een evaluatiegesprek op het KDV.
Damian heeft nogal moeite met samen spelen, dat doet hij gewoon niet en dat heeft hij ook nooit gedaan. Hij is wel erg oplettend en kijkt heel veel naar wat andere kinderen doen. Ik vraag me nu af, is samenspelen op deze leeftijd (2) echt al nodig?
  woensdag 4 maart 2009 @ 12:49:36 #191
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66686524
Appelsap; Tobias is met 2j3m begonnen op de psz, daar vertelden ze ons dat kindjes op die leeftijd nog níet met andere kindjes samen kúnnen spelen. Samenspelen betekend op die leeftijd naast elkaar zitten en eventueel met hetzelfde spelen. Dingen als delen kunnen ze dan gemiddeld ook nog niet.
Tobias kon toen al wel delen, stonden ze echt van te kijken. Pas nu, met ruim 3 jaar kan je zien dat er echt samen gespeeld wordt, rond 3,5 wordt het op de psz erg gestimuleerd ter voorbereiding van de kleuterschool. Ik zou me er dus niet druk om maken
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_66686818
Dankje Saffier! Zoiets dacht ik dus ook al. Op het KDV werd gezegd dat ze hem daarin wilden gaan stimuleren en dat vond ik wat vreemd. Vandaar dat ik het hier vroeg. Maar ze gaan hem stimuleren door middel van meer dingen met de kindjes samen doen, zoals naast elkaar kleuren. Dat zou dan prima zijn.
Damian kan wel al goed delen, dat werd inderdaad ook gezegd.
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:09:21 #193
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_66687149
Delen vond ik heel fijn, over een jaar zou je willen dat het nog zo makkelijk ging Nee hoor, Tobias deelt nog steeds heel goed
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
  woensdag 4 maart 2009 @ 13:11:08 #194
108648 cattie
lieve moeder
pi_66687220
Appelsap, Ive heeft op het kdv een vriendje. Hij is echt gek op dat jongentje, noet de hele tijd zijn naam. Ik heb ze ook samen zien spelen. Maar samen spelen is op die leeftijd meer naast elkaar spelen. Ze zijn niet samen een toren aan het bouwen ofzo, maar zitten naast elkaar, allebei een toren te bouwen. Volgens de leidsters op het kdv is dat normaal. Echt samen spelen is aps vanaf een jaar of 4 geloof ik.
pi_66689482
Meike is vandaag naar het CB geweest, scores:
13.1 kilo en 88,5 cm
Verder helemaal goed gekeurd....!
Of ze al zinnetjes praat.... euh ja ze doet niet anders... Hoeveel woordjes zegt ze achter elkaar??? "euh poeh...nou een stuk of 6?!" Was helemaal goed, ze waren al blij met 2 woordjes achter elkaar.
Meike vond het onderzoek door de arts niet zo geslaagd, zette me daar een keel op.
Later, thuis, vertelde ze dat de dokter niet leuk was, en dat die haar pijn deed...aanne buik!
Volgens mij viel het allemaal nog wel mee.
Daarna maar door naar de peuterspeelzaal om dametje op te geven, nu kan ze daar met 2j en 4 maanden terecht, dat is vlak voor de vakantie, dus dan begint ze na de grote vakantie.
Vroeg me even af of dat verstandig is, aangezien haar broertje of zusje niet zo lang daarna komt, maar volgens de CB-arts had Meike dan tijd genoeg om te wennen op de psz, en zou het juist alleen maar leuk voor haar zijn.
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_66692070
Gaat Meike dan naar het kdv en de peuterspeelzaal ?
Zijn er ouders die beiden doen ? En waarom ?
pi_66693697
Meike gaat niet naar het kdv.....
(die is bij oma als ik werk)
pi_66702049
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 15:06 schreef kapitein_pannekoek het volgende:
Gaat Meike dan naar het kdv en de peuterspeelzaal ?
Zijn er ouders die beiden doen ? En waarom ?
Ik heb het een tijdje beiden gedaan. Dit omdat ik merkte dat mijn dochter veel behoefte had aan sociale contacten, op de dagen dat ik vrij ben bijvoorbeeld heel veel met het buurjongetje en -meisje speelde en zich met mij thuis echt een beetje verveelde. Ondanks dat we heel veel leuke dingen deden (gaan zwemmen, kinderboerderij, dierentuin etc..) Zij gingen naar de psz dus ik dacht dat zij dat ook leuk zou vinden. Maar na een paar maanden was ze het zat, ze wilde niet meer en ze vond de andere kinderen niet leuk. Dus zijn we er weer mee gestopt.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
  woensdag 4 maart 2009 @ 20:29:53 #199
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66704579
Maud gaat op de dagen dat ze normaal naar de oppas gaat naar de peuterspeelzaal. Dus in dit geval in plaats van en niet en/en.

voor meike jammer dat je vond dat de CB-arts je pijn had gedaan
pi_66705319
Misschien had ze dan toch wel een beetje buikpijn...(niet door de CBarts neem ik aan)
want ze had me daar vanmiddag toch een mega-mega-mega poepluier!
Echt alles zat eronder, tot haar sokken aan toe.
Later op de middag nog een keer.
Vanavond voor het slapen gaan ook wat koortsig, 38.3.
Oppaskindje van mijn moeder had er ook al last van, dus ws heeft ze een virusje opgepikt.

Hebben jullie kindjes nog een speen?
Want Meike heeft met het slapen een speen (verder niet) en nu zei de CBarts heel expliciet dat die speen weg moest. Ik zie er de noodzaak nog niet zo van (en ik kan me ook niet echt verheugen op de slapeloze nachten die dan gaan komen).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')