Volgens mij is het KDV meer "opvang" en doet de PSZ toch meer dingen op educatief gebied hoor...ik ga volgende week met Dean naar de PSZ om hem in te schrijven. Eentje die is gestoeld op de filosofie van Reggio Emilia. Ik had hem eigenlijk ingeschreven op de vrije psz maar na de open dag van 2 weken geleden ga ik toch liever voor het Jenaplan dan de Vrije School en deze psz heeft doorstroomplaatsen naar die school.
De Vrije School was erg schattig maar wel érg kabouterachtig naar mijn smaak....met een weefgetouw en zulks..en de didactische kwaliteiten schenen ook wat minder te zijn volgens de site van de onderwijsinspectie.
Dean doet het verder goed, hij praat echt volledige zinnetjes ( "Mama, wil jij de beer pakken?" en "mag Dean oma bellen?") en hij gaat ook op het potje zitten, dan zegt ie PSSSSSSHHH PSSHHHH, en dan heeft ie "geplast"

(de echte plas komt nog gewoon in zijn luier hoor).
Geen gepeur in de onderste gaten hier al wilde hij laatst wel een stuk PlayDoh in zijn neus proppen.
Ook wil hij heel veel zingen, en dan zegt ie "Nee mama, jij niet zingen, Deantje zingen!" (van wie zou ie dat dominante gedrag hebben....

maar dat tolereer ik uiteraard niet dus ik zing er heel hard overheen

).
Oh en ik heb iets heel schattigs ontdekt:
http://www.itf-taekwondo.nl/img/Nieuw_TKD_Tigers_U_Pas2.docDaar ga ik Dean volgend jaar opdoen, lijkt me echt leuk en goed voor het zelfvertrouwen van die kleintjes. Ook leuk en belangrijk dat ze het belang van goede voeding erin meenemen etc!

.
[ Bericht 0% gewijzigd door Vivi op 07-03-2009 09:21:33 ]
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.