Ik woon zelf in Rotterdam Centrum en kom vaak genoeg in Amsterdam op een doordeweekse dag. Ik kan ze heus wel vergelijken.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:02 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
komt nooit in de WdW of Nieuwe Binnenweg blijkbaar ...
Rotterdam heeft de langste openingstijden van heel Nederland. Zelfs ELKE zondag open. Hoef je in Amsterdam niet voor naartoe.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:02 schreef Duvel het volgende:
[..]
De winkels zijn er gewoon langer open, dat zal het zijn.
het ziin vrijwel alleen toeristen... dat is het enigste wat Amsterdam plus heeft. Veel toeristen (en die mogen ze houden ...)quote:Op maandag 22 juni 2009 09:58 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik weet niet waarom hier een strijd over gevoerd wordt, maar het is gewoon zo dat het centrum van Rotterdam niet erg bruisend is op een gemiddelde dinsdagavond. Er lopen echt véél minder mensen dan in Amsterdam op hetzelfde tijdstip. Al zullen het daar ook veel toeristen zijn (wat ik dan weer een minpunt vind).
En jou moet ik serieus nemen?bquote:Op maandag 22 juni 2009 10:10 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
het ziin vrijwel alleen toeristen... dat is het enigste wat Amsterdam plus heeft. Veel toeristen (en die mogen ze houden ...)
Feyenoord en Ajax..quote:Op maandag 22 juni 2009 10:15 schreef Semisane het volgende:
Wat een raar topic is dit geworden zeg!
Ipv het puur over Rotterdam te hebben en te speculeren hoe Rotterdam er vandaag de dag er uit zou zien als het niet plat gegooid was door de Duitsers in '40, is er een verhitte vergelijkingsstrijd bezig tussen R'dam en A'dam, 2 steden die totaal verschillend zijn qua opbouw, geschiedenis, mentaliteit enz.
Het enige wat die twee steden met elkaar hebben is dat ze de grootste steden zijn van Nederland en 2 van de belangrijkste economische motoren van Nederland in hun omgeving hebben. (R'dam de haven en A'dam Schiphol.)
De discussie die nu wordt gevoerd, leid nergens naar. Wat willen jullie nou bereiken? Dat de Rotterdammers in dit topic gaan toegeven dat A'dam beter is en visa versa?Ziet iemand hier dat gebeuren dan?
Feijenoordquote:
quote:Op maandag 22 juni 2009 10:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Rotterdam heeft de langste openingstijden van heel Nederland. Zelfs ELKE zondag open. Hoef je in Amsterdam niet voor naartoe.
wil je zeggen dat de winkels in amsterdam elke zondag open zijn?quote:Op maandag 22 juni 2009 10:23 schreef Duvel het volgende:
[..]
Of je komt een keer buiten je ivoren toren.
Ja.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:25 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
wil je zeggen dat de winkels in amsterdam elke zondag open zijn?
nou... ik heb zelf toch echt vorig jaar een 3 tal keer op zondag 14:00 rondgelopen in de Kalverstraat en er was bijna geen winkel open ...quote:
http://www.koopzondagen.net/koopzondag/Amsterdam.htmlquote:Op maandag 22 juni 2009 10:26 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
nou... ik heb zelf toch echt vorig jaar een 3 tal keer op zondag 14:00 rondgelopen in de Kalverstraat en er was bijna geen winkel open ...
Amsterdam is gewoon elke zondag open hoor...of is er iets sinds dit weekend veranderd in A'dam wat dit betreft?quote:Op maandag 22 juni 2009 10:08 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
Rotterdam heeft de langste openingstijden van heel Nederland. Zelfs ELKE zondag open. Hoef je in Amsterdam niet voor naartoe.
Ik niet. Ik zie zowel Amsterdammers als Rotterdammers dit doen. Het is dan ook een beetje folklore natuurlijk, om die verschillen tussen beide steden te benadrukken en je er druk over te maken.quote:Op maandag 22 juni 2009 08:49 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nogmaals, de enigen die ik dat keer op keer zie doen zijn Amsterdammers.
laat maar niet zeggen wat ik van jou denk. zeikerd. ze waren toch echt dicht toen ik er was. kan er ook nix aan doen.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:27 schreef Duvel het volgende:
[..]
http://www.koopzondagen.net/koopzondag/Amsterdam.html
Ik vind je een beetje een offtopic janksmoel.
Volgens mij zijn ze al langer dan 10 jaar open op zondag. Misschien zelfs vanaf de invoering van de nieuwe winkeltijdenwet in '96. Wat ik overigens jammer vind. Vroeger was de sfeer op zondag heerlijk relaxed in de stad, nu is het de normale chaos in het centrum.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
laat maar niet zeggen wat ik van jou denk. zeikerd. ze waren toch echt dicht toen ik er was. kan er ook nix aan doen.
En toch kun je het niet laten. Maar als je nog meer wilt zeggen: ga gerust je gang hoor.quote:Op maandag 22 juni 2009 10:50 schreef ebeaydojraes het volgende:
[..]
laat maar niet zeggen wat ik van jou denk. zeikerd.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |