abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:23:21 #103
125915 Dribbel_
Who Needs Guitars Anyway?
pi_66175078
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:19 schreef Wunny het volgende:

[..]

Noppes, ik dacht misschien is het een upgrade in de sound
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:19 schreef Jorikjet het volgende:

[..]

nee. zulke dingen maken het geluid niet, dat doet het hout en de elementen, en vooral je versterker en speeltechniek! misshcien 0.000001% maar dat is dus niks
Wat hij zegt dus
Kan je beter je geld in andere elementen oid stoppen als je wat anders wil
pi_66176228
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:22 schreef Wunny het volgende:

[..]

Ik heb een Dean evo XM, deze:

[ afbeelding ]

Alles is nog stock.
Dan heb je sowieso niks aan dat setje met 4 potmeters
Maar een Dean XM heeft degelijke kwaliteit electronica, dus daar zou ik gewoon lekker niks aan veranderen

Dean
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 21:53:42 #105
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66176372
Ja dan zou ik eerder investeren in een setje Seymour Duncans. Of GFS, nu je toch op die site zit. .
Mijn band: Conorach || MySpace || Twitter || Lastfm
"The band makes it rock. The crew makes it roll" - Dave Mustaine
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
pi_66176561
Kijk en leer: dit doe je met een ESP.

Metallica! Metallica!
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:05:52 #107
125915 Dribbel_
pi_66176915
Tsja die baalt natuurlijk dat ie geen Dean had gekocht
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:08:10 #108
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66177026
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:56 schreef The_Dean het volgende:
Kijk en leer: dit doe je met een ESP.

Metallica! Metallica!
Dave is een huilebalk.
Nog altijd lopen jammeren over hoe het in 82/32 gegaan was. Hij is nu miljonair, heeft tig fans, toffe band.
Ik luister zelf ook Megadeth maar hij moet wat meer ballen tonen.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:08:48 #109
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66177059
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:05 schreef Dribbel_ het volgende:
Tsja die baalt natuurlijk dat ie geen Dean had gekocht
Volgens mij is hij nu 1 van de boegbeelden van Dean nadat hij weg gegaan is bij ESP?
0 topics op naam. 14.gif
pi_66177163
Bij Jackson was-ie nog tof
It has to mean something
Could never mean more than a sacrifice
pi_66178526
Ik ben net een week geleden begonnen met gitaarspelen, nadat ik voor mijn verjaardag een akoestische gitaar heb gekregen. Klonk het bij jullie nou ook allemaal zo slecht en vals in het begin?
Fluitbekzeenaalden zijn tropische & subtropische zoutwatervissen die hun naam te danken hebben aan hun buisvormige snuit, die aan een fluit doet denken.
pi_66178778
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:38 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Ik ben net een week geleden begonnen met gitaarspelen, nadat ik voor mijn verjaardag een akoestische gitaar heb gekregen. Klonk het bij jullie nou ook allemaal zo slecht en vals in het begin?
Ik denk dat je echt een uitzondering bent dan. Alle gitaristen die ik ken hadden het binnen 2 weken wel onder de knie.
It has to mean something
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:45:34 #113
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66178875
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:38 schreef fluitbekzeenaald het volgende:
Hoevaak en wat oefen je?
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:45:43 #114
125915 Dribbel_
pi_66178889
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:45:50 #115
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66178896
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:08 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Dave is een huilebalk.
Nog altijd lopen jammeren over hoe het in 82/32 gegaan was. Hij is nu miljonair, heeft tig fans, toffe band.
Ik luister zelf ook Megadeth maar hij moet wat meer ballen tonen.
Hij is niet degene die erover aan het jammeren is. Hij wordt er geloof ik alleen elke week dezelfde vraag over gesteld. .
There are two kinds of people in the world: those who like Heavy Metal and those who hate music.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 22:50:23 #116
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66179113
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:45 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Hij is niet degene die erover aan het jammeren is. Hij wordt er geloof ik alleen elke week dezelfde vraag over gesteld. .
Ja, maar je moet het een beetje langs je geen laten gaan vind ik.
Maar ik ken hem natuurlijk niet en heb die jaren helaas niet meegemaakt.
0 topics op naam. 14.gif
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:07:17 #117
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66180022
Wat is een leuke solo voor beginners?
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:08:10 #118
125915 Dribbel_
pi_66180072
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:07 schreef KaMo het volgende:
Wat is een leuke solo voor beginners?
Greenday - Holiday
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:30:54 #119
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66181148
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:08 schreef Dribbel_ het volgende:

[..]

Greenday - Holiday
Rotnummer, en kan ik al

Nog andere?
pi_66181393
Pink Floyd - Comfortably Numb, de tweede solo .

Een solo waar van alles in zit, gemakkelijke en moeilijke stukken, is Hideaway (John Mayall's Bluesbreakers met Eric Clapton).
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:37:58 #121
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66181469
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 23:36 schreef Sloggi het volgende:
Pink Floyd - Comfortably Numb, de tweede solo .

Een solo waar van alles in zit, gemakkelijke en moeilijke stukken, is Hideaway (John Mayall's Bluesbreakers met Eric Clapton).
Part II van another brick in the wall kan ik de solo een flink stuk van
pi_66181782
Shine on you crazy diamond is trouwens ook goed te doen. Laag tempo, en je leert goed bends te maken (Gilmour z'n vibrato in een bend is onovertroffen).
  dinsdag 17 februari 2009 @ 23:51:54 #123
151527 KaMo
Boem, zei de bas
pi_66182074
Pink Floyd dus, dankje, zal eens gaan oefenen enzo
pi_66182183
Nou moet je niet denken dat Pink Floyd gemakkelijk is . Het klinkt al snel alsof, dat is vaak moeilijker met hele snelle stukken. Het lastige van de solo's van David Gilmour (de gitarist) is het gevoel dat hij erin legt (bends, vibrato) en de frasering is ook nog wel eens lastig (om niet te zeggen geniaal).
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:00:10 #126
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66182359
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:50 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Ja, maar je moet het een beetje langs je geen laten gaan vind ik.
Maar ik ken hem natuurlijk niet en heb die jaren helaas niet meegemaakt.
Ja, weet je..ik vind Dave tof. Waarom? Hij heeft het vroeger zo rot gehad en zichzelf zo verneukt met drugs enzo... Hij is daar op een moment uitgekomen en is een gezin begonnen, heeft een stel kinderen (waarvan 1 nu zelf met een bandje is begonnen in de garage )... En ik hoor alleen maar toffe berichten hoe hij met de fans om gaat. Die zijn echt alles voor hem. Ik las eens een verhaal dat 'Dethfans in de brandende zon stonden te wachten voor een zaal. Dave is toen naar buiten gegaan met een stel roadies en is waterflesjes gaan uitdelen.
Las ook een verhaal pas van een vader wiens zoon een meet&greet met Dave had gewonnen. Eenmaal daar heeft Dave de journalisten een uur laten wachten omdat hij toch maar dat joch nog een gitaarlesje wilde geven. Uiteindelijk ging die knul naar huis met niet alleen een Dean (wat bij de prijs hoorde), maar ook nog een een dikke amp .

Mensen mogen hem dan maar al te graag willen beoordelen op shit die hij 27 jaar geleden uitgehaald heeft in een of ander toen nog obscuur bandje vol met mensen die allemaal dronken en stoned waren en shit uithaalden, maar ik krijg geen ander idee dan dat het tegenwoordig een aardige, intelligente man is met een leuk gevoel voor humor (hij schrijft echt geweldige blogs ) en een overdreven voorliefde voor koffie (hij heeft samen met zijn vrouw een eigen koffiebedrijfje. Hij importeert de bonen direct van de boeren af, oid). Nog afgezien daarvan is het een erg goede muzikant.
Hij zal vast wel opvliegend zijn (aangezien hij met een gitaar gooit, hoewel wij het hele verhaal niet kennen), maar dat zijn de meeste fokkers ook. Muzikanten zijn ook maar mensen....
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:04:02 #127
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66182501
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:00 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ja, weet je..ik vind Dave tof. Waarom? Hij heeft het vroeger zo rot gehad en zichzelf zo verneukt met drugs enzo... Hij is daar op een moment uitgekomen en is een gezin begonnen, heeft een stel kinderen (waarvan 1 nu zelf met een bandje is begonnen in de garage )... En ik hoor alleen maar toffe berichten hoe hij met de fans om gaat. Die zijn echt alles voor hem. Ik las eens een verhaal dat 'Dethfans in de brandende zon stonden te wachten voor een zaal. Dave is toen naar buiten gegaan met een stel roadies en is waterflesjes gaan uitdelen.
Las ook een verhaal pas van een vader wiens zoon een meet&greet met Dave had gewonnen. Eenmaal daar heeft Dave de journalisten een uur laten wachten omdat hij toch maar dat joch nog een gitaarlesje wilde geven. Uiteindelijk ging die knul naar huis met niet alleen een Dean (wat bij de prijs hoorde), maar ook nog een een dikke amp .

Mensen mogen hem dan maar al te graag willen beoordelen op shit die hij 27 jaar geleden uitgehaald heeft in een of ander toen nog obscuur bandje vol met mensen die allemaal dronken en stoned waren en shit uithaalden, maar ik krijg geen ander idee dan dat het tegenwoordig een aardige, intelligente man is met een leuk gevoel voor humor (hij schrijft echt geweldige blogs ) en een overdreven voorliefde voor koffie (hij heeft samen met zijn vrouw een eigen koffiebedrijfje. Hij importeert de bonen direct van de boeren af, oid). Nog afgezien daarvan is het een erg goede muzikant.
Hij zal vast wel opvliegend zijn (aangezien hij met een gitaar gooit, hoewel wij het hele verhaal niet kennen), maar dat zijn de meeste fokkers ook. Muzikanten zijn ook maar mensen....
Tof.

Ja, uiteraard zijn het mensen. Van Metallica hebben we ook genoeg materiaal gezien van het privé leven.
Alleen als het weer op Metallica & Megadeth aankomt wordt er zoveel gekankerd.

Ook het eeuwige gezeik over de "sound & attitude" die bands hebben als ze ouder worden.
Natuurlijk is Metallica niet meer aanwezig met de attitude uit de 80's. People change, toen waren ze begin 20, nu zijn ze mid 40 met een gezin.
0 topics op naam. 14.gif
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:14:54 #128
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_66182836
ESP... whattafaaahk!!?
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:17:58 #129
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66182933
Volgens mij is die ruzie tussen Hetfield en Mustaine ook niet meer zo heftig als men denkt. Ik krijg het idee dat die vooral in stand wordt gehouden door al die hysterische internethelden die de wereld "rijk" is. Ik heb al Megadeth fan ook geen problemen met Metallica. Ik vind het alleen niet zulke spannende muziek. De enige CD van Metallica die ik bezit is Kill 'Em All en die heb ik al jaaaaaaren niet meer gedraaid. Ik vind Kirk Hammett ook niet zo interessant soleren en het valt mij tegen dat Lars na 30 jaar nog steeds een matige drummer is, maar ik heb gewoon geen zin om constant maar artiesten te gaan vergelijken enzo. Ik vind op youtube die <gitarist 1> vs. <gitarist 2> filmpjes ook zo zwaaaaaaaaar kansloos. .
  woensdag 18 februari 2009 @ 00:22:29 #130
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66183062
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 00:17 schreef Witchfynder het volgende:
Volgens mij is die ruzie tussen Hetfield en Mustaine ook niet meer zo heftig als men denkt. Ik krijg het idee dat die vooral in stand wordt gehouden door al die hysterische internethelden die de wereld "rijk" is. Ik heb al Megadeth fan ook geen problemen met Metallica. Ik vind het alleen niet zulke spannende muziek. De enige CD van Metallica die ik bezit is Kill 'Em All en die heb ik al jaaaaaaren niet meer gedraaid. Ik vind Kirk Hammett ook niet zo interessant soleren en het valt mij tegen dat Lars na 30 jaar nog steeds een matige drummer is, maar ik heb gewoon geen zin om constant maar artiesten te gaan vergelijken enzo. Ik vind op youtube die <gitarist 1> vs. <gitarist 2> filmpjes ook zo zwaaaaaaaaar kansloos. .
True.
Ook mensen die Lars met Joey Jordison gaan vergelijken.
Lars heeft zijn drumstijl en Joey heeft zijne. Period.

Maar het zal waarch het internet volk zijn inderdaad.
Als ik me niet vergis zijn er een aantal foto's van Lars en Dave samen van rond 1998?
0 topics op naam. 14.gif
pi_66186142
Ik vind Lars juist wel goed, zijn drumstijl past echt heerlijk binnen Metallica.
Zoals Witch eens zij, hij kan er veel meer uithalen dan er in zit. Aan de ene kant is dat wel waar... maar aan de andere kant typeerd dit juist Metallica/Lars een beetje, en ik vind het geweldig. Hij drumt echt meer op de muziek zeg maar, dan dat hij er gewoon blastbeats of hele afstanden dubbele bass onder gooid. Ook leuk, maar niet Metallica.
  woensdag 18 februari 2009 @ 07:42:39 #133
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66186390
Het gaat mij niet eens om de snelheid waarmee hij drumt. Drummers die alleen maar zo snel mogelijk dubbelbassen of blasten is ook geen reet aan. Het is meer de houterigheid waarmee hij drumt. Lars is gewoon weinig virtuoos. .
  woensdag 18 februari 2009 @ 08:00:17 #134
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_66186519
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 06:42 schreef The_Dean het volgende:
Ik vind Lars juist wel goed, zijn drumstijl past echt heerlijk binnen Metallica.
Zoals Witch eens zij, hij kan er veel meer uithalen dan er in zit. Aan de ene kant is dat wel waar... maar aan de andere kant typeerd dit juist Metallica/Lars een beetje, en ik vind het geweldig. Hij drumt echt meer op de muziek zeg maar, dan dat hij er gewoon blastbeats of hele afstanden dubbele bass onder gooid. Ook leuk, maar niet Metallica.
Ik ben groot fan van Metallica, maar Lars een goeie drummer noemen zal ik nooit doen. Hij is live als showman echt geweldig, maar dat wat hij speelt is weinig creatief en strak. Ik durf te beweren dat ik het meeste na een kort tijdje oefenen ook kan spelen (heb vroeger ook slagwerk gespeeld ) En normaal zou je denken dat een drummer beter wordt door de jaren heen, ik vind hem op Death Magnetic juist slechter dan op ongeveer alle voorgaande albums. Dat vind ik zo ongeveer ook het enige minpuntje aan het album. ...And Justice For All vind ik wat dat betreft nog zijn beste werk.
Don't let my username fool you...
pi_66187517
Ik zeg ook niet dat hij een steengoede of grensverleggende drummer is, maar ik vind hem wel goed. En het past perfect bij Metallica.
pi_66187613
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:08 schreef Broekpaling het volgende:

[..]

Volgens mij is hij nu 1 van de boegbeelden van Dean nadat hij weg gegaan is bij ESP?
pi_66189370
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:16 schreef The_Dean het volgende:

[..]

Voor zolang het duurt
It has to mean something
pi_66189634
Gister geoefend in MON in Groningen, met een 10 meter lang 5 meter hoge fender bij de bar daar
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 10:31:49 #139
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66189705
quote:
Op maandag 16 februari 2009 23:05 schreef KaMo het volgende:
Kon niet iemand een mirror online gooien? (of een slotje op de wiki ofzo?)
Ik had deze al aangeboden: OP gitaristentopic...
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
pi_66189885
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:29 schreef Gitaarmat het volgende:
Gister geoefend in MON in Groningen, met een 10 meter lang 5 meter hoge fender bij de bar daar
MON?
It has to mean something
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:01:10 #141
20720 brother52
Dus..........
pi_66190815
Om maar even een kennis (zelf drummer) van me te quoten tijdens een optreden van een metallica coverband
quote:
Jezus, wat is die drummer slecht, hij zit er constant naast. Wat dat betreft doet hij het eigenlijk wel weer goed
Kitty kitty kitty kitty kitty kitty touch it
Kitty at my foot and I want to touch it
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:08:26 #142
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66191078
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 09:12 schreef The_Dean het volgende:
Ik zeg ook niet dat hij een steengoede of grensverleggende drummer is, maar ik vind hem wel goed. En het past perfect bij Metallica.
Noem jij nu zelf Metallica weinig strak of creatief? . .

Ik vind het gewoon zo tekenend dat toen Lars ziek werd en hij live vervangen werd door Dave Lombardo, Joey Jordison en zijn drumtech, hij met zijn eigen partijen werd weg gespeeld. Au. .
  woensdag 18 februari 2009 @ 11:09:04 #143
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66191105
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:01 schreef brother52 het volgende:
Om maar even een kennis (zelf drummer) van me te quoten tijdens een optreden van een metallica coverband
[..]
.
pi_66191194
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Ik vind het gewoon zo tekenend dat toen Lars ziek werd en hij live vervangen werd door Dave Lombardo, Joey Jordison en zijn drumtech, hij met zijn eigen partijen werd weg gespeeld. Au. .
Lombardo en Jordison zijn ook wel uitzonderlijke talenten natuurlijk
It has to mean something
pi_66192219
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:36 schreef Cynic het volgende:

[..]

MON?
Ja: MON
pi_66192699
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:39 schreef Gitaarmat het volgende:

[..]

Ja: MON
Ah, ok. Ziet er goed verzorgd uit!
It has to mean something
pi_66192934
Ok, ok, Lars is een slechte kutdrummer. Blij nu?
pi_66194065
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 10:31 schreef belsen het volgende:

[..]

Ik had deze al aangeboden: OP gitaristentopic...
Dan moet je de link in die OP ook nog ff aanpassen naar deze link
  woensdag 18 februari 2009 @ 12:39:53 #149
158491 Broekpaling
Plons is water.
pi_66194091
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:08 schreef Witchfynder het volgende:

[..]

Het was wel tof dat Joey en Dave af en toe achterlijke kickdrumpartijen etc ertussen deden maar het klonk niet meer als Metallica.
0 topics op naam. 14.gif
  Moderator woensdag 18 februari 2009 @ 12:45:58 #150
32436 crew  belsen
Young, gifted and black
pi_66194261
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:01 schreef brother52 het volgende:
[..]
Craptellica, toevallig?
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 12:39 schreef SNArky het volgende:

[..]

Dan moet je de link in die OP ook nog ff aanpassen naar deze link
Oeps, foutje met het uploaden. Is nu gedaan.
Geef angst en haat een stem
Ranja: "mijn bukgeit begrijpt mj niet. "
  woensdag 18 februari 2009 @ 14:04:02 #151
9568 Witchfynder
/dev/bassguitar
pi_66197042
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:58 schreef The_Dean het volgende:
Ok, ok, Lars is een slechte kutdrummer. Blij nu?
. .

Dean is wel tof. .
pi_66204700
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 11:52 schreef Cynic het volgende:

[..]

Ah, ok. Ziet er goed verzorgd uit!
Is het ook, en lekker goedkoop
pi_66207936
Hehe de reverb knop van mijn versterker is kapot Als ik de reverb stekkertjes eruit haal doet mijn versterker het namelijk wel goed
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')