abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_90780190
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 04:22 schreef Bouke-p het volgende:
De opleiding tot CLS is nagenoeg hetzelfde als die van een ptls'er, alleen zal een cls'er zn werk meestal onder grotere (vijand)druk doen is zijn werk alleen gericht op accute 1e hulp. Een ptls'er is meer all round en kan bijvoorbeeld ipv op de zau ook in een mogos cie als omloop in een operatiekamer werken.

Een ptls'er mag bijvoorbeeld ook zuurstof geven, een cls'er niet.
Maar ze hebben niet op de ambulance, tijdens opleidingen moeten dienen?

[ Bericht 11% gewijzigd door Clan op 03-01-2011 23:24:21 ]
pi_90780226
Een vraag aan Bouke,

Ik las eerder dat ze het hebben over ABCD protocol. Is het niet zo dat het nu CABCD is? Is dat al doorgevoerd in de nieuwe IK-s?
Puddi
pi_90780235
@ Transmittendus

Ik twijfel, ben je nu een man of vrouw? Je staat namelijk vermeld als vrouw.
pi_90780239
Mmm, laatste keer dat ik keek was ik gewoon man :'). WTF.
Puddi
pi_90780251
Je staat toch echt vermeld als vrouw, wat me, gezien je uitspraken deed twijfelen. Ik zie links een symbool voor vrouw, ik dacht al iets vreemds.

Misschien dat de moderarors het kunnen veranderen?
pi_90780259
Al :). scherp zo om 05.02. Thanks
Puddi
pi_90780270
quote:
1s.gif Op maandag 3 januari 2011 05:02 schreef Transmittendus het volgende:
Al :). scherp zo om 05.02. Thanks
Geen probleem, welkom in de discussie ;)
pi_90782302
@transmitendus

Bij ons(101cis) is het nog gewoon abcd, wij hebben de nieuwe IK's nog niet. PTLS en CLS zijn a een aardige tijd C-ABCD.

@Clan,

Nee een ambu stage is geen onderdeel van de opleiding. Sommige mensen gaan wel voor uitzending stage lopen in een ziekenhuis of op de ambulance maar niet iedereen.

En kleine operaties uitvoeren? Gelukkig niet! doen alleen de medics SF en die zijn ook net wat beter opgeleid. Een opleiding tot ptls'er duurt inc. gewonden verzorger 9 weken(is nu één opleiding geworden, waren 2) In die paar weken leer je al spuiten zetten, bloed prikken, infuus aanleggen, medicatie(erg erg erg beperkt), hechten en zuurstof geven. Zie je het voor je dat je in die paar weken ook nog ff leert iemands blinde darm dr uit halen.

Dat is trouwens ook nietodig bij de gemiddelde infanteristen club(of wat dan ook, ook wij pluggen hebben cls'ers). SF eenheden zijn vele malen beter opgeleid juist omdat zij wel dagen zonder hulp kunnen zitten.
pi_90800826
Hebben jullie wel een EHAF certificaat?

Uploaded with ImageShack.us
pi_90801281
Uh nee, waarom zou je? Dat zijn dingen van tig jaar geleden, toen de russen nog bijna op visite kwamen.
Je hebt gewoon je PTLS/CLS?pleisterplak certificaat, dat is genoeg.
pi_90951427
quote:
1s.gif Op zondag 2 januari 2011 17:37 schreef HetUltiemeKonijntjuh het volgende:

[..]

Inmiddels is dit de reden geworden dat ik de opleiding stop heb gezet en achter een andere aan het gaan ben. Defensie zit er voor mij ook niet meer in (hoewel de interesse blijft).

Misschien dat anderen nog wat aan het topic hebben dus wat dat betreft kan hier gewoon doorgegaan worden. Mooi om die verhalen te horen! :P

Verder alsnog bedankt voor de info aan alle posters. :)
Ik ben wel benieuwd welke opleiding je bent gaan doen. Ik loop stage op de afdeling traumatologie en bij ons werken regelmatig AMV-ers om hun BIG op peil te houden...

Hij is vaker mee geweest op missie en was daar AMV-er op een post op t kamp, of ging met een groep mee buiten de poort. Of in een ambulance...
pi_90963939
vig/amv/artsen moeten idd wel regelmatig in een burgerziekenhuis werken, om hun vaardigheden op peil te houden en te blijven voldoen aan de eisen. Daar komen ze bij de baas(buiten missies) niet aan de verplichte uren toe.
pi_91249097
quote:
1s.gif Op donderdag 6 januari 2011 21:22 schreef cavia80 het volgende:

[..]

Ik ben wel benieuwd welke opleiding je bent gaan doen. Ik loop stage op de afdeling traumatologie en bij ons werken regelmatig AMV-ers om hun BIG op peil te houden...

Hij is vaker mee geweest op missie en was daar AMV-er op een post op t kamp, of ging met een groep mee buiten de poort. Of in een ambulance...
Heb je het hier over een collega die tevens voor Defensie werkt?
pi_91538046

pi_91538133

pi_91538184

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')