abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_75807050
Ik geloof dat ik ongeveer 80 euro heb betaald voor de mijne. Ze hebben in de webshop een oventje op een spiritusbrander voor 58 euro, maar ik verwacht dat ze ook wel fornuisoventjes verkopen. Je zou ze natuurlijk even kunnen bellen.
pi_75807152
oei dat kan ik nu gewoon even niet missen ik hóópte op een euro of 25, 30 max
Ja doei.
  † In Memoriam † zaterdag 19 december 2009 @ 16:56:50 #283
248016 goldfinger1963
BBQ KIng
pi_75807521
quote:
Op maandag 16 februari 2009 20:45 schreef Dirkh het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk niet dat ik de volledige steun van mijn vrouw krijg als ik aankom met een rekening voor zo'n smoker.

Maar ik rook jij ook kip?
ik heb zo'n amerikaanse BBQ met een aparte smoker eraan gekocht dit jaar is niet van een bekende merk maar voor 170 euro ga ik niet klagen en min vrouwtje ook niet
Het gaat er niet om wat mensen over je zeggen,
Maar hoe je ermee omgaat !
Een geschreven woord komt anders over dan een gesproken woord.
pi_75807559
quote:
Op zaterdag 19 december 2009 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
oei dat kan ik nu gewoon even niet missen ik hóópte op een euro of 25, 30 max
Voor een rookkastje voor op het fornuis kom je daar met gemak mee weg. Als voorbeeldje heb je dan al echt wel een leuke voor: http://www.vlemmix.nl/nl/(...)odel_gegalvaniseerd/
pi_75807613
dat ziet er een stuk vriendelijker geprijsd uit

leuk kerstcadeautje voor mezelf ook! die site ga ik even in gedachten houden. Rijd nog even langs de hengelsportwinkel hier in de buurt, maar anders vind ik dit een leuke koop! Dank!
Ja doei.
  zondag 20 december 2009 @ 18:38:18 #286
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_75846579
Vrijdag bij mijn 9 wat paling en zalm staan roken. Paling (uiteraard Ierse) was super goed gelukt. Lekker dikke paling!

Ik heb er ook een kort verhaaltje over geschreven
Schranseman heeft honger en vertelt erover op http://www.brambbq.nl
  zondag 20 december 2009 @ 19:17:06 #287
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_75847950
Ohh lekkerrrr!!
Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
  zondag 20 december 2009 @ 19:23:14 #288
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_75848175
Ik had nog foto's gemaakt van de fricandeau. In tegenstelling tot de verwachting dattie droog zou zijn was die heerlijk mals en de whisky smaak zat er nog goed in in combinatie met de gerookte smaak natuurlijk. Ik denk dattie niet droog is geworden omdat ik met een injectienaald het hele ding heb volgespoten met whisky (WTF!! )

Hey! Het is OK om alleen je eerste twee teennagels te lakken als je van plan bent peeptoes te gaan dragen!
pi_75848247
Hoe lang heb je de paling gegaard en gerookt?

Ik heb ook altijd die dikke Ierse en ik gaar altijd 10 minuten op 90 graden en rook een uur op 50~60 graden.

En waar halen jullie je paling? Ik haal Ierse schoongemaakt + gepekeld in Spakenburg en betaal 19 euro per kilo (Je krijt een stuk minder, 700 gram ofzo ivm schoonmaken enzo)
pi_75859357
quote:
Op zondag 20 december 2009 18:38 schreef Schranseman het volgende:
Vrijdag bij mijn 9 wat paling en zalm staan roken. Paling (uiteraard Ierse) was super goed gelukt. Lekker dikke paling!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ik heb er ook een kort verhaaltje over geschreven
Dat is een heel bekend kastje, en ik heb het idee dat jij ook uit de buurt van Spakenburg komt, want slagerij 'Groen' is een hele bekende naam hier, en IJsselmeervogels (van je site geplukt) ook

En een kleine tip: de palingen even recht trekken voordat je ze in de kast hangt, dan hangen ze mooi recht.
Als het niet met een hamer te repareren is, is het een elektrisch probleem.
pi_75860154
Ik moet een adresje vinden voor goede paling. Als ik de pics zo zie van Schranseman, dan loopt het water toch in je mond.

Puckzzz , die fricandeau ziet er goed uit. Hoe warm en hoe lang heb je die gerookt?
  maandag 21 december 2009 @ 09:08:38 #292
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_75867785
Mijn paling haal ik bij paling.nl oftwel spakenburg paling. Goeie Ierse paling voor 9,25 een pond. Dan zijn ze gepekeld en schoongemaakt. Ik kom idd uit Spakenburg!
  maandag 21 december 2009 @ 09:09:48 #293
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_75867805
Ik heb 'm zo'n 14 uur gemarineerd in water wat ik heb gekookt met diverse kruiden (zie mijn post op vorige pagina). Ik had 'm dus ook volgespoten met whisky en heb ook nog een flinke scheut bij de marinade gekiept.

Daarna heb ik 'm ruim 8 uur gerookt. In het begin op zo'n 35 graden maar ik kreeg de temperatuur niet constant. Hij bleef maar stijgen met als piek een graad of 60.
Ik heb een gedeelte van de marinade in een pannetje gedaan waar ik een flinke hoeveelheid beukensnippers in heb gegooid om te weken. De rest van de marinade heb ik in de lekbak gedaan met ook nog wat bollen knoflook. De lekbak heb ik vervolgens 2 keer bijgevuld met water. De snippers heb ik regelmatig op de kooltjes gegooid.

Op zich is het best veel werk allemaal maar mén wat was die lekker!!

ik denk dat mijn oventje niet erg geschikt is voor koud roken, ik zou niet weten hoe ik de temperatuur constant laag kan houden.
pi_75964780
quote:
Op maandag 21 december 2009 09:09 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat mijn oventje niet erg geschikt is voor koud roken, ik zou niet weten hoe ik de temperatuur constant laag kan houden.
Op dit moment ben ik zalm aan het koud roken, ik heb een paar blokken hout branden in een soort van vuurkorf.
Daar gooi ik zo nu en dan een klein stuk eikenhout op, zodat die lekker vlot vlam vat en zodra deze echt brandt leg ik hem in de oven op een laag houtmot.
Ik zorg er wel voor dat de vlam gedoofd is van het stukje hout. Hierdoor blijft de temperatuur laag, zo'n 20 graden, iets daaronder.
Gewoon om het half uurtje even kijken en héél af en toe een nieuw stukje eikenhout er op, kan ook met een houtskoolbriket.
Het koud roken is wat dat betreft best wel makkelijk. Vanmorgen ben ik om een uur of tien begonnen en vanavond laat zal de zalm wel klaar zijn, daarna gaan de beenhammen er in, ook koud roken. Het houtmot zal in de loop van de nacht wel op zijn maar dan begin ik morgen weer rustig aan opnieuw. Dat is het mooie van koudroken, het kan geen kwaad als het "vuur" uit gaat.
  woensdag 23 december 2009 @ 12:57:59 #295
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_75965880
Laat je de "oude" rook ook af en toe ontsnappen?
pi_75965939
quote:
Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef Schranseman het volgende:
Laat je de "oude" rook ook af en toe ontsnappen?
Ja, zo nu en dan doe ik het deurtje even open. Ook zorg ik voor een goede trek, er zit een luikje bovenop en onderop.
  woensdag 23 december 2009 @ 18:56:37 #297
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_75980281
Ahhh...dus nu heb ik bijvoorbeeld de houtkachel binnen aan. Is dus een kwestie van in de gaten houden en af en toe een blokje in het oventje doen? Zonder vuur uiteraard....
pi_75980769
quote:
Op woensdag 23 december 2009 18:56 schreef Puckzzz het volgende:
Ahhh...dus nu heb ik bijvoorbeeld de houtkachel binnen aan. Is dus een kwestie van in de gaten houden en af en toe een blokje in het oventje doen? Zonder vuur uiteraard....
Zolang het maar net voldoende is om het houtmot smeulende te houden. En dat hoeft niet allemaal te smeulen, het vindt zijn weg wel. Het rookt bij mij nu de hele dag al op nog geen kilo houtmot.
  maandag 15 februari 2010 @ 12:01:00 #299
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78013793
quote:
Op zondag 20 december 2009 19:23 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had nog foto's gemaakt van de fricandeau. In tegenstelling tot de verwachting dattie droog zou zijn was die heerlijk mals en de whisky smaak zat er nog goed in in combinatie met de gerookte smaak natuurlijk. Ik denk dattie niet droog is geworden omdat ik met een injectienaald het hele ding heb volgespoten met whisky (WTF!! )

[ afbeelding ]
Er ligt er weer eentje te roken Ditmaal gemarineerd in pure whiskey
  maandag 15 februari 2010 @ 12:10:50 #300
52575 Schranseman
Heeft altijd honger
pi_78014050
Op welke temp?
  maandag 15 februari 2010 @ 12:24:11 #301
1592 Puckzzz
Bitch please!
pi_78014407
Net tegen de 60 graden. Ik doe het gewoon op gevoel want die temp krijg ik toch niet lekker onder controle.
En ik knutsel wel ff een nieuw topic
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')