ik heb zo'n amerikaanse BBQ met een aparte smoker eraan gekocht dit jaar is niet van een bekende merk maar voor 170 euro ga ik niet klagen en min vrouwtje ook nietquote:Op maandag 16 februari 2009 20:45 schreef Dirkh het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk niet dat ik de volledige steun van mijn vrouw krijg als ik aankom met een rekening voor zo'n smoker.
Maar ik rook jij ook kip?
Voor een rookkastje voor op het fornuis kom je daar met gemak mee weg. Als voorbeeldje heb je dan al echt wel een leuke voor: http://www.vlemmix.nl/nl/(...)odel_gegalvaniseerd/quote:Op zaterdag 19 december 2009 16:43 schreef motorbloempje het volgende:
oei![]()
dat kan ik nu gewoon even niet missen
ik hóópte op een euro of 25, 30 max
Dat is een heel bekend kastje, en ik heb het idee dat jij ook uit de buurt van Spakenburg komt, want slagerij 'Groen' is een hele bekende naam hier, en IJsselmeervogels (van je site geplukt) ookquote:Op zondag 20 december 2009 18:38 schreef Schranseman het volgende:
Vrijdag bij mijn 9 wat paling en zalm staan roken. Paling (uiteraard Ierse) was super goed gelukt. Lekker dikke paling!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb er ook een kort verhaaltje over geschreven
Op dit moment ben ik zalm aan het koud roken, ik heb een paar blokken hout branden in een soort van vuurkorf.quote:Op maandag 21 december 2009 09:09 schreef Puckzzz het volgende:
ik denk dat mijn oventje niet erg geschikt is voor koud roken, ik zou niet weten hoe ik de temperatuur constant laag kan houden.
Ja, zo nu en dan doe ik het deurtje even open. Ook zorg ik voor een goede trek, er zit een luikje bovenop en onderop.quote:Op woensdag 23 december 2009 12:57 schreef Schranseman het volgende:
Laat je de "oude" rook ook af en toe ontsnappen?
Zolang het maar net voldoende is om het houtmot smeulende te houden. En dat hoeft niet allemaal te smeulen, het vindt zijn weg wel. Het rookt bij mij nu de hele dag al op nog geen kilo houtmot.quote:Op woensdag 23 december 2009 18:56 schreef Puckzzz het volgende:
Ahhh...dus nu heb ik bijvoorbeeld de houtkachel binnen aan. Is dus een kwestie van in de gaten houden en af en toe een blokje in het oventje doen? Zonder vuur uiteraard....
Er ligt er weer eentje te rokenquote:Op zondag 20 december 2009 19:23 schreef Puckzzz het volgende:
Ik had nog foto's gemaakt van de fricandeau. In tegenstelling tot de verwachting dattie droog zou zijn was die heerlijk mals en de whisky smaak zat er nog goed in in combinatie met de gerookte smaak natuurlijk. Ik denk dattie niet droog is geworden omdat ik met een injectienaald het hele ding heb volgespoten met whisky (WTF!!)
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |