Als alles goed gaat dit jaar en volgend jaar (elk jaar is weer spannend wat betreft mijn overgangquote:Op maandag 8 juni 2009 13:36 schreef LB06 het volgende:
In Tilburg is er ook een studie Economie & Informatica (voorheen Information Management, daarvoor Informatiekunde): http://www.uvt.nl/faculteiten/feb/onderwijs/informatiemanagement/
[...]
Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...quote:Op donderdag 11 juni 2009 23:36 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Was het nog wat vandaag? Beetje jammer dat het college niet was wat het moest zijn.. voor niks naar de uni gekomen
Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor julliequote:Op maandag 15 juni 2009 10:06 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...
Maar goed, de docent die er was deed nog wel even een verhaaltje over een project waar hij mee bezig was, dus heb nog wel wat gehoord.
Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven en dat er niet opeens iemand is verdwenenquote:Op maandag 15 juni 2009 12:11 schreef MoneyTalks het volgende:
[..]
Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor jullie) alleen die gastcollege docent kwam niet opdagen, en daar valt op zo'n moment weinig aan te doen. Is overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt
Ik vind ook dat het natuurlijk erg slecht staat gezien er toevallig die dag ook zo'n latebeslissersdag was, maar verder kan je het ze niet echt kwalijk nemen dat een extern iemand niet komt opdagen (we weten de reden ook niet, misschien is die man wel verongelukt onderweg).quote:Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven.
Wil je bijna geen beta, dan moet je naar Groningenquote:Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
Die vraag heb ik vaker horen langskomen. Nee, ik weet het antwoord ook nietquote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:01 schreef LuxAeterna het volgende:
Iemand die morgen ook BCI tentamen heeft in Utrecht? Enig idee wat het antwoord is op de voorbeeldvraag uit het 5e college?
Ik zit op de UU, tot nu toe geen wiskunde meegemaakt. Je zal bij het vak "Wetenschappelijke onderzoeksmethoden" in het 2e jaar een stuk statistiek krijgen, maar verder krijg je geen echte wiskunde. Statistiek ontkom je volgens mij bij geen enkele studie aan..quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
UU hier.quote:Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/132_67577.htmlquote:Op dinsdag 28 juli 2009 20:57 schreef Z01 het volgende:
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
www.cs.uu.nl/educationquote:Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef Z01 het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
Webdesign wordt ook nog wel eens technisch genoemd vanwege de XML-onderwerpen.quote:Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef t1mm3h het volgende:
[..]
www.cs.uu.nl/education
Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |