abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_69958766
quote:
Op maandag 8 juni 2009 13:36 schreef LB06 het volgende:
In Tilburg is er ook een studie Economie & Informatica (voorheen Information Management, daarvoor Informatiekunde): http://www.uvt.nl/faculteiten/feb/onderwijs/informatiemanagement/

[...]
Als alles goed gaat dit jaar en volgend jaar (elk jaar is weer spannend wat betreft mijn overgang ) ga ik ook E&I in Tilburg doen. Heb ondertussen drie of vier voorlichtings-/meeloopdagen gedaan, dus ben er vrij zeker over.
It's funny
But not ha-ha funny.
pi_70017788
quote:
Op donderdag 11 juni 2009 23:36 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Was het nog wat vandaag? Beetje jammer dat het college niet was wat het moest zijn.. voor niks naar de uni gekomen
Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...

Maar goed, de docent die er was deed nog wel even een verhaaltje over een project waar hij mee bezig was, dus heb nog wel wat gehoord.
  maandag 15 juni 2009 @ 12:11:30 #183
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70021266
quote:
Op maandag 15 juni 2009 10:06 schreef t1mm3h het volgende:

[..]

Het was wel leuk om met de studenten te praten over de studie. Het college was inderdaad wat minder, komt niet echt professioneel over als je zelfs al op een voorlichtingsdag zo'n college niet goed voorbereid. Lijkt me toch dat je met zo'n presentatie voor studenten die nu hun keuze moeten maken goede indruk wilt maken...

Maar goed, de docent die er was deed nog wel even een verhaaltje over een project waar hij mee bezig was, dus heb nog wel wat gehoord.
Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor jullie ) alleen die gastcollege docent kwam niet opdagen, en daar valt op zo'n moment weinig aan te doen. Is overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_70027484
quote:
Op maandag 15 juni 2009 12:11 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Tsja, normaal zou het een gewoon college zijn geweest (en dus sowieso niet speciaal voor jullie ) alleen die gastcollege docent kwam niet opdagen, en daar valt op zo'n moment weinig aan te doen. Is overigens de eerste keer dat ik dit heb meegemaakt
Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven en dat er niet opeens iemand is verdwenen
  maandag 15 juni 2009 @ 15:43:48 #185
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70027600
quote:
Op maandag 15 juni 2009 15:40 schreef t1mm3h het volgende:

[..]

Ja dat snap ik, ik neem het de docent ook niet kwalijk ofso, maar ik zou, als "bedrijf/instelling" zijnde, alleen al uit marketing principes er voor zorgen dat zeker die dag als aankomende studenten komen, een goed college wordt gegeven.
Ik vind ook dat het natuurlijk erg slecht staat gezien er toevallig die dag ook zo'n latebeslissersdag was, maar verder kan je het ze niet echt kwalijk nemen dat een extern iemand niet komt opdagen (we weten de reden ook niet, misschien is die man wel verongelukt onderweg).
  maandag 15 juni 2009 @ 15:46:21 #186
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_70027676
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 83% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]
pi_70028250

[ Bericht 100% gewijzigd door t1mm3h op 15-06-2009 16:24:18 ]
pi_70029165
quote:
Op maandag 15 juni 2009 16:02 schreef t1mm3h het volgende:

Ja dat is het inderdaad, maar ik laat mn studie keuze er niet van afhangen hoor
pi_70053902
quote:
Op zondag 5 april 2009 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Als je meer technisch/beta wil moet je naar Nijmegen, wil je minder beta dan naar Utrecht.
Wil je bijna geen beta, dan moet je naar Groningen
pi_70286572
Iemand die morgen ook BCI tentamen heeft in Utrecht? Enig idee wat het antwoord is op de voorbeeldvraag uit het 5e college?
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:21:41 #191
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70287201
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:01 schreef LuxAeterna het volgende:
Iemand die morgen ook BCI tentamen heeft in Utrecht? Enig idee wat het antwoord is op de voorbeeldvraag uit het 5e college?
Die vraag heb ik vaker horen langskomen. Nee, ik weet het antwoord ook niet
pi_70287606
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet ). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
  dinsdag 23 juni 2009 @ 13:43:26 #193
173465 MoneyTalks
You listen.
pi_70287855
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
Hoe is het gesteld met het Wiskunde die je krijgt bij deze opleiding? Lijkt me wel een interessante studie, echter ben ik geen ster in wiskunde (kan het wel, maar liever niet ). Heb zojuist al opgepikt dat het verschilt per locatie, ik wil het graag weten voor de VU/UVA/UU..
Ik zit op de UU, tot nu toe geen wiskunde meegemaakt. Je zal bij het vak "Wetenschappelijke onderzoeksmethoden" in het 2e jaar een stuk statistiek krijgen, maar verder krijg je geen echte wiskunde. Statistiek ontkom je volgens mij bij geen enkele studie aan..
pi_70293427
quote:
Op dinsdag 23 juni 2009 13:35 schreef Muzz_ het volgende:
UU hier.

Ik ben juist gestopt met informatica omdat ik de wiskunde niet aankon. Heb NT gehaald op VWO maar met een 5 voor wiskunde, niet echt ruim dus. Ik moet zeggen dat informatiekunde erg goed te doen is, je krijgt soms een klein beetje toegepaste wiskunde maar dat is echt niet van een hoog niveau. Verder krijg je in het 2e jaar bij WO een onderdeel Statistiek zoals MT al zegt.
pi_71404528
Hallo allemaal,

Ik weet dat dit een oude topic is, maar ik heb nog een vraag over deze opleiding.
Ik heb alle commentaar hier doorgelezen en heb nog niet echt een antwoord gevonden.

Ik wil informatiekunde gaan studeren, en moet kiezen tussen Utrecht of Amsterdam, mijn vraag is wat het verschil is tussen deze twee in vakken en manier van werken. En welke van deze twee is minder beta?

Groningen valt af omdat het te ver weg is en Nijmegen omdat die meer beta is.

alvast bedankt.
pi_71405774
vakken? Ik neem aan dat je opleidingssteden bedoelt
Ja doei.
pi_71406363
Ja heb het een beetje vreemd verwoord, maar wat ik wil weten of er grote verschillen zijn in de opleiding aan UU of UvA.
En voornamelijk aan welke van de twee universiteiten de opleiding minder beta is.
pi_71407690
Vraag me af of hier mensen zijn die aan beide universiteiten hebben gestudeerd.
pi_71408036
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
pi_71408602
Het masterprogramma van IK aa de Uva is totaal NIET beta. Het gaat zelf best veel over sociale aspecten rond informatie, informatiemanagement e.d. Over de bachelor weet ik niks.
pi_71409342
of Nijmegen
Ja doei.
pi_71410365
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 20:57 schreef Z01 het volgende:
Het merendeel dat hier heeft gereageerd heeft volgens mij aan UU gestudeerd of studeert er.
Ik heb wel een idee over de opleiding aan de UU, maar helemaal niet veel info over de opleiding aan de UvA.
http://studiegids.uva.nl/web/uva/sgs/nl/p/132_67577.html
pi_71411548
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
pi_71414030
Ik moet op 18 augustus het vak Uitwisselingstalen herkansen
pi_71458478
quote:
Op dinsdag 28 juli 2009 22:41 schreef Z01 het volgende:
Bedankt voor alle reacties, ook voor die info van UvA.
Denk dat ik waarschijnlijk naar UvA zal gaan, nog niet helemaal zeker. Maar aan UU lijkt me de opleiding wat technischer, moet me nog wat verder erin verdiepen.
www.cs.uu.nl/education

Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
pi_71459078
quote:
Op donderdag 30 juli 2009 14:22 schreef t1mm3h het volgende:

[..]

www.cs.uu.nl/education

Hier kan je alle vakken bekijken die je krijgt op de UU, met omschrijving en bijbehorende literatuur.
Volgens mij is de opleiding zowel op de UvA en UU niet erg technisch. Op de UU zijn (volgens mij) de enige technische vakken imperatief programmeren en wat statistiek (wat je overal krijgt).
Webdesign wordt ook nog wel eens technisch genoemd vanwege de XML-onderwerpen.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 16:37:07 #207
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_71597711
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_71599461
ben ik even op tijd gestopt
Ja doei.
  dinsdag 4 augustus 2009 @ 18:21:50 #209
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_71600484
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 87% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]
pi_71953615
Ik denk dat de meeste ontslagen binnen de ICT vooral de lager geschoolde (MBO, HBO) werknemers zullen treffen.

Anyway, weet iemand nog wat interessante masters (binnen- of buitenland) die je na een BSc Informatiekunde zou kunnen volgen? Ik kan wel een master aan de UU kiezen, maar wil graag verder kijken dan m'n neus lang is
Welke masters worden in het bedrijfsleven in Nederland graag gezien? Sommige masters (zoals in Leiden en in Utrecht) duren 2 jaar, kan je niet beter twee 1-jarige masters doen ipv een één 2-jarige master? En iemand misschien ideeën voor een master in het buitenland, of wellicht zelf plannen daarvoor?

[ Bericht 25% gewijzigd door MoneyTalks op 17-08-2009 17:04:30 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')