abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66268544
quote:
Ik studeer zelf Informatiekunde in Utrecht, ben eerstejaars, studeer het pas sinds november omdat ik ben begonnen met economie maar na 2 maanden ben overgestapt. De keuze voor Utrecht is omdat het in de buurt was, en dus lekker makkelijk, eigenlijk niet eens naar andere steden gekeken. Volgens de Keuzegids Hoger Onderwijs is de studie informatiekunde van de Universiteit Utrecht de nummer 1 in Nederland.
INFOIMP gelukt?
pi_66272551
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:36 schreef fysicus het volgende:

[..]

INFOIMP gelukt?
Zoals ik zei studeer ik het pas sinds november, na de eerste periode dus. Imperatief zal ik dus op z'n vroegst in september gaan volgen
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:26:27 #78
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_66274686
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:36 schreef fysicus het volgende:

[..]

INFOIMP gelukt?
Bij ons had echt niemand dat de eerste keer gehaald, dat was toen echt zo'n vieze tegenvaller dat vak. Als je 't eenmaal door hebt is het echt zo leuk . Geeft Jeroen het nog steeds?
Nulla verba sed acta
  vrijdag 20 februari 2009 @ 13:57:20 #79
137377 Gamer_V
Zie signature
pi_66275840
Ik heb IMP net niet gehaald. Had het wel kunnen halen, maar was vergeten dat ik een herkansing moest inleveren. Ja, 24 december ben ik aan het uitslapen.

Informatiemaatschappij was het andere vak uit de eerste periode. Ik zou het vergelijken met maatschappijleer van de middelbare school, in de trant van veel dat soort gelul, maar dan meer betrekking op, jawel, informatie. Ik vond het een erg interessant vak. Of het echt relevant is zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb er wat van opgestoken.
Zie ondertitel ||| Developers, developers, developers, developers. ||| Usernotes van Gamer_V
*O* Winnaar slechtste nieuwsposter FOK!games 2009 *O*
pi_66276049
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 13:57 schreef Gamer_V het volgende:
Ik heb IMP net niet gehaald. Had het wel kunnen halen, maar was vergeten dat ik een herkansing moest inleveren. Ja, 24 december ben ik aan het uitslapen.

Informatiemaatschappij was het andere vak uit de eerste periode. Ik zou het vergelijken met maatschappijleer van de middelbare school, in de trant van veel dat soort gelul, maar dan meer betrekking op, jawel, informatie. Ik vond het een erg interessant vak. Of het echt relevant is zou ik je niet kunnen vertellen, maar ik heb er wat van opgestoken.
Antwoorden van CI staan op internet, ik heb 12 fout dus een voldoende
  vrijdag 20 februari 2009 @ 14:41:00 #81
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_66277665
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 91% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:56 ]
pi_66278420
Je moet gewoon in een semester 5 a 6 vakken volgen van respectievelijk 3 a 6 studiepunten
Het zelfde als in blokken met 2 vakken, maar in dit geval is het blok langer en heb je dus meer vaken

niets montessori aan
Ja doei.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 15:02:03 #83
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_66278746
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:41 schreef IrishBastard het volgende:

[..]

We hebben gewoon semesters, en in die semesters een aantal vakken
Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?
Nulla verba sed acta
pi_66278834
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:02 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Wat is daar dan anders aan dan in Utrecht, behalve dat het in Utrecht een "blok" heet en in Nijmegen een semester? Ik begrijp het punt niet zo goed?
2 vakken per blok, dus enkele weken lang slechts 2 vakken tegelijk tegenover een half jaar lang 5 vakken tegelijk
Ja doei.
pi_66279861
5 vakken tegelijk klinkt een beetje HBO
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_66279905
nee, zoek daar maar een KLB topic voor op
Ja doei.
pi_66545371
Ik heb zelf nog wat research gedaan, en het lijkt er op dat internationaal studeren in vrijwel elk land wel mogelijk is (uiteindelijk zal ik voor de VS gaan), en dat het niet uitmaakt of ik in Groningen of Amsterdam zit. Kan iemand dit bevestigen ?

Daarnaast heb ik gelezen dat Informatiekunde in Groningen vooral alfa is, en ik ben toch meer van het beta, dus Groningen valt eigenlijk al af. Ik heb begrepen dat Nijmegen redelijk beta is, maar hoe zijn Amsterdam en Utrecht dan bijvoorbeeld ? Zijn die minder beta dan Nijmegen, of bijvoorbeeld op andere gebieden ? En zijn dat dan de voornaamste verschillen, of is er meer ? Ik heb eigenlijk nergens een vergelijking kunnen vinden tussen de studies op de verschillende locaties.
pi_66596402
Leuk een IK topic! Ik leverde alweer exact een jaar geleden mijn master thesis in. Met veel plezier kijk ik terug op zowel de bachelor als de master BIS aan de UvA!
  maandag 2 maart 2009 @ 12:39:22 #89
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_66613032
quote:
Op zondag 1 maart 2009 21:40 schreef KeeN2507 het volgende:
Leuk een IK topic! Ik leverde alweer exact een jaar geleden mijn master thesis in. Met veel plezier kijk ik terug op zowel de bachelor als de master BIS aan de UvA!
Hey!

We hadden het vrijdag nog over je
Nulla verba sed acta
pi_66613184
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:37 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Waar is 'ons'? Is op de UU geen pretvak hoor, hard werken tijdens practicum, maar wel haalbaar.
Ja hè. Ik ben derdejaars student aan de UU en heb dit vak vorige periode gevolgd. Ik zat in een groepje van vier mensen (minder dan gebruikelijk) en we het tweede en derde rapport de dag vantevoren gemaakt.

Niet geleerd voor het tentamen. Uiteindelijk afgesloten met een 8 gemiddeld.

Begrijp me goed ik probeer niet te patsen hoor maar komop, dat vak is echt zó, zó, simpel
pi_66618534
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:43 schreef Thomass het volgende:

[..]

Ja hè. Ik ben derdejaars student aan de UU en heb dit vak vorige periode gevolgd. Ik zat in een groepje van vier mensen (minder dan gebruikelijk) en we het tweede en derde rapport de dag vantevoren gemaakt.

Niet geleerd voor het tentamen. Uiteindelijk afgesloten met een 8 gemiddeld.

Begrijp me goed ik probeer niet te patsen hoor maar komop, dat vak is echt zó, zó, simpel
Ik denk meer dat dat te maken heeft met het feit dat je derdejaars bent en dus al wat ervaring hebt met soortgelijke projecten
pi_66628245
quote:
Op maandag 2 maart 2009 12:39 schreef Leonoor het volgende:

[..]

Hey!

We hadden het vrijdag nog over je
Hi!

Wel jammer dat ik er niet kon bij zijn idd! Zijn er nog leuke informatiekundige roddels besproken?
  maandag 2 maart 2009 @ 19:55:39 #93
57695 Leonoor
Unter 32-16-8...
pi_66628350
quote:
Op maandag 2 maart 2009 19:52 schreef KeeN2507 het volgende:

[..]

Hi!

Wel jammer dat ik er niet kon bij zijn idd! Zijn er nog leuke informatiekundige roddels besproken?
Hmmm nee, er was geen schokkend nieuws behalve de rekening... Het blijft natuurlijk altijd leuk om met zn allen op A&A te zeiken . Ik maakte wel indruk op de oude vrouwen aan de tafel naast ons als enige vrouw met 6 mannen, dat dan weer wel .
Nulla verba sed acta
pi_66638060
quote:
Op maandag 2 maart 2009 15:17 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Ik denk meer dat dat te maken heeft met het feit dat je derdejaars bent en dus al wat ervaring hebt met soortgelijke projecten
Dat is het leuke, het eerste project met meer dan twee mensen was dat. De rest van de dingen waren individueel of met een partner (die eigenlijk altijd hetzelfde was)

Dus daar lag het niet aan
pi_66803454
Mijn advies aan degene die er over denken om IK te gaan doen ... niet doen de kredietcrisis zal zich nog jaren laten voelen en als junior zal je haast nergens aan de bak komen. Voor degene die nog bezig zijn ... switch naar een studie met meer directe economische waarde.
pi_66804168
Ik ben bijna klaar en nu =(
pi_66806920
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 17:59 schreef -ChampagneSupernova- het volgende:
Mijn advies aan degene die er over denken om IK te gaan doen ... niet doen de kredietcrisis zal zich nog jaren laten voelen en als junior zal je haast nergens aan de bak komen. Voor degene die nog bezig zijn ... switch naar een studie met meer directe economische waarde.
Met een opleiding IK liggen de banen momenteel nog steeds voor het oprapen hoor, in ieder geval in de randstad.. Denk juist een van de betere sectoren op het moment.
pi_66809982
ha, RockYourBody heeft het topic ook gevonden
Ja doei.
pi_66815451
quote:
Op zaterdag 7 maart 2009 19:56 schreef Devz het volgende:

[..]
Met een opleiding IK liggen de banen momenteel nog steeds voor het oprapen hoor, in ieder geval in de randstad.. Denk juist een van de betere sectoren op het moment.
Waar basseer je je in vredensnaam op ... ?
pi_66828294
quote:
Op zondag 8 maart 2009 00:45 schreef -ChampagneSupernova- het volgende:

[..]

Waar basseer je je in vredensnaam op ... ?
Eigen ervaring. Maar het is wel aan te raden om niet zoveel spelfouten in je sollicitatiebrief te maken, anders ben je bij voorbaat al kansloos.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')