abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 30 november 2010 @ 17:46:45 #251
141665 IrishBastard
Is that right, Rambo?
pi_89350375
- Prive gegevens op verzoek van de poster weggehaald. -

[ Bericht 94% gewijzigd door Sander op 12-05-2011 12:09:57 ]
  dinsdag 30 november 2010 @ 19:58:08 #252
8369 speknek
Another day another slay
pi_89355829
quote:
8s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:54 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Het gaat financieel niet zo goed met de Bčtafaculteit in het algemeen, en Informatiekunde als kleinste studie is dan makkelijk op te heffen, en zo blijft er meer geld over voor de andere studies. De Utrechtse bčtastudies Wiskunde, Natuur- en sterrenkunde, Scheikunde en Biologie staan vrij hoog aangeschreven, dus ik denk dat de Bčtafaculteit liever daar z'n geld in stopt dan een niche als Informatiekunde.

Maar goed, de grootste Informatiekunde opleiding van Nederland verdwijnt dus, ben benieuwd of de instroom bij andere Informatiekunde opleidingen zal stijgen. We worden als informatiekundigen zo wel schaarser :D
Heeft niets met geld te maken, met 320 studenten op een hoogleraar is Informatiekunde vermoedelijk met afstand de best renderende van de beta-opleidingen. Het is volgens mij ook niet de kleinste, scheikunde heeft bijvoorbeeld minder eerstejaars.
De enige reden waarom het wegmoet is geestelijke masturbatie van fossiele snobs herijking van wat de betafaculteit voor moet stellen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_89367791
Op de VU is Informatiekunde er een paar jaar geleden uit gegaan. Tegenwoordig het het Informatie Multimedia en Management. In de praktijk is dat hetzelfde.
pi_89373989
quote:
Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef fonsoy het volgende:
Op de VU is Informatiekunde er een paar jaar geleden uit gegaan. Tegenwoordig het het Informatie Multimedia en Management. In de praktijk is dat hetzelfde.
Wat is het verschil tussen die studie en informatie wetenschappen op de VU?
pi_89374391
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 23:38 schreef fonsoy het volgende:
Is die studie Informatie Multimedia en Management altijd laat met het op TisVU zetten van vakken? Moet me inschrijven voor een vak dat in de 4e periode begint (31 januari) maar dat vak staat niet op TisVU en niet op BB.
Karakter en zelfvertrouwen verkopen ze niet in kledingwinkels vrees ik.
pi_89386746
quote:
Op woensdag 1 december 2010 09:12 schreef Devz het volgende:

[..]

Wat is het verschil tussen die studie en informatie wetenschappen op de VU?
Zo goed als geen. Er wordt geprobeerd wat meer accent op die disciplines gelegd te krijgen, maar dat mislukt jammerlijk.
Edit: ik had het over het verschil tussen informatiekunde en IMM. Die studie die jij benoemt ken ik niet. Hij zal wel een stuk minder exact zijn.
pi_89386881
quote:
Op woensdag 1 december 2010 09:31 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Is die studie Informatie Multimedia en Management altijd laat met het op TisVU zetten van vakken? Moet me inschrijven voor een vak dat in de 4e periode begint (31 januari) maar dat vak staat niet op TisVU en niet op BB.
Volgens mijn ervaring wisselt dat nogal. Gedurende het vak verschijnt 'ie op tisVU en hij is meestal pakweg een week van tevoren op BB.
Welk vak/leraar is het?
pi_89392974
quote:
1s.gif Op woensdag 1 december 2010 15:07 schreef fonsoy het volgende:

[..]

Volgens mijn ervaring wisselt dat nogal. Gedurende het vak verschijnt 'ie op tisVU en hij is meestal pakweg een week van tevoren op BB.
Welk vak/leraar is het?
Software Modeling
pi_89396425
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 november 2010 19:58 schreef speknek het volgende:

[..]

Heeft niets met geld te maken, met 320 studenten op een hoogleraar is Informatiekunde vermoedelijk met afstand de best renderende van de beta-opleidingen. Het is volgens mij ook niet de kleinste, scheikunde heeft bijvoorbeeld minder eerstejaars.
De enige reden waarom het wegmoet is geestelijke masturbatie van fossiele snobs herijking van wat de betafaculteit voor moet stellen.
Ditch dan business informatics ;)
pi_89397507
quote:
8s.gif Op woensdag 1 december 2010 17:22 schreef MoneyTalks het volgende:

[..]

Software Modeling
Helaas, die heb ik nooit gevolgd. Ga maar van een week, hooguit twee weken van tevoren er van uit dat het er op staat.
pi_89427808
  zaterdag 4 december 2010 @ 12:36:35 #262
8369 speknek
Another day another slay
pi_89513069
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 7 december 2010 @ 23:01:06 #263
273430 HalvinCarris
Weet iemand waar HalvinCarris?
pi_89656882
Is er hier iemand die informatiekunde studeert in Groningen? Zou graag wat informatie inwinnen :). Alvast bedankt!
Op maandag 18 januari 2010 14:11 schreef Mint_Clansell het volgende:
Username: HalvinCarris
Hoe simpel kun je zijn om gewoon de eerste letter van de voor- en achternaam om te draaien? :')
pi_89838567
Interessant :)
Dit jaar eindexamen en ik overweeg Informatiekunde als 2e keuze na Geneeskunde. Ik weet het, lijkt er niet op, maar toch lijkt het me een interessante opleiding.
Ik neig het meest naar Informatiekunde in Utrecht momenteel, ik kan bčta vakken goed aan maar ik vind ze minder interessant, vooral wiskunde (abstract gelul :r ). Ook van programmeren ben ik niet ondersteboven eigenlijk.
Nijmegen valt af omdat het vooral technisch is dan, Groningen is wel erg ver weg want ik woon nu in Noord-Brabant.
Op 1 maart een meeloopdag in Utrecht, ben benieuwd :)

quote:
8s.gif Op dinsdag 30 november 2010 16:46 schreef MoneyTalks het volgende:
Het ziet er naar uit dat de bachelor Informatiekunde aan de UU in de komende jaren gaat verdwijnen. Het plan is om vanaf studiejaar 2012 geen nieuwe instroom meer toe te laten.

bron: http://stickii.nl/blog/view.htm?id=156

Apart dat de grootste IK opleiding gaat verdwijnen.
Is het nog wel aan te raden om dan mee te doen in de laatste lichting? Lijkt me moeilijk als universiteit om goede voorzieningen te houden in de laatste jaren, als er nog maar een paar studenten over zijn.
  zondag 12 december 2010 @ 17:21:02 #265
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89838970
Meldt: Studeer geen inf maar doe wel inf vakken.
Lekker proggen in een praczaal vol met wolvenshirts.
pi_89838998
ik ken geen informatiekundigen met wolvenshirts.. weet niet waar jij zit?
Ja doei.
  zondag 12 december 2010 @ 17:25:39 #267
206937 Rubber_Johnny
Groter is altijd beter!!
pi_89839148
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 17:21 schreef motorbloempje het volgende:
ik ken geen informatiekundigen met wolvenshirts.. weet niet waar jij zit?
Twente.

Zitten ook wel meer mainstream types hoor.. en mensen met metalshirts :P
pi_89839469
Zijn de IK studenten een beetje gezellig?
pi_89839718
Dat is niet universeel bepaald ofzo... ik had best leuke studiegenoten, maar dat zegt niet dat

a) anderen ze ook leuk vinden
b) ze overal leuk zijn (omdat ze IK doen)

:+
Ja doei.
pi_89839761
quote:
10s.gif Op zondag 12 december 2010 17:10 schreef StijnDa het volgende:
Interessant :)
Dit jaar eindexamen en ik overweeg Informatiekunde als 2e keuze na Geneeskunde. Ik weet het, lijkt er niet op, maar toch lijkt het me een interessante opleiding.
Ik neig het meest naar Informatiekunde in Utrecht momenteel, ik kan bčta vakken goed aan maar ik vind ze minder interessant, vooral wiskunde (abstract gelul :r ). Ook van programmeren ben ik niet ondersteboven eigenlijk.
Nijmegen valt af omdat het vooral technisch is dan, Groningen is wel erg ver weg want ik woon nu in Noord-Brabant.
Op 1 maart een meeloopdag in Utrecht, ben benieuwd :)

[..]

Apart dat de grootste IK opleiding gaat verdwijnen.
Is het nog wel aan te raden om dan mee te doen in de laatste lichting? Lijkt me moeilijk als universiteit om goede voorzieningen te houden in de laatste jaren, als er nog maar een paar studenten over zijn.
We weten natuurlijk niet wat de uitwerking zal zijn van de opheffing van de studie. Wat je kan verwachten is dat docenten op zoek gaan naar ander werk, en dat medewerkers die overblijven, die een bepaald vak nooit gegeven hebben, dit moeten opvangen. De kwaliteit zou in die zin dus naar beneden kunnen gaan. Maar als de vervangers kwalitatief gewoon goed zijn, hoeven er niet per se problemen op te treden.
En uiteindelijk krijg je wel gewoon een BSc Informatiekunde.

quote:
5s.gif Op zondag 12 december 2010 17:32 schreef StijnDa het volgende:
Zijn de IK studenten een beetje gezellig?
Hangt volledig af van de mensen, en wat jij verstaat onder gezelligheid. Wat ik in Utrecht merk is dat mensen hier alleen naar de colleges komen, en na afloop van het college gaat men weer huiswaarts. Maar zou zomaar kunnen dat jij een groepje treft die na afloop nog gezellig gaat pilsen in de stad (dat zou ik zelf onder gezellig verstaan, buiten coursework met elkaar omgaan). En verder is er een studievereniging, maar in de praktijk is dit een kleine kliek, als je daar vanaf het begin niet actief mee bent, is de kans ook klein dat je daar later actief in zal worden, althans dat is mijn impressie.
pi_89839785
quote:
Op zondag 12 december 2010 17:39 schreef motorbloempje het volgende:
Dat is niet universeel bepaald ofzo... ik had best leuke studiegenoten, maar dat zegt niet dat

a) anderen ze ook leuk vinden
b) ze overal leuk zijn (omdat ze IK doen)

:+
Ja oké maar als iedereen hier leuke studiegenoten heeft zit het wel goed denk ik :)
  zondag 12 december 2010 @ 18:47:44 #272
8369 speknek
Another day another slay
pi_89842034
Als je Nijmegen te technisch vindt, zou ik het niet aanraden. Er is best kans dat je halverwege min of meer gedwongen wordt over te stappen op Informatica.
pi_89843789
quote:
1s.gif Op zondag 12 december 2010 18:47 schreef speknek het volgende:
Als je Nijmegen te technisch vindt, zou ik het niet aanraden. Er is best kans dat je halverwege min of meer gedwongen wordt over te stappen op Informatica.
Ja daar zit ik niet op te wachten, ik kies niet voor niets informatiekunde. :{w
pi_89931209
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 december 2010 23:01 schreef HalvinCarris het volgende:
Is er hier iemand die informatiekunde studeert in Groningen? Zou graag wat informatie inwinnen :). Alvast bedankt!
Ik heb er 5 jaar gezeten, en met plezier. IK in Groningen heeft de focus op taal, taalkunde en het parsen (grammaticaal ontleden met een computer), en de studie bevat daarnaast nog een stuk information retrieval (zoekmachines) en beeldverwerking (GIS bijv.). Je zit met een kleine club (mijn introjaar was 20 man, maar een jaar later waren het er 6) in de Letterenfaculteit (je krijgt dus ook een BA/MA, geen Bsc/Msc). Verkijk je niet op de Letteren, er zitten genoeg uren in programmeren en logica (en logisch programmeren, Prolog) en werken met databases e.d. Het is wat minder technisch dan Utrecht en Nijmegen (gebaserd op infoavond en meeloopdag), wat meer dan Amsterdam (ging studiegenoot heen) en Tilburg, al zijn die laatste 2 er niet meer onder de IK benaming. Voorzieningen zijn prima, eigen lokaal met aparte accounts (dus nooit ergens last van) en de studie staat hoog binnen de Letteren. De studie is klein, maar blijft bestaan, dat is al jaren zo ;)
pi_90305334
Denk ik eindelijk een gepaste studie gevonden te hebben, kom ik erachter dat hij op sommige locaties opgeheven gaat worden =(

Het lijkt me een erg interessante studie, erg divers. Ik heb ook al naar Informatica zitten kijken, maar dit spreekt me toch wel heel erg aan. Iemand die wat meer informatie zou kunnen geven over toekomstperspectieven (masters, baan) en hoe de opleiding nu zo'n beetje in elkaar zit? Heb heel het topic doorgelezen, maar vraag me af of er nog meer informatie te verwerven valt =)

Lijkt het jullie een goed idee om aan een studie te beginnen die mogelijk opgeheven gaat worden? Waarom wel/niet?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')