windowsmacquote:Op maandag 16 februari 2009 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
Wat denken jullie trouwens, blijft het PC vs. Mac of wordt het straks meer? Je zou nu natuurlijk al WindowsPC vs LinuxPC vs Mac kunnen zeggen, en andere combinaties zijn eigenlijk ook mogelijk.
owja want zelf op een mac draaide windows het bestequote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Is toch al gedaan? De nachtmerrie van elke Applefan, natuurlijk. (en daarom tof.)
Ik denk niet dat OS/2 nog terug komt, maar aan een opvolger van bijvoorbeeld BeOS wordt actief ontwikkeldquote:Op maandag 16 februari 2009 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
Wat denken jullie trouwens, blijft het PC vs. Mac of wordt het straks meer? Je zou nu natuurlijk al WindowsPC vs LinuxPC vs Mac kunnen zeggen, en andere combinaties zijn eigenlijk ook mogelijk.
Gaat nergens meer over nuquote:Op maandag 16 februari 2009 16:55 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Is toch al gedaan? De nachtmerrie van elke Applefan, natuurlijk. (en daarom tof.)
thin clients en online OS's gaan het worden.quote:Op maandag 16 februari 2009 16:54 schreef ThE_ED het volgende:
Win vs Mac gezeik dan.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:02 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb geen rel gezien het vorige topic eigenlijk?
Viel eigenlijk ook wel mee. Het is gewoon duidelijk dat Apple een andere benadering heeft en als je dagelijks werk niet binnen die benadering past moet je geen mac kopen.quote:
Ik vind het gelul over dieren en planten in F&F ook niet erg interessant, maar hey, dat lees ik dan ook niet.quote:
Ja en?quote:Op maandag 16 februari 2009 17:06 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik vind het gelul over dieren en planten in F&F ook niet erg interessant, maar hey, dat lees ik dan ook niet.
Ja, dat lijkt er idd wel op. (Cloud computing)quote:Op maandag 16 februari 2009 17:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
thin clients en online OS's gaan het worden.
Owwwwwquote:Op maandag 16 februari 2009 17:08 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat je dingen die je niet interesseren niet hoeft te lezen, slimbo.
Grappig om te zien dat oude dingen die men een drama vond toch weer uit het stof haalt.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:09 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt er idd wel op. (Cloud computing)
10 Jaar terug was men daar al druk mee, en volgens mij een periode daar voor ook al, maar nu lijkt het dan toch echt zo ver te komen.
Mac vs Windows servercluster dan?![]()
Ja heh.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:09 schreef Netsplitter het volgende:
Grappig om te zien dat oude dingen die men een drama vond toch weer uit het stof haalt.
Mwah, er is nooit echt veel voor nodig geweest om een terminal based setting te creeren/behouden.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Ja heh.
Nu wel meer computing power en bandbreedte dan toen, natuurlijk.
Wat deste meer een reden is om niet aan cloud computing te doen. Het originele terminal/mainframe-model bestond alleen maar vanwege het gebrek aan capabele en betaalbare clients.quote:Op maandag 16 februari 2009 17:11 schreef ThE_ED het volgende:
[..]
Nu wel meer computing power en bandbreedte dan toen, natuurlijk.
Het argument nu om alles decentraal te doen lijkt echter veel meer op media gebruik gericht. Wat nu begon met online gamen heeft nu al films en uitzendingen streamen. Of de tools om dat soort dingen te maken dan ook ergens centraal moeten staan is inderdaad de vraag, maar men lijkt het in ieder geval weer te proberen. Zo neem je in ieder geval wel een omgeving overal mee naartoe. (Maar inderdaad, portables doen daar dan weer aan af omdat je dan altijd je omgeving bij je hebt.)quote:Op maandag 16 februari 2009 17:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Wat deste meer een reden is om niet aan cloud computing te doen. Het originele terminal/mainframe-model bestond alleen maar vanwege het gebrek aan capabele en betaalbare clients.
Wat wil je testen dan? En wat doe je met mensen die beide hebben?quote:Op maandag 16 februari 2009 19:16 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Even een testje, wie heeft Mac en wie Windows?
PC met Windows thuis een oude bak met SuSE linux en een EeePC met een Ubuntu Linux variant.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:16 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Ik werk nu een jaar of 5 met Mac laptops. Vorig jaar heb ik m'n Windows bureaucomputer vervangen voor een iMac. Op m'n werk heb ik een Mac mini.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:16 schreef Appelmoesjeee het volgende:
nee man ik leef juist voor dit soort topicsquote:Op maandag 16 februari 2009 16:52 schreef Remzz het volgende:
Ik wist vanochtend dat we voor de avond op deel 2 zouden zitten...
Dit soort topic's zouden echt verboden moeten worden
Ik heb 2 desktops met Windows erop staan thuis,quote:Op maandag 16 februari 2009 19:16 schreef Appelmoesjeee het volgende:
jij ben grappigquote:Op maandag 16 februari 2009 20:36 schreef elfzesendertig het volgende:
3,
2,
1...
Dit topic verspreidt nu de eikeltjestyfus.
Ga eens dood.quote:Op maandag 16 februari 2009 @ 20:36 schreef elfzesendertig het volgende:
3,
2,
1...
Dit topic verspreidt nu de eikeltjestyfus.
Ubuntu.quote:Op maandag 16 februari 2009 19:16 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Door de verschuiving van applicaties naar het web, wordt vooral Windows steeds minder relevant. Mensen gebruiken nu vaak Windows omdat de applicaties waar ze mee werken niet op een ander OS draaien. Wanneer echter een groot deel van je applicaties in je browser werken, valt de noodzaak van het kopen van Windows weg en kun je net zo goed overstappen op bijvoorbeeld Linux.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:07 schreef Pritt het volgende:
Een OS begint toch steeds meer een ondergeschikte rol te spelen.
Er zit een contradictie in je betoog.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:13 schreef Tijn het volgende:
[..]
Door de verschuiving van applicaties naar het web, wordt vooral Windows steeds minder relevant. Mensen gebruiken nu vaak Windows omdat de applicaties waar ze mee werken niet op een ander OS draaien. Wanneer echter een groot deel van je applicaties in je browser werken, valt de noodzaak van het kopen van Windows weg en kun je net zo goed overstappen op bijvoorbeeld Linux.
Kortom, juist de opkomst van webapplicaties versnelt de verschuiving in marktaandeel van verschillende OS'en en dus is zo'n discussie relevanter dan ooit.
Dan zou OSX dus net zo goed minder relevant worden, dunkt me.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:13 schreef Tijn het volgende:
Door de verschuiving van applicaties naar het web, wordt vooral Windows steeds minder relevant. Mensen gebruiken nu vaak Windows omdat de applicaties waar ze mee werken niet op een ander OS draaien. Wanneer echter een groot deel van je applicaties in je browser werken, valt de noodzaak van het kopen van Windows weg en kun je net zo goed overstappen op bijvoorbeeld Linux.
Kortom, juist de opkomst van webapplicaties versnelt de verschuiving in marktaandeel van verschillende OS'en en dus is zo'n discussie relevanter dan ooit.
Dat is denk ik ook één van de belangrijkste redenen dat OS X nog gebundeld is met een Mac. Als het net als Windows los te koop was en te installeren op elke computer, zou het inderdaad geen lang leven beschonken zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:21 schreef JohnnyKnoxville het volgende:
[..]
Dan zou OSX dus net zo goed minder relevant worden, dunkt me.
Vertel.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 09:17 schreef Pritt het volgende:
[..]
Er zit een contradictie in je betoog.
Zou dat juist geen verkoopboost kunnen geven?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:43 schreef Tijn het volgende:
[..]
Dat is denk ik ook één van de belangrijkste redenen dat OS X nog gebundeld is met een Mac. Als het net als Windows los te koop was en te installeren op elke computer, zou het inderdaad geen lang leven beschonken zijn.
Ik denk niet dat die paar mensen die OS X daaadwerkelijk in de winkel gaan kopen opweegt tegen de omzet die ze mislopen doordat die mensen geen Mac kopenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 10:44 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Zou dat juist geen verkoopboost kunnen geven?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |