quote:Op maandag 16 februari 2009 13:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Zoals je eigen link zegt, zijn er dus wel virussen voor de Mac. Het is wel zo dat de Mac minder interessant is voor virussen en hun maker omdat het een minder grote en vaker meer ervaren doelgroep is.
quote:Nadat de gebruiker het .tgz-bestand op zijn harddisks heeft opgeslagen moet deze het handmatig uitpakken door er op te dubbelklikken waarna het 'virus' pas geactiveerd wordt zodra de gebruiker dubbelklikt op het enige zichbare bestand wat het archief bevat. Indien de gebruiker niet is ingelogd als admin, moet deze tevens zijn wachtwoord invoeren om het virus te installeren. Een uitgebreide analyse van het virus is te lezen op het forum van Ambrosia Software. Andrew Welch, die het virus uitgebreid heeft bestudeerd, is van mening dat het zeer onwaarschijnlijk is dat iemand 'ongemerkt' met het 'virus' wordt besmet.
Ik zie nergens waar het specifiek om een notebook gaat, en dat is heel anders dan een desktop al is het maar om de resolutie en het bijbehorende comfort van een groter scherm.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij een notebook komt er ook maar 1 kabel uit.
Verschrikkelijk non argument dus.
Mja als je bedoel design-wise dan vind ik de Mac wel mooier, maar voor gebruiksgemak heeft dit geen enkele invloed.... maar er zijn voor PC genoeg cases tekoop die evenmooi zoniet mooier zijn dan de mac.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Bij een notebook komt er ook maar 1 kabel uit.
Verschrikkelijk non argument dus.
Klopt, is ook zo onder Windows, maar iedereen slaat advies in de wind en werkt al local admin.quote:
Ik ben het eens met je, maar ik denk dat hij deze mac bedoelde; hij zei dat de kast in het scherm zat, wat bij jouwe niet het geval is, bij deze welquote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef HeatWave het volgende:
Er zitten idd geen kabels op een MAC.
[ afbeelding ]
Hou toch eens op met dat soort achterlijke nutteloze zaken erbij te halen. Nogmaals. niets mis met OSX, maar dit soort "argumenten" vind ik altijd zo zielig.
Das een iMac, er zijn meer smakenquote:Op maandag 16 februari 2009 13:37 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik ben het eens met je, maar ik denk dat hij deze mac bedoelde;
[ afbeelding ]
Nee, ik zei dan ook dat de TS beter een PC kan kopenquote:Op maandag 16 februari 2009 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das een iMac, er zijn meer smaken. En werkt die met wireless-240V ofzo?
.
En dan nog, is dat een argument om dan maar wel een MAC te nemen?.
Voor sommige mensen wel en die gaan er dan Windows op draaien....quote:Op maandag 16 februari 2009 13:38 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Das een iMac, er zijn meer smaken. En werkt die met wireless-240V ofzo?
.
En dan nog, is dat een argument om dan maar wel een MAC te nemen?.
Op dezelfde manier waarop een handleiding Format C: suggereert dat het nodig is om je systeem te verbeteren oid. Als je daar in trapt ben je wel heel stom.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
En, is het een virus of niet dan>?
klopt maar onder een Windows account met restricties kan je veel minder dan bij een absoluut veilige Mac-variant. Dan moet je al een wachtwoord invoeren als je een door het systeem gebruikte .png wilt wijzigen. Maar toch kan je als je dat wilt bijvoorbeeld Firefox 'installeren'.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Klopt, is ook zo onder Windows, maar iedereen slaat advies in de wind en werkt al local admin.
Mac Pro aanhalen bij een budget van ¤1000,-quote:Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef HeatWave het volgende:
Er zitten idd geen kabels op een MAC.
[ afbeelding ]
Hou toch eens op met dat soort achterlijke nutteloze zaken erbij te halen. Nogmaals. niets mis met OSX, maar dit soort "argumenten" vind ik altijd zo zielig.
Ik zeg ook niet dat Mac even vatbaar is voor virussen als PC, maar om te stellen als een feit dat er voor de Mac geen virussen zijn, is gewoon niet waar.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef n8n het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop een handleiding Format C: suggereert dat het nodig is om je systeem te verbeteren oid. Als je daar in trapt ben je wel heel stom.
[..]
klopt maar onder een Windows account met restricties kan je veel minder dan bij een absoluut veilige Mac-variant. Dan moet je al een wachtwoord invoeren als je een door het systeem gebruikte .png wilt wijzigen. Maar toch kan je als je dat wilt bijvoorbeeld Firefox 'installeren'.
Zolang er domme mensen bestaan is niks veilig.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef n8n het volgende:
[..]
Op dezelfde manier waarop een handleiding Format C: suggereert dat het nodig is om je systeem te verbeteren oid. Als je daar in trapt ben je wel heel stom.
[..]
klopt maar onder een Windows account met restricties kan je veel minder dan bij een absoluut veilige Mac-variant. Dan moet je al een wachtwoord invoeren als je een door het systeem gebruikte .png wilt wijzigen. Maar toch kan je als je dat wilt bijvoorbeeld Firefox 'installeren'.
[..]
Mac Pro aanhalen bij een budget van ¤1000,-![]()
bij het bericht staat dat het euvel (wat je dus zelf installeerde!) dezelfde dag nog verholpen was, dus nee er bestaan op het moment van schrijven geen virussen voor de versies van OS X sinds 16 februari 2006.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:41 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat Mac even vatbaar is voor virussen als PC, maar om te stellen als een feit dat er voor de Mac geen virussen zijn, is gewoon niet waar.
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:45 schreef Dawnbreaker het volgende:
Ik blijf erbij, als de TS wilt gamen, en een budget heeft van "maar" 1000 euro moet ie weg blijven bij mac imo
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:45 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Aan de andere kant, het kan wel een potentieel TS bash topic opleveren als die toch een Mac koopt en een week later in KLB een topic opent dat het traag werkt en geen spel werkt.
dat een virus verholpen is betekend niet dat het niet bestaat. Als je verkouden bent en van de dokter een medicijn krijgt, betekend dat ook niet dat je nooit ziek bent geweest.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:45 schreef n8n het volgende:
[..]
bij het bericht staat dat het euvel (wat je dus zelf installeerde!) dezelfde dag nog verholpen was, dus nee er bestaan op het moment van schrijven geen virussen voor de versies van OS X sinds 16 februari 2006.
Als je geboren bent na dat de pest verholpen is kan je stellen dat de ziekte voor jou niet bestaat.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:49 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
dat een virus verholpen is betekend niet dat het niet bestaat. Als je verkouden bent en van de dokter een medicijn krijgt, betekend dat ook niet dat je nooit ziek bent geweest.
Maar dat was dus niet het gevat, aangezien het virus verscheen nadat OSX al released wasquote:Op maandag 16 februari 2009 13:52 schreef n8n het volgende:
[..]
Als je geboren bent na dat de pest verholpen is kan je stellen dat de ziekte voor jou niet bestaat.
De pest bestond toch ook pas na het ontstaan van de mensheid, maar nu heb je nergens last van, mits je het meest recent OS gebruikt. Anders is het hetzelfde als naar een derde wereldland gaan en klagen dat je ziek bent geworden door het drinkwater.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:52 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Maar dat was dus niet het gevat, aangezien het virus verscheen nadat OSX al released was
Is dat zo?quote:Op maandag 16 februari 2009 13:55 schreef n8n het volgende:
[..]
De pest bestond toch ook pas na het ontstaan van de mensheid.
quote:Op maandag 16 februari 2009 13:56 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Als ik ongeveer de zelfde games kan spelen als op mijn toshiba satellite p105 (sorry in mijn startbericht had ik foutje) op deze pc kan ik warrock spelen maar niet helemaal vloeiend.. Ik vind het ook niet erg om 2e hands te kopen hoor!
Da's niet waar. Het is veel moeilijker om een virus te maken voor de Mac. Juist een onontdekte doelgroep als Mac-gebruikers zouden juist super interessant moeten zijn.quote:Op maandag 16 februari 2009 13:28 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
Zoals je eigen link zegt, zijn er dus wel virussen voor de Mac. Het is wel zo dat de Mac minder interessant is voor virussen en hun maker omdat het een minder grote en vaker meer ervaren doelgroep is.
Hehehequote:Op maandag 16 februari 2009 13:59 schreef Dawnbreaker het volgende:
http://macwereld.nl/forum/2008/03/warrock_op_mac_os_x
tip van dat forum: Windows op je mac installeren
Ja, het is een virus. Een virus zoals het verkoudheidsvirus een virus is, vergeleken met ebola. Zo'n soort virusquote:Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Dawnbreaker het volgende:
[..]
En, is het een virus of niet dan>?
TS koop een Mac mini en installeer Paralleles! Heb je je mac ( want ik merk dat je toch een beetje loopt te geilen op mac )+ je windows partitie voor je games. Opgelost slotje!quote:Op maandag 16 februari 2009 13:56 schreef Appelmoesjeee het volgende:
Als ik ongeveer de zelfde games kan spelen als op mijn toshiba satellite p105 (sorry in mijn startbericht had ik foutje) op deze pc kan ik warrock spelen maar niet helemaal vloeiend.. Ik vind het ook niet erg om 2e hands te kopen hoor!
quote:Op maandag 16 februari 2009 14:01 schreef Sander het volgende:
[..]
Ja, het is een virus. Een virus zoals het verkoudheidsvirus een virus is, vergeleken met ebola. Zo'n soort virus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |