abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:08:11 #51
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_66116394
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:02 schreef dottinator het volgende:

[..]

Het is een onafhankelijk onderzoek.
Dit ook:
PC Spending: Consumer Spending Slowdown Catches Apple.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_66116442
quote:
Op maandag 16 februari 2009 13:00 schreef dottinator het volgende:
TS, misschien is dit een nuttige objectieve bron voor jou: http://www.appleinsider.com/article.php?id=3633
Het gaat over een onderzoek onder pc en mac-gebruikers om te kijken over welk systeem men het meest tevreden is. Windows Vista staat onderaan en Mac OS X staat bovenaan. Zegt genoeg lijkt me.
Heel onderzoek kan de prullebak in:

"Smith said that more than four-in-five Apple buyers (81 percent) said they were Very Satisfied with Leopard, which is "an exceptionally high rating" for a new operating system. This compares to 53 percent and 51 percent for Windows XP, and just 27 percent and 15 percent, respectively, for the Microsoft Vista systems."

Dus ze hebben onderzoek gedaan naar mensen die een Mac gekocht hadden, en mensen die een PC gekocht hadden. Aangezien mensen die een Mac kopen een veel kleine groep is dan die een PC kopen, kun je dit al niet meer vergelijken. Daarnaast zijn de meeste pro-mac user verliefd op een Mac, en zullen de Mac dus altijd de hemel in prijzen. PC gebruikers daarintegen zullen veel vaker bashen op Windows
<hr>
pi_66116533
Het onderscheid komt met de jaren, tot je jezelf onderschijt...
  maandag 16 februari 2009 @ 13:15:13 #54
230788 n8n
Pragmatisch
pi_66116589
Waarom probeer je geen Mac, alle dingen die jij opnoemt kunnen ze zo in elke Apple retailer laten zien. Ze kunnen je verder nog informeren en laten je gerust van alles en nog wat uitproberen. Ik heb hier de keus tussen een PowerMac G4 op 733MHz (OS X.4) en een P3 3.0Ghz (XP) om mee te werken, toch zal ik altijd voor de Mac gaan, ondanks het krachtverschil werk ik hier gewoon sneller mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk, Wat ik onder andere prettiger vindt aan OS X dan een willekeurige Windows-versie:

• Geen virussen, malware oid, dus geen scanner nodig en je kan alles met een gerust hart downloaden.
  • Consistente interface, die op mijn Mac met 32MB videogeheugen sneller aanvoelt dan de P3 met daarin 128MB videogeheugen.
  • Ik heb nog nooit een OS X-installatie kunnen vernielen, terwijl ik toch aardig wat ongein uithaal.
  • Als een applicatie al vastloopt heeft de rest van je systeem daar geen last van.
  • Exposé en Quicklook, dit mis ik als eerst als ik onder een anders systeem werk.
  • Alles wat overbodig is wordt weggelaten, wat je terug ziet in de kabels die uit je computer komen, een systeemkast, alles zit in het scherm en ook de interface is erg clean of anders zo te maken.
  • Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
    pi_66116781
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef n8n het volgende:
    Waarom probeer je geen Mac, alle dingen die jij opnoemt kunnen ze zo in elke Apple retailer laten zien. Ze kunnen je verder nog informeren en laten je gerust van alles en nog wat uitproberen. Ik heb hier de keus tussen een PowerMac G4 op 733MHz (OS X.4) en een P3 3.0Ghz (XP) om mee te werken, toch zal ik altijd voor de Mac gaan, ondanks het krachtverschil werk ik hier gewoon sneller mee, maar dat is natuurlijk persoonlijk, Wat ik onder andere prettiger vindt aan OS X dan een willekeurige Windows-versie:

• Geen virussen, malware oid, dus geen scanner nodig en je kan alles met een gerust hart downloaden.
  • geen virussen voor Mac goede grap man
    quote:
  • Consistente interface, die op mijn Mac met 32MB videogeheugen sneller aanvoelt dan de P3 met daarin 128MB videogeheugen.
  • Geen idee, zal er morgen eens op letten
    quote:
  • Ik heb nog nooit een OS X-installatie kunnen vernielen, terwijl ik toch aardig wat ongein uithaal.
  • Op het werk al heel vaak OSX opnieuw moeten installeren omdat de shit niet meer werkte zoals hoorder
    quote:
  • Als een applicatie al vastloopt heeft de rest van je systeem daar geen last van.
  • ook niet waar, scanproblemen op mac op het werk, niets reageerde meer behalve reboot
    quote:
  • Alles wat overbodig is wordt weggelaten, wat je terug ziet in de kabels die uit je computer komen, een systeemkast, alles zit in het scherm en ook de interface is erg clean of anders zo te maken.
  • op dit punt geef ik je gelijk
    <hr>
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:22:23 #56
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_66116809
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:15 schreef n8n het volgende:
  • Alles wat overbodig is wordt weggelaten, wat je terug ziet in de kabels die uit je computer komen, een systeemkast.
  • Verklaar dat eens??
    OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
      maandag 16 februari 2009 @ 13:25:27 #57
    17137 Sander
    Nerds do it rarely
    pi_66116888
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:21 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

geen virussen voor Mac goede grap man
    Noem eens 3 grootschalige infecties in de afgelopen 2 jaar? . Voor de Mac dan hè. Ik geef je alvast een tip:

http://tweakers.net/nieuw(...)ac-os-x-ontdekt.html
    pi_66116971
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:25 schreef Sander het volgende:

[..]

Noem eens 3 grootschalige infecties in de afgelopen 2 jaar? . Voor de Mac dan hè. Ik geef je alvast een tip:

http://tweakers.net/nieuw(...)ac-os-x-ontdekt.html
    Zoals je eigen link zegt, zijn er dus wel virussen voor de Mac. Het is wel zo dat de Mac minder interessant is voor virussen en hun maker omdat het een minder grote en vaker meer ervaren doelgroep is.
    <hr>
      maandag 16 februari 2009 @ 13:30:57 #59
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66117066
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:22 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Verklaar dat eens??
    er komt als je dat wilt 1 kabel uit, de netkabel, en een systeemkast heeft een Mac niet, want die zit in het scherm, alhoewel ik hier wel de iMac voor ogen had. Dat vind ik nu wel een nadeel, de Mac mini is veel te duur en/of te lanzaam, een Mac Pro geen optie ivm het budget dus een iMac of Macbook blijven over.
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:21 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

geen virussen voor Mac goede grap man
    [..]

Link? Onder OS9 misschien, dat komt uit het Windows 95-tijdperk

Geen idee, zal er morgen eens op letten
    [..]

Onder XP zie ik vaak dat de inhoud van de vensters blijft hangen, menu's die niet komen waardoor je nogmaals klikt, Msn-popups die blijven hangen enz.

Op het werk al heel vaak OSX opnieuw moeten installeren omdat de shit niet meer werkte zoals hoorder
    [..]

ISinds ik met een Mac werk en vrienden en mensen om me heen het hebben leren kennen, zijn er nu 6 op een Mac overgegaan, waarvan 3 absolute combuternoobs. Nog nooit heb ik OS X opnieuw hoeven installeren, de meeste 'fouten' die ik heb gezien kwamen nog uit hun manier van werken met Windows.

ook niet waar, scanproblemen op mac op het werk, niets reageerde meer behalve reboot
    [..]

Ik heb 1 keer een vastgelopen Mac meegemaakt, dat bleek aan later geinstalleerd RAM te hebben gelegen, RAM verwijderd, opnieuw opgestatrt en het werkte weer als een zonnetje.
    op dit punt geef ik je gelijk
    Specialization is for insects”.—Robert Heinlein
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:32:39 #60
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_66117125
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:30 schreef n8n het volgende:

[..]

er komt als je dat wilt 1 kabel uit, de netkabel, en een systeemkast heeft een Mac niet, want die zit in het scherm, alhoewel ik hier wel de iMac voor ogen had. Dat vind ik nu wel een nadeel, de Mac mini is veel te duur en/of te lanzaam, een Mac Pro geen optie ivm het budget dus een iMac of Macbook blijven over.
    [..]
    Bij een notebook komt er ook maar 1 kabel uit.
    Verschrikkelijk non argument dus.
      maandag 16 februari 2009 @ 13:33:39 #61
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66117149
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:28 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Zoals je eigen link zegt, zijn er dus wel virussen voor de Mac. Het is wel zo dat de Mac minder interessant is voor virussen en hun maker omdat het een minder grote en vaker meer ervaren doelgroep is.
    quote:
    Nadat de gebruiker het .tgz-bestand op zijn harddisks heeft opgeslagen moet deze het handmatig uitpakken door er op te dubbelklikken waarna het 'virus' pas geactiveerd wordt zodra de gebruiker dubbelklikt op het enige zichbare bestand wat het archief bevat. Indien de gebruiker niet is ingelogd als admin, moet deze tevens zijn wachtwoord invoeren om het virus te installeren. Een uitgebreide analyse van het virus is te lezen op het forum van Ambrosia Software. Andrew Welch, die het virus uitgebreid heeft bestudeerd, is van mening dat het zeer onwaarschijnlijk is dat iemand 'ongemerkt' met het 'virus' wordt besmet.
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Ik zie nergens waar het specifiek om een notebook gaat, en dat is heel anders dan een desktop al is het maar om de resolutie en het bijbehorende comfort van een groter scherm.
    pi_66117168
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:32 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Mja als je bedoel design-wise dan vind ik de Mac wel mooier, maar voor gebruiksgemak heeft dit geen enkele invloed.... maar er zijn voor PC genoeg cases tekoop die evenmooi zoniet mooier zijn dan de mac.
    <hr>
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:34:47 #63
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_66117192
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:33 schreef n8n het volgende:

[..]

[..]
    Klopt, is ook zo onder Windows, maar iedereen slaat advies in de wind en werkt al local admin.
    pi_66117203
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:33 schreef n8n het volgende:

[..]

[..]

En, is het een virus of niet dan>?
    <hr>
      maandag 16 februari 2009 @ 13:36:28 #65
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_66117257
    Er zitten idd geen kabels op een MAC .

Hou toch eens op met dat soort achterlijke nutteloze zaken erbij te halen. Nogmaals. niets mis met OSX, maar dit soort "argumenten" vind ik altijd zo zielig.
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_66117303
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef HeatWave het volgende:

[ afbeelding ]

Hou toch eens op met dat soort achterlijke nutteloze zaken erbij te halen. Nogmaals. niets mis met OSX, maar dit soort "argumenten" vind ik altijd zo zielig.
    Ik ben het eens met je, maar ik denk dat hij deze mac bedoelde; hij zei dat de kast in het scherm zat, wat bij jouwe niet het geval is, bij deze wel

<hr>
      maandag 16 februari 2009 @ 13:38:25 #67
    6253 HeatWave
    Apex Predator
    pi_66117336
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:37 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Ik ben het eens met je, maar ik denk dat hij deze mac bedoelde;

[ afbeelding ]
    Das een iMac, er zijn meer smaken . En werkt die met wireless-240V ofzo? .

En dan nog, is dat een argument om dan maar wel een MAC te nemen? .
    A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
    Get woke, go broke!
    pi_66117350
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, ik zei dan ook dat de TS beter een PC kan kopen
    <hr>
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:40:08 #69
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_66117368
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:38 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Voor sommige mensen wel en die gaan er dan Windows op draaien....
      maandag 16 februari 2009 @ 13:40:37 #70
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66117379
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

En, is het een virus of niet dan>?
    Op dezelfde manier waarop een handleiding Format C: suggereert dat het nodig is om je systeem te verbeteren oid. Als je daar in trapt ben je wel heel stom.
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:34 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Klopt, is ook zo onder Windows, maar iedereen slaat advies in de wind en werkt al local admin.
    klopt maar onder een Windows account met restricties kan je veel minder dan bij een absoluut veilige Mac-variant. Dan moet je al een wachtwoord invoeren als je een door het systeem gebruikte .png wilt wijzigen. Maar toch kan je als je dat wilt bijvoorbeeld Firefox 'installeren'.
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:36 schreef HeatWave het volgende:

[ afbeelding ]

Mac Pro aanhalen bij een budget van ¤1000,-
    pi_66117410
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef n8n het volgende:

[..]

Op dezelfde manier waarop een handleiding Format C: suggereert dat het nodig is om je systeem te verbeteren oid. Als je daar in trapt ben je wel heel stom.
    [..]

klopt maar onder een Windows account met restricties kan je veel minder dan bij een absoluut veilige Mac-variant. Dan moet je al een wachtwoord invoeren als je een door het systeem gebruikte .png wilt wijzigen. Maar toch kan je als je dat wilt bijvoorbeeld Firefox 'installeren'.
    Ik zeg ook niet dat Mac even vatbaar is voor virussen als PC, maar om te stellen als een feit dat er voor de Mac geen virussen zijn, is gewoon niet waar.
    <hr>
    pi_66117452
    als je het dan over design hebt heeft de PC eigenlijk een voorsprong met de vele varianten, deze vind ik wel erg mooi:

barebone systeempje
    <hr>
      Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 maandag 16 februari 2009 @ 13:43:33 #73
    8731 crew  Netsplitter
    #jesuisMasi
    pi_66117455
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:40 schreef n8n het volgende:

[..]

[..]

[..]

Mac Pro aanhalen bij een budget van ¤1000,-
    Zolang er domme mensen bestaan is niks veilig.
    Zelfs Unix/Linux niet.
    pi_66117501
    Ik blijf erbij, als de TS wilt gamen, en een budget heeft van "maar" 1000 euro moet ie weg blijven bij mac imo
    <hr>
      maandag 16 februari 2009 @ 13:45:24 #75
    230788 n8n
    Pragmatisch
    pi_66117510
    quote:
    Op maandag 16 februari 2009 13:41 schreef Dawnbreaker het volgende:

[..]

Ik zeg ook niet dat Mac even vatbaar is voor virussen als PC, maar om te stellen als een feit dat er voor de Mac geen virussen zijn, is gewoon niet waar.
    bij het bericht staat dat het euvel (wat je dus zelf installeerde!) dezelfde dag nog verholpen was, dus nee er bestaan op het moment van schrijven geen virussen voor de versies van OS X sinds 16 februari 2006.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')