abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66171730
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:51 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Kortste route is het goedkoopst. Makkelijk toch?
jij weet alle routes uit je hoofd ? ja makkelijk dan.

Ik weet alleen nog niet hoeveel het kost.

En het gaat niet om mij, het gaat om de gemiddelde reiziger, de klant zogezged
pi_66171815
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.
pi_66171847
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:59 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Jawel hoor.
Daar kun je alle routes vinden. En aan de hand van de kortste tijd kun je ook wel goed inschatten wat de kortste route is.
ja alle routes, niet de tarieven

Ridderkerk-Rotterdam Beurs
maandag rond 9 uur
pi_66171864
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

En denk je echt dat de meeste van die gemiddelde reizigers zo veel verschillende reizen hebben waarvan ze elke keer duidelijk willen weten hoeveel het kost?
En zal het niet zo zijn dat die mensen 1 keer de reis maken die ze dagelijks maken en dan weten hoeveel het kost?
pi_66171866
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:01 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoe weet je dat nu? Je weet alle zonegrenzen uit je hoofd? Je bent op de hoogte van alle specifieke streekacties zoals bijvoorbeeld het Brabant-dagkaartje en het brabantkaartje? Je weet precies welke bus door welke zones rijdt?
pi_66171913
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:03 schreef macca728 het volgende:

[..]

de korste tijd is ook onzin, want de ene bus gaat over de rijksweg en de ander een andere route waar hij 10x stopt.
Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.
pi_66171937
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:50 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Foto vergeten te maken. Er hangt in elk geval bij de randstadrail een compleet schema met haltes en bijhorende tarieven. Vergelijkbaar met de zonekaarten zoals die op de erasmuslijn ook nog hangen.
redlijk overbodig dan , aangezien we die niet meer gebruiken

Ik zie bij de metro, bussen en trams niets hangen en het lijkt me ook relatief moeilijk te doen
Voor randstadrail en treinen is het nog te doen, voor metro ook nog wel.
pi_66171967
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:04 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja alle routes, niet de tarieven

Ridderkerk-Rotterdam Beurs
maandag rond 9 uur
Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemen
pi_66172019
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:06 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Als je tijd of geld zo belangrijk vind, dan moet je vooraf even wat moeite doen om het goed uit te vinden. Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones.
Les dan je eigen site even na, ov9292.nl

Wat een onzin zeg, het tarief is NU hetzelfde, 4 strippen,
Ook voor de bus over de rijksweg (ander tarief ? rijkswegtarief ? , die dus veel sneller gaat, maar nauwelijks een kortere route zal rijden

[ Bericht 8% gewijzigd door macca728 op 17-02-2009 20:14:46 ]
pi_66172111
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:08 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Een kilometer of 14 a 15 tov 5 strippen, is dus net zo duur, misschien zelfs goedkoper om met de chipkaart te doen. Hoef je nooit meer zo'n papieren vod mee te nemen
lijkt me erg speculatief, omdat ik 1 euro kwijt bent met de metro voor 3 km ? en ik nu 2,40 betaalt voor een enkele reis.

Bovendien kan de reiziger nog steeds niet de goedkoopste optie kiezen uit bus, metro, tram en trein (ja ik kan ook via Station Lombardijen.

edit 1,37 dus al voor de metro
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:18:31 #261
35230 Fronsertje
zeg maar Toad
pi_66172388
Heb ook op de proef een anonieme chipkaart gehaald, ideaal. Alle strippenkaarters, abbohouders en touristen lekker wachten op mekaar bij de conducteur in de tram en ik doe "bliep" en zoek een mooi plekje. Al houdt dit ook op als iedereen zo'n ding heeft. Binnenkort maar een persoonlijke kaart aanvragen.
Winners make themselves winners, losers make themselves losers, poker is just sheer justice.
pi_66172397
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Les dan je eigen site even na, ov9292.nl

Wat een onzin zeg, het tarief is NU hetzelfde, 4 strippen,
Ook voor de bus over de rijksweg (ander tarief ? rijkswegtarief ? , die dus veel sneller gaat, maar nauwelijks een kortere route zal rijden
Wat zeg je allemaal? Ik versta en snap er weinig van.
  dinsdag 17 februari 2009 @ 20:20:15 #263
141482 Q.
JurassiQ
pi_66172462
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 @ 20:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?
For great justice!
pi_66172487
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:20 schreef Q. het volgende:

[..]

Dat is ook niet echt iets van de laatste dagen hè?
Nee. Macca heeft nog wel eens van die reacties waar geen touw aan vast te knopen valt.
Maar als jij het kunt vertalen, graag.
pi_66172525
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:18 schreef snowgoon het volgende:

[..]

DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones

DIT IS MIJN REACTIE

nou ga eens lezen ipv luisteren

alle bussen hebben nu hetzelfde tarief, ook de sneldiensten die over de rijksweg gaan.
We hebben hier geen rijkswegtarief of een ander tarief voor bussen die opeens over de rijkswegen gaan

Oh ik zie het al , ik gebruik opeens van ineens
pi_66172536
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 19:57 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Laat het de brabanders en Nijmegenaren maar niet horen!

Die moeten er nog aan wennen dat de treinen op stroom rijden ipv kolen, en dat de strippenkaart wordt afgeschaft is helemaal een schok, daar waren ze nl nog niet eens aan gewend!
Maja, dat zijn sowieso inteelt mensen.
pi_66172673
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

DIT ZEG JIJ Dat is niet anders dan nu. Want een bus die ineens over de rijksweg gaat heeft vast een ander tarief of gaat buiten de zones

DIT IS MIJN REACTIE

nou ga eens lezen ipv luisteren

alle bussen hebben nu hetzelfde tarief, ook de sneldiensten die over de rijksweg gaan.
We hebben hier geen rijkswegtarief of een ander tarief voor bussen die opeens over de rijkswegen gaan

Oh ik zie het al , ik gebruik opeens van ineens
Heb je voorbeelden van bussen waar je het over?
Welke bussen in Rotterdam zijn een sneldienst en welke een boemel?
pi_66172925
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station

lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam

Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro

Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal

Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram

Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
pi_66173058
en nu ga ik voetbal kijken, veel interessanter!!!!
pi_66173778
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:31 schreef macca728 het volgende:
Ridderkerk-Rotterdam Blaak c.q Centraal Station

lijn 146 reistijd circa 12 min over de rijksweg 1 halte stop in Rotterdam
lijn 143 reistijd circa 25-30 min door de stad zelf met 10-15 stops
lijn 144 reistijd circa 35 min door stad zelf met extra rondje door Slikkerveer en Bolnes circa 20 haltes
lijn 145 reistijd circa 12 min, over andere rijksweg dan 146, 2 haltes in Rotterdam

Bij alle geld overstap op metro en TOTAAL TARIEF WAS 5 STRIPPEN, 1 strip voor metro

Dit is maar een voorbeeld, deze mogelijkheden heb je bijna overal

Mind you, met 143 en 144 kan ik via Station Lombardijen reizen wat weer een stuk scheelt qua tijd door gebruik trein c.q. tram

Ik kan ook nog gebruik maken van bussen 90 en 91 om het nog leuker te maken
Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.
Maar nu ben ik even het punt kwijt wat je probeert te maken. Je maakt je zorgen hoeveel deze snelbus gaat kosten en denkt dat het veel duurder wordt dan een langzame bus?
De snelbus gaat wel degelijk door een aantal verschillende zones. Voor zover ik kan zien is dat met de normale bus minder.
pi_66174524
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 20:52 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Oke, een lastige reis die voor zowel strippenkaart als OV chipkaart niet handig te maken is.
Maar nu ben ik even het punt kwijt wat je probeert te maken. Je maakt je zorgen hoeveel deze snelbus gaat kosten en denkt dat het veel duurder wordt dan een langzame bus?
De snelbus gaat wel degelijk door een aantal verschillende zones. Voor zover ik kan zien is dat met de normale bus minder.
nee ik maak me geen zorgen daarom.

Ik wil de tarieven weten, zodat je kan vergelijken welke reis goedkoper is. Nu is alles 5 strippen, waar je ook heen ga en welk transportmiddel je neemt

De snelbus gaat door hetzelfde aantal zones als de anderen.
Hoezo niet handig met strippenkaart ?

http://www.ret.nl/service(...)kaart_jan_07_v2.ashx
vanaf zone 5334 naar 5324 dan naar 5314 of 5311 en dan 5300. 4 zones, 5 strippen
Dit hoef je natuurlijk maar 1x te doen.

Mind you, zone 5311 is alleen voor lijn 145, de sneldienst 146 heeft dezelfde zones als de 2 langzamere

En deze reis was in 2006 al mogelijk met gebruik van de chipkaart en wordt vanaf 1 april ? verplicht met de chipkaart.
pi_66174692
wat ik al zei, bovenstaande is maar een voorbeeld..

Je kan dat in elke stad doen
pi_66176106
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee ik maak me geen zorgen daarom.

Ik wil de tarieven weten, zodat je kan vergelijken welke reis goedkoper is. Nu is alles 5 strippen, waar je ook heen ga en welk transportmiddel je neemt

De snelbus gaat door hetzelfde aantal zones als de anderen.
Hoezo niet handig met strippenkaart ?

http://www.ret.nl/service(...)kaart_jan_07_v2.ashx
vanaf zone 5334 naar 5324 dan naar 5314 of 5311 en dan 5300. 4 zones, 5 strippen
Dit hoef je natuurlijk maar 1x te doen.

Mind you, zone 5311 is alleen voor lijn 145, de sneldienst 146 heeft dezelfde zones als de 2 langzamere

En deze reis was in 2006 al mogelijk met gebruik van de chipkaart en wordt vanaf 1 april ? verplicht met de chipkaart.
Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.
pi_66177680
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 21:48 schreef snowgoon het volgende:

[..]

Bij een dergelijke complexe route is het misschien handiger om vooraf contact op te nemen met de RET. Die kunnen je vast wel vertellen wat de goedkoopste route is.
nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekend
pi_66178008
quote:
Op dinsdag 17 februari 2009 22:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

nee dat kunnen ze verrassend genoeg niet, nog niet bekend
Zo verassend is het niet aangezien Qbuzz pas in april met de chipkaart gaat reizen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')